ďťż
Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat



Dudi - 14-01-2009, 16:00
" />Dyskusja z innego postu skłoniła mnie do przeniesienia jednego z jej wątków do oddzielnego tematu. Jak wiadomo w całej Grupie Fiat stosuje się już od kilkunastu lat wspólne podzespoły i płyty podłogowe. Zamieszczam zatem listę aut, które bazują na podobnych lub zbliżonych rozwiązaniach technicznych. Jeśli ktoś znajdzie błąd lub wpadnie mu do głowy jakieś inne połączenie, o którym tu zapomniałem to proszę o info. Ja jeszcze postaram się prześledzić całą listę, aby wykluczyć ewentualne pomyłki.

1. Fiat Panda I/Lancia Y10/Seat Marbella
2. Fiat Cinquecento/Fiat Seicento
3. Fiat Panda II/Fiat 500/Ford Ka II
4. Fiat Uno/Fiat Fiorino I/Fiat Duna/Fiat Elba/Fiat Palio/Fiat Siena/Fiat Strada/Fiat Albea
5. Fiat Punto I/Lancia Y/Fiat Barchetta
6. Fiat Punto II/Lancia Ypsilon
7. Fiat Grande Punto/Fiat Linea/Alfa Romeo MITO/Opel(Vauxhall) Corsa
8. Fiat Idea/Lancia Musa
9. Fiat 128/Fiat Ritmo/Fiat Regata/Seat Ibiza I
10. Lancia Delta I/Prisma
11. Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Fiat Coupe/Fiat Stilo/Alfa Romeo 145/146/155/Alfa Romeo GTV/Alfa Romeo Spider/Lancia Delta II/Dedra
12. Fiat Bravo II/Lancia Delta III/Alfa Romeo Giulietta
13. Fiat Croma I/Alfa Romeo 164/Lancia Thema/Saab 9000/Lancia Kappa
14. Alfa Romeo 156/Alfa Romeo 147/Alfa Romeo GT/Lancia Lybra
15. Alfa Romeo 159/Alfa Romeo Brera/Alfa Romeo Spider
16. Alfa Romeo 166
17. Lancia Thesis
18. Fiat Ulysse I/Lancia Zeta/Peugeot 806/Citroen Evasion
19. Fiat Ulysse II/Lancia Phedra/Peugeot 807/Citroen C8
20. Fiat Fiorino II/Fiat Qubo/Peugeot Bipper/Citroen Nemo
21. Fiat Scudo/Peugeot Expert/Citroen Jumpy
22. Fiat Ducato I/Peugeot J5/Citroen C25
23. Fiat Ducato II/Peugeot Boxer/Citroen Jumper
24. Fiat Ducato III/Peugeot Boxer/Citroen Jumper

Dodatkowo:
25.Fiat Croma II/Opel Signum
26.Fiat Sedici/ Suzuki SX4

Może komuś (szczególnie z nowych user'ów) pomoże to w szukaniu części zamiennych do swoich samochodów, gdyby przyszło im do głowy kupowanie oryginalnych, a dających się podebrać z odpowiedników. Zachęcam również do dzielenia się opiniami co do czego pasuje oraz co można zastępować w naszych Lanciach częściami z odpowiednich aut koncernu.




Marcin_D - 14-01-2009, 16:09
" />W sumie się zgadza. Nie jestem tylko do końca pewien płyty
9. Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Fiat Coupe/Fiat Stilo/Alfa Romeo 145/146/155/Lancia Delta Nuova/Dedra Nuova
mam wrażenie żę już Stilo miało inną płytę - lub mocno zmodyfikowaną. To samo tyczy się 166/Thesis - czy one mają takie same.
A jaką płytę ma Kappa - czyżby miało płytę specjalnie do tego modelu.



Dudi - 14-01-2009, 16:13
" />
">W sumie się zgadza. Nie jestem tylko do końca pewien płyty
9. Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Fiat Coupe/Fiat Stilo/Alfa Romeo 145/146/155/Lancia Delta Nuova/Dedra Nuova
mam wrażenie żę już Stilo miało inną płytę - lub mocno zmodyfikowaną. To samo tyczy się 166/Thesis - czy one mają takie same.
A jaką płytę ma Kappa - czyżby miało płytę specjalnie do tego modelu.


Stilo miało na pewno zmodyfikowaną płytę z Bravo/Brava; na dodatek prawdopodobnie tą płytę po modyfikacjach przejęły też 147/156/Lybra, ale to jeszcze sprawdze. Dlatego tutaj można zmienić.
Co do 166/Thesis właśnie nie jestem pewien. I o Kappie myślałem, ale szczerze mówiąc nie wiem do czego ją przyporządkować na tą chwilę.



cwynarx - 14-01-2009, 16:21
" />Fiat PandaII ,Fiat 500 i zabrakło nowego Forda KA również ta sama płyta....




fiergloo - 14-01-2009, 17:55
" />
">6. Fiat Grande Punto/Fiat Linea/Alfa Romeo MITO

Jeszcze Opel/Vauxhall Corsa i Corsavan



Marcines - 14-01-2009, 18:42
" />Kappa ma bodajże tom samą co Croma I,Thema,164 i Saab 9000



Kondziu - 14-01-2009, 18:57
" />
">aby wykluczyć ewentualne pomyłki.

4. Fiat Punto I/Lancia Ypsilon/Fiat Barchetta
5. Fiat Punto II/Lancia Ypsilon II


4. Lancia Y
5. Lancia Ypsilon

Można by to poprawić, żeby osoby zaczynające przygodę z Lancią się nie mylili



Nat - 14-01-2009, 19:17
" />Bravo ll / Delta lll gwoli scislosci.



Maryjan - 14-01-2009, 20:22
" />Nie zgadza się pozycja 8.Delta I nie ma nic wspólnego z Fiatami ritmo i regata.Jest to zupełnie indywidualna płyta podłogowa .W oparciu o nią zbudowano nastepne konstrukcje: CromyI ,Themy.alfy164 i saaba ,w dalszej kolejności Kappę i Alfę 166 odpowiednio je powiększając imodyfikując.Ritmo i Regata bliżej są Fiatom 127 i 128 Zprzodu macpersony z tyłu resor piórowy poprzeczny.Natomiast Kappa iAlfa 166 mają ze sobą wiele wspólnego ale nie z thesis.



argenta67 - 14-01-2009, 20:32
" />
">Nie zgadza się pozycja 8.Delta I nie ma nic wspólnego z Fiatami ritmo i regata.Jest to zupełnie indywidualna płyta podłogowa .W oparciu o nią zbudowano nastepne konstrukcje: CromyI ,Themy.alfy164 i saaba ,w dalszej kolejności Kappę i Alfę 166 odpowiednio je powiększając imodyfikując.Ritmo i Regata bliżej są Fiatom 127 i 128 Zprzodu macpersony z tyłu resor piórowy poprzeczny.Natomiast Kappa iAlfa 166 mają ze sobą wiele wspólnego ale nie z thesis.
Kappa i Alfa 166 to jest wspólna "rodzina", Thesis to już typowy samotnik



Bany - 14-01-2009, 23:44
" />166 ma z przodu i z tyłu wielowchacz,kappa ma 4 kolumny.
nie wiem co widzićie tutaj wspólnego??



alan0104 - 15-01-2009, 00:21
" />
">166 ma z przodu i z tyłu wielowchacz,kappa ma 4 kolumny.
nie wiem co widzićie tutaj wspólnego??

wg mnie te sama plyte podlogowa (ten sam rozstaw osi i kol), co do zawieszenia, to sie nie wypowiem



prezesjm - 15-01-2009, 08:56
" />W kappie zawieszenie jest prawie identyczne jak w themie. Minimalne różnice jedynie w średnicach otworów, rozmiarach silentbloków i sposobie działania amortyzatorów. Jeśli chodzi o zawieszenie 166 a Kappa to nie ma absolutnie nic wspólnego. Wczesne wersje UNO miały tył rozwiązany identycznie jak Ritmo/Regata.



Dudi - 15-01-2009, 09:23
" />
">166 ma z przodu i z tyłu wielowchacz,kappa ma 4 kolumny.
nie wiem co widzićie tutaj wspólnego??

wg mnie te sama plyte podlogowa (ten sam rozstaw osi i kol), co do zawieszenia, to sie nie wypowiem

Nie miałem w chwili sporządzania tej listy dostępu do literatury fachowej, ale z tego co pamiętam 166 przejęła zmodyfikowaną płytę Kappy. Najłatwiej rozpoznać to właśnie po rozstawie osi i kół. Zawieszenie nie musi być za to wcale podobne (podobnie jak w przypadku 156/Lybra - na tym właśnie polega modułowość płyt, chociaż w nowszych rozwiązaniach można zmieniać nawet rozstaw osi więc i po tym trudno czasami poznać). Przeanalizuje to, narazie zostawiam w powyższej formie. W dalszym ciągu wydaje mi się, że Thesis ma zmodyfikowaną płytę 166.


">Nie zgadza się pozycja 8.Delta I nie ma nic wspólnego z Fiatami ritmo i regata.Jest to zupełnie indywidualna płyta podłogowa .W oparciu o nią zbudowano nastepne konstrukcje: CromyI ,Themy.alfy164 i saaba ,w dalszej kolejności Kappę i Alfę 166 odpowiednio je powiększając imodyfikując.Ritmo i Regata bliżej są Fiatom 127 i 128 Zprzodu macpersony z tyłu resor piórowy poprzeczny.

To też musze sprawdzić w literaturze. Narazie zostawiam.



schab - 15-01-2009, 09:54
" />
">Nie zgadza się pozycja 8.Delta I nie ma nic wspólnego z Fiatami ritmo i regata.Jest to zupełnie indywidualna płyta podłogowa .W oparciu o nią zbudowano nastepne konstrukcje: CromyI ,Themy.alfy164 i saaba ,w dalszej kolejności Kappę i Alfę 166 odpowiednio je powiększając imodyfikując.Ritmo i Regata bliżej są Fiatom 127 i 128 Zprzodu macpersony z tyłu resor piórowy poprzeczny.Natomiast Kappa iAlfa 166 mają ze sobą wiele wspólnego ale nie z thesis.
Jeżeli mówimy o "normalnej " Delcie I i Prismie - to jedyna różnica leży w tylnym zawieszeniu - zamiast resora i poprzecznych wahaczy w Ritmo/Regacie - masz sprężyny i wahacz wleczony . Bo już z tymi podobieństwami do Cromy itd. - to troszkę przesadziłeś .



Bany - 15-01-2009, 10:39
" />,,Ritmo/Regacie - masz sprężyny i wahacz wleczony ''
chyba pomyliło Ci sie z deltąII/dedrą/tipo/temprą
i to nie jest jedyna różnica ,przód tez jest zupełnie inny.
?????????
tam jest resor poprzeczny i wahacz poprzeczny,ani przód ani tył delty I
nie ma nic wspólnego z ritmo i regatą.
ritmo przód i tył ma zawieszony podobnie jak:127/128/a112/

Co do sprawdzania tego w literaturze,tam są jeszcze wieksze byki niz na tym forum.
tylne zawieszenie delty I jest przejęte z bety,następnie identyczny system ma thema i potem kappa.
166 to inna bajka tak samo jak thesis.



Dudi - 15-01-2009, 10:46
" />
">Co do sprawdzania tego w literaturze,tam są jeszcze wieksze byki niz na tym forum.


Nie martw się o moją literaturę :wink: . Zapewniam Cię, że p. Z.Podbielski miał fachową wiedzę na temat samochodów :wink:



Bany - 15-01-2009, 11:27
" />
">Co do sprawdzania tego w literaturze,tam są jeszcze wieksze byki niz na tym forum.


Nie martw się o moją literaturę :wink: . Zapewniam Cię, że p. Z.Podbielski miał fachową wiedzę na temat samochodów :wink:

jasne ...to właśnie w jego kśiążce było napisane ze delta i ritmo maja wspólną płyte podłogową,nie pamietam co jescze ale to nie jedyny błąd.
Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.
swoją droga ciekawe jak w tamtych czasach robili takie byki,
jak nie było możliwości pisania na zasadzie kopiuj/wklej...
pewnie pomyłka w tłumaczeniu



Dudi - 15-01-2009, 11:32
" />
">jasne ...to właśnie w jego kśiążce było napisane ze delta i ritmo maja wspólną płyte podłogową,nie pamietam co jescze ale to nie jedyny błąd.
Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.
swoją droga ciekawe jak w tamtych czasach robili takie byki,
jak nie było możliwości pisania na zasadzie kopiuj/wklej...
pewnie pomyłka w tłumaczeniu


OK. Widze, że temat wymaga dogłębnej analizy. Postaram się więc dokładnie to wyjasnić, ale to może trochę potrwać :wink:



Dudi - 15-01-2009, 16:22
" />Nie trwało to jednak tak długo jak myślałem. Oto odpowiedź z FAP:

"Szanowny Panie,

dziękujemy za kontakt z Fiatem.

Delta nie wykorzystywała innych podzespołów z Fiata Ritmo poza silnikami.
W załączeniu przesyłam źródło.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.

Z poważaniem,"

Lista poprawiona :wink:

Idąc tym tropem, postanowiłem wyjaśnić kwestie Kappy, Alfy Romeo 166 i Thesis.



solarzmr - 15-01-2009, 23:26
" />
">8. Fiat 128/Fiat Ritmo/Fiat Regata


Tutaj chyba jeszcze można dopisać Seat Ibiza I, na pewno silniki miały fiatowskie, części zawieszenia też pasowały, z tyłu poprzeczny resor tak jak w Ritmo, z przodu McPhersony.



Nat - 16-01-2009, 15:15
" />
">Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.

A to juz jako dzieciak naśmiewałeś się z błędów innych? 8O

Ludzie bywają omylni, miej dla nich odrobinę tolerancji, Panie Perfect :lol:



fiergloo - 16-01-2009, 16:06
" />Można dodac:

Barbham F1/Alfa Romeo 164 Pro

Ale nie sądze, żeby ktoś do Pro szukał części skoro jedna sztuka jest na świecie



Bany - 16-01-2009, 18:08
" />
">Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.

A to juz jako dzieciak naśmiewałeś się z błędów innych? 8O

Ludzie bywają omylni, miej dla nich odrobinę tolerancji, Panie Perfect :lol:

Jak miałem 15 lat to byłem ostoją tolerancji,a w to co jest napisane w ksiażkach przestałem wierzyć odkąd mama wyprowadziła mnie z błędu
że Pan Samochodzik nie istniał na prawde....



Nat - 16-01-2009, 19:33
" />
">Śmiałem sie z tego juz jako 15-to latek.

A to juz jako dzieciak naśmiewałeś się z błędów innych? 8O

Ludzie bywają omylni, miej dla nich odrobinę tolerancji, Panie Perfect :lol:

Jak miałem 15 lat to byłem ostoją tolerancji,a w to co jest napisane w ksiażkach przestałem wierzyć odkąd mama wyprowadziła mnie z błędu
że Pan Samochodzik nie istniał na prawde....

Jest też dobra wiadomość.
Pan Samochodzik wprawdzie faktycznie nie istniał, ale istniała i istnieje Ferrari 410 SuperAmerica :!:

http://www.histomobile.com/histomob/int ... /30501.jpg[/img]

http://www.ferraris-online.com/cars/FE- ... 00Fade.jpg[/img]

V 12, 4962 ccm, vmax: 218-220 km / h, 340 KM.
trzy gaźniki dwuprzelotowe,
nadwozie- spawana klatka z rur, dwumiejscowe, koła 16 cali, felgi ze szprychami

P.S. Moze totalna niewiara w książki i wiedzę w nich zawartą to zbyt śmiało posunięta emncypacja?



Bany - 16-01-2009, 19:38
" />dzieki wielkie,pocieszyłeś mnie.
szkoda że jakies 15 lat za późno...
swoją droga naście lat temu kiedu netu nie było tylko z ksążeki i gazet
mozna było sie czegoś dowiedzieć,
Ta ksiazka Podbielskiego o samochodach włoskich leżała u mnie w domu wiecej niz w bibliotece...



solarzmr - 16-01-2009, 21:44
" />A do Fiata Ritmo/Regata/Seata Ibizy I zapomniałem jeszcze dodać Seat Malaga, czyli taka Ibiza sedan.



Maryjan - 17-01-2009, 11:57
" />W jednym z pism motoryzacyjnych napisano, że płyta podłogowa Alfy 166 jest wspólna z kappą co nie znaczy, że zawieszenie jest takie same. Natomiast zawieszenie (konstrukcja)- tylnego zawieszenia-Delty I jest podobna w Cromie I themie i Kappie.Ptotoplastą tyłu jest Lancia Beta. Jednak stabilizator spełnia również rolę wahaczy wleczonych. Od Delty I stabilizator jest osobnym elementem. Zawieszenie przednie DeltyI i Prismy jest takie samo.Jednak w czasie produkcji wprowadzano zmiany -inne sprężyny i miski sprężyn.Przednie wahacze Cromy i Themy są podobne jak Kappy. Jednak są różnice. Ritmo i Regata zawieszeniowo są identyczne z Zastawą 1100 i Fiatem 128.Ten temat to temat rzeka.



Bany - 17-01-2009, 19:52
" />Y10 to panda I
Lybra nie ma nic wspólnego z 156/147
uno/fiorino/duna-siena /palio to co innego

Temat z założenia miał byc po to żeby pomóc w doborze części z innych
modeli,skoro porównujemy dwa samochody np.kappe i 166,które mają inne zawieszenie to w czym nam to pomaga??
Skoro nic tam nie pasuje zamiennie??
w eperze była kiedyś taka funkcja ..odpowiedniki..
i sam program znajdował części zo bliźniaczego modelu



tc130 - 18-01-2009, 16:25
" />
">w jednym z pism motoryzacyjnych napisano że płyta podłogowa Alfy 166 jest wspólna z kappą co nie znaczy ,że zawieszenie jest takie same. Natomiast zawieszenie (konstrukcja)- tylnego zawieszenia-Delty I jest podobna w Cromie I themie i Kappie.Ptotoplastą tyłu jest Lancia Beta .Jednak stabilizator spełnia również rolę wachaczy wleczonych. Od Delty I stabilizator jest osobnym elementem. Zawieszenie przednie DeltyI i Prismy jest takie samo.Jednak w czasie produkcji wprowadzano zmiany -inne sprężyny i miski sprężyn.Przednie wachacze Cromyi Themy są podobne jak Kappy.Jednak są różnice. Ritmo i Regata zawieszeniowo są identyczne z Zastawą 1100 i Fiatem 128 .Ten temat to temat rzeka.

Ritmo i regata zawiszeniowo nie sa takie same jak zastawa i f 128, wspólne jest tylko zawieszenie tylne, przednie ma już spore róznice, inne mc persony(inaczej mocowane do kielichów inne srednice spręzyn i inne amorki) w f 128 i zastawie stabilizator pełni jednocześnie role drążka reakcyjnego a w ritmo/regata sa osobne drążki reakcyjne.



schab - 19-01-2009, 10:06
" />
"> w ritmo/regata sa osobne drążki reakcyjne.
Temat co prawda dotyczy płyt podłogowych , ale skoro kolega odrobinę mija się z prawdą - chciałbym go poprawić . ( analogicznie , jak mnie skarcono - kiedy ja się myliłem ) .
Otóż w Ritmie były trzy rodzaje przednich zawieszeń :
- z samymi drążkami reakcyjnymi ( a bez stabilizatora )
- z samym stabilizatorem , pełniącym jednocześnie rolę drążków
- z drążkami i stabilizatorem - wersje aut : 90sie , s100 , 105Tc , 125 , 130



Bany - 19-01-2009, 11:59
" />Generalnie chyba nie o takie szczegóły chodziło autorowi tematu.
Raczej powinnismy unikać stwierdzenia ,,wspólna płyta podłogowa''
a poprostu na swoich doświadczeniach pisać co od czego pasuje do
lanci w naszym przypadku.
Oczywiscie tylko i wyłacznie z doswiadczenia.



Dudi - 19-01-2009, 20:22
" />
">Y10 to panda I
Lybra nie ma nic wspólnego z 156/147
uno/fiorino/duna-siena /palio to co innego


Oczywiście Y10 to odpowiednik Pandy I. Już poprawione.
Co do Lybry to oczywiste jest, że wykorzystuje płytę podłogową ze 156-stki. I oczywiste jest, że konstrukcja zawieszenia różni się dość znacznie, ale to ta sama płyta.
I oczywiste jest, że Palio/Siena ma zmodyfikowaną płytę Uno. A jeśli ten link to za mało to umieszczę skany z moich zbiorów :roll: :wink:



Dudi - 19-01-2009, 20:34
" />I kolejna odpowiedź z FAP:

"Szanowny Panie,

dziękujemy za ponowny kontakt z Lancią. Oto wyjaśnienia, jakie nadesłał nam
specjalista:
Wszystko na to wskazuje, że Lancia K powstała na powiększonej płycie Themy.
Wymiary
K, w porównaniu z Themą wzrosły, m.in. - długość 4,61 -> 4,69, szerokość
1,76 ->
1,83, rozstaw osi 2,66 -> 2,70.
Jeżeli chodzi o Thesis, nie znalazłem żadnej informacji o źródle pochodzenia
płyty
podłogowej.

Z poważaniem,"

Więc jak z tego wynika, Kappa to rozwinięcie Themy. Thesis jak chyba wszyscy myślą jest osobnym "tworem"; pozostaje jeszcze kwestia Alfy 166, którą narazie zostawiam w samotności :roll:



Bany - 19-01-2009, 23:56
" />
">Y10 to panda I
Lybra nie ma nic wspólnego z 156/147
uno/fiorino/duna-siena /palio to co innego


Oczywiście Y10 to odpowiednik Pandy I. Już poprawione.
Co do Lybry to oczywiste jest, że wykorzystuje płytę podłogową ze 156-stki. I oczywiste jest, że konstrukcja zawieszenia różni się dość znacznie, ale to ta sama płyta.
I oczywiste jest, że Palio/Siena ma zmodyfikowaną płytę Uno. A jeśli ten link to za mało to umieszczę skany z moich zbiorów :roll: :wink:

niestety nie przemawia to do mnie,te samochody maja to wspólnego ze soba,chyba że płyta podłogowa jest z blachy i nic wiecej.
uno wycofano ze sprzedazy ze wzgledu na słabe testy zderzeniowe.
gdyby fiat cos wykorzystał z uno do nowego modelu zrobił by krok do tyłu.
pracowałem w serwisie jak wchodziła do sprzedazy
przerabiałem temat poszukiwania gratów.
predzej siena/palio jest zmodyfikowanym punto niz uno.
na tej zasadzie to i można przyrównac 166 z kappą.
tylko po co to komu jak nic nie jest zamiennie a po to jest ten temat...

to jest moje zdanie oparte na doświadczeniu z tymi samochodami
a nie na artykułach

jeżeli dalej uwazacie że samochody mają cos wspólnego to napiszcie koledzy co takiego bo po to jest ten temat.
np.mimo duzych róznic w zawieszeniu kappa i 166 maja takie same hamulce oczywiscie przy porównywalnych silnikach.
siena z uno nie mam pojecia co ma wspólnego.
lybra ze 156??mam 156 i jak coś kupowałem to nie pamietam żeby na pudełku było źe do fiata jakiegoś pasuje



Dudi - 20-01-2009, 22:14
" />
">
uno wycofano ze sprzedazy ze wzgledu na słabe testy zderzeniowe.
gdyby fiat cos wykorzystał z uno do nowego modelu zrobił by krok do tyłu.
predzej siena/palio jest zmodyfikowanym punto niz uno.


Ale właśnie po to wykorzystano płytę z Uno, bo miało być prosto i tanio. Taniej niż Punto. I raczej test zderzeniowy Palio nie przynosi Fiatowi jakichś większych powodów do dumy, bo i wynik był raczej przeciętny.



fiergloo - 21-01-2009, 14:19
" />
">gdyby fiat cos wykorzystał z uno do nowego modelu zrobił by krok do tyłu.
predzej siena/palio jest zmodyfikowanym punto niz uno.


Nikt z nas by się raczej nie spodziewał, żeby Siena/Palio/Petra/Albea/Strada miały byc jakimś wielkim krokiem do przodu. Auto na rynki PL i Ameryki Łacińskiej produkowane w Brazylii, Turcji, Argentynie, Indiach, RPA i Wenezueli(chyba nawet w Egipcie też). I potwierdzam też, że samochody te zostały oparte na platformie Uno. A jako, że nie spełniało to podwozie pewnych norm to produkowane było poza UE.



strang - 21-01-2009, 14:34
" />Panowie-mylicie tematy. Temat dotyczy płyt podłogowych a nie zawieszeń. O dziwo podobno to najtrudniejszy i najdroższy element w konstrukcji samochodu. I stąd wynika coraz powszechniejsze stosowanie wspólnych dla wielu pojazdów.



Bany - 21-01-2009, 23:01
" />
">Panowie-mylicie tematy. Temat dotyczy płyt podłogowych a nie zawieszeń. O dziwo podobno to najtrudniejszy i najdroższy element w konstrukcji samochodu. I stąd wynika coraz powszechniejsze stosowanie wspólnych dla wielu pojazdów.

generalnie mylimy wszystko i temat jest bez sensu.
zawieszenie sie przykreca do płyty podłogowej lub do ramy pomocniczej bądź belki,jeżeli zawias jest inny to płyta taz musi być zmodyfikowana.
to że np.ktos chlapnął że siena jest na płycie uno to nie znaczy ze mamy te bzdury powtarzać.



strang - 21-01-2009, 23:12
" />
">Najłatwiej rozpoznać to właśnie po rozstawie osi i kół. Zawieszenie nie musi być za to wcale podobne (podobnie jak w przypadku 156/Lybra - na tym właśnie polega modułowość płyt, chociaż w nowszych rozwiązaniach można zmieniać nawet rozstaw osi więc i po tym trudno czasami poznać).

Płyta podłogowa to jak pisałeś kawał blachy, tylko że odpowiednio zwiniętej :lol: Tak jak pisze Dudi powszechne stało sie takze powiększanie lub skracanie w ramach koncernów.
Odnośnie Ritmo/Delta wg ClassicAuto podstawą do konstruowania płyty Delty była płyta własnie Ritmo. Czyli ewolucja.



Bany - 22-01-2009, 00:15
" />.......a podstawą do ritmo było 128 wczesniej 127,126 i 125
i tak na prawde wszystkie maja wspólna płyte podłogową (z blachy nieocynkowanej z nieogranicząną możliwością korodowania)
różnią sie tylko zawieszeniam całą resztą.
zamknijmy temat albo zmieńcie tytuł np:wspólne cześci w grupie fiata



Dudi - 08-07-2009, 22:06
" />
">
to że np.ktos chlapnął że siena jest na płycie uno to nie znaczy ze mamy te bzdury powtarzać.


To nie ktoś "chlapnął", że Siena jest na płycie Uno, tylko sam Fiat
Więc nie widzę powodu do irytacji lub mówienia o jakichkolwiek bzdurach w tym przypadku.

-- 08 Lip 2009, 22:04 --


">.......a podstawą do ritmo było 128 wczesniej 127,126 i 125


A tutaj to się chyba troszeczkę zapędziłeś kolego, bo akurat 125 i 126 miały tylny napęd (126 na dodatek jeszcze silnik z tyłu), więc akurat płyty podłogowe tych modeli nie mogły mieć nic wspólnego ze 127 i 128.
Jeśli już to 125 miało wiele wspólnego z wcześniejszymi Fiatami 1300/1500, na których bazuje i 124, ewentualnie 131/132; a 126 z Fiatami 850 i 133/Seatem 133.

-- 08 Lip 2009, 22:02 --

No i po interwencji na forum "elektrody" dodano źródło, z którego pochodzi lista wspólnych płyt podłogowych



Bany - 08-07-2009, 23:42
" />
">
to że np.ktos chlapnął że siena jest na płycie uno to nie znaczy ze mamy te bzdury powtarzać.


To nie ktoś "chlapnął", że Siena jest na płycie Uno, tylko sam Fiat
Więc nie widzę powodu do irytacji lub mówienia o jakichkolwiek bzdurach w tym przypadku.

-- 08 Lip 2009, 22:04 --


">.......a podstawą do ritmo było 128 wczesniej 127,126 i 125


A tutaj to się chyba troszeczkę zapędziłeś kolego, bo akurat 125 i 126 miały tylny napęd (126 na dodatek jeszcze silnik z tyłu), więc akurat płyty podłogowe tych modeli nie mogły mieć nic wspólnego ze 127 i 128.
Jeśli już to 125 miało wiele wspólnego z wcześniejszymi Fiatami 1300/1500, na których bazuje i 124, ewentualnie 131/132; a 126 z Fiatami 850 i 133/Seatem 133.

-- 08 Lip 2009, 22:02 --

No i po interwencji na forum "elektrody" dodano źródło, z którego pochodzi lista wspólnych płyt podłogowych

nadalnikt mnie nie przekonał,tym bardziej że artykuł pisze o pali i uno,a palio to nie to samo co siena(u nas takich palio nie ma)



Dudi - 09-07-2009, 08:30
" />No kolego jak twierdzisz, że Palio to nie to samo co Siena, to już w ogóle chyba nie ma co udowadniać. Widocznie wiesz lepiej niż producent.



Bany - 09-07-2009, 10:44
" />rozumiem ze widziałeś setki takich palio u nas:

>http://productsearch.rediff.com/FullIma ... e1.1SL.jpg

o tym palio jest artykuł podany w linku że jest na płycie uno.
Redaktor ma pojecie jak wiekszośc osób na forum stad ta siena od razu.



Taz - 09-07-2009, 14:24
" />Bany, popraw linka do zdjęcia bo nie działa.



Dudi - 09-07-2009, 20:38
" />Palio Brazylia:



Siena Brazylia:



Palio Brazylia



Palio RPA



Siena PL



Palio BR



Siena PL



Palio RPA



Albea PL



Palio BR



Siena BR



Siena PL



Palio BR



Siena BR



Siena PL/BR/TR



Mam jeszcze pokazać wersję turecką

Ta Siena wchodziła w Brazylii, kiedy u nas i w Turcji weszła Albea.
Albei nigdy w Brazylii nie było. U nas nigdy nie było tej Sieny.
Ale "wnętrzności" nadal pozostały we wszystkich te same. Ta sama płyta, to samo zawieszenie, te same silniki. Ten ze zdjęcia 1.3 16v - to nic innego jak nasz 1.2 16v (1242 ccm). Tyle że przystosowany do spalania mieszanki paliwa z alkoholem.
Ta Siena ma taki sam przód, jak nasza Albea (sprzed FL).
Tyle wspólnych części i podzespołów ile ma Palio/Palio Weekend/Siena/Albea/Strada nie ma nawet chyba Brava z Mareą.
To chyba tyle jak chodzi o Fiatowski projekt oznaczony kryptonimem 178.



Taz - 09-07-2009, 21:51
" />No Dudi, zaczynam się ciebie bać



jugo500 - 04-08-2009, 14:54
" />Może ja wtrące swoje 3gr.

płyta nr 14 - lancia lybra ma tę samą płytę co fiat marea

natomiast thesis to klasa sama dla siebie

płyta nr 15 jest tez CHYBA w nowym sabie 93 ale ustale to przy okazji w sabie .



Dudi - 22-01-2010, 12:13
" />
">płyta nr 14 - lancia lybra ma tę samą płytę co fiat marea


Mógłby kolega uściślić skąd ma takie informacje???
Bo jeśli to faktycznie ta sama płyta, to znaczy, że jeździmy na podwoziu Bravo/Brava



broker - 29-03-2010, 21:46
" />Chrysler wyprodukuje nowe silniki Pentastar V6



Jako oszczędniejszy i bardziej wyrafinowany technicznie, Pentastar V-6 zostanie docelowo następcą siedmiu obecnych jednostek V-6 Chryslera i korzystać będzie z nowoczesnych technologii dostępnych w ramach aliansu z firmą Fiat, a więc m.in. Multiair, systemów wtrysku bezpośredniego oraz turbodoładowania.



autologic - 30-03-2010, 21:33
" />chciałbym dodać że Lancia Musa, Fiat Idea ,Punto II , Lancia Ypsilon(teraźniejsza) to "podłogowo" to samo- z resztą większość części też...
AR 156 ma płytę podłogową będącą rozwinięciem tej z Tipo.
Stilo to nowa konstrukcja zastosowana tez w nowym Bravo i Delcie



broker - 22-04-2010, 23:06
" />

Połowa całej oferty koncernu Fiat opierać się będzie na trzech platformach: Mini, Small oraz Compact. Na nich zbudowane zostaną modele począwszy od Pandy, aż po następcę Alfy Romeo 159. Na każdej z płyt podłogowych zbudowanych zostanie po siedem modeli. Obecnie średnio są to dwa modele. Ponadto bardziej powszechne będzie korzystanie ze wspólnych rozwiązań dla wielu modeli. Przykładowo, do 2014 roku Fiat opracuje cztery rodzaje systemów wentylacji i ogrzewania, które montowane będą od Pandy, aż po modele Maserati.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \