ďťż
Za dużo za mało powietrza - Jazda z komputerem



zbys61 - 14-06-2010, 11:26
" />Witam
Wczoraj zrobiłem sobie testy dynamiczne silnika z podpiętym komputerem. I martwi mnie jedna rzecz.
Przy niskich obrotach do 2000 docelowa ilość powietrza jest mniejsza niż rzeczywista o średnio ok. 200 jednostek
Od 2000-3000 obrotach ilości powietrza docelowego i mierzonego mniej więcej się pokrywały
Lecz powyżej 3000 obrotów docelowa ilość powietrza była większa niż rzeczywista o jakieś 400 jednostek

Nie jestem mechanikiem ale moim zdaniem za dostarczanie powietrza odpowiedzialne są 3 rzeczy:
- filtr powietrza ( który jest nowy)
- przepływomierz (być może uszkodzony ?)
- przepustnica powietrza

Na marginesie turbina ładowała idealnie, nie było żadnego przeładowania oraz nie doładowania. Nie wyświetlają się żadne błędy, silnik chodzi idealnie. Autko nie kopci na czarno i jest bardzo dynamiczne. Testy zrobiłem z czystej ciekawości.

Proszę o pomoc czy ktoś z was się z czymś podobnym spotkał i w razie czego jak temu zaradzić. Na razie zastanawiam się nad kupnem przepływomierza, tylko nie wiem czy idę dobrym tropem.
Czy można sprawdzić czy to na pewno wina przepływomierza.

Pozdrawiam




LybraSW - 14-06-2010, 11:51
" />Temat często sie powtarza.

Sprawdź układ dolotowy. Możliwe że opaski są poluzowane i masz przedmuchy. Poznasz je też po śladach oleju. Po za tym możesz mieś gdzieś uszkodzony wąż lub obudowe fitra, wtedy turbina dmucha na daremnie. Objaw jest taki, że na niskich obrotach auto ma muła. po prostu dostaje za małą dawke powietrza.



zbys61 - 14-06-2010, 13:40
" />Tylko że objaw jest taki, że auto dostaje za dużo powietrza.
Cały układ dolotowy był sprawdzany opaski wymieniane, węże całe, filtr też.

Objaw jest taki dziwny że raz jest za dużo później w sam raz a na koniec za mało.
Po aucie nie odczuwam żadnych niedostatków mocy, w całym zakresie obrotów czuję wyraźny przyrost mocy bez żadnych wahań.



gfu - 14-06-2010, 22:44
" />czasem warto napisać jakiego auta dotyczy problem Z uwagi o braku kopcenia na czarno domyślam się ,że diesla. Pierwsza uwaga w dieslach nie ma przepustnic sterujących przepływem powietrza, ilość powietrza zależy wyłącznie od pracy sprężarki. Oczywiście nadmiar powietrza może być zjawiskiem domniemanym, tzn. przepływomierz może po prostu przekłamywać. Może być też tak, że szwankuje sterowanie turbiną - jeśli sprawa dotyczy Lybry umieszczonej w Twoim profilu to jest tam sterowanie geometrią kierownic. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić te dwa elementy - przepływomierz i overboost. Brak zastrzeżeń do spalania i dynamiki kieruje uwagę w pierwszej kolejności na overboost.




zbys61 - 15-06-2010, 09:09
" />A tak przepraszam moje auto to Lybra 2.4 jtd z 2004r. turbina ze zmienną geometrią. Z tym, że odrzuciłem overboost bo turbina pracuje tak jak żąda tego komputer, turbina nie przeładowuje, daje prawie że idealne ciśnienie do żądanego. Ale jeszcze raz powtarzam że nie jestem mechanikiem, jeżeli to ma wpływ to jeszcze dziś to sprawdzę.

A jeżeli chodzi o przepustnicę to wcześniej miałem passata b5 1.9 tdi i tam nie było kompletnie żadnej przepustnicy lecz w mojej lancii jest coś co przypomina przepustnicę, nawet na allegro są w sprzedaży
http://www.allegro.pl/item1047707782_pr ... ce_rg.html

Chodzi mi tylko o to czy jak będę jeździł jeszcze chwilę z za dużo lub za mało podawanym powietrzem czy może coś się stać?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \