Anonymous - 24-08-2006, 08:46
" />Witam
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Lanci Kappy 2.0 20V. Z tego co tutaj wyczytałem, prawie wszyscy jeżdżą na sekwencji, i to przeważnie tych droższych. Cena za zwykłą instalajcę to 1400zł, za sekwencję 2600zł (Skierniewice). Na mocy za bardzo mi nie zależy, gdyż auto jest jako drugie i głównie rodzice będą nim jeździli. Byle nie było spadku o 30%
Teraz kilka pytań - ma ktoś doświadczenia ze zwykłą instalacją gazową w Lanci, na co zwrócić uwagę, co powiedzieć gazownikowi żeby "było" w tej instalacji (reduktor itp)?
Z góry dzięki
dellti - 24-08-2006, 08:52
" />AFAIK instalacja CNG to nie do końca to samo co LPG (zbiornik, wtryskiwacze,itp).
Co do typu, to jak zawsze bardziej polecam sekwencję - mniej problemów w użytkowaniu, łatwiejsza regulacja, itd. Ale to moje prywatne zdanie.
KJ - 24-08-2006, 09:18
" />
">AFAIK instalacja CNG to nie do końca to samo co LPG (zbiornik, wtryskiwacze,itp).
Co do typu, to jak zawsze bardziej polecam sekwencję - mniej problemów w użytkowaniu, łatwiejsza regulacja, itd. Ale to moje prywatne zdanie.
No, wtryskiwacze akurat mogą być te same.
Nat - 24-08-2006, 09:24
" />Postawmy sprawę inaczej: instalacja CNG to coś zupełnie innego niz LPG. Instalując CNG masz zalety:
- tańszy gaz (to jest sprężony gaz ziemny!)
- bezpieczniejsza instalacja
oraz wadę:
- mało stacji, tylko w wielkich miastach
I tak jak w aucie na benzyne nie pojedziesz na ropie tak mając instalacje CNG nie pojedziesz na LPG.
tomek - 24-08-2006, 10:17
" />
">- bezpieczniejsza instalacja
Wiesz jakie tam jest cisnienie w butlach?
">oraz wadę:
Jest wiekszy probem z instalacja zbiornikow (ich wielkoscia) i montazem:
">W obecnie produkowanych samochodach osobowych i dostawczych, zbiorniki CNG są fabrycznie umieszczone pod podłogą lub na dachach pojazdów.
No chyba, ze koledze nie chodzilo o CNG bo poza tytulem nie ma wzmainki o CNG
">Witam
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Lanci Kappy 2.0 20V. Z tego co tutaj wyczytałem, prawie wszyscy jeżdżą na sekwencji, i to przeważnie tych droższych. Cena za zwykłą instalajcę to 1400zł, za sekwencję 2600zł (Skierniewice). Na mocy za bardzo mi nie zależy, gdyż auto jest jako drugie i głównie rodzice będą nim jeździli. Byle nie było spadku o 30% Uśmiech
Teraz kilka pytań - ma ktoś doświadczenia ze zwykłą instalacją gazową w Lanci, na co zwrócić uwagę, co powiedzieć gazownikowi żeby "było" w tej instalacji (reduktor itp)?
Z góry dzięki
Anonymous - 24-08-2006, 13:07
" />
">No chyba, ze koledze nie chodzilo o CNG bo poza tytulem nie ma wzmainki o CNG
Tak, pomyłka w tekście 8O . Oczywiscie chodziło mi o LPG więc jeśli możecie coś powiedzieć to bardzo proszę o info
Nat - 24-08-2006, 15:19
" />Co prawda dyskusja jest bezprzedmiotowa, bo koledze sie pomydliło , ale...
">- bezpieczniejsza instalacja
Wiesz jakie tam jest cisnienie w butlach?
Wysokie, w końcu compressed natural gas. Tyle że butle są baaaardzo trudno zniszczalne. Poza tym gaz CNG jest lżejszy od powietrza w przeciwieństwie do LPG i w razie jakiegokolwiek naturalnego wycieku natychmiast ucieka "do góry" minimalizując ryzyko.
">oraz wadę:
Jest wiekszy probem z instalacja zbiornikow (ich wielkoscia) i montazem:
">W obecnie produkowanych samochodach osobowych i dostawczych, zbiorniki CNG są fabrycznie umieszczone pod podłogą lub na dachach pojazdów.
To mit. wystarczy spojrzeć na auta bifuel (kilka marek ma takie w ofercie"fabrycznej"). Ja jeździłem jednym z nich- Multiplą co prawda parę dni, ale baniak nigdzie nie przeszkadzał- nie było go na dachu, ani w bagażniku. Fajna sprawa, szkoda, że nie ma stacji CNG (jest parę w Warszawie, a potem najbliższa to w Radomiu)
Anonymous - 27-08-2006, 12:29
" />Witam
pytanko gdzie w Warszawie są stacje CNG i gdzie można nabyć instalację tego rodzaju (wartą polecenia) pytam gdyż mam zamiar zmienić instalkę tradycyjną więc albo LPG sekwencja albo CNG
Anonymous - 28-08-2006, 08:41
" />Jedna ze starszych firm zajmujących się CNG:
http://www.elpigaz.com/cng_instal.htm
Oraz punkty z tej strony
http://www.elpigaz.com/cng_stacje.htm
Stacje, na których można tankować CNG po uzgodnieniu
Warszawa
Gazownia Warszawska, ul. Kasprzaka 25
Tel. 022 691 85 56, Fax. 022 691 86 56, Fax. 022 632 90 33
Czynna codziennie od 7:15 do 15:00
Jeśli chodzi o opłacalność:
Znacznie bardziej opłaca się kupić przerobione auto z wmontowanymi butlami i instalcją CNG niż samemu zakładać. Kasę lapiej zainwestować w kompresor CNG i zamonotować go w domu gdzie czas ładownia butli to ok. 6 do 8 h. Łączny koszt to około 1,7 zł. Po poniesieniu wszystkich opłat związanych z założeniem CNG nie są straszne podwyżki akcyzowe na paliwa.
Pozdrawiam
Anonymous - 28-08-2006, 09:33
" />Miałem kappe 2.0 20v ze zwykłym gazem (instalacja lovato) i jeździła idealnie przejechałem na tej instalacji 90 tys. km. i nigdy nie miałem problemu .... spalała mi ok 13 litrów gazu .... :wink:
Nat - 28-08-2006, 10:31
" />Pomysł z zasilaniem gazem we własnym garazu (za pomoca kompresora) brzmi bardzo atrakcyjnie, ceny gazu (szczególnie w taryfach, kiedy grzeje sie gazem chałupę)- nęcące, ale trzeba pamiętac o doliczeniu do rachunku opłaty za prąd (w końcu jakos ten kompresor musi 8 godzin sprężać ten gaz...)
A co do stacji CNG, to najaktualniejszy ich wykaz przedstawia sie nastepująco:
Bydgoszcz
Zakład Gazowniczy w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 42
Tel. 052 376 15 55
Czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 15:00
Dębica
Stacja o charakterze niepublicznym
Miejska Komunikacja Samochodowa, ul. Sandomierska 3
Tel. 014 682 35 98
Dzierżoniów
Zakład Gazowniczy w Wałbrzychu oddział w Dzierżoniowie, ul. Kilińskiego 18
Czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 15:00
Gdańsk
Wałowa s.j., ul. Wałowa 41/43
Tel. 058 305 82 09
Czynna codziennie przez całą dobę
Inowrocław
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, ul. ks. Piotra Wawrzyniaka 33
Tel. 052 357 60 68
Czynna od poniedziałku do piątku przez całą dobę, w soboty i niedziele od 7:00 do 15:00 i od 22:00 do 6:00
Jasło
Zakład Gazowniczy w Jaśle, ul. Floriańska 112
Tel. 013 443 72 92
Czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 15:00
Kęty
Stacja o charakterze niepublicznym
Alutech, ul. Kościuszki 111
Kraków
ul. Siewna 19
Tel. 012 415 02 06
Czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 19:00, w soboty od 7:00 do 16:00
Legnica
Zakład Gazowniczy w Legnicy, ul. Ścinawska 1
Tel. 072 850 90 50
Czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 14:45
Mielec
Stacja o charakterze niepublicznym
ul. Wolności 23 a
Olsztyn
Zakład Gazowniczy, ul. Lubelska 42
Tel. 089 537 25 00
Czynna od poniedziałku do piatku od 7:30 do 14:00
Poznań
Głogowska 412
Tel. 061 839 02 61
Czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 19:00, w soboty od 7:00 do 15:00
Przemyśl
Miejski Zakład Komunikacyjny, ul. Lwowska 9
Tel. 016 678 30 44
Czynna codziennie od 6.00 do 22.00
Przemyśl
Stacja o charakterze niepublicznym
ul. Lipowicka 3
Tel. 016 670 39 81
Radom
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji, ul. Wjazdowa 4
Tel. 048 385 75 11
Czynna codziennie przez całą dobę
Radom
Zakład Gazowniczy, ul. Gazowa 11/13
Tel. 048 360 43 40
Czynna codziennie od 7:00 do 15:00
Rzeszów
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, Zajezdnia nr 2, ul. Lubelska 54
Tel. 017 866 04 00
Fax. 017 853 67 03
Czynna codziennie przez całą dobę
Rzeszów
Kopalnia gazu w Przybyszówce, trasa Rzeszów - Kraków
Tarnów
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, ul. Lwowska 199A
Tel. 014 626 99 30
Czynna od poniedziałku do piątku przez całą dobę, w soboty i niedziele po wcześniejszym uzgodnieniu
Trzebinia
Transgór Mysłowice S.A., ul. Piłsudskiego 103A
Tel. 032 711 55 43
Czynna od poniedziałku do soboty od 6.00 do 20.00, w niedziele od 7.00 do 19.00
Warszawa
Gazownia Warszawska, ul. Kasprzaka 25
Tel. 022 691 85 56, Fax. 022 691 86 56, Fax. 022 632 90 33
Czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 22:00, a w soboty i niedziele od 7:00 do 15:00
Wrocław
Zakład Gazowniczy Wrocław, ul. Gazowa 3
Tel. 071 364 92 50
Czynna codziennie przez całą dobę
Zamość
Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu, ul. Lipowa 5
Tel. 084 639 05 65
Czynna od poniedziałku do piątku od 13:00 do 23:30
Zgorzelec
Zakład Gazowniczy Zgorzelec, ul. Fabryczna 1
Tel. 075 772 23 18
Czynna od poniedziałku do piątku od 7.00 do 15.00
Mało ich jeszcze, niestety.
Anonymous - 29-08-2006, 21:42
" />Witam
Dzieki za info o stacjach i serwisach gdzie można zakładać CNG
a co do tankowania we własnym garażu to mam pewne obawy co do bezpieczeństwa tego rozwiązania (czy ktoś już tak tankuje?)
ale sprawdzę serwis instalujący CNG jaki jest koszt ( gdzieś na forum znalazłem 7000zł za instalkę ,to sporo i cena 1,7zł/m3 to nie aż tak atrakcyjne w porównaniu z LPG )
dzięki za odzew
Nat - 30-08-2006, 08:57
" />Poprawnie zamontowany w garażu kompresor jest w pelni bezpieczny. Kwestie opłacalnosci trzeba dokladnie wyliczyć, bo na pierwszy rzut oka "jazda za darmo" to to nie będzie.
Anonymous - 30-08-2006, 20:40
" />Witam
rozumiem że nie kożystasz z takiego rozwiązania
ja w piątek bedę rozpatrywał dokładniej ile to będzie kosztowało
jeśli koszty są takie jak znalazłem wcześniej to zdecyduję się na sekwencję LPG ( mam solidny warsztat sprawdzony na wcześniejszych autach ) bo na benzynce to trochę drogo (mam przepały około 12 litrów na 100km a u mnie dzieńnie to około 100-250 więc majątek na paliwo by trzeba mieć)
a tak z ciekawości ile wam palą kappy 2,4 VIS benz
pozdrawiam
Anonymous - 30-08-2006, 21:12
" />Poczytałem trochę o waszych przepałach w starszych postach
więc wycofuję pytanie o przepały
Nat - 30-08-2006, 21:59
" />Nie koRZystam, jeździłem kiedyś wielorybem (Multiplą) na CNG . No i pracuję w grupie PGNiG, więc znam temat. Generalnie jest trochę taniej (akcyza na CNG wynosi 0 procent!), ale jest mało stacji. Coś za coś Może się to rozwinie, sama instalacja jest ciekawsza i czystsza niż LPG.
Ciekawostką są też autobusy na CNG, z silnikami wysokoprężnymi które są przed podłączeniem CNG "rozprężane".
Lewutek - 31-08-2006, 15:46
" />
">Witam
a tak z ciekawości ile wam palą kappy 2,4 VIS benz
pozdrawiam
Jeśli chodzi o benzynę to raz jeden litrażowałem swoją Kappę 2,4 ... jak ją kupowałem ... prawie 3 lata temu ... i tylko jeden raz do celu zlitrażowania była zatankowana do pełna ... wyszła mi na trasie ~8l benzyny/100 ... ale żadnych szaleństw :!: :!: :!: , docelowy bieg V-ka i szybkość na trasie 90-100 km/h, więc tempo jazdy typu "szybszy żółw" ... miasta nie litrażowałem bo nie byłem ciekawy (i tak by wyszło więcej niż na trasie ) ... a i tak wiedziałem że musi być natychmiast "zagazowana" - względy i powody EKONOMICZNE ...
... A obecnie instalka II-generacji z BLOSEM ... praca silnika i dynamika jazdy bez porównania lepsza jak na MIKSERZE ... a spalanie zależne od "nogi" ... z tym, że nie jest to jazda typu "szybszy żółw" : yesyes : ... u mnie około 11-11,5 litra LPG/100 i spadło o około 1-1,5 litra LPG/100 w stosunku do MIKSERA ... TO TYLE MOICH WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ W TYM TEMACIE ...
POZDRAWIAM