zyx - 18-04-2010, 23:38
" />a ja teraz mam nie lada dylemat bo sprzeda³em dederkê i w sumie chcia³em BMW 7 ale waham siê jeszcze nad alf± 166 2.4JTD i Lybr± 2.4 JTD, kto¶ co¶ mo¿e zasugerowaæ co¶ na korzy¶æ której¶ z tych 2 w³oszek ? Wiem, ¿e Lybra to inna klasa ni¿ 166 czy bmw7 ale Kappê ju¿ mia³em a na thesis raz, ¿e brak funduszy a dwa przednie ¶wiat³a do mnie nie przemawiaj±..
LybraSW - 27-04-2010, 20:36
" />BMW - Domy¶lam siê ¿e chodzi o E38 ??. Plusy : Wygl±d klasycznej limuzyny, doskona³e parametry jezdne, nadmiar przestrzeni. Minusy : Musisz zakupiæ dres, odwiedziæ jubilera i solarium . Przyzwyczaiæ siê do agresji innych u¿ytkowników drogi oraz tekstów ludzi w rodzaju " Kozak cwaniak z beemy ". wiekszo¶æ silników ma ju¿ ponad 300 000 km a koszta serwisowania aut klasy Premium nigdy do niskich nie nale¿a³y, spore spalanie i awaryjno¶æ diesli, wysokie spalanie jednostek benzynowych. Spore zainteresowanie s³u¿b mundurowych oraz amatorów cudzej w³asno¶ci.
Alfa 166 2.4 jtd - Plusy : Wygl±d, Image marki ( pozytywnie - sportowy ) , dobry dostêp do czê¶ci zamiennych u¿ywanych oraz przystêpne ceny nowych, Silnik wytrzymuje wszystko, ma³a spalanie. Minusy : Wielowahaczowe zawieszenie na polskich drogach to masakra. Miejsca nie za du¿o jak na tej wielko¶ci auto. Jako¶æ wykoñczenia nie powala na kolana. S³abe zainteresowanie amatorów cudzej w³asno¶ci.
Lybra 2.4 jtd - Plusy : Prostota konstrukcji, odporno¶æ na wyroby "drogopodobne", pozytywny odbór innych u¿ytkowników drogi. Ponadczasowy styl ( jedno z naj³adniejszych kombi na rynku ), czasami wrêcz ¶mieszne koszta eksploatacji. Dobrej jako¶ci materia³y wykoñczeniowe i ich spasowanie. Silnik wytrzymuje wszystko, ma³e spalanie jak na t± pojemno¶æ.
Minusy : Ma³y baga¿nik, drobne awarie które mog± irytowaæ ( podno¶niki szyb, ¿arówki, silniczki wycieraczek ), Problem z odsprzeda¿± po za kr±g "Lancistów".
To tak moim zdaniem
zyx - 28-04-2010, 15:43
" />no i w sumie ³adnie i ciekawie..
BMW ju¿ raz mia³em 730 V8 tyle, ze e32 jeszcze ale ju¿ 94 rok diesla bym nie kupi³ jedynie benzynê z ew gazem..szczerze mówi±c to ju¿ zrezygnowa³em z tego pomys³u podobnie jak i z alfy 166
za to dosz³a Mercedes w210 w dieslu (nie ¿adne cdi jestem maniakiem je¶li chodzi o mercedes ..jak co¶ to tylko do 98r) i Lyberka, które¶ z tych 2
brygadzista1 - 28-04-2010, 16:17
" />A od kiedy to Diesle BMW sa awaryjne chyba ze masz na mysli 2.5TDS...
LybraSW - 28-04-2010, 19:52
" />Tak, chodzi³o mi o 2.5 tds i ich problemy z przegrzewaniem siê. 3.0 tds zaczynaj± siê od 30 ty¶ z³ ( lepsze egzemplarze ) lecz przebiegi tych aut w wiêkszo¶ci zaczynaj± siê cyfr± 3 .
zyx - 28-04-2010, 21:27
" />Nie no TDS to w ogóle nie wchodzi w grê generalnie BMW i diesel jako¶ mi siê ta kombinacja nie podoba, diesel to raczej w Mercedes
a za & w porz±dnym stanie nawet pocz±tkowe roczniki trzeba s³ono zap³aciæ to jak z ka¿dym autem nikt za grosze nie odda dobrego samochodu
ale jak mówi³em Lybra vs okular
brygadzista1 - 28-04-2010, 21:54
" />Generalnie to mi dobry Diesel od razu kojarzy sie z BMW... 2.0d, 2.5d, 3.0d to doskonale silniki. 2.5TDS to faktycznie padaka. A w okularze najlepszy bedzie 2.7TD
zyx - 29-04-2010, 15:48
" />Nie ¿adnego td nie chcê jak mercedes to dla mnie tylko zwyk³y Diesel ¿adne turbo ani ¿adne cdi tylko te biorê pod uwagê - 2.2 D, 2.5 D 3.0D
tomek - 29-04-2010, 15:54
" />Wszystkie auta jakie porownujesz z Lybr bija ja na glowe przestrzenia - w tej kategorii Lybra nie wygra. Wygryuwa za to w cena/rocznik i chyba nie przegrywa tez w kosztach utrzymania.
FXX - 29-04-2010, 16:39
" />Je¶li ju¿ chcesz okulara to tylko i wy³±cznie 3.0D, silnik nie do zajechania przy normalnej je¼dzie.
Znajomy mia³ takiego od nowo¶ci i bez remontu spokojnie zrobi³ blisko 700tys. i go sprzeda³ jeszcze
zyx - 30-04-2010, 10:49
" />Ogólnie w Mercedes najtrwalsze i najmniej problemowe s± wszystkie silniki dieslowe bez ¿adnych udziwnieñ a chyba najlepszy pomiêdzy dynamik±, a ekonomia to 2.5, no a 3.0 to wiadomo du¿y silnik i przy tym najtrwalszy. Mam znajomego, który ju¿ 10 lat je¼dzi Mercedes 123 z 84r w automacie w³a¶nie 3.0 D i to auto wci±¿ je¼dzi bez ¿adnych k³opotów, raz jakie¶ 3 lata temu pad³ mu automat bo nie wymienia³ oleju od kiedy go kupi³ (hehehe) ale remoncik 1000z³ i autko lata po dzi¶ dzieñ jak mówiê on ma go 10 lat ju¿..
tak¿e zastanawiam siê powa¿nie - i tak bêdê kupowa³ co¶ dopiero w przysz³ym roku..
a powiedzcie mi (aha Lybra mo¿e byæ i 1.9 jtd nie bêdê przesadza³ ju¿ mia³em tyle szybkich samochodów, ze mi na razie starczy), powiedzcie mi ile trzeba liczyæ finansowo na Lybre tak± 2000 - 2001 r (interesuje mnie tylko sedan), ¿eby nie baæ siê tego zakupu, bo ceny s± bardzo ró¿ne, a raczej wolê kupiæ samochód bez problemowy. Na pewno je¶li pad³o by na Lybrê to bym prosi³ którego¶ forumowicza o oglêdziny ..
Podoba mi siê jeszcze Laguna II ale to ju¿ tylko w kombi bo jest ³adniejsze jako, ¿e mam renaulta ca³y czas na stanie nie mam jaki¶ tam uprzedzeñ aczkolwiek opinii to to nie ma najlepszych i chyba najlepszy silnik to 3.0 V6 , bo na diesle psiocz±, 1.8 pali podobno 12l w normalnej je¼dzie, 1.6 za s³aby .. a te 3.0 niby s± niez³e - tyle, ze to tylko automaty - ja bardzo lubiê automat ale zawsze to strach - tak z Ciekawo¶ci mia³ tu kto¶ z userów mo¿e do czynienia z Lagun± II ? jaki silnik i jakie wra¿enia
FXX - 30-04-2010, 22:35
" />
">a powiedzcie mi (aha Lybra mo¿e byæ i 1.9 jtd nie bêdê przesadza³ ju¿ mia³em tyle szybkich samochodów, ze mi na razie starczy), powiedzcie mi ile trzeba liczyæ finansowo na Lybre tak± 2000 - 2001 r (interesuje mnie tylko sedan), ¿eby nie baæ siê tego zakupu, bo ceny s± bardzo ró¿ne, a raczej wolê kupiæ samochód bez problemowy. Na pewno je¶li pad³o by na Lybrê to bym prosi³ którego¶ forumowicza o oglêdziny ..
Wydaje mi siê, ¿e tak z 16-18tys. musisz mieæ, ¿eby kupiæ Lybrê w tym roczniku i spaæ spokojnie, nie martwi±c siê o to czy j± rano odpalisz i pojedziesz.
Co do Laguny II to kumpel ma w³a¶nie w kombi, jednak nie wiem jaki silnik. Mimo to nie polecam, elektronika ¿yje w³asnym ¿yciem. Raz co¶ dzia³a, raz nie i taka zabawa w kotka i myszkê.
viwaldo - 01-05-2010, 22:32
" />
">Minusy : Musisz zakupiæ dres, odwiedziæ jubilera i solarium .
I jeszcze trzeba wymieniæ drzwi w aucie na szklane aby rzeczony dres by³ dobrze widoczny nawet np. na ¶wiat³ach
Ja coraz bardziej jestem za lancia, po usuniêciu drobnych usterek chodzi jak marzenie, a spalanie Szczecin-Warszawa-Szczecin wynios³o 5,3l
to nie wiem jaki 9-letni diesel z silnikiem prawie 2.5l da rade
do wygladu trzeba sie przyzwyczaiæ, z przodu nie za ciekawie ale za to ty³ i wnêtrze ok
jaren - 04-05-2010, 11:30
" />Witam,
Kilka postów wcze¶niej pyta³e¶ o opinie w sprawie Laguny II. Zanim zacz±³em je¼dziæ Lybr±, je¼dzi³em od nowo¶ci Lagun± II (2003r.) z silnikiem 1,8 (125KM). Nie podzielam obiegowej opinii o tym modelu jako ponad przeciêtnie awaryjnym. Przebieg 140tys km nie zrobi³ na niej wiêkszego wra¿enia, wymiana tylko eksploatacyjnych materia³ów. Mo¿e trafi³em na szczê¶liwy egzemplarz, mo¿e kwestia dbania o terminowe przegl±dy, ale nie powiem z³ego s³owa na ten samochód.
Teraz cieszê siê z równie wygodnej Lybry...
Pozdrawiam