ďťż
Y - problemy z wałkiem 1.4 12V



Anonymous - 09-02-2007, 23:34
" />Witam!
kupilem dla ojca mala Y! super autko - bardzo mi sie spodobalo, a jakos wczesniej jej niezauwazalem.... ale przy kupnie popiskiwalo cos jak jakies lozysko wiec sie zbytnio nie martwilem, wiec u mechanika posprawdzalismy wszystko i nic nie rzucilo nam sie w oczy - na koniec zajrzal podpokrywe zaworow... i zobaczyl taki widok:



walek starty konkretnie - duzy opor i grzanie ze az nowy pasek sie przytapial..
troche grzebania:

wymiana walka, dzwigienek, (popychacze byly dobre) i... gumek - ktore najprawdopodobniej byly winne calosci - zgrepnialy i pozatykaly otworki wyjscia na listwe olejowa i spowodowaly slabe smarowanie walka - efekt jak wyzej..
koszty naprawy zamkly sie w 1000 i autko znowu smiga, a grozila mu katastrofa...

wiec (jak w temacie) przy silniku 1,4 12v polecam zdjecie pokrywy raz na czas dla spokoju

pozdrawiam - nowy uzytkownik

p.s.
..i feralne (nowe juz) gumki:





Orsya - 09-02-2007, 23:46
" />: witaj :
no to Ci tato zrobił prezent... :lol:
a tak na poważnie napisz coś więcej o swojej Y oraz przedstaw się skąd przybywasz :lol:



sloneczna - 09-02-2007, 23:55
" />Oczą nie wierzę 8O Pierwszy, który w pierwszym poście wnosi a nie wynosi.I o nic nie prosi .
Witam !
Czy te gumki to pierścienie uszczelniające zaworów?



Anonymous - 10-02-2007, 17:16
" />..auto kupilem dla ojca, a nie dla siebie - choc troche zaluje, bo naprawde fajne, szczegolnie na miasto, sam jezdze A8 4,2 rok starszym (1996), wiec co do wygody i silnika to malo mozna porownac... ale Lancia spodobala mi sie mimo wszystko!!! jedynie spalanie mnie jak na razie deprymuje, bo o ile w A8 jeszcze na benzynie miescilem sie w przedziale 14-16l to ostatnio jezdzac Y po miescie i nie tylko osiagnalem chyba z 10-11 ;(( a silnik 4x slabszy.... zobacze teraz po wymianie filtra powietrza - byl niezle zabrudzony..

te gumki to uszczelniacze listwy olejowej (8szt.) - malutka dziurka puszcza olej do popychaczy zaworow - w mojej byly juz konkretnie zgrepniale i pozatykane.. przedmuchanie listwy olejowej pod cisnieniem przepchalo wszystko, do tego olej chyba b.dlugo nie byl wymieniany, bo jeszcze nie widzialem tak zapieczonego filtra oleju...
pozdrawiam




Petrus - 10-02-2007, 17:29
" />
">...sam jezdze A8 4,2 rok starszym (1996)...Miodzio. Ech...

Pozdrawiam.



inferno_m - 10-02-2007, 18:13
" />Nieźle

Polecamy Thesis na przyszłość Jak zechcesz Lancie z górnej półki



Orsya - 10-02-2007, 21:04
" />
">..auto kupilem dla ojca, a nie dla siebie - choc troche zaluje, bo naprawde fajne, szczegolnie na miasto


a sorry - jakoś źle zrozumiałem :lol:



Przemo - 10-02-2007, 23:13
" />
">sam jezdze A8 4,2 rok starszym (1996)
Jak się sprawuje? Zastanawiam się nad czymś takim tylko młodszym okolo 1999 roku. Masz gaz, jakie koszty eksploatacji? Od znajomego słyszałem że klocki na przód w ASO chyba 1500 zł, tam są podobno po 4 klocki na tarcze(przynajmniej u niego)



grzole - 11-02-2007, 00:40
" />Problemy, jak opisane, z wałkiem rozrządu w tym modelu silnika to niestety normalka. To najgorsza konstrukcja Fiata ostatnich lat, wielu lat. Potwierdzają to mechanicy z ASO oraz z niezależnych warsztatów. Mogłeś o tym nie wiedzieć ale zauroczenie igrekiem się tutaj chwali. Swoją drogą niedrogo kupiłeś nowy wałek, normalnie jest droższy a i podobno brak zamienników.
Pozdrawiam
P.S.
Zapodaj nam zdjęcia aut/a.



Anonymous - 11-02-2007, 01:32
" />w sumie czytac - czytalem o tym silniku ale niespodziewalem sie ze mnie to dotknie bezposrednio




Lancia Thezis - podoba mi sie (choc przod mniej) ale jest jeszcze wciaz dosc droga... w Bielsku prezydent miasta nia jezdzi, wiec widze ja dosc czesto..

ad. A8 - klocki faktycznie przypadaja po 4 na jeden zacisk, jeszcze nie musialem wymieniac, ale tez za bardzo nie szaleje - juz mi przeszlo - a wkoncu 1 lampa kosztuje 3-4 tysiaki i malo kto umie zrobic cos z aluminiowym nadwoziem ) zamiennikow jest tez troche, zawieszenie - najslabsza czesc jest ta sama co w A4, A6 i caly komplet kosztuje kole 1200, gorzej jakies czesci dedykowane tylko do tego modelu (np rozrzad), cewka zaplonowa (kazd na swiece) w serwisie 1000 a uzywka 250 - padla jedna po zalozeniu gazu, jak na razie sprawuje sie wszystko dobrze, naped quattro w zimie tez super - auto idzie jak burza pod kazda gorke, w zakretach trzeba uwazac bo lubi wchodzic bokiem, spalanie totalnie rozne przy tym silniku (300KM) - od 12 l gazu w trasie do 25l w miescie (a mozna i wiecej) - generalnie automat nie lubi korkow... ja tez ) Bez gazu szybko sie pozbywa gotowki - choc spalanie na benie ze stosunkowo lekka noga srednio 14-15 l , w samym miescie gorzej - 18-19, pozatym super - zawsze jezdzilem japoncami i nigdy nie myslem ze kupie Audi (i Lancie) i jak na razie oba mi sie podobaja choc kazdy na inny sposob!!
sorki rozpisalem sie o Audi, a to LanciaKlub )
pozdrawiam



Przemo - 11-02-2007, 07:54
" />Dziękuję za infoo Audi A8. Piękną furę masz, mozę po Kappie taką nabedę.



Orsya - 11-02-2007, 11:33
" />
"> Czeka mnie tez tylna wycieraczka, ale na razie chyba prad tam nie dochodzi, choc bezpieczniki sa dobre

wydaje mi się, że prąd dochodzi, gdyż awaria tylnej wycieraczki to standardowy problem - po prostu albo wyrobiła się zębatka albo mógł się zatrzeć lub spalić silniczek
ja w swojej caly mechanizm wymieniłem 2 m-ce temu, koszt 150 pln - identyczny problem miałem w Punto 1 - po prostu ten typ tak ma - a właściwie włoskie typy



Anonymous - 11-02-2007, 13:41
" />podlaczalem tam woltomierz i brokowalo pradu, no chyba ze zle cos zrobilem, podobnie z tylnym halogenem - przy okazji wyjmowania zespolu zarowke zrobilem male spiecie i musialem szukac bezpiecznika ) - wiec w halogenei albo przekaznik albo jeszcze cos - po ktorej stronie przycisk wlacza Wam halogen tylny - prawy czy lewy? bo juz tak pozmienialem je miedzy soba ze sam ...

tu sa swieze zdjecia Lanci:
http://lanciapolska.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=101522#101522

pozdrawiam



Orsya - 11-02-2007, 19:58
" />powinien świecić lewy tylny



Anonymous - 14-02-2007, 00:03
" />niestety jak na razie nic nie swieci.. - ktorym przyciskiem go wlaczacie (chyba tylko przy zapalonych swiatlach) prawym czy lewym na konsoli (zmieszalem juz je miedzy soba...) - do tego pali jak smok - 10l przy normalnej w miare ekonomicznej jezdzie w miescie to troche duzo....
...czy ten typ tak ma???



Orsya - 16-02-2007, 18:08
" />prawym
lewy jest od halogenów
co do spalania - niestety ten silnik tak ma :?



Anonymous - 18-02-2007, 01:01
" />Mam jeszcze nadzieje ze to moze byc przez sonde lambda albo czujnik temp. - gadalem wczoraj w sklepie z gosciem - mowil ze ma taka sama i pali my 7,5-8 - jak na samochod ok 1t - mysle ze jest to wynik w sam raz



Wujek_2000 - 18-02-2007, 13:55
" />Hehe widze, że nie tylko ja należę do grupy hybrydowców Lancioaudikowców :lol: też myślałem o A8 ale jak poczytałem to BMW 740 wypada od niej znacznie lepiej, mniej pali a jest bardziej dynamiczne i taniej z naprawami poza tym obecnie jeżdżę A6 quattro i powiem, że nie da się tym autkiem fajnie pobawić na śniegu czy lodzie to jest komputer a nie autko, nudne jak flaki z olejem za to bezpieczne i b. szybkie



Anonymous - 21-02-2007, 01:16
" />ja mam wlasnie A8 dosc proste ) - ale takie chcialem- bez ESP i ASR (choc teoretycznie powinno byc) i zabawa na sniegu jest przednia - baczki jak Cholek ) musze przez to bardziej uwazac, bo jest czym pognac )
pozdrawiam



Wujek_2000 - 21-02-2007, 22:54
" />obawiam się, ze bardzo byś się zawiódł na obecnych modelach Audi, są w stylu "samochód mądrzejszy od kierowcy" i nawet jak wyłączysz ASR to i tak sam się włącza z powrotem w najmniejszym poslizgu :? zresztą sporo wad w mojej znalazłem ale jeśli spojrzymy od strony komfortu i dynamiki oraz bezpieczeństwa to 5+.
p.s ale i tak Kappiszon wymiata



Przemo - 21-02-2007, 23:07
" />Wujek_2000 znajomy ma taką Audicę jak Ty, bardzo jest z niej zadowolony ma kombiaka, wersja S line. Odrazu po kupnie wsadził jej chipa i ma około 270 KM. Podczas ostatniego wyjazdu na narty do Austrii spaliła mu 14 l/100km. Fakt bokami nią nie pojeżdzi ale ostatnio sprowadził najnowsze Subaru Impreza WRX STI.



sloneczna - 21-02-2007, 23:29
" />Tak apropo, to szukam A6, 3,0 TDI, s-line nie koniecznie ,ale jakby było to dobrze,avant kolor ciemny naj czarny ,cena do 30tyś euro z 2006r dobrze jak by miała szyberdach ogólnie full ...
może być do lekich poprawek blacharskich .
Proszę ewentualnie o kontakt na PW.



Wujek_2000 - 22-02-2007, 23:16
" />moja jest czarna i w mieście pali zimą koło 12 litrów 14.5 pali w mieście jak ją ostro katuję i nie widze potrzeby robienia 270 KM z 233, żadna różnica. Poważnym błędem tego samochodu jest w zasadzie brak hamulca ręcznego, nie wiem co za skończony debil wymyślił guzik hamulca ręcznego, który w dodatku daje się włączyć tylko w momencie wrzucenia biegu na Parking czyli stojąc w miejscu, w takich warunkach jak np. dzisiaj w Warszawie gdzie ABS i ESP głupieją, szczególnie przy skrzyżowaniach na "tarkach" zawsze można się posiłkować "ręcznym" delikatnie podciągając i puszczając na wciśniętym guziku zluzowania. W przypadku prztyczka można co najwyżej wjechać komuś w tyłek bo ABS i ESP wiedzą swoje :?
Generalnie określam to autko "wozidełkiem" bo samochodem z krwi i kości już dawno nie jest.



Anonymous - 23-02-2007, 23:19
" />to fakt ze te najnowsze audiki to przerost elektroniki i czujnikow - znajomy ma najnowsze A8 - tam zeby zmienic klocki hamulcowe nie wystarczy podnosnik i klocki - trzeba miec kompa z programem diagnostycznym (wtyczka swiatlowodowa...) trzeba elektronicznie rozsunac szczeki i wymienic -no i pozniej skasowac licznik klockow - komputer oblicza ich zuzycie na podstawie danych ze wszelkich czujnikow - od obciazeniowych samochodu, abs, esp, predkosci itp...... szok - tu juz nikt nic nie pokombinuje....



Wujek_2000 - 24-02-2007, 13:07
" />niestety nie tylko Audi prowadzi filozofie "naprawi tylko ASO", zaczynam się bać tego, ze za 15, 20 lat nie kupimy już autka używanego, które może nasz stary dobry mechanik naprawić :?



sloneczna - 24-02-2007, 13:12
" />Wujek2000 -masz S-line ,automat ? Mnie interesuje manual .



Wujek_2000 - 24-02-2007, 21:54
" />Nie ja mam wersje exclusive z tiptroniciem, 3.0 V6 TDI Quattro z października 2006.

p.s odszczekuję to co mówiłem o hamulcu ręcznym, da się zaciągnąć w trakcie jazdy tylko ten guzik się unosi albo opuszcza, opuszcza (wciska) aby odpuścić a unosi aby zaciągnąć. Wtrakcie jazdy nie działa automatyczne zaciąganie z blokowaniem więc jak się uniesie to chwyta i puszcza ale jak się uniesie i tak trzyma palcem to autko zaczyna piszczeć i zatrzaskuje hamulce i nie puszcza dopóki nie puścimy guzika. W sumie to nawet jest łatwiejsze i wygodniejsze niż tradycyjny lewarek
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \