ďťż
Zeta - jak dobrze kupić



Zeta - 13-06-2006, 13:54
" />Na co zwrócić uwagę
Mile widziane opinie użytkowników
Ile Pali benzyny lub gazu i parę rad dla nowicjusza




Luckyy - 13-06-2006, 15:40
" />benzyniaka ma Rider Zeta 2.0 Ti



Zeta - 13-06-2006, 16:12
" />Dzięki za tak szybką odpowiedź czekam na konkrety



rado - 13-06-2006, 20:49
" />
">żytko przez z z kropką
A co do użytkowników Zety to polecam kontakt z Rado lub Blashem, na pewno chętnie sie z toba podzielą wiedzą nt. swoich Zetek.

Kolega chce turbo w benzyne, a Rado i Blash maja klekoty.

Ja Ci dam klekota

Należy napewno zwrócić uwagę tak jak przy zakupie każdego samochodu na standardowe sprawy : zawieszenie , turbina , rozrząd , karoseria , przebieg , ogumienie. Ważna sprawa przy tak ciężkich samochodach - maglownica - czy nie cieknie zbyt mocno płyn ze wspomagania kierownicy . Cięzko tak naprawdę dokonać diagnozy , bo w przypadku mojego auta maglownica jest cała mokra , ale dolewki płynu robię raz na pół roku i to w bardzo małych ilościach.
Jeżeli chodzi o spalanie to mój diesel pali 7,5 - 8,0l/100km.
Tak naprawdę to nie wiem co mógłbym Ci jeszcze podpowiedzieć , a to dlatego , że ( oby nie zapeszyć ) moja Zeta spisuje się wspaniale . Do tej pory miałem głównie problemy z przednim zawieszeniem




Zeta - 13-06-2006, 22:02
" />może mi ktoś powie jak najkorzystniej dla silnika i jego właściciela jeździć takim autkiem co on lubi np. Dynamicznie przyspieszyć a póżniej spokojnie sunąć do przodu, jakie obroty utrzymywać aby turbina dobrze pracowała itd.



rado - 13-06-2006, 22:21
" />Dieslem nie da się dynamicznie snuć do przodu , ja staram sie nie przekraczać 2500 obrotów ale czasami wyjdzie 3000



EWCIA - 13-06-2006, 22:47
" />
">Dieslem nie da się dynamicznie snuć do przodu , ja staram sie nie przekraczać 2500 obrotów ale czasami wyjdzie 3000 ja też..ale rzeczywiście do 2000- góra 2500obr. mniej pali.../ po "dynamiczniejszej" jeżdzie radzę schłodzic turbinkę > niech lucy pochodzi na wolnych obr. ok.2-5 min...



Blash - 18-06-2006, 11:26
" />ja dodam że ostatnio na trasie 760 km osiągnąłem średnie spalanie 6,6 l , być może wpłynął na to nowy filtr powietrza k&n i magnetyzer



Zeta - 19-06-2006, 02:13
" />A z jaką prędkością jechałeś?



Blash - 19-06-2006, 08:12
" />srednio 100 maksymalnie 120 wczoraj natomiast jadąc 120 spalanie na dystansie 160 km wyniosło 7,0 l



rado - 26-06-2006, 12:01
" />
">Dieslem nie da się dynamicznie snuć do przodu , ja staram sie nie przekraczać 2500 obrotów ale czasami wyjdzie 3000

Dieslem nie da się "dynamicznie sunąć do przodu"...? Chyba zaszedł jakiś pomyłek ( nie wiem jak w zecie, ale moja kappa radzi sobie całkiem, całkiem... )

Waga Zety jest większa od Kappy , a to robi swoje.



Makgajwer - 07-08-2006, 00:59
" />ja tu moze nie nowy ) ale temat dla mnie b.interesujący bo dojrzewam do Zety...
Panowie (sorry Ewcia, ale teraz z "Zetowacami" pogadam ), na co jeszcze zwrócić uwage przy zakupie, bo właśnie taka Z z '97r 2.1TD mi sie szykuje...
W zasadzie jaki to silnik Zwykły turbodisel żadne tam chociaż TDI
A spalanie Blash jakie miałes bez tych "dodatków" No i jak sie udał Twój ECU tuning
Jak ojel??? Lepiej minerał czy pół-syntetyk
Po za tym zauważyłem że czesto miewaliscie problemy z paskiem rozrządu ? Czy faktycznie tak często sie zrywa ??



Blash - 07-08-2006, 10:22
" />spalanko było w trasie 8 l prędkości w granicach 120 , po zmianie filtra udało mi sie na dystansie 700 km zrobic 6,6 teraz w trasie z klimą pali 7,7 z klima bez ok 7 , miasto zależy od dynamiki od 8,7 do 10 i tego czy klima właczona , ja jeżdżę na minerale ale na zimę zmieniam na półsyntetyk , nic mi się nie zepsuło i jestem zadowolony (obciera mi tylko osłona gdzies pod autem od poczatku) jak trzeba to i 160 poleci ale spalanie wtedy 14



Makgajwer - 07-08-2006, 11:04
" />OK. a silnik to taki "zwykły" TD czyli chyba dość wiekowa konstrukcja, aż dziwne że tak mało pali... ?
Jak sądzisz ? To mniejsze spalanie jest zasługą magnetyzera czy filtra?? Bo kiedys Romek testował magnetyzery i wyszło mu że to raczej lipa ...
A dynamika silnika tzn. do ilu obrotów warto go ciągnąć sorry że tak wyciągam ale od wieków nie miałem diesla i jestem ciekaw, a jak czasami biore od Ojca jego Focusa 1,8 TDCI to jest zupełnie inna bajka, bo to co prawda diesel ale 16-to zaworowy...

no i co z tuningiem ECU ?????



Blash - 07-08-2006, 14:05
" />nie wiem czy zwykły , czy nie jest to silnik stosowany w peugeotach i cytrynach od dawna sprawdzona konstrukcja na pompie lukas epic są tam jakieś innowacje ale nie wiem jakie, potem weszło common raily i sie skończyły lukasy co do modyfikacji ecu to ciągle zamierzam aha Rado zeta ponoć jeszcze mniej pali





Jacus - 23-02-2007, 21:31
" />Witam wszystkich !
Dziekuję za powitanie i mam pare pytań.
Mam na oku Lancie Zeta z silnikiem 2.1 TD.
Na co zwrócić uwage przy zakupie ?
Autko juz obejrzałem i wygląda super, dobrze utrzymana silnik też w/g mnie OK, ale może uzytkownicy podpowiedzą co najczęściej sie psuje.
Jakie ma osiągi itp.

Jak tylko kupie to sie pochwale , ale najpierw musze sprzedać swojego:
Peugeota 605 3.0 V6 12v Full opcja - a może ktoś chce kupić ? :wink:
Nie wiem czy moge tu dać linka do ogłoszenia? Jak moge to napiszcie.



tomek - 27-02-2007, 11:59
" />
">Czyżby nikt nie chciał sie podzielić ze mną swoimi doświadczeniami z Zetą.
Naprawde zależy mi na waszych opiniach.
Nikomu się Zety nie psują ?

Zetek jest niewiele. Archi sprzedaje swoja - widzialem ja na zloce ladna, ale on nie ma TD.
W Zecie sa silniki PSA, zreszta wiekszosc elementow to Citroen lub Peugot



Blash - 27-02-2007, 12:57
" />mi tylko pompa wody padła poza tym wszystko ok jak zadbana kupuj



Anonymous - 06-04-2007, 21:54
" />Cześć
Możecie mi coś powiedzieć o Zetce. Jadę do Niemiec za dwa tygodnie i chcę przywieść 97/98 2,1 TD na wypasie. Jakieś uwagi, jak tym się jeździ, co sie psuje, jak z cenami części ? Czy ktoś tym jeździ ?

Pozdrawiam i czekam na konkrety (nie piszcie mi tylko, że to to samo co Peugeot, Citroen i Fiat ani podobnych "informacji ciekawostek")

R



Makgajwer - 18-04-2007, 17:53
" />I co byłeś już po tą Zete

Zwróć uwage na luzy w zawieszeniu - przednie wachacze, szczególnie prawy lubi mieć dosyć.
Turbinke na oko nie sprawdzisz - dobrze podjechac na test wysiłkowy.
I to z czym ja się kilka razy w Zetach spotkałem - prowadzenie paska pomocniczego PK, luzy, brak wyosiowania i uszkodzone napinacze, lub rolka prowadząca. Dość drogie w zakupie
Sprawdz też na jakim oleju jeździła. Nie powinna na mineralu, turbinka wymaga minimum pół-syntetyka, w skrzyni z kolei pełen syntetyk.
Sprawdz ogólnie elektrykę - tzn. czy działa , składanie i podgrzewanie lusterek, otwieranie wszystkoch 6 szyb, jeśli jest szyber to też.
Ponadto po zakupie polecam wymianę paska rozrządu, tarcz hamulcowych i okładzin, byc może linki sprzęgła, no i wszystkich płynów.
Powodzenia.



Makgajwer - 18-04-2007, 17:57
" />...aaa pytałes jak się jeździ...?
no inaczej jak dla mnie rewelacyjnie nie jest to może demon prędkości ale wystarcza ja trzeba...
siedzisz wysoko, znakomita widoczność, mniej oślepiają Cie światła z przeciwka,
w miarę ekonomiczna
i suuuuper pakowna !
jak wywalisz fotele to 3m3 wpakujesz



Anonymous - 18-04-2007, 19:43
" />No dzięki bardzo za pomoc. Dzisiaj jadę po samochód. Jak wrócę to napiszę o wrażeniach i co przywiozłem.

Pozdrawiam

R



Anonymous - 30-04-2007, 22:36
" />Obiecałem to piszę. Lancia którą oglądałem stała u Turka. Nie żebym był uprzedzony, ale wierzcie mi gość od razu podpadł. Akumulator kaput, tłumiki zżarte, na kieronicy lodowisko (niby 117 tkm), drzwi boczne zacinały się od środka ichłopiec chciał opuścić 50 EURO. Spuściłem go i pojechałem oglądać 30 km dalej 806 kę. Spodobała mi się od razu i kupiłem GO. Jest naprawdę super na alufelgach i z takim wyposażeniem jakie chciałem (2 x szyber, 6 el szyb, klima auto, halogeny, stoliki w plecach foteli). Auto nie tłuczone, zadbane, zmienione hamulce, sprzęgło, 2 ostatnie tłumiki. Dostałem jeszcze drugie alufelgi z zimówkami, bagażnik dachowy, nowe wycieraczki. No i kupiony od prywatnego właściciela a nie z autohandlu u Turka. Przebieg 134 tkm. Wjechałem na przegląd - żadnych zastrzeżeń, diagnosta pocieszył mnie że jak pojeżdzę w Polsce pół roku to nie poznam samochodu - zawiechu.

Pozdrawiam

R



Makgajwer - 30-04-2007, 22:44
" />...no niestety...zawieszenie to pierwsza rzecz jak Ci padnie w Polsce...takie drogi
ja tez już wymieniałem wahacze i tylne amorki... taki los...
To ładnie że masz samochód jaki Ci sie podobał, ...szkoda jedynie że kupiłeś Peugeota a nie jak powinno być Zete
żartuje, samochód to samochód...a że Zeta to najładniejszy model spośród tych "czworaczków" to już zupełnie inna sprawa...
Jaki silnik
Pozdrawiam !!!

P.S. uzupełnij proszę profil !



Nat - 01-05-2007, 02:16
" />Wymień atrapę chłodnicy na Lanciową i będziesz Lancisti pełną gębą



Anonymous - 02-05-2007, 10:24
" />Z tą atrapą to jest jakis pomysł do tego kilka znaczków na około i z daleka jak Zetka ! Silnik mam 2,0 132 KM chodzi ładnie, czasami troszkę na wolnych łapie wyższe obroty i spada. Teraz chciałbym zmienić pasek rozrządu z napinaczami i wstawić w koło gaz. Macie jakieś doświadczenia z gazem (poza tym że kolektor plastikowy i lepiej dać sekwencję) jakieś szacunkowe koszty, etc.

Pozdrawiam

R

P.S. Chyba uzupełniłem profil, nawet z obrazkiem !



Makgajwer - 04-05-2007, 13:42
" />za profil dziekuje, natomiast obrazka nie widać



Jacus - 08-05-2007, 10:31
" />Co do atrapy to chyba musiałbys wymienic też maske.
Ja Już chyba pół roku szukam jakiejs fajnej i nie drogiej zety, ale jak narazie nic.Zastanawiałem sie też na peugeotem i własnie wymianą atrapy i maski bo jakoś bardziej mi sie podoba.No i jeszcze szukam albo 2.1 tdi albo 2.0 turbo benz.



Makgajwer - 08-05-2007, 12:58
" />nie ma Zet 2,1 tdi sa tylko 2,1 td to troche starsza technologia na Epica'ch Lucasowskich, ale za to prostsza w naprawie



topcio1 - 14-04-2008, 16:46
" />odświeżę trochę temat bo też już szukam kupca na k i chcę łyknąć Z z silnikiem 2,1 TDI. Jest coś co powinienem wiedzieć przy zakupie co wiedzą tylko wtajemniczeni. Typowe usterki itp... ?



ASSOLUTO - 14-04-2008, 17:15
" />myślę, że warto się zastanowić nad silnikiem i poważnie rozważyć zakup silnika określanego jako 2,0JTD, (tak naprawdę jest to 2,0 HDi koncernu PSA). Silniki 2.1TD i 2.0JTD mają niby taką samą moc 109KM, ale różnica w spalaniu i dynamice auta jest znacząca. Ogólnie rzecz ujmując Zeta jest bardzo prostym w budowie, praktycznym i trwałym pojazdem, przy zakupie należy zwracać uwagę na to samo co przy zakupie innych wozów, czyli na wszystko, jeżeli nie była "walona", wnętrze jest zadbane a silnik chodzi Ok, to polecam to autko, jest super (przez wielu niedoceniane) !!!!

P.S.
silnik 2.0 JTD 109KM jest do dzisiaj montowany do Phedry, i pod wieloma względami jest lepszy od nowszego 2.2 JTD (ale to już zupełnie inna historia)



topcio1 - 14-04-2008, 21:29
" />a jeszcze jedno pytanie. Gdzie jest koło zapasowe? - wejdzie tam butla LPG?



Artur G. - 14-04-2008, 21:44
" />Meldujesz Topciu o Z dieselku... a pytasz o lpg? czyli w grę wchodzi i benzyna?...
Kiedys tez szukałem, choć nie na siłę Zety, ale jakoś tak mi tył nie podchodzi... poza tym ok szczególnie wnetrze. Mój dalszy znajomy miał ulysse - nie wiem jaki silnik (zamienił na scudo) i bardzo chwalił



ASSOLUTO - 15-04-2008, 12:03
" />
">a jeszcze jedno pytanie. Gdzie jest koło zapasowe? - wejdzie tam butla LPG?

koło jest pod samochodem w koszu !!!

jak butla to tylko wewnątrz



Duch-Dziadka - 15-04-2008, 12:14
" />Zapytaj Makgajwera
On swojego czasu troche przeszedl ze swoja Zeta mysle ze on bedzie najbardziej pomocny...



Nat - 15-04-2008, 13:45
" />zetę chyba z silnikie td ma Rado, wpada tu czasami jak wpadnie to sie pwenie wypowie.



ASSOLUTO - 17-04-2008, 16:22
" />nie, nie, nie

silniki w Lanci Z:
2.1 TD koncern PSA (tak na 90%)
2.0 JTD koncern PSA

no i para benzyniaków

P.S.
TDI jest błędnym oznaczeniem, które Pablo raczył dowcipnie wytknąć



Blash - 17-04-2008, 16:53
" />`tak OT , zaczepiłem ostatnio goscia od cytryny c8 2,2hdi (prawie jak phedra) i co? wyleczyłem się z phedry, a dlaczego? otóż kolega ten stwierdził że ciagle jakaś pierdółka sie psuje , nie ma okresu żeby wszystko było sprawne , a to kontrolki wariuja, a to czujnik cofania padł, fotele nie grzeja , jakies przełaczniki szwankuja , ogólnie masakra, i do tego spalanko , spokojnie to 8 a 140 na autostradzie to uwaga 11 , 12 , dziękuję wolę swoja zetę z archaicznym silnikiem , drzwi elektryczne to chyba jedyna różnica której nie mam (zresztą i tak nie we wszystkich wersjach)
aha autko było 4 letnie



bobby123 - 18-04-2008, 21:48
" />Nie będę się rozpisywał na temat blach szyb itp., natomiast:

1. Odpalić silnik, jeśli jest zimny powinien mieć 800 obrotów, po złapaniu na wskaźniku ok. 50 stopni obroty powinny się ustabilizować na 700.
2. Sprawdzić stan płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym, jak wygląda, czy nie pojawiają się bąble powietrza. UWAGA instalacja jest wysokociśnieniowa.
3. Duży obieg włącza się przy ok. 85 stopniach i temp. na wskaźniku spada do ok. 70 stopni za pierwszym razem. Podczas normalnej jazdy w obecnych warunkach temp. na wskaźniku pokazuje ok. 80 stopni.
4. Przy zakręconym korku zbiornika wyrównawczego przy temp. ok. 80 stopni sprawdzić twardość węży układu chłodzenia, powinny być mniej- więcej takie jak męski instrument w stanie gotowości ;-) (określenie pewnego mechanika). Za miękkie oznaczają nieszczelność, za twarde mogą zwiastować poważne kłopoty.
5. Sprawdzić organoleptycznie olej na obecność podejrzanych substancji typu MotorDoktor - nabrać z bagnetu na paluszki i rozsmarować. Nie powinien się podejrzanie kleić, ciągnąć, natomiast powinien się ładnie rozetrzeć na skórze nie zostawiając praktycznie żadnych śladów.
6. Do osiągnięcia ok. 50 stopni auto lekko kopci z rury, po przekroczeniu 50 stopni praktycznie przestaje dymić w sposób szczególnie widoczny (przynajmniej u mnie :-) )
7. Sprawdzić działanie wszystkich elektrycznych sprzętów typu : elektryczne szyby (6), lusterka, oświetlenie w kabinie, itd.
8. Jeśli jest fabryczne radio sprawdzić działanie sterowania z kierownicy, zdarza się wypięta kostka, można szybko naprawić a z ceny urwać 100-200 :-)
9. Sprawdzić czy działają wszystkie głośniki ( 8 ) .
10. Sprawdzić działanie spryskiwaczy tylnej szyby, często nie działa, można naprawić i patrz punkt 8 :-)
11. Sprawdzić działanie Klimatronika – powinien się sam włączyć po starcie silnika.
12. Sprawdzić działanie nawiewów w kabinie, z różnymi prędkościami. Podejrzane piski i inne dźwięki, zwłaszcza przy niższych prędkościach mogą oznaczać kłopociki w postaci konieczności wymiany – a wentylatory są 2 :-).
13. Nawet jeśli działa pilot od centralnego zamka, sprawdzić czy zamki otwierają się kluczykiem. Jeśli zamki nie działają, a zdarza się to wcale nie tak rzadko targować się. Pilot może przestać działać a komplet zamków to bagatela ok. 1200 PLN :-(
14. Jeżeli to możliwe wyjąć budziki i sprawdzić czy to co wygląda na spaloną żarówkę jakiegoś wskaźnika, nie jest próbą ukrycia jakiegoś grubszego syfu ;-) Cała operacja powinna zająć ok. 15-20 minut.
15. Sprawdzić czy nie ma wycieków z okolicy pompy wspomagania. Wyciek z pompy lub okolic = zalany alternator = kasa. U mnie wyszło jakieś 350 PLN, a wystarczyło odpowiednio wcześnie wymienić jedną opaskę za 1,5 PLN : cenzura :
16. Silniki w tych rocznikach z reguły są tu i ówdzie zasyfione olejem. Jeśli pod autem nie zbiera się kałuża nie martwić się za bardzo. U mnie od wymiany do wymiany żadnych dolewek i nic nie ubywa. Ten typ tak ma :-) Miła odmiana po włoskich silnikach :-) (taki żarcik).
17. Sprawdzić amortyzatory, hamulce i resztę zawieszenia. Jeśli tylne amory są słabe, w autku pomimo pozornie masywnego wyglądu potrafi dupka podskoczyć do góry. Czym to się może skończyć przy większej prędkości nie muszę chyba tłumaczyć.
18. Przy prędkości ok. 60 km/h na 4 biegu dać trochę po garach. Jeżeli przy energicznym przyśpieszaniu występuje boczna wibracja przodu, prędzej czy później do wymiany przegub, a kosztuje parę złociszy :-( . Zintegrowany wewn.-półoś-zewn. Stąd odstraszająca cena :-(
19. Biegi:
- 1 - tylko do ruszenia z miejsca
- 2 - jakby go nie było
- 3 - trochę lepiej
- 4 - całkiem dobrze
- 5 - w trasie przyśpieszenie i wyprzedzanie bez problemów
Z powyższego wynika, że jazda w korku w mieście to koszmar ( zwłaszcza, że nie ma synchronizacji 2-1 :-( ),
natomiast jazda w trasie to bajka. Mocy jest dosyć żeby się fajnie bujać ( choć nigdy nie ma jej za wiele ;-) )
20. Sprawdzić stan napinacza paska wielorowkowego, może sprawić przykrą i kosztowną niespodziankę !!!
21. Uszczelki bocznych drzwi przesuwnych i tylnej klapy mają tendencje do wydawania dziwnych dźwięków – pomagają smary silikonowe i regulacje, ale to walka z wiatrakami, o wiele lepszy efekt daje dobre radio ;-)
22. W fotelu kierowcy pada regulacja podparcia lędźwiowego – standard prędzej czy później.

Częściowo wbrew powyższym uwagom autko jest fajne i daje sporo przyjemności z jazdy, a przy odpowiednim traktowaniu zaskoczy małym spalaniem ( choć nikt mi nie wierzy ) :-)
Co do tematu silników 2,0HDI w Phedrach i pokrewnych – uważam je za porażkę ( zweryfikowano w 3 Partnerach ), zwłaszcza w rocznikach 2000-2001 zdarzały się rozlatania :-) turbin z bardzo przykrymi konsekwencjami.
A 2,1 td to w miarę prosta i niezawodna konstrukcja ( coś jednak czasem Francuzom się uda ;-) ).
Jeszcze tego nie potwierdziłem, ale tak na 80% daje się te silniki podkręcać przez OBD, lub BOX-em :-)
Jutro to na spokojnie przejrzę może coś mi się przypomni, albo poprawię jakieś wypaczenia jak je znajdę :-)
Pozdrawiam



topcio1 - 18-04-2008, 22:34
" />[size=24px]5+[/size]



rado - 24-04-2008, 12:12
" />
">zetę chyba z silnikie td ma Rado, wpada tu czasami jak wpadnie to sie pwenie wypowie.

A no mam Zete 2.1TD , tylko jak długo jeszcze . Noszę się z zamiarem jej sprzedania.
Jest to rocznik 1997 , jak na auto z tego rocznika naprawdę mało się psuje .Oczywiście to zależy od sposobu jazdy.
Ale nie poszaleje się tym autem .
Ja mam szczęście że kupiłem luśkę z drugim silnikiem i pomimo że na liczniku widnieje ponad 200 tyś , to naprawdę ma przejechane ok 82 tyś.

Koło jest pod spodem w koszu , ale kolega pisze o silniku TD , to chyba nie ma zamiaru zakładać do TD gazu .
Uwagę jak to już przedmówcy napisali należy zwrócić na wszystko , tak jak przy zakupie innego auta.
Ja jako uzytkownik tego auta od 2004 roku mogę polecić tego vana.
Fakt ostatnio wydałem trochę kasy na Zetke , ale to normalne że czasami trzeba coś przy aucie zrobić , aby służyło długo i niezawodnie
POLECAM



topcio1 - 06-05-2008, 15:27
" />Jeśli mogę wiedzieć to co robiłeś, że aż tyle kosztowało?
A przy okazji jak się uruchamiz w Z tempomat?



rado - 06-05-2008, 20:25
" />Oto wycinek tego co napisałem w dziale porady techniczne

,,No i problem rozwiązany za 1312 zł
Wymieniono przednie hamulce , wahacz .
Dodatkowo w cenie jest wymiana środkowego tłumika , obejmy nowe , tradycyjny przegląd z wymianą oleju i fitrów.
Jak bedą ją sprzedawał to z czystym sumieniem , że jeszcze komus posłuży dłuuugo

Tempomat - mam po lewej stronie kierownicy małą wajchę. Przy prędkości jaką chcę jechać dwa razy ciągnę ją w górę . Zwolnienie tempomatu - ruch taki jak przy spryskiwaniu przednich szyb



topcio1 - 06-05-2008, 20:36
" />bardzo podoba mi się twoje podejście :bravo: . Jle za nią chcesz i kiedy zdecydujesz się na sprzedanie?

A przy załączonym tempomacie dodasz gazu lub zachamujesz to co się będzie działo? Powróci do zadanej prędkości?



rado - 06-05-2008, 22:29
" />przy hamowaniu puszcza tempomat. Reszta na priva



markiz68 - 01-10-2010, 23:06
" />Jak już niektórzy zauważyli rozglądam się za Zetą.
Przeczytałem wcześniejsze tematy,lecz mam jeszcze jedno pytanie.
Mianowicie. Rocznie robię jakieś 60tyś.
W związku z tym jaki silnik
2.0 benz. no może jeszcze gaz do tego
2.0JTD
czy 2.1TD
Tematy wcześniejsze były stare,więc do tej pory użytkownicy Zety poznali ją do perfekcji
Bardzo proszę znawców tematu o pomoc.



michal1045 - 02-10-2010, 01:33
" />Poczytaj sobie o 806 i ulysse, bo to to samo a użytkowników więcej.
Osobiście uważam, że diesel będzie lepszy od benzyny przy takich przebiegach... Generalnie 2.1 TD jest podobno bardzo udany, ale kupiłbym po prostu taki jaki się trafi w lepszym stanie...

Edit: Zapomniałem wspomnieć, że Evasion to to samo...



markiz68 - 02-10-2010, 18:40
" />
">Poczytaj sobie o 806 i ulysse, bo to to samo a użytkowników więcej.
Osobiście uważam, że diesel będzie lepszy od benzyny przy takich przebiegach... Generalnie 2.1 TD jest podobno bardzo udany, ale kupiłbym po prostu taki jaki się trafi w lepszym stanie...

Dzięki za zainteresowanie
Chciałbym usłyszeć też opinie naszych forumowiczów,klubowiczów zanim zajrzę na inne forum.
Przecież po to tu jesteśmy



quick - 03-10-2010, 19:42
" />ja mam 2.0pb/lpg jak do tej pory nie mam powodów do narzekań,auto zbiera się bardzo dobrze,co jest dla mnie dużym zaskoczeniem,bo ma swoją wagę,ogólnie jestem bardzo zadowolony i bardzo polecam



markiz68 - 03-10-2010, 21:49
" />
">ja mam 2.0pb/lpg jak do tej pory nie mam powodów do narzekań,auto zbiera się bardzo dobrze,co jest dla mnie dużym zaskoczeniem,bo ma swoją wagę,ogólnie jestem bardzo zadowolony i bardzo polecam
Dzięki
No to teraz jeszcze inaczej zapytam.
2.0JTD czy 2.1TD
2.1TD no niby trwała jednostka,tak słyszałem.Słaby punkt-pompa
2.0JTD słyszałem,że troszkę im z tym silnikiem nie wyszło.Słaby punkt-nie wiem.
Co wy na to



Jazeon - 05-10-2010, 19:26
" />Ja mam od dwóch lat 2.0T, gaz sekwencje i trochę ponad 200kkm (jeśli oczywiście nie kręcony licznik, a co do tego mam pewne wątpliwości). Rocznie robię nią około 30kkm i co do zbierania się to można być miło zaskoczonym. Turbina robi swoje (przypominam, że piszę o benzynie).
Co do opłacalności ropniaka przy dużych przebiegach i starszym (bo około 10 letnim) aucie to trzeba się zastanowić.
Niby diesle się mniej psują, ale jak ktoś kupuje nowego diesla to już na "dzień dobry" zakłada, że będzie dużo jeździł, więc maja ogólnie spore przebiegi, a jednocześnie wszystkie Zety mają na liczniku około 150kkm. Ja bym za bardzo w takie cuda nie wierzył, ale to pewnie tak z każdym samochodem. Zakładam, że diesel został kupiony nie po to, by w niedzielę do kościoła jeździć. O ile mi wiadomo to remont benzyniaka jest tańszy niż ropniaka.
Diesel, jeśli chodzi o spalanie jest niby tańszy od Pb, ale już od LPG nie. Ludzie jakoś tak dziwnie na mnie patrzą jak im mówię, że jestem w stanie po mieście spalić 20l LPG/100km, ale jak ich ropniaki palą 10l ON to uważają, że jak tak się zdarzy to w miarę normalne, tymczasem ON jest średnio 2x droższy niż gaz LPG. Więc zanim kupisz "klekota" (choć JTD już ponoć tak nie klekocze) to policz dobrze opłacalność. Niby przegląd LPG droższy, ale przy dużych przebiegach to już minimalna różnica patrząc całościowo. I miej na uwadze, że jazda na benzynie przynosi więcej przyjemności niż na ropie. W końcu nie każde ponad 10 letnie "przerośnięte kombi" potrafi przyśpieszyć w 10s do 100km/h (katalogowo 10,1s), a 2.0JTD 14,8s do setki.

Jeśli chodzi o ekonomiczność to można się kłócić w nieskończoność, co jest bardziej ekonomicznym paliwem. Prawdopodobniej najlepiej wyjdzie instalacja LPI (to też odmiana LPG), ale to temat na inną bajkę.
Diesel bez ogrzewania postojowego (zwłaszcza JTD) oznacza zamarzanie zimą, przy benzynie nie ma takiego problemu.
Jak nie lubisz turbiny, to przy benzynie możesz wybrać silnik 2,0 bez niej (13,4s do 100km/h), ale jak się przejedziesz dobrym egzemplarzem z benzyną turbo i podciągniesz silnik ponad 2500 obr/min poczujesz się jak w sportowym wozie (niestety na krótko, bo turbina przy 3500obr się wyłącza). Wyprzedzanie z takim silnikiem Zetą to prawdziwa przyjemność.
Na benzynie masz też większy zasięg (Pb+LPG) i rezerwowe paliwo w razie braku podstawowego.

Skoro już wybrałeś diesla to raczej tak naprawdę nie masz wyboru czy 2.1, czy 2.0.
Te większej pojemności są konstrukcją już przestarzałą, a i rocznikowo kupiłbyś starsze auto. JTD podobno jest przyjemniejszy w prowadzeniu, a (według taksówkarza) po soft tuningu (wgraniu innego softu do ECU) dostają gratis około 30KM i ponoć spalanie delikatnie spada.

Ja wybrałem 2.0T benzynę, którą od razu zagazowałem, ale gdyby miał to być ropniak, wybrałbym JTD i od razu bym go tuningował tym softem.

Części do Zety pasują od innych z projektu "eurovan", poza maską, atrapą, zderzakami i tylną klapą. Lepiej nie mieć kolizji Zetą. Można niby założyć części od Fiata, Peugeot, czy Citroen'a, ale wówczas powstanie taka hybryda, że będzie trzeba wzrok odwracać

Bardzo przydatną funkcją, której zazdroszczą posiadacze Fordów Galaxy, Volkswagenów i Seatów są elektrycznie uchylane tylne, boczne szyby. nie wiem jak pozostałe eurovany, ale Zety wszystkie mają elektrycznie uchylane wspomniane szybki.
Drzwi boczne odsuwane są genialnym pomysłem, gdy (zwłaszcza) dzieciaki na parkingu wysiadają. Nie trzeba się martwić, że obiją auto zaparkowane obok.



markiz68 - 05-10-2010, 19:45
" />Jazeon,dzięki za obszerną wypowiedź
Może teraz ktoś od 2.1TD lub 2.0JTD



Krissu1980 - 05-10-2010, 19:50
" />
">Jazeon,dzięki za obszerną wypowiedź
Może teraz ktoś od 2.1TD lub 2.0JTD


a te 2.0 to nie jest przypadkiem hdi, który z jtd ma tylko napis na górze?



markiz68 - 05-10-2010, 21:14
" />
">Jazeon,dzięki za obszerną wypowiedź
Może teraz ktoś od 2.1TD lub 2.0JTD


a te 2.0 to nie jest przypadkiem hdi, który z jtd ma tylko napis na górze?
O pochodzeniu silnika nie chciałem rozmawiać Moje pytania były konkretne i to nie ja odpowiem Ci na twoje pytanie



Krissu1980 - 05-10-2010, 21:33
" />
">Jazeon,dzięki za obszerną wypowiedź
Może teraz ktoś od 2.1TD lub 2.0JTD


a te 2.0 to nie jest przypadkiem hdi, który z jtd ma tylko napis na górze?
O pochodzeniu silnika nie chciałem rozmawiać Moje pytania były konkretne i to nie ja odpowiem Ci na twoje pytanie

brat miał Phedrę z takim silnikiem powiedział że ceny części do niego to masakra, a na brak kasy nie narzeka. więc powodzenia z francuzem ze znaczkiem Lanci na masce



markiz68 - 06-10-2010, 19:02
" />
">Jazeon,dzięki za obszerną wypowiedź
Może teraz ktoś od 2.1TD lub 2.0JTD


a te 2.0 to nie jest przypadkiem hdi, który z jtd ma tylko napis na górze?
O pochodzeniu silnika nie chciałem rozmawiać Moje pytania były konkretne i to nie ja odpowiem Ci na twoje pytanie

brat miał Phedrę z takim silnikiem powiedział że ceny części do niego to masakra, a na brak kasy nie narzeka. więc powodzenia z francuzem ze znaczkiem Lanci na masce
No to mnie zaskoczyłeś.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \