zmiana oleju z semisyntetic na mineralny- plusy/minusy/opine



Piszczyk - 01-10-2008, 21:21
" />witam
zastanawiam siê w³a¶nie nad sensowno¶ci± i "metodologi±" zmiany oleju z pó³syntetyku na mineralny
w moim przypadku sprawa wygl±da nastêpuj±co:

thema 2.0 16v VIS z przediegiem licznikowym 127tkm (i prawdopodobnie rzeczywistym ! 8O ) je¼dzi jak na razie na 10W40 pó³syntetyku z Lotosa
wiem ¿e olej ten ma ró¿ne opinie
silnik jak to w³oski DOHC (o konstrukcji z lat 70tych przecie¿!) przy krêceniu apetyt na olej ma
nie ma mo¿liwo¶ci zrobiæ te 10tkm bez dolewek - czasem (autostrady 170-180km/h) bywa³o i 2-3 litry na 10tkm !!!
ale silnik nie ma wyra¼nych objawów zu¿ycia w stylu niebieski/siwy/bia³y dymek, za¿ygana odma/dolot, przecieki itp
fakt- nie sprawdza³em sprê¿ania
zastanawia³em siê teraz nad zalaniem silnika dobrym mineralnym - mo¿e jakie¶ opinie o Shellu tym dla silników powy¿ej 100tkm? bo raczej nie lotos :roll:
mo¿e Selenia?
bo idzie zima i mo¿e lepiej poczekaæ do wiosny ze zmian± na 15W40 - w zimie pó³syntetyk jednak szybciej dotrze do zakamarków...

proszê o opinie i porady
nawet i subiektywne
i gupie te¿ mog± byæ :wink:

pozdrawiam




dunin - 01-10-2008, 21:49
" />bêdzie subiektywna i gupia wg wiêkszo¶ci, ale moim zdaniem:
jak je¼dzi na tym oleju dobrze to nie zmieniaj
jak chcesz zmieniæ bo bierze olej to nie zmieniaj, niewiele to poprawi
jak chcesz zaoszczêdziæ na minerale, bo tañszy ni¿ syntetyk, to lej lotosa 15w40, mogê siê za³o¿yæ, ¿e nie zauwa¿y³by¶ ró¿nicy (poza psychicznym lepszym samopoczuciem) m-dzy lotosem a shellem/castrolem.

nie wiem, jaki by³ seryjnie olej (semisynt. czy minera³) w themie, ale moim skromnym zdaniem minera³ lotosa na wiosnê mu nie zaszkodzi.

oczywi¶cie dyskusja nt oleju albo opon bêdzie trwaæ jeszcze 500 postów poni¿ej i ka¿dy bêdzie mia³ swoje idealne marki. promotorzy selenii 20k albo mobila 0w60 bêd± s³yszeæ cichsz± pracê silnika i spalanie mniejsze o x litrów/100km a to wszystko i tak g** warte..

olej jak d** - ka¿dy ma swój



larry123 - 02-10-2008, 08:21
" />nie zmieniaj oleju- co najwy¿ej na valvoline maxlife 10w40
je¼dzisz szybko to ¿re olej jak ka¿da lancia.
moj± jak po¶migam po 180 i szybciej to te¿ zejdzie olej, dolewam i mam to w pupie tak musi byæ, jedynie pilnuje stanu oleju, sprawdzam raz na tydzieñ.

je¿eli nie chcesz przep³acaæ to dobry jako¶ciowo olej wedle oznaczenia API to orlen pól syntetyk 10w40.



Bany - 02-10-2008, 08:48
" />w dedrze 20 16v jak ja kupi³em wla³em max lifa i przez pierwsze 10tkm wzie³a 2l,przez nastepne 10tkm 1l,i tak od zmiany do zmiany bra³e 1l.
potem pêk³ pasek Gates(30 tkm) wymieni³em pier¶cienie i zrobi³em g³owiczke i ju¿ nic nie pobiera³a przez nastepne 60 tkm kiedy by³a u mnie.
Sprzeda³em kumplowi i on dokupuje u mnie max lifa w litrówkach ale do avensisa ¿ony-dedra nic nie pije...




Nat - 02-10-2008, 15:40
" />co prawda nie jestem na 100 proc. pewien, czy post banego by³ pochwa³± maxlife'a czy nie (chyba tak) : coto :, ale ja Ci go do tak starej themy tez polecam : ok2 :



kulu - 03-10-2008, 17:26
" />Witam
Ja od trzech lat je¿d¿ê swoj± kapp± na mineralnym i ¿adnych ró¿nic pomiêdzy pó³syntetykiem a mineralnym nie zauwa¿y³em za wyj±tkiem tej ¿e mineralnego znacznie mniej spo¿ywa. Mo¿e jakie¶ ró¿nice by³y by zauwa¿alne gdyby w zimie temperatury by³y ni¿sze, ale w rejonie gdzie mieszkam jak mróz w zimie dojdzie do -10 stopni i potrzyma tak ze trzy tygodnie w roku to jest sukces. A mineralny jak podaj± katalogi do -15 pracuje normalnie. By³em te¿ w Zakopanem i mróz by³ oko³o -24 i te¿ pali³a normalnie, silnik pracowa³ równo i cicho (nic nie puka³o i nie stuka³o).
Faktem jest ¿e na zimnym silniku nigdy go nie krêcê powy¿ej 3 000 obrotów, ale nie robiê tego akurat bo zala³em mineralny tylko ot tak nigdy na zimnym nie katujê obrotami ¿adnego auta.
Mój kapeæ ma teraz 235 000 km.
________________________________
Lancia Kappa 2.0 20V +LPG



Egon - 03-10-2008, 19:20
" />ja bym nie przechodzi³ ma 15W-40 zw³aszcza na zime, przy niskiej temeraturze mineralny zrobi sie zbyt gesty dla tego silnika



HERBINEK - 06-10-2008, 13:56
" />Odradzam olej valvoline maxlife powy¿ej 100 000 km
Moje do¶wiadczenia z tym olejem nie by³y wcale pozytywne. I do tego za jaka kase.
Na pocz±tku je¿dzi³em na oleju orlena semisynthetik, potem zala³em valvoline.
Efekt by³ marny zacze³y graæ mi regulatory zaworów przy mocniejszym deptaniu na wy¿rzym biegu. i po 10 000 km spali³o mi 1,5 litra oleju czego nie by³o przy orlenie.
A co do seleni to jest to olej z petrochemi gdañskiej I z pewno¶ci± niczym nie ró¿ni sie od orlena chyba ¿e cen±.
Mam znajomka na politechnice wroc³awskiej. jest profesorem i w zesz³ym roku robi³ badania olejów najbardziej znanych firm na naszym rynku.
Okaza³o sie ze Orlen, Lotos bodajrze selenia i os tam jeszcze niczym sie nie rózni w sk³adzie, co moze wskazywac ze wszystnie sa produkowane przez polski koncern i sprzedawane za granice i przelewane w opakowania znanych producentów.
Co do wyboru oleju poleca³ bym Orlen tani i o bardzo dobrej jako¶ci. Lecz wybór nale¿y do was na co was staæ. je¶li uwa¿acie ze jak kupice drogi olej to oznacza ze jest leprzy to ju¿ wasz problem... POWODZENIA



Piszczyk - 07-10-2008, 17:25
" />no có¿
wybór³ pad³ jednak na valvoline`a max life`a
cena nie by³a szokuj±ca
106 PLN za 5litrów przy 70 za 4litry lotosa to nie taka du¿a ró¿nica
(0,106 PLN na 1km zamiast 0,875 PLN na 1km :wink: )

poje¼dzimy - zobaczymy
dziêki za opinie : yesyes :
pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \