Y - ubytki oleju i za wysokie obroty



_bubson_ - 08-04-2007, 12:23
" />Witam!! Tak na marginesie to jestem nowym uzytkownikiem waszego forum, wiêc witam wszystkich

Teraz przejde do meritum sprawy

Posiadam Lancie y 1.2 16v 86 km z 98 roku i jestem jej pierwszym w³a¶cicielem od nowo¶ci(kupiona w Polskim salonie) wczesniej jezdzi³ ni± mój ojciec. Przebieg 173000 wiec sporo

Po pierwsze samochod bierze olej dolewam co 1000km, wiec nie wiem ile dokladnie ,ale mysle ze oko³o 0,2-0,4litra. Zaznaczyc chce , ze nasza lancia olej zuzywala od nowsci . Moj mechanik mowi, ze ten typ tak ma.

Druga sprawa dzisiaj zaczela mi moja niunia strasznie gazowac...jezdzi na benzynie o lpg nie ma mowy a silnik na luzie bez wciskania gazu wchodzil na 3000-4000 obrotow, nie da sie jezdzic. Czy moze byc to spowodowane popsuciem sie silniczka krokowego?

Ostatnia sprawa dotyczy wchodzenia na forum. to juz raczej dla znawcow obslugi komputera. Gdy chce sie zalogowac z komputera domowego na wasze forum wyskakuje mi ostrzezenie, ze jestem blokowany permanentnie od listopada zeszlego roku. Kiedys bylem juz zalogowany na forum, ale sie nie wypowidalem i zostalem usuniety. Wczesniej jednak wchodizlem bez problemow a teraz ***. Co robic? Pozdrawiam

Zdjecie swojej niuni wstawie w niedlugiej przyszlosci jak juz bede mogl wejsc na forum z kompa domowego:




bassman - 08-04-2007, 15:12
" />Witam!

Czy d³ubiesz samemu w samochodzie, czy zostawiasz to mechanikowi?

S± trzy drogi ubywania oleju silnikowego z silnika:
1. wycieki, zobacz czy silnik jest suchy czy ulany olejem.
2. wyciek oleju do cylindra od góry przez uszczelniacze prowadnic zaworowych.
3. wyciek oleju do cylindra od do³u przez nieszczelne pier¶cienie t³oka.

Sprawd¼ te trzy punkty i napisz to dalej bêdziemy problem rozwi±zywaæ.

Co do wysokich obrotów na biegu ja³owym, to s± one spowodowane jakim¶ niekontrolowanym dop³ywem powietrza do kolektora ss±cego. Mo¿e to byæ nieszczelno¶æ na jakim¶ przewodzie powietrza za przepustnic±, lub te¿ uszkodzony silniczek krokowy biegu ja³owego, który maksymalnie otwiera przep³yw.
Ja bym siê skoncentrowa³ najpierw na nieszczelno¶ciach.

Co do logowania to nic nie podpowiem.

Pozdrawiam.



_bubson_ - 08-04-2007, 20:41
" />Dzieki za pierwsza odpowiedz:)

Pozdrawiam



Nat - 10-04-2007, 15:32
" />Co do obrotów to stawiam na silniczek krokowy. Jak go przeczyciæ- pisano na tym forum wielokrotnie, uzyj opcji szukaj.
Jako ¿e merytorycznie bassman niemal wyczepra³ temat, pozwole sobie dorzuciæ parê kwestii formalnych:
Po pierwsze w podforum "Pytania i porady techniczne" temat posta formujemy wg pewnych zasad, a mianowicie: Typ auta my¶lnik problem. W Twoim przypadku wygl±da³oby to np. tak: Y 1.2 16V-problem z olejem i obrotami.
Opisane jest to dok³adniej Tutaj (kliknij).
A tak w ogóle to warto, bys zapozna³ siê z tym postem (kliknij tutaj).

Na razie pozwole sobie zmieniæ tytu³ Twojego posta na zgodny z zasadami forum. Problem z logowaniem zosta³ juz zaraportowany do admina forum- zobaczymy co da siê zrobiæ.




_bubson_ - 10-04-2007, 17:05
" />ok! bede sie stosowal

Pozdrawiam i dzieki



Nat - 10-04-2007, 17:48
" />Troszke offtopicznie: zapraszamy na spoty Lancii w Warszawie. Twój Y bêdzie tam ozdob±, z ma³ych Lancii dotychczas mamy tylko (a raczej a¿ ) Y10GT i Autobianchi.
O terminie spotów (a tak¿e zdjêcia z poprzednich) znajdziesz w podforum mazowieckim.



_bubson_ - 10-04-2007, 22:40
" />Ok dzieki wielkie. Teraz zaczne dzialac na forum i przegladac wszystko. Chetnie sie swoim Y pochwale. Pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \