kudlaty677 - 25-12-2009, 00:02
" />mam y 1.2 y z 96 roku ecvt i wysypało mi się sprzęgło czy ktoś wie ile i jakiego proszku nasypać błagam o pomoc
michalkrk - 25-12-2009, 02:55
" />Na własną rękę to raczej nikt nie regeneruje tych sprzęgieł. Regeneracja w serwisie kosztuje lub kosztowała koło 600-700zł i jest to rozwiązanie problemu na chwile. To sprzęgło i tak padnie. 90 tyś to dla tego sprzęgła granica działania. Ciężko będzie ci znaleźć kogoś kto będzie wiedział jaki tam wchodzi proszek bo po pierwsze wymienione wyżej na początku i po drugie za ecvt/cvt bierze się mało który serwis.
Identyczne sprzęgło ma micra ecvt (róźnica jest w kole zamachowym - trzeba nawiercić nowe otwory żeby sprzęgło z micry spiąć z kołem zamachowym z y) i wytrzymywały one trochę dłużej jednak też w końcu padały. Y z taką skrzynią to niestety autko na krótką metę.
jakubg - 25-12-2009, 11:20
" />Sprzęgła te regeneruje firma ASB w Długołęce pod Wrocławiem. Kontakt
Ja regenerowałem to sprzęgło koszty 700zł. Gwarancja 6 miesięcy.
Nie zregenerujesz tego sprzęgła w domu. Sam próbowałem wcześniej i udało mi się kupić proszek i byłem 400zł w plecy
Możesz wysłać sprzęgło do nich i odeślą Ci zregenerowane.
Jak zdejmiesz sprzęgło to podłącz pod 12V sprzęgło i zobacz czy się blokuje to będzie taki pierwszy test czy reaguje.
W razie dodatkowych pytań pisz.
kudlaty677 - 26-12-2009, 16:53
" />dzięki wielkie ale w takim razie to będę musiał wziąć rozwód z ypsilonką albo przeznaczę ją na eksperymenty naukowe
jakubg - 26-12-2009, 22:44
" />
">dzięki wielkie ale w takim razie to będę musiał wziąć rozwód z ypsilonką albo przeznaczę ją na eksperymenty naukowe
A dlaczego?
michalkrk - 26-12-2009, 23:07
" />Jakubg nie oszukujmy się ale pewnie 90% użytkowników y z ecvt, których jest w Polsce pewnie z kilkanaście sztuk z czego kilka czeka na nabywce po sprowadzeniu - po pierwszej naprawie lub drugiej po prostu sprzeda to auto. Znam osobę, która 3 krotnie naprawiała sprzęgło - 3x regenerowane było sprzęgło i 3 raz wymiana na sprzęgło z micry. Nie będę ukrywał po naprawie sprzęgła pierwsza była radość, że auto już jeździ a druga myśl to, że trzeba je sprzedać bo nie znam dnia ani godziny (=wymieniałem na używane sprzęgło,faktycznie po regeneracji jest niby 6 mies. gwarancji ale te skrzynie mają opinie jakie mają bo na nią po prostu zasłużyły). Poprzednim samochodem zrobiłem prawie 200 tyś bezproblemowo na automacie. Y nie udało się zrobić nawet 10 tyś...
Inna sprawa też jeśli ktoś sam sobie to naprawia - wtedy koszty poza sprzęgłem mu opadają.
Przemek - 26-12-2009, 23:31
" />Ja jeżdżę Pandą I z CVT i mam już bez żadnych awarii skrzyni przejechane 190 tys. km (z czego ok. 125 tys przeze mnie, moją mamę, żonę). Nie ma czegoś takiego jak wypracowana sobie (przez skrzynię?) opinia elementu niedopracowanego i nietrwałego; gdyby użytkownicy tych skrzyń zadali sobie trudu przeczytania (i dostosowania się) do zaleceń w instrukcji obsługi to pewnie by nie było wielu złych opini. Niestety, jazda na CVT różni się od jazdy z klasycznym (hydraulicznym) automatem i wymaga większego IQ od kierowcy...
Pozdr.
michalkrk - 27-12-2009, 01:21
" />Nie jestem przekonany czy cvt w pandzie to ta sama co w ypsilonie. Z resztą mogę się zgodzić jednak wiadomo jak jest z używanymi samochodami. Automat to ogólnie ryzyko bo jak piszesz trzeba wiedzieć jak tym jeździć. A tak na prawdę większość użytkowników automatów (różnego typu) nie wie nawet, że olej się zmienia a o filtrze już nie wspomne.
Moim zdaniem jesteś wyjątkiem od reguły. Poprzedni właściciel dbał ty dbasz i skrzynia działa ale mało kto przy ecvt ma takie szczęście (nie ważne czy to micra, punto czy y)...
Kondziu - 28-12-2009, 00:16
" />Osobiście jestem wrogiem regeneracji jeśli różnica w cenie nie jest duża.
Regeneracja tego sprzęgła to ok.700pln a koszt nowego do Y to ok.1400pln
Większość użytkowników ECVT przekłada skrzynie na manualne, nie jest to wielce skomplikowane tylko trzeba trochę przerobić elektrykę (czujnik prędkościomierza) tu opisałem problem elektryki
jakubg - 30-12-2009, 08:09
" />Kondziu - Powiedz mi gdzie można dostać nowe sprzęgło ECVT za 1400zł? Masz jakiegoś linka?
kudlaty677 - Może kupisz to autko jako dawcę na części tylko doprecyzuj bo w opisie auta jest błąd. KILK
Nat - 30-12-2009, 13:45
" />Słyszałem, że problemy z ta skrzynią spowodowane są w większości złym smarowaniem (użyciem złego oleju).
Kudłaty667, obok Limanowej Lancisti spędzają Sylwestra, może wpadniesz się pokazać, nie masz daleko...
Kondziu - 30-12-2009, 14:23
" />
">Kondziu - Powiedz mi gdzie można dostać nowe sprzęgło ECVT za 1400zł? Masz jakiegoś linka?
Pierwsze lepsze ASO LANCIA, dowiadywałem się w Carserwisie. Stąd moje zdziwienie dlaczego regenerować za pół ceny nowego oryginału.
">Słyszałem, że problemy z ta skrzynią spowodowane są w większości złym smarowaniem (użyciem złego oleju).
Standardowo, dojeżdżanie auta do końca bo kontrolka się nie nie zapaliła, bo jeszcze trochę, przejedzie, itp. Niestety to WŁAŚCICIELE PRZEDE WSZYSTKIM SĄ PRZYCZYNĄ PROBLEMÓW Z ECVT. Wystarczy regularny serwis i wymiana oleju i filtra, zgodnie z zaleceniami producenta czyli co max 45tyś km, ale kto to robi tak często? Tak jak z olejem w silniku co 15tyś km? Po co?
Oczywiście też trzeba umieć jeździć automatem, jak dział redukcja, hamowanie silnikiem itp.
Nat - 30-12-2009, 14:40
" />To też, ale tam był jakiś inny olej, niż do zwykłego automatu. O czym żaden polski rzeźnik od oleju do skrzyń nie wiedział...
Jakub, Ty chyba znasz szczegóły?
Kondziu - 30-12-2009, 14:55
" />
">To też, ale tam był jakiś inny olej, niż do zwykłego automatu. O czym żaden polski rzeźnik od oleju do skrzyń nie wiedział...
Jakub, Ty chyba znasz szczegóły?
Właśnie od tego jest ASO, instrukcja obsługi itp.
Zamieściłem post o obsłudze Y
ECVT-
Wymienić olej i filtr w ECVT co 45tyś km
Skrzynia biegów ECVT- Tutela CTV UNIVERSAL
pojemność skrzyni biegów ECVT- 2 litry, 1,8 kg
Naprawdę dbając o auto nawet z tą skrzynią nie powinno być żadnych problemów.
A sprzęgło jest drogie w porównaniu do manuala ale użytkując prawidłowo samochód, nie ma z tym żadnych problemów.
jakubg - 30-12-2009, 15:41
" />Kondziu ma rację co do oleju.
Jednak znaleźć ten olej normalnie w sprzedaży to jest wielki sukces (ja kupiłem wysyłkowo) a do ASO mam kupę kilometrów.
Co do sprzęgła to z ciekawości zadzwoniłem do Carserwisu do Warszawy (22 5737000) - koszt nowego sprzęgła do Lancii Y ECVT to 7204zł i na zamówienie. To w sumie podrożało bo jeszcze rok temu przed regeneracją kosztowało ok. 4300zł.
Gdyby kosztowało 1400zł to nikt by nie regenerował.
Kondziu - 30-12-2009, 15:48
" />
">Co do sprzęgła to z ciekawości zadzwoniłem do Carserwisu do Warszawy (22 5737000) - koszt nowego sprzęgła do Lancii Y ECVT to 7204zł i na zamówienie. To w sumie podrożało bo jeszcze rok temu przed regeneracją kosztowało ok. 4300zł.
Gdyby kosztowało 1400zł to nikt by nie regenerował.
Czyżbym miał tam takie zniżki? Podasz mi VIN? Bo do ECVT nie mam technicznego VINu do sprawdzania część.
Oleje i smary Selenia i Tutela warto kupować w ASO, autosklep24 lub sprowadzać bezpośrednio z Włoch, w jak najmniejszych opakowaniach, max puszka 2litry oleju. Tak zapobiegawczo, żeby nie trafić na podróbkę.
jakubg - 30-12-2009, 16:08
" />Nie podaję VINu bo samochód sprzedany ale wyniki można zobaczyć.
Jeżeli masz takie zniżki na wszystko to zrobię listę i Ci wyślę...
Załączniki:
Kondziu - 30-12-2009, 16:12
" />
">Nie podaję VINu bo samochód sprzedany ale wyniki można zobaczyć.
Jeżeli masz takie zniżki na wszystko to zrobię listę i Ci wyślę...
Podaj, ja tam ze względu na ceny kupuję 90% części.
O cenę sprzęgła pytałem jak wystawiłeś tanio Y na sprzedaż. Kolega był zainteresowany ECVT w celach nazwijmy to testowych i sprawdzaliśmy ceny części.