Gorbi - 22-10-2010, 18:32
" />Witam
W ¶rodê by³em na przegl±dzie i nie spodziewa³em siê, ¿e mog± mnie nie przepu¶ciæ.Jednak po analizie spalin nie podbili dowodu tylko kazali w ci±gu 2 tygodni to naprawiæ.Jak do tej pory nigdy nie badali mi spalin w ¿adnym posiadanym przez nas samochodzie.O to co wysz³o
Olej temp. 10C (czeka³em 30 minut pod stacj± diagnostyczn±)
Lambda 0,813
CO 6,785%
CO2 10,61%
HC 698 ppm vol
O2 0,57 %
COkor 6,785% obj.
Lancia du¿o pali poni¿ej 10 nie zejdziemy a w zimie to nawet 14 (tylko, ¿e ¿ona do pracy ma jakie¶ 2-3 km w korku)
Wystêpuj± problemy z ogrzewaniem na postoju (leci ch³odne powietrze z nawiewu ) jak zwiêkszê obroty to leci gor±ce
Majonezu pod korkiem oleju nie ma
Mo¿e jakie¶ sugestie
jc406 - 22-10-2010, 19:19
" />Ze wzglêdu na niedogrzany silnik i zimny katalizator badanie jest niemiarodajne.
Brak gor±cego powietrza z nawiewów po > 5 min jazdy oznacza zwykle uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwartej). Warto sprawdziæ, czy ch³odnica jest zimna nap. po 3-4 min jazdy. Blok silnika powinien byæ ju¿ ciep³y/gor±cy. Je¿eli ch³odnica lub górna rura (³acz±ca termostat z ch³odnic±) jest ciep³a jak blok silnika - termostat do wymiany.
Tak wysokie zu¿ycie paliwa mo¿e byæ wynikiem tak krótkich odcinków w re¿imie start-stop. Warto by sprawdzic j± na trasie. Tym nie mniej wartoby sprawdziæ sondê Lambda (a ona zwykle jest odpowiedzialna za nadmierne wzbogacanie mieszanki) na testerze komputerowym.
Moja (Elefantino Rosso ma krótkie prze³o¿enia) przy je¼dzie 120-140km/h (4000-4600rpm) autostrad± A2 spali³a 6.2L/100km. Po mie¶cie wychodzi 7-8l, ale na trasach przelotowych z niewielkim udzia³em korków.
Gorbi - 22-10-2010, 20:17
" />Podczas jazdy gdy obroty s± na poziomie 2-3 tysiêcy z nawiewu bucha gor±co, natomiast problemy zaczynaj± siê kiedy stoi siê w korku i obroty spadaj± poni¿ej 1000.Mo¿e uk³ad jest zapowietrzony albo pompa ju¿ nie daje rady.W korkach mocno siê grzeje i wentylator raz siê w³±cza a raz nie.Jak we wtorek próbowa³em odpowietrzyæ uk³ad to po przekroczeniu po³owy skali w³±czy³ siê wentylator.dzisiaj jednak stoj±c w korku (powoli jad±c) wydaje mi siê, ¿e wentylator siê nie w³±czy³.