rado - 14-09-2006, 11:29
" />Mam Zetê 2.1 TD .
Przy prêdko¶ci ok 120km/h-130km/h widzê za swoim autkiem niez³e dymienie. Obroty mam ok 3000.
Rozumiem ¿e na wolnym biegu jak gazujê , to dymek bêdzie i to spory , ale nie na 5 biegu przy tej prêdko¶ci.
Druga sprawa , to widzê ¿e pali mi wiêcej . Kiedy¶ po Warszawie spala³ mi pomiêdzy 7,2 do 8 l/100. Teraz spalanie ma powy¿ej 8 ,
nawet 8.8 l/100.
P³yn w ch³odnicy jest na poziomie , oleju nie bierze.
wujek - 14-09-2006, 11:46
" />Witam,
Wszak bywaj± dymki ró¿ne - ten jest czarny lub brunatny, niebieskawy, bia³y?
Czy, przy przegazowaniu, chlapie czarnymi kroplami z wydechu?
Pozdrawiam
rado - 14-09-2006, 11:54
" />
">Witam,
Wszak bywaj± dymki ró¿ne - ten jest czarny lub brunatny, niebieskawy, bia³y?
Czy, przy przegazowaniu, chlapie czarnymi kroplami z wydechu?
Pozdrawiam
Dymek jest ala siwy , zblizony do bia³ego. Z wydechu nic nie chlapie . Silnik czysty z góry i z do³u.
Mo¿e to normalne ¿e tak sie zachowuje , tylko ja dopiero teraz na to zwróci³em uwagê
wujek - 14-09-2006, 14:02
" />Witam,
Chyba co¶ ze sterowaniem wtrysków lub pompy wtryskowej - objaw, jakby dostawa³ nadmiar paliwa (lub w niew³a¶ciwym momencie - k±t wtrysku).
Pozdrawiam
rado - 15-09-2006, 20:51
" />Samochód sta³ dwa dni i przed odpaleniem sprawdzi³em p³yn w ch³odnicy i niestety jest ³adny ubytek , który jest zauwa¿alny dopiero po ca³kowitym ostygniêciu silnika.
Tak¿e ju¿ wiadomo co siê sta³o : uszczelka pod g³owic± pewnie strzeli³a , lub ( oby nie ) g³owica.
Mam nadziejê ¿e to jednak uszczelka. Tylko siê zastanawiam czy jest tam uszczelka metalowa czy papierowa ( kartonowa)
W poniedzia³ek jadê do serwisu i sie oka¿e czy zap³acê 700 ( czê¶ci i robocizna) z³ czy ok 3000 z³.( czê¶ci i robocizna)
Anonymous - 17-09-2006, 16:17
" />
">Samochód sta³ dwa dni i przed odpaleniem sprawdzi³em p³yn w ch³odnicy i niestety jest ³adny ubytek , który jest zauwa¿alny dopiero po ca³kowitym ostygniêciu silnika.
Tak¿e ju¿ wiadomo co siê sta³o : uszczelka pod g³owic± pewnie strzeli³a , lub ( oby nie ) g³owica.
Mam nadziejê ¿e to jednak uszczelka. Tylko siê zastanawiam czy jest tam uszczelka metalowa czy papierowa ( kartonowa)
W poniedzia³ek jadê do serwisu i sie oka¿e czy zap³acê 700 ( czê¶ci i robocizna) z³ czy ok 3000 z³.( czê¶ci i robocizna)
czesc skoro ubywa Ci plyn i nigdzie nie ma wycieku to uszczelka pod glowica ale sprawdz moze sie nie dopatrzyles i nie bylo plynu jesli tak jest to tez zwróc uwage jesli dymi czy caly uklad dolotowy jest szczelny To bardzo wazne czy poaski wsztstkie trzymaja i sa na swoich miejscach Pozdrawiam
Anonymous - 17-09-2006, 16:25
" />
">Samochód sta³ dwa dni i przed odpaleniem sprawdzi³em p³yn w ch³odnicy i niestety jest ³adny ubytek , który jest zauwa¿alny dopiero po ca³kowitym ostygniêciu silnika.
Tak¿e ju¿ wiadomo co siê sta³o : uszczelka pod g³owic± pewnie strzeli³a , lub ( oby nie ) g³owica.
Mam nadziejê ¿e to jednak uszczelka. Tylko siê zastanawiam czy jest tam uszczelka metalowa czy papierowa ( kartonowa)
W poniedzia³ek jadê do serwisu i sie oka¿e czy zap³acê 700 ( czê¶ci i robocizna) z³ czy ok 3000 z³.( czê¶ci i robocizna)
czesc skoro ubywa Ci plyn i nigdzie nie ma wycieku to uszczelka pod glowica ale sprawdz moze sie nie dopatrzyles i nie bylo plynu jesli tak jest to tez zwróc uwage jesli dymi czy caly uklad dolotowy jest szczelny To bardzo wazne czy poaski wsztstkie trzymaja i sa na swoich miejscach Pozdrawiam
po za tym jesli silnik nie pracuje a nie ma innych obiawow uszczelki pod gloica to plyn nie moze na nieuruchomionym silniku uciec do cylindra Tylko podczas jego pracy Mam nadzieje ze Ci w czyms pomoglem 3000 to spory wydatek
Anonymous - 17-09-2006, 17:01
" />
">Mam Zetê 2.1 TD .
Przy prêdko¶ci ok 120km/h-130km/h widzê za swoim autkiem niez³e dymienie. Obroty mam ok 3000.
Rozumiem ¿e na wolnym biegu jak gazujê , to dymek bêdzie i to spory , ale nie na 5 biegu przy tej prêdko¶ci.
Druga sprawa , to widzê ¿e pali mi wiêcej . Kiedy¶ po Warszawie spala³ mi pomiêdzy 7,2 do 8 l/100. Teraz spalanie ma powy¿ej 8 ,
nawet 8.8 l/100.
P³yn w ch³odnicy jest na poziomie , oleju nie bierze.
wsystkiego co najlepsze z okazji urodzin
rado - 17-09-2006, 18:56
" />p³yn ucieka tylko podczas jazdy , na odpalonym silniku.
Wymiana uszczelki z robocizn± to ok 700 z³ .Có¿ widocznie trzeba tyle wy³o¿yæ. Jutro siê oka¿e
rado - 17-09-2006, 18:59
" />
">Mam Zetê 2.1 TD .
Przy prêdko¶ci ok 120km/h-130km/h widzê za swoim autkiem niez³e dymienie. Obroty mam ok 3000.
Rozumiem ¿e na wolnym biegu jak gazujê , to dymek bêdzie i to spory , ale nie na 5 biegu przy tej prêdko¶ci.
Druga sprawa , to widzê ¿e pali mi wiêcej . Kiedy¶ po Warszawie spala³ mi pomiêdzy 7,2 do 8 l/100. Teraz spalanie ma powy¿ej 8 ,
nawet 8.8 l/100.
P³yn w ch³odnicy jest na poziomie , oleju nie bierze.
wsystkiego co najlepsze z okazji urodzin
ale ja urodzin nie mam. To Aga mia³a:)
Anonymous - 17-09-2006, 19:42
" />
">Mam Zetê 2.1 TD .
Przy prêdko¶ci ok 120km/h-130km/h widzê za swoim autkiem niez³e dymienie. Obroty mam ok 3000.
Rozumiem ¿e na wolnym biegu jak gazujê , to dymek bêdzie i to spory , ale nie na 5 biegu przy tej prêdko¶ci.
Druga sprawa , to widzê ¿e pali mi wiêcej . Kiedy¶ po Warszawie spala³ mi pomiêdzy 7,2 do 8 l/100. Teraz spalanie ma powy¿ej 8 ,
nawet 8.8 l/100.
P³yn w ch³odnicy jest na poziomie , oleju nie bierze.
wsystkiego co najlepsze z okazji urodzin
ale ja urodzin nie mam. To Aga mia³a:)
ops: drobna pomylka z tymi urodzinami No 700 zl to jeszcze w miare
wujek - 17-09-2006, 22:27
" />Witam,
Wracaj±c do problemu - proponujê, dolej p³ynu ch³odniczego, na zimnym silniku, do poziomu lekko nadmiarowego. Rozgrzej dobrze silnik w³aczj±c ogrzewanie auta. Sprawd¼ ponownie poziom p³ynu po kilkugodzinnym postoju. Gdy ubytek (znaczny) p³ynu powtórzy siê, i nie ma nieszczelno¶ci w uk³adzie ch³odzenia (³±czenia wê¿y, ch³odnica, nagrzewnica) to pozostaje ju¿ tylko uszczelka pod g³owic±.
Pozdrawiam
strang - 17-09-2006, 22:31
" />Uruchom silnik i sprawd¿ czy w zbiorniczku wyrównawczym poka¿± Ci siê b±belki powietrza. Sprawd¿ olej czy nie ma mase³ka. To nie regu³a, ale poznasz czy posz³a uszczelka. Z serwisem siê nie spiesz, tam Ci wmówi± wszystko...te¿ to przeszed³em, ale pokierowa³ mn± rozum i zaoszczêdzi³em na niepotrzebnym plantowaniu.
rado - 18-09-2006, 10:53
" />
">Uruchom silnik i sprawd¿ czy w zbiorniczku wyrównawczym poka¿± Ci siê b±belki powietrza. Sprawd¿ olej czy nie ma mase³ka. To nie regu³a, ale poznasz czy posz³a uszczelka. Z serwisem siê nie spiesz, tam Ci wmówi± wszystko...te¿ to przeszed³em, ale pokierowa³ mn± rozum i zaoszczêdzi³em na niepotrzebnym plantowaniu.
By³em rano u mechanika i sprawdzi³ mi kilka rzeczy . B±belków nie ma , przewody szczelne , p³yn w ch³odnicy jest norlany ( nie mazia) . Tak¿e uszczelka jest chyba ok. S± dziwne zacieki na pompie wodnej , dlatego jeszcze poje¼d¼ê trochê i zobaczymy czy zacieki siê powiêksz± . Byæ mo¿e to w³a¶nie pompa wodna ma nieszczelno¶ci. O rozwoju sytuacji bêdê informowa³.
Mój mechanik nie zalicza siê do tych co naci±gaj± na koszty , powiedzieli mi szczerze co proponuj± , ale skoro chcê to mog± na moje ¿yczenie wymieniæ uszczelkê , ale bêdzie to sporo kosztowa³o. Dlatego poradzili mi jeszcze poje¼dziæ co by stwierdziæ wycieki w pompie wodnej.
Dziêkujê Wam wszystkim za cenne uwagi , jednak dobrze mieæ uwagi od tak licznego grona , które napewno s± przydatne.
schab - 18-09-2006, 11:56
" />
">By³em rano u mechanika i sprawdzi³ mi kilka rzeczy . B±belków nie ma , przewody szczelne , p³yn w ch³odnicy jest norlany ( nie mazia) . Tak¿e uszczelka jest chyba ok. S± dziwne zacieki na pompie wodnej , dlatego jeszcze poje¼d¼ê trochê i zobaczymy czy zacieki siê powiêksz± . Byæ mo¿e to w³a¶nie pompa wodna ma nieszczelno¶ci. O rozwoju sytuacji bêdê informowa³.
Mój mechanik nie zalicza siê do tych co naci±gaj± na koszty , powiedzieli mi szczerze co proponuj± , ale skoro chcê to mog± na moje ¿yczenie wymieniæ uszczelkê , ale bêdzie to sporo kosztowa³o. Dlatego poradzili mi jeszcze poje¼dziæ co by stwierdziæ wycieki w pompie wodnej.
Dziêkujê Wam wszystkim za cenne uwagi , jednak dobrze mieæ uwagi od tak licznego grona , które napewno s± przydatne.
Nie - ¿ebym straszy³ - ale ja bym nie bagatelizowa³ pozornie b³ahej sprawy , jak ubywanie p³ynu .
Otó¿ ja mia³em taki przypadek w Ritmie - popu¶ci³a mi uszczelka pod kolektorem ss±cym . Musicie pamiêtaæ , ¿e jest on podgrzewany przez przep³ywajacy p³yn ch³odz±cy . I efekt by³ taki , ¿e przez powsta³e mikropêkniêcie w uszczelce silnik zasysa³ do cylindra co cykl pracy - po kropelce ch³odziwa . Bana³ ? Nie - dramat ! Spalaj±cy siê p³yn powoduje strzaszliw± erozjê materia³u , z którego wykonane s± t³oki . Nie wiem jak d³ugo je¼dzi³em z pêkniêt± uszczelk± , ale dowiedzia³em siê o tym , jak t³ok ju¿ uleg³ kompletnemu zniszczeniu . Wygl±da³ tak, jakby kto¶ go potraktowa³ palnikiem acetylenowym - ubytek materia³u na g³êboko¶æ ~1 cm , oczywi¶cie zapieczone pier¶cienie ...
Na szczê¶cie nie porysowa³ g³adzi cylindrów , tak ,¿e silnik uda³o siê jeszcze uratowaæ .
Jak kto¶ jest ciekawy - poszukam tego spalonego t³oka i wrzucê zdjêcia na forum - ku przestrodze ...
rado - 22-09-2006, 11:57
" />No i Zeta ju¿ ¶miga : yesyes :
Problem z pobieraniem ch³odziwa by³ z przyczyn uszkodzonej pompy wody.
Dymienie : pekniêty jaki¶ przewód przy turbinie.
Koszt czê¶ci i robocizny 450 z³.
Teraz to Zeta ³adnie ci±gnie , nabra³a mocy ju¿ nie jest przymulona : yesyes :