Anonymous - 04-05-2005, 11:04
" />Witam.
Mam problem ze wskaznikiem temperatury w swojej niuni (Y 1.2 16v) - pokazuje okolo 70 stopnii podczas jazdy w trasie. Jestem swiezo po wymianie termostatu wiec nie wiem czy mechanik cos naknocil czy moze "ten typ tak ma"... Spalanie nie wydaje sie byc podwyzszone...
pozdrawiam,
Krzysiek.
Kazik - 13-05-2005, 18:55
" />Nie wiem czy jest to pocieszaj±ce ale, w Kappie TDS te¿ mam ok.70 stopni w czasie jazdy, w korku lub przy wolnej je¼dzie dochodzi do 90’.
Je¿d¿ê dopiero miesi±c tym samochodem i my¶la³em ¿e czujnik temperatury zani¿a mi odczyty – dzisiaj sprawdzi³em - po¿yczy³em termometr cyfrowy i sprawdzi³em temperaturê silnika - zgadza siê z odczytem ze wska¼nika.
mustafi - 13-05-2005, 22:09
" />sprawa wadliwego termostatu byla juz wiele razy poruszana-vide funkcja szukaj. Jest to bardzo powszechna usterka w Lancii. Jesli chodzi o przypadek pierwszy to dziwna sprawa, albo wlozyl Ci wadliwy termostat albo nie wymienil go w ogole. trudno tam cos sknocic bo wymiana jest prosta-przynajmniej w delcie, moze zrobic to kazdy. W drugim przypadku ewidentnie zly termostat, jezdzisz tylko na duzym obiegu, termostat nie zamyka sie i masz tego objawy.
Kazik - 14-05-2005, 05:33
" />Termostat jest sprawny – w³o¿ony oryginalny miesi±c temu. Wymieni³em bo zim± w czasie jazdy nie uzyskiwa³ nawet 70stopni (wtedy pracowa³ tylko w du¿ym obiegu)– po wymianie szybko uzyskuje 70’ i tak pozostaje w czasie jazdy.
Anonymous - 16-05-2005, 17:59
" />masz szkodzony czujnik dwustopniowy czy jakos tak sie nazywa. mam to samo. koszt nowego w ASO 130zl
Kazik - 16-05-2005, 19:49
" />Bardzo zaciekawi³ mnie czujnik dwustopniowy – gdzie on siê znajduje? Z ciekawo¶ci bym go sprawdzi³ i ewentualnie wymieni³.
Z tego co siê ja wiem s± dwa czujniki temperatury – jeden do komputera centralnego – drugi do wska¼nika. Na diagnostyce sprawdzi³em ile odczytuje komputer, jak± temperaturê pokazuje wska¼nik w samochodzie i jaka jest temperatura uk³adu ch³odzenia. Te trzy warto¶ci by³y podobne, w granicach b³êdu pomiarowego – odbiega³y o 5-10 stopni. Za regulacjê prze³±czania pomiêdzy du¿ym a ma³ym obiegiem odpowiada termostat, który wymieni³em.
Nie upieram siê, ¿e wszystko jest w porz±dku – w poprzednim samochodzie (nissanie) wska¼nik sta³ na 90 stopniach i wydaje mi siê ¿e tak powinno byæ, dlatego proszê o dalsze informacje na temat czujnika dwustopniowego.
Kazik - 16-05-2005, 20:31
" />Sam sobie mo¿e odpowiem
Czujnik dwustopniowy to mo¿e czujnik umieszczony wewn±trz termostatu, który ma dwa katalogowe stany:
1.Pocz±tku otwarcia ok. 81...85°C
2.Pe³nego otwarcia ok. 101...105°C
Mo¿e dok³adniej opiszê co mi wysz³o z pomiarów –
na termostacie temperatura 85stopni
na ch³odnicy ró¿nie od 30 (dolna czê¶æ ch³odnicy) do 69(górna czê¶æ ch³odnicy)
na termometrze cyfrowym 69 stopni
na wska¼niku temperatury 70 stopni
w komputerze samochodu 76 stopni
ok.10-15 stopni sch³odzi³ siê p³yn na ch³odnicy
Oczywi¶cie dalej czekam na opinie
Anonymous - 17-05-2005, 18:44
" />Czyli wskazania 70 stopni podczas normalnej jazdy bez w³±czonej klimy to z³y objaw? Moja kappa osi±ga 90 tylko jak w³±cze klime i cioram po miescie w duzym ruchu.
Anonymous - 24-06-2005, 23:59
" />Kazik ten czujnik nie jest w termostacie tylko jest umieszczony obok ostatniej swiecy 4. kupilem go w sklepie motoryzacyjnym ( 28 zl a nie jak chcieli w ASO 130 ) i mam poprawne wskazania. Pozdro
Anonymous - 25-06-2005, 00:02
" />Arkadiuszz co do jazdy z klima nie moge pomoc bo jej nie mam ( i chwala Bogu) tak samo jest z kappa - mam "tylko" malutkiego Ypsilona :lol:
Kazik - 25-06-2005, 08:58
" />Adasiek1978 masz racje, ¿e za wskazania na wy¶wietlaczu odpowiada czujnik temperatury – ja te¿ nigdy nie twierdzi³em inaczej .
Zgadzam siê, ¿e mój czujnik mo¿e trochê zani¿a jakie¶ 10-15stopni – próbowa³em go kupiæ lecz nie mog³em go dostaæ – szuka³em w okolicznych ASO, sklepach motoryzacyjnych i u dystrybutora regionalnego – wszêdzie opowiadaj± nie ma . Dystrybutor twierdzi³, ¿e próbowa³ w centrali w Polsce, a nawet we W³oszech i uzyska³ odpowiedz, ¿e ju¿ nie maj± . U mnie w samochodzie zani¿anie akurat tego wska¼nika nie jest gro¼ne – do komputera mam drugi czujnik i ten pokazuje prawie 10 stopni wiêcej – w Y jest chyba jeden czujnik do komputera i na wy¶wietlacz – wtedy na pewno trzeba wymieniæ.
Pogodzi³em siê ju¿ z wy¶wietlaczem temperatury – ale jak kto¶ ma namiar na nowy czujnik temperatury o numerze 7758171 to jestem zainteresowany.
2fines - 20-09-2005, 01:06
" />
">Czyli wskazania 70 stopni podczas normalnej jazdy bez w³±czonej klimy to z³y objaw? Moja kappa osi±ga 90 tylko jak w³±cze klime i cioram po miescie w duzym ruchu.
jednak sadzê ¿e w obu przypadkach to wina termostatu ... metoda prosta sprawdzenia do temperatury 80C wa¿ od termostatu do ch³odnicy (du¿y obieg ) powinien byæ letni wrecz zimny je¿eli hjest inaczej to tylko bedzie wina termostatu.... i temat uwa¿am za zakoñczony :wink: wydaje sie tylko sprawny a w rzeczywisto¶ci nie jest moja trzyma równe 90C nie wiem jeszcze jak w zimie.....ale juz sie zbli¿a du¿ymi krokami blleeee i je¿eli wentylator ch³odnicy siê wlacza powy¿ej 90C to o oszukiwaniu wska¿nika te¿ bym zapomnia³ choæ duzo ludu na to narzeka ... :wink:
Anonymous - 21-09-2005, 13:42
" />Ja zauwarzy³em, ¿e w moim modelu sam wska¼nik jest do¶æ mocno nieprecyzyjny (podobnie wska¼nik poziomu paliwa). Poza tym w innych samochodach jakimi je¼dzi³em, po uzyskaniu przez silnik w³a¶ciwej temp. roboczej wska¼nik w³a¶ciwie by³ nieruchomy niezale¿nie od obci±¿enia silnika, natomiast u mnie jest "mocno zale¿ny". D³ugotrwa³a "ostra" jazda powoduje, ¿e wska¼nik zbli¿a sie nawet do czerwonego pola, jednak sam silnik raczej siê nie przegrzewa, nic na to nie wskazuje, wszystko chyba jest OK...
2fines - 21-09-2005, 13:59
" />
">....Poza tym w innych samochodach jakimi je¼dzi³em, po uzyskaniu przez silnik w³a¶ciwej temp. roboczej wska¼nik w³a¶ciwie by³ nieruchomy niezale¿nie od obci±¿enia silnika, natomiast u mnie jest "mocno zale¿ny". D³ugotrwa³a "ostra" jazda powoduje, ¿e wska¼nik zbli¿a sie nawet do czerwonego pola, jednak sam silnik raczej siê nie przegrzewa, nic na to nie wskazuje, wszystko chyba jest OK...
wlasnie mnie zastanawia czy powinien byc zale¿ny czy te¿ nie ale jednak powinien wkoncu temperatura w silnikach powinna wzrastaæ lub spadaæ w miare liniowo i w zale¿no¶ci od obciazenia równie¿ warunków srodowiskowych itd...... a silnik nie ma jednakowej temperatury przez caly czas u¿ytkowania wtedy by³o by to perpetum mobile pewnie juz 8 z koleiii hehe..... :lol: :lol:
mustafi - 21-09-2005, 17:15
" />
">Ja zauwarzy³em, ¿e w moim modelu sam wska¼nik jest do¶æ mocno nieprecyzyjny (podobnie wska¼nik poziomu paliwa). Poza tym w innych samochodach jakimi je¼dzi³em, po uzyskaniu przez silnik w³a¶ciwej temp. roboczej wska¼nik w³a¶ciwie by³ nieruchomy niezale¿nie od obci±¿enia silnika, natomiast u mnie jest "mocno zale¿ny". D³ugotrwa³a "ostra" jazda powoduje, ¿e wska¼nik zbli¿a sie nawet do czerwonego pola, jednak sam silnik raczej siê nie przegrzewa, nic na to nie wskazuje, wszystko chyba jest OK...
Albo masz wadliwy czujnik temp, albo termowlacznik albo termostat, albo wentylator. Na 100% jest jasne, ze woda przy normlanym uzytkowaniu, przy rozgrzanym silniku powinna miec podobna temp. Jak jedziesz na trasie powinna byc lekko ponizej 90, stoisz w korku, lekko ponad 90 i jak dalej stoisz powinien sie wlaczac wentylator i zbijac temp. Uczestniczysz w rajdzie i cisniesz non stop na 6000tys obrotow wtedy ma prawo podkoczyc do 100 albo nawet do czerwonego pola, nigdy w normlanych warunkach uzytkowych, czy to lato czy zima. Piszesz, ze nic nie wskzuje ze sie przegrzewa silnik, a co mialoby na to wskazywac? Jak Ci strzeli uszczelka od za duzego cisnienia to wtedy sie okaze radze sprawdzic wszytskie elementy ktore wypisalem na poczatku albo opisac bardzo dokladnie zachowanie wskaznika moze dojdziemy co jest walniete.
Anonymous - 22-09-2005, 08:43
" />Dziêkujê za zainteresowanie!! Ja jednak stawiam na niesprawny wska¼nik, zda¿a³o mu sie "szaleæ" we wszystkie mo¿liwe strony, drgaæ itd. Rozebra³em zestaw wska¼ników, posprawdza³em, etc. i dzia³a, choæ jak wspomnia³em niezbyt precyzyjnie... Z drugiej jednak strony silnik nie przegrzewa siê raczej, brak spadku mocy, wszystko gra. Jednak do¶æ czêsto w³acza siê wentylator. Ciezko mi znale¼æ porównanie, je¿d¿e te¿ Cordob± 1.4 i tam wentylator w³±cza siê baaardzo sporadycznie. Na pocz±tku, po zakupie autka trochê siê tym przejê³em, ale od 2,5 roku nic siê nie sta³o, wiêc uwa¿am ze wszystko jest OK...