Redskull - 25-06-2007, 08:44
" />Witam
Jestem posiadaczem Lancii Zety, rocznik `95, silnik 2.0 turbo (220AD5).
Auto jezdzi super...dopoki jezdzi. Zdarza sie dosc czesto, ze auto zaczyna przerywac, prychac i kichac...dusic sie. Po chwili objawy ustepuja. Pojawia sie to po mniej wiecej minutowym postoju na wolnych obrotach (np. na swiatlach) lub po zjezdzie z gorki na biegu i pozniejszej probie dodania gazu. Po odpaleniu na wolnych obrotach nierowna praca. Z odpalaniem tez sa problemy, ale tylko tym porannym. Na cieplym pali jak z nut.
Wszystko co ekspoloatacyjne jest wymienione:
-oleje, paski, pompa wody
-filtry-powietrze, paliwo, olej
-kable wys. napiecia (2 razy!) najpierw jan-mor, teraz BERU.
-swiece (NGK)
-myslalem, ze to katalizator, wiec jest usuniety. Wsadzony tlumik
Auto ma gaz, ale przed zamontowaniem LPG dzialo sie to samo. Komputery nic nie pokazuja a mechanicy doradzaja zdarcie glowicy. Co robic?
Torell007 - 25-06-2007, 09:45
" />jakby nie było zeta była robiona we francji a koledzy zabojady sa na bakier z kabelkami ja bym dokladnie przekopal elektryke tam moze byc przyczyna problemu - potem dopiero mozna sie brac za kopanie w mechanice
Redskull - 28-06-2007, 22:18
" />Auto bylo u dwoch niezaleznych elektronikow. Obaj podpinali komputer i sprawdzali na testerach. Cewka sprawna kable (po tygodniu- BERU) maja przebicie. Wczesniej po tygodniwej ekpolatacji szlag trafil kable jan-mor. Skad sie biora takie przebicia na nowych kablach???
bassman - 30-06-2007, 00:46
" />Czy tam czasem nie powinny być kable wysokiego napięcia miedziane, a nie węglowe?
Kable miedziane, maj± mniejsz± rezystancję i mocniejsz± izolację dielektryczn±.
Polecam kable firmy Bougicord - s± to kable francuskie z najwyższej półki jako¶ciowej.
Je¶li chodzi o kable węglowe to NGK.
Pozdrawiam.
Redskull - 30-06-2007, 07:26
" />Hm.....Kable BERU montowane sa fabrycznie Czy mozliwe, ze za to szarpanie odpowiada przeplywomierz?
Redskull - 02-07-2007, 21:08
" />PROSBA:
Poszukuje kogos z lancia zeta silnik 220ad5 (2.0t) w celu chwilowej podmiany modulow zaplonowych. Elektronik obstawia modul, gdyz cewka powodowalaby gasniecie jednego cyl a nie 3!.