Nat - 23-09-2009, 13:15
" />Lancia A 112 Cx= 0,51
Lancia Dedra Cx=0,28
Lancia Delta II (836) Cx=0,31
Lancia Fulvia Coupe Cx=0,44
Lancia Thema Cx=0,32
Lancia Thesis Cx=0,31
Lancia Y10 Cx=0,33
źródło
Dodatkowo:
Lancia Aprilia Cx=0,47
Lancia Beta Cx=0,38
Lancia Kappa Cx=0,31
Lancia Delta Integrale EVO 16V Cx=0,415
INTEGRALE - 23-09-2009, 14:25
" />Sam wskaźnik "Cx" nic nam nie daje. Ważna jets powierzchnia czołowa pojazdu "A". Mnożąc te dwie wartości otrzymamy dopiero wartość która odzwierciedla to, jaki opór stawia pojazd ( Cx*A).
Być może posłuże się wskaźnikiem Cx którejś z Lanci w pracy dyplomowej, dzieki Nat!
Nat - 23-09-2009, 14:44
" />w źródle podany jest również ten drugi współczynnik. (F)
KGB - 29-09-2009, 14:26
" />wiarygodnosc zrodla jest jednak mocno dyskusyjna ,bo wpisy tam robia przypadkowi ludzie i wychodza pewne kwiatki ,np.
bmw e34 ma podany Cx 0.31 co wydaje sie bzdura w porownaniu do e30 ,ktore ksztalt ma praktycznie taki sam ,a jego Cx wynosi 0.38-0.41
schab - 29-09-2009, 15:47
" />
">wiarygodnosc zrodla jest jednak mocno dyskusyjna ,bo wpisy tam robia przypadkowi ludzie i wychodza pewne kwiatki ,np.
bmw e34 ma podany Cx 0.31 co wydaje sie bzdura w porownaniu do e30 ,ktore ksztalt ma praktycznie taki sam ,a jego Cx wynosi 0.38-0.41
Diabeł jest pogrzebany w szczegółach . Pozornie kształt może być zbliżony , ale różnicę robią np. rynienki dachu , kształt i usytuowanie lusterek , a największą różnicę robi coś , czego nie widać z zewnątrz - ukształtowanie podłogi .
Nat - 29-09-2009, 16:43
" />
">wiarygodnosc zrodla jest jednak mocno dyskusyjna ,bo wpisy tam robia przypadkowi ludzie i wychodza pewne kwiatki ,np.
bmw e34 ma podany Cx 0.31 co wydaje sie bzdura w porownaniu do e30 ,ktore ksztalt ma praktycznie taki sam ,a jego Cx wynosi 0.38-0.41
Dopóki nie znajdziesz dowodu na niewiarygodność źródła traktujemy je jako wiarygodne. Większość współczynników lancii starałem się potwierdzić też w innych źródłach.
KGB - 29-09-2009, 19:10
" />Nat
ok ,ale zrodlo traktuje o wielu autach i na to chcialem zwrocic uwage ,
choc 0.28 dla dedry wyglada troche smiesznie ,jak na nia patrze
schab
ale szczegoly nie moga przyslaniac ogółu ,a wiatrolap zawsze pozostanie wiatrolapem ,
wystarczy zestawic auta 0.31 do porownania ,czyli e34 ,e39 i kappa - odrazu widac ,ze gdzies jest ZONK
mozna tez odniesc wrazenie ,ze w polowie lat 80-ych powstaly najbardziej oplywowe auta ,ktore na takie nie wygladaja ,a pozniej na 15lat producenci olali ta dyscypline, jakby miala drugorzedne znaczenie ,
mam taka spiskowa teorie dziejow ,ze metoda pomiaru 20lat temu mogla byc inna ,ale nie mam jak tego udowodnic
Nat - 29-09-2009, 19:40
" />
">Nat
ok ,ale zrodlo traktuje o wielu autach i na to chcialem zwrocic uwage ,
choc 0.28 dla dedry wyglada troche smiesznie ,jak na nia patrze
Haha, szkoda, że nie przyjechałes do Morska na VI Zlot ogólnopolski Lancisti...
Zasiliłbys szeregi tych, którzy sądzą po pozorach i uważają, że np. bolid F1 ma niski CX, bo szybko jeździ Wszyscy oni zrobili błąd w konkursie wiedzy historycznej
Dedra, wbrew Twojemu wrażeniu, akurat jest najlepiej zweryfikowana z wszystkich powyzszych Lancii (Cx = 0,28-0,29).
dodatkowa weryfikacja.
i jeszcze jedno źródło.
Nawiasem mówiąc, taki sam Cx miała Alfa Romeo 155, tez kanciak.
FXX - 29-09-2009, 20:02
" />
">Zasiliłbys szeregi tych, którzy sądzą po pozorach i uważają, że np. bolid F1 ma niski CX, bo szybko jeździ Wszyscy oni zrobili błąd w konkursie wiedzy historycznej
Strach się bać co by było jakby bolid F1 miał Cx na poziomie 0,28
Chociaż trudno mi uwierzyć w 0,28-0,29 podczas gdy tyle samo ma moje Espero
KGB - 29-09-2009, 20:26
" />
">Nat
ok ,ale zrodlo traktuje o wielu autach i na to chcialem zwrocic uwage ,
choc 0.28 dla dedry wyglada troche smiesznie ,jak na nia patrze
Haha, szkoda, że nie przyjechałes do Morska na VI Zlot ogólnopolski Lancisti...
Zasiliłbys szeregi tych, którzy sądzą po pozorach i uważają, że np. bolid F1 ma niski CX, bo szybko jeździ
probujesz mi wmowic cos czego nie powiedzialem ,a co wydaje ci sie ,ze bym powiedzial,
musze cie rozczarowac ,ale nie sadze by bolid F1 mial niski Cx ,o oporze jaki stawia powietrzu juz nie wspominajac ,
sadze ,ze mam jednak wieksze pojecie na dany temat, wiec twoje podjazdy sa nie na miejscu
jak dla mnie to Dedra podchodzi pod ta sama kategorie ,co audi cygaro ,passat b3/4 ,renault 25 czy wspomniane e34 ,choc w porownaniu do nich to R25 jeszcze najblizej prawdy by bylo ,
nie chodzi o kanty ,ale o nachylenie pewnych plaszczyzn ,alfa 155 jest kanciasta ,ale ma tez sylwetke "klina" ,a dedra niestety wyglada zgoła inaczej ,
zreszta wystarczy postawic obok siebie Dedre 0.28 i Kappe 0.31 - te szczegoly musza byc chyba bardzo szczegolne
oczywiscie rozstrzygniecie mogloby byc przeprowadzone tylko w jeden sposob - u ruskich sa tunele aerodynamiczne ,gdzie mozna wstawic caly samolot 1:1 (nie bawic sie w modele) i tam mozna by bylo sprawdzic ,jak sie spisuja samochody
Nat - 29-09-2009, 20:30
" />W sumie espero to też bardzo stara konstrukcja i też kanciak.
Wszystkim opierającym się na wrażeniach i wierze w postęp technologiczny dedykuję auto mojej ulubionej poza Lancią marki - Tatra model T87.
auto z lat 30.
To środkowe światło to... doświetlanie zakrętów, najnowszy wynalazek ostatniej dekady aut Europie.
Współczynnik Cx = 0,21 czyli lepszy niż Ferrari Testarossa, Lotus Esprit czy Lamborghini Murcielago.
Nawiasem mówiąc, protoplasta garbusa - Porsche to plagiaciarz.
Dudi - 29-09-2009, 20:36
" />
">
oczywiscie rozstrzygniecie mogloby byc przeprowadzone tylko w jeden sposob - u ruskich sa tunele aerodynamiczne ,gdzie mozna wstawic caly samolot 1:1 (nie bawic sie w modele) i tam mozna by bylo sprawdzic ,jak sie spisuja samochody
A ty myślisz, że producenci samochodów to czym dysponują?????
Na resorakach badają opór i/lub przepływ powietrza????
FXX - 29-09-2009, 22:01
" />
">W sumie espero to też bardzo stara konstrukcja i też kanciak
Zgadza się, ale patrząc z boku na Espero i Dedrę, nie uwierzyłbym że mają podobne Cx
Kanciak owszem, ale w kształcie klina, wznosząca się linia nadwozia itd. jednak robią swoje.
Nat - 29-09-2009, 22:31
" />
">W sumie espero to też bardzo stara konstrukcja i też kanciak
Zgadza się, ale patrząc z boku na Espero i Dedrę, nie uwierzyłbym że mają podobne Cx
Kanciak owszem, ale w kształcie klina, wznosząca się linia nadwozia itd. jednak robią swoje.
Jak widać jednak nie robią swojego
KGB - 29-09-2009, 22:45
" />
">
oczywiscie rozstrzygniecie mogloby byc przeprowadzone tylko w jeden sposob - u ruskich sa tunele aerodynamiczne ,gdzie mozna wstawic caly samolot 1:1 (nie bawic sie w modele) i tam mozna by bylo sprawdzic ,jak sie spisuja samochody
A ty myślisz, że producenci samochodów to czym dysponują?????
Na resorakach badają opór i/lub przepływ powietrza????
producenci samochodow nie dysponuja takimi tunelami ,bo nie ma takiej potrzeby ,
choc do zrobienia bolida to sie przydaje ,wiec moze korzystaja z tunelow firm lotniczych ,
to nie sa tunele gdzie puszczasz dym i sprawdzasz czy gdzies nie zawirowal ,tylko w takim tunelu sprawdza sie ,czy skrzydla unosza samolot
">Tatra model T87.
,to brak lusterek tyle daje ,chybe zdejme z Poloneza
espero to odrzucony projek Xantii ,bylo projektowane jako oplywowe ,wyglada na oplywowe i jest oplywowe ,
ladne nie jest ,ale osobiscie uwazam ,ze i tak wyglada lepiej od nubiry
FXX - 29-09-2009, 22:53
" />
">Jak widać jednak nie robią swojego
A ja jednak twierdzę że robią, bo chodziło mi o to iż mimo Espero to kanciak (chyba jedyne kanciaste Daewoo na polskim rynku), to współczynnik Cx dosyć niski
Tak dla porównania kilka współczynników Cx, w różnych samochodach:
Audi 100 '82 - 0,30
BMW serii 8 - 0,29
Chevrolet Spark - 0,34
Chrysler PT Cruiser - 0,37
Citroen C4 - 0,28
Citroen C6 - 0,31
Citroen DS - 0,38
Citroen XM - 0,28
Citroen Xsara I - 0,32
Daewoo Espero - 0,28
Ferrari F50 - 0,37
Fiat Brava - 0,32
Fiat Ducato '06 - 0,31
Fiat Siena - 0,33
Fiat Uno - 0,35
Ford Ka - 0,36
Honda Accord I - 0,30
Honda Accord II - 0,26
Honda Insight - 0,25
Kia Cee'd - 0,33
Lamborghini Murcielago - 0,33
Lexus IS200 - 0,28
Maybach Exelero - 0,27
Opel Astra II - 0,30
Opel Calibra '89 - 0,26
Opel Corsa '98 - 0,35
Opel Vectra A - 0,29
Opel Vectra B - 0,28
Polonez Caro - 0,36
Porsche 959 - 0,32
Renault Fuego - 0,34
Renault Laguna I - 0,30
Renault Megane I - 0,33
Saab 9-5 - 0,29
Seat Toledo II - 0,31
Skoda Felicia - 0,34
Skoda Octavia II Kombi - 0,30
Toyota Corolla Verso - 0,30
Toyota Avensis Wagon - 0,29
Toyota Prius - 0,26
VW Passat B3 '88 - 0,29
VW Passat B5 '96 - 0,27
Ciekaw jestem jakie Cx ma Lybra SW i Volvo V70
">espero to odrzucony projek Xantii ,bylo projektowane jako oplywowe ,wyglada na oplywowe i jest oplywowe
Dokładnie, zaprojektowane przez włoskie studio Bertone miało być produkowane przez Citroena, ale żabojady odrzuciły projekt.
Lechu - 29-09-2009, 23:24
" />Wrzucę swoje trzy grosze, otóż mało kto wie, ale za współczynnik oporu najbardziej odpowiada tył auta.
Przód po prostu pcha powietrze i tyle, a kształty klina na nic się zdają (nie wiem czy pamiętacie Alfa Romeo SZ,
taka szafa od przodu, a współczynnik chyba 0,30 jeśli dobrze pamiętam).
Ukształtowanie tyłu samochodu decyduje czy odbiera ciśnienie powietrza, które go pcha do przodu czy robi się
zasysająca pustka, która hamuje auto
Taz - 29-09-2009, 23:45
" />Mały konkurs: Jakie auto ma Cx równe 0,06? Dodam, że to prototyp znanej marki
schab - 30-09-2009, 08:09
" />Zupełnie nie rozumiem , o co całe zamieszanie . Magiczny współczynnik Cx "wypłynął" przy okazji kryzysu paliwowego w latach 80 , kiedy wydawało sie , że jest to panaceum na zmniejszenie zużycia paliwa przez samochody . Natomiast później okazało się , że w przypadku wolnej jazdy wpływ tego współczynnika na zużycie paliwa jest marginalny , podczas gdy dla szybkich samochodów zbytnie zmniejszenie oporów powietrza jest wręcz niebezpieczne , bo powoduje powstanie siły nośnej odrywajacej auto od podłoża . Ten ścięty tył to nie przypadek , tylko celowy zabieg mający przeciwdziałać temu zjawisku ! Ze znanych wpadek producentów polegających na zbytnim zaokrągleniu tyłu auta , a potem szybkim "doklejaniu" spojlerów - może przytoczę tylko Audi TT , czy też Koenigseg - którego rozbili w trakcie testów chłopcy z Top Gear .
Dudi - 30-09-2009, 08:30
" />
">
oczywiscie rozstrzygniecie mogloby byc przeprowadzone tylko w jeden sposob - u ruskich sa tunele aerodynamiczne ,gdzie mozna wstawic caly samolot 1:1 (nie bawic sie w modele) i tam mozna by bylo sprawdzic ,jak sie spisuja samochody
A ty myślisz, że producenci samochodów to czym dysponują?????
Na resorakach badają opór i/lub przepływ powietrza????
producenci samochodow nie dysponuja takimi tunelami ,bo nie ma takiej potrzeby ,
choc do zrobienia bolida to sie przydaje ,wiec moze korzystaja z tunelow firm lotniczych ,
to nie sa tunele gdzie puszczasz dym i sprawdzasz czy gdzies nie zawirowal ,tylko w takim tunelu sprawdza sie ,czy skrzydla unosza samolot
Uwierz mi, że producentom samochodów do badania przepływów naprawdę nie jest potrzebne sprawdzenie czy unoszą się skrzydła samolotu. Tunele aerodynamiczne, które posiadają producenci samochodów są jednymi z najdroższych inwestycji jakie muszą poczynić (nie wspomnę już o tunelach jakimi dysponują team'y F1). Miałem okazje być w takim tunelu i uwierz mi nie musi się tam zmieścić samolot, żeby dokonać super dokładnych pomiarów.
I możesz wierzyć lub nie, ale akurat wszyscy znaczący producenci samochodów takimi tunelami dyspunują. Nawet więcej. To firmy lotnicze korzystają z tunelów F1 do badania przepływów powietrza różnych komponentów używanych do produkcji samolotów (mimo tego, że posiadają własne ośrodki tego typu).
Nat - 30-09-2009, 09:47
" />
">Mały konkurs: Jakie auto ma Cx równe 0,06? Dodam, że to prototyp znanej marki
Jeżeli to Ty, Irek, o to pytasz i nie jest to Lancia, to ani chybi musi to być Mercsedes.
Stawiam na coś typu "Bionic Car", albo smakiś taki.
To ja mam kontrpytanko konkursowe - najdoskonalszy cx posród ożywionej przyrody wynosi to 0,03. Jakie zwierzę ma właśnie taki współczynnik?
Taz - 30-09-2009, 10:05
" />Jarku, dokładnie
Zapatrzony w ryby - Mercedes Bionic Car
-- 30 Wrz 2009, 10:08 --
">To ja mam kontrpytanko konkursowe - najdoskonalszy cx posród ożywionej przyrody wynosi to 0,03. Jakie zwierzę ma właśnie taki współczynnik?
Płynący pingwin
Człowiek całe życie się uczy
KGB - 30-09-2009, 12:34
" />Dudi
ale o co ci chodzi z tymi skrzydlami ?
tunel dla samochodow rozni sie od tunelu dla samolotow i jezeli firmy lotnicze korzystaja z tunelow F1 to sa to slabe firmy ,
w Polsce sa trzy tunele ,jeden 10x10cm ,drugi 30x30cm i trzeci 50x50cm ,
ruscy maja takie gdzie zmiesci sie caly samolot , wot różnica ,
mowisz ,ze byles w tunelu firmy samochodowej ,a JA wkladalem reke do polskiego tunelu - jestes lepszy
ale ten mercedes brzydki jest ,a jak se zdejmie kolpaczki to pewnie zdrowo pogorszy to Cx ,
czyli u nas jezdzac na wypasionych felach z rantem stracilby caly urok wspolczynnika
Dudi - 30-09-2009, 14:08
" />
">Dudi
ale o co ci chodzi z tymi skrzydlami ?
tunel dla samochodow rozni sie od tunelu dla samolotow i jezeli firmy lotnicze korzystaja z tunelow F1 to sa to slabe firmy ,
w Polsce sa trzy tunele ,jeden 10x10cm ,drugi 30x30cm i trzeci 50x50cm ,
ruscy maja takie gdzie zmiesci sie caly samolot , wot różnica ,
mowisz ,ze byles w tunelu firmy samochodowej ,a JA wkladalem reke do polskiego tunelu - jestes lepszy
Sam zacząłeś o skrzydłach i samolotach, właściwie nie wiem po co, skoro mowa o samochodach.
No to sam widzisz, w Polsce są tunele dla resoraków.
Fiat ma tunel kilkadziesiąt metrów (może kilkaset - nie wiem nie mierzyłem) na kilkadziesiąt metrów i z 5 metrów wysokości. Tak samo BMW, Mercedes, VW itp., itd.
A firmy lotnicze, które korzystają z tunelów F1 wcale nie są słabe, ale lepsi specjaliści od aerodynamiki przechodzą do F1 bo są wyższe wymagania. I z wiedzy tych specjalistów firmy lotnicze korzystają.
Nat - 09-12-2009, 16:25
" />
">
oczywiscie rozstrzygniecie mogloby byc przeprowadzone tylko w jeden sposob - u ruskich sa tunele aerodynamiczne ,gdzie mozna wstawic caly samolot 1:1 (nie bawic sie w modele) i tam mozna by bylo sprawdzic ,jak sie spisuja samochody
A ty myślisz, że producenci samochodów to czym dysponują?????
Na resorakach badają opór i/lub przepływ powietrza????
producenci samochodow nie dysponuja takimi tunelami ,bo nie ma takiej potrzeby
A tu rozstrzygnięcie panów dylematu:
następnie kliknij "The Gallery" i w lewy dolny obrazek.
Pingvin - 09-12-2009, 16:44
" />Wcześniej nie miałem okazji czytać tego tematu, dzisiaj owszem (dzięki Nat). Czytam, czytam i trafiam:
">w Polsce sa trzy tunele ,jeden 10x10cm ,drugi 30x30cm i trzeci 50x50cm
Skąd taka informacja? Nie przypominam sobie, żebym ostatnio wyjeżdżał za granicę a koło większego tunelu miałem okazję przechodzić kilku(nasto)krotnie.
KGB - 11-12-2009, 17:26
" />
">Wcześniej nie miałem okazji czytać tego tematu, dzisiaj owszem (dzięki Nat). Czytam, czytam i trafiam:
w Polsce sa trzy tunele ,jeden 10x10cm ,drugi 30x30cm i trzeci 50x50cm
Skąd taka informacja? Nie przypominam sobie, żebym ostatnio wyjeżdżał za granicę a koło większego tunelu miałem okazję przechodzić kilku(nasto)krotnie.
to gdzie wybudowali przez ostatnie 8 lat ?
solarzmr - 12-12-2009, 12:40
" />
">Wcześniej nie miałem okazji czytać tego tematu, dzisiaj owszem (dzięki Nat). Czytam, czytam i trafiam:
w Polsce sa trzy tunele ,jeden 10x10cm ,drugi 30x30cm i trzeci 50x50cm
Skąd taka informacja? Nie przypominam sobie, żebym ostatnio wyjeżdżał za granicę a koło większego tunelu miałem okazję przechodzić kilku(nasto)krotnie.
to gdzie wybudowali przez ostatnie 8 lat ?
Wybudowali już dawniej i działa cały czas w Instytucie Lotnictwa w Warszawie na Okęciu. Widać kontrwywiad działa bardzo dobrze i ukrył ta informację przed KGB
Nawet w październiku można go było zwiedzać podczas nocy w instytucie lotnictwa
">Prędkość dmuchu w tunelu o pięciometrowej średnicy może wynosić około 0,1 Ma. To największy taki tunel w Polsce. Dwukrotną prędkość dźwięku uzyskuje się w tunelu aerodynamicznym dużych prędkości. Odwiedzający Instytut mogli też zobaczyć, jak działa mały, półtorametrowy tunel, przy którym o tajnikach aerodynamiki opowiadali przedstawiciele Stowarzyszenia Młodych Inżynierów Lotnictwa.
W tym dużym tunelu, od co najmniej 8-9 lat przed sezonem co roku Adam Małysz z ekipą sprawdzają swoje stroje, oraz techniki skoków. Żeby nie było wątpliwości ten ludzik na zdjęciu to Małysz.
Załączniki:
KGB - 12-12-2009, 14:01
" />
">W tym dużym tunelu, od co najmniej 8-9 lat przed sezonem co roku Adam Małysz z ekipą sprawdzają swoje stroje, oraz techniki skoków. Żeby nie było wątpliwości ten ludzik na zdjęciu to Małysz.
co najwyzej 8 lat ,
wczesniej byly 3 tunele : w Dęblinie ,na WATcie i na PW (meil) ,albo facet z WATu klamal ,
a moze mial poprostu na mysli prawdziwe tunele ,gdzie mozna przeprowadzic badania ,bo 0.1Ma to troche wolno
solarzmr - 12-12-2009, 16:48
" />
">W tym dużym tunelu, od co najmniej 8-9 lat przed sezonem co roku Adam Małysz z ekipą sprawdzają swoje stroje, oraz techniki skoków. Żeby nie było wątpliwości ten ludzik na zdjęciu to Małysz.
co najwyzej 8 lat ,
wczesniej byly 3 tunele : w Dęblinie ,na WATcie i na PW (meil) ,albo facet z WATu klamal ,
a moze mial poprostu na mysli prawdziwe tunele ,gdzie mozna przeprowadzic badania ,bo 0.1Ma to troche wolno
Poniżej zacytuje fragmenty ze strony Instytutu lotnictwa, ale i tak pewnie będziesz twierdził za chwilę że to nie jest tunel aerodynamiczny, albo że ten o średnicy 5 metrów jest za mały, albo że ten o prędkości 2 Ma jest za wolny. A może te tunele nie są prawdziwe
">W 1948
roku uruchomiono hamownie młynkowe silników tłokowych....oraz tunel aerodynamiczny
o średnicy przestrzeni pomiarowej 1,5 m, istniejący do dziś.
">1 kwietnia 1948 roku przemianowano Techniczny Instytut Lotnictwa na Główny Instytut Lotnictwa. Rozpoczęto w 1949 roku budowę budynku administracyjnego, budowę dużego tunelu poddźwiękowego o średnicy przestrzeni
pomiarowej równej 5 m, zbudowano hamownię silników tłokowych o dużej mocy
">W budowie znajdowało
się wtedy nowoczesne laboratorium przeznaczone do badań sprężarek lotniczych,
które oddano do użytku w 1990 roku. Zmodernizowano duży tunel aerodynamiczny
o średnicy przestrzeni pomiarowej 5 m.
Wystarczy poświęcić 5 minut na szukanie tych informacji w google. Ale tak ciężko się kiedykolwiek przyznać do błędu
Pingvin - 12-12-2009, 17:36
" />Widzę, że jednak przez pracę w soboty omija mnie sporo na tym forum. Dokładnie o tunele w IL mi chodziło (na chwile obecną czynne są chyba trzy). MEiL posiada więcej niż jeden tunel (pozdrawiam, studiuję), WAT również posiada ich kilka w różnych rozmiarach. W sumie trochę tego jest, natomiast faktycznie - tunele w które da się zmieścić samochód w skali 1:1 można policzyć na palcach jednej ręki.
KGB - 12-12-2009, 19:14
" />nie JA sie powinienem przyznawac do beledu ,tylko wykladowca WATu ,bo to jego brocha orientowac sie w temacie ,
co do melu to jakos q.. nie wierze w te kilka tuneli ,tak jak w calą pojebude i ich dzikie węże - studiuje ,pozdrawiam
Pingvin - 12-12-2009, 19:18
" />Jeśli na PW to chętnie oprowadzę Cię po moim wydziale. A za gadanie głupot odpowiedzialny jest i ten kto to wymyślił i ten kto to powtarza. Z mojej strony eot, tymbardziej, że to durny offtop w całkiem ciekawym temacie.
KGB - 12-12-2009, 19:32
" />dziwne ,ze na wacie pokazali nam jeden tunel i powiedzieli ,ze tylko ten maja i reszte ,ktora powtorzylem ,
sam sie moge oprowadzic ,podaj nr sal
solarzmr - 12-12-2009, 23:17
" />
">nie JA sie powinienem przyznawac do beledu ,tylko wykladowca WATu ,bo to jego brocha orientowac sie w temacie ,
Szkoda gadać. Ja tam nie widziałem w tej dyskusji żadnego wykładowcy z WATu (chyba że się mylę), a jeśli studiujesz to twoja brocha żeby się nauczyć, a nie wykładowcy. A może tak słuchałeś tego wykładu że tylko niewielka część Ci w głowie została.
Dla mnie EOT, szkoda czasu na bezsensowne gadanie
KGB - 13-12-2009, 00:40
" />
">nie JA sie powinienem przyznawac do beledu ,tylko wykladowca WATu ,bo to jego brocha orientowac sie w temacie ,
Szkoda gadać. Ja tam nie widziałem w tej dyskusji żadnego wykładowcy z WATu (chyba że się mylę), a jeśli studiujesz to twoja brocha żeby się nauczyć, a nie wykładowcy. A może tak słuchałeś tego wykładu że tylko niewielka część Ci w głowie została.
Dla mnie EOT, szkoda czasu na bezsensowne gadanie
LOL
narazie to nikt niczego nie udowodnil ,wiec jest moje slowo przeciw czyjemus ,
to cos gdzie malysz skacze ciezko nazwac tunelem aerodynamicznym do badan oporow ,bo przy zawrotnej predkosci 123km/h to mozna sobie sprawdzic jak maluszek sie zachowuje conajwyzej
a OT moze moderator wydzielic do HP i bedzie po sprawie