MIVOL - 30-03-2009, 23:09
" />witam. Czy ktoś przypadkiem wie czym osiągnięto róznice w skoku tłoka w silniku 1800 i 2000 DOHC FIAT/LANCIA??
Wiem ze skok tłoka dla tych silników wynosi odpowiednio 79,8 mm i 90mm , ale nie mogę doszukac sie informacji czy różnicę osiągnięto wydłuzając korbę (w co raczej wątpie) czy zmieniając wykorbienie wału?? Przeszukałem w googl...wiele stron i niczego nie znalazlem,a rozbieranie"zdrowego"silnika 2.0 dla tego pomiaru raczej odpada
Bardzo prosze o pomoc
pozdr.
dunin - 30-03-2009, 23:17
" />skok tłoka można zmienić tylko wykorbieniem wału, a żeby pracowało to w tym samym bloku, to automatycznie trzeba zmienić korby. nie ma innej opcji. spróbuj to sobie narysować, to zrozumiesz. zmienienie samych korbowodów pozostawiając stary wał spowoduje tylko, że tłok wybije dziurę w głowicy (poglądowo )
MIVOL - 30-03-2009, 23:41
" />
">skok tłoka można zmienić tylko wykorbieniem wału, a żeby pracowało to w tym samym bloku, to automatycznie trzeba zmienić korby. nie ma innej opcji. spróbuj to sobie narysować, to zrozumiesz. zmienienie samych korbowodów pozostawiając stary wał spowoduje tylko, że tłok wybije dziurę w głowicy (poglądowo )
Faktycznie po chwili zastanowienia wiem juz,że zadałem głupie pytanie...
Zastanawiałem się poniewaz sprzedałem niedawno korbę z silnika 1.8 mówiąc naturalnie ze pochodzi z demontarzu 1.8 , klijent spytał sie mechanika czy podejdzie do 2.0 a"mechanik"stwierdził ze tak i podobno zamontawał do 2000 DOHC tą jedną korbę z 1800 zostawiajac 3 pozostałe od 2.0 , nastepnie za jakis miesiąc ten sam klijent dzwonił pytając o inną częsc, a jak zapytałem o silnik to powiedział ze wszystko zrobione i ładnie chodzi:D
Przynajmniej w tym przypadku (korba z 1.8 do 2.0) tłok nie zerwie głowicy a jedynie kompresja sie nieco zmniejszy, ale z drugiej strony nie ma co wrózyc temu silnikowi długiej kariery bo o wywazeniu ukł.lprbowo-tłokowego niema mowy...
Czyi stare mądre słowa sie sprawdzają: chcesz miec dobrze..? zrób to sam!
awizo - 31-03-2009, 01:33
" />W 2.0 jest wiekszy skok i mniejsza korba natomiast w 1.8 jest odwrotnie
MIVOL - 31-03-2009, 06:49
" />
">W 2.0 jest wiekszy skok i mniejsza korba natomiast w 1.8 jest odwrotnie
skoro w 1.8 korba jest wieksza to jakim prawem bezkolizyjnie pracuje w silnuku 2.0?
Ma zdrowy rozsądek zwiększeniu skoku towazyszy wzrost wykorbienia wału i długosci korbowodu. A zna moze ktos długosci korbowodów dla 1.8 i 2.0??
Ale moze ktos będszie sie upeirac by mit obalic ??
makek - 31-03-2009, 07:32
" />Korby w silniku 1.8 mają długość (mierzoną między osiami)150,7Âą0,05, silnik 2.0 to 145Âą0,05. Wykorbienie wału to skok tłoka dzielony przez 2.
dunin - 31-03-2009, 18:03
" />oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
makek - 31-03-2009, 21:47
" />
">oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
Moje zdanie jest troszkę inne. Pojemność skokowa to tylko i wyłącznie iloczyn skoku tłoka (2 x wykorbienie) i jego średnicy. Długość korby uzależniona jest od skoku tłoka, jego budowy (wysokości, podcięć, umiejscowienia sworznia) itp.
Bany - 31-03-2009, 22:06
" />
">oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
Moje zdanie jest troszkę inne. Pojemność skokowa to tylko i wyłącznie iloczyn skoku tłoka (2 x wykorbienie) i jego średnicy. Długość korby uzależniona jest od skoku tłoka, jego budowy (wysokości, podcięć, umiejscowienia sworznia) itp.
Czyli dunin dobrze napisał bo jezeli silniki 1,8 i 2,0 miały by tłoki z różnym umiejscowieniem sworznia(a tak nie jest w tym przypadku)
opedziły by takie same korby.
czyli nie wiem czym sie różni twoje zdanie od ogólnie przyjętego.
makek - 31-03-2009, 23:00
" />
">oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
Moje zdanie jest troszkę inne. Pojemność skokowa to tylko i wyłącznie iloczyn skoku tłoka (2 x wykorbienie) i jego średnicy. Długość korby uzależniona jest od skoku tłoka, jego budowy (wysokości, podcięć, umiejscowienia sworznia) itp.
Czyli dunin dobrze napisał bo jezeli silniki 1,8 i 2,0 miały by tłoki z różnym umiejscowieniem sworznia(a tak nie jest w tym przypadku)
opedziły by takie same korby.
czyli nie wiem czym sie różni twoje zdanie od ogólnie przyjętego.
Dobrze napisał ale pod warunkiem, że będzie podmieniony zestaw tłok/korba (gniazdo swożnia wyżej o 5mm), ale o tłoku nie było mowy. Podmieniona została sama korba, dłuższa o 5mm i o te 5mm tłok za każdym razem tłok będzie wyżej, o ile komora sprężania jest na tyle duża.
Moje zdanie dotyczyło pojemności, jeśli jest to oczywista oczywistość to nie bijcie. Jestem elektrykiem.
KGB - 01-04-2009, 01:18
" />oczywiscie ,ze o pojemnosci decyduje jedynie skok i srednica,
o tym czy w danym bloku uzyskamy rozne pojemnosci (bedziemy mogli zamontowac inny wal) decyduje dlugosc korb (pominalem zmiane srednicy cylindra),
tloki w rodzinie 1.6 ,1.8 i 2.0 dohc (1.4 ? ) sa inne ,bo zachowanie zalozonego stopnia sprezania wymaga zmiany wypuklosci tloka,
wiec jest kilka mozliwosci zrobienia tych kilku pojemnosci na jednym bloku :
- rozne tloki i te same korby
- rozne tloki i rozne korby
osobiscie wybral bym mozliwosc trzecia ,czyli rozne tloki ,rozne korby i rozna wysokosc bloku - przyczyna jest prosta :
tloki i tak musza byc rozne;
korby rozne ,czyli najkrotsze jakie sie da;
sciecie bloku na frezarce to juz formalnosc;
zyskujemy silnik o najmniejszej z mozliwych masie elementow poruszajacych sie,
tyle w teorii ,a jak jest w praktyce to wiedza ci ,ktorzy te silniki rozkrecali i mierzyli korby
Bany - 01-04-2009, 08:55
" />wypukłość lub wklęsłośc tłoka nie ma wpływu na pojemność skokową silnika.
KGB - 01-04-2009, 21:33
" />
">wypukłość lub wklęsłośc tłoka nie ma wpływu na pojemność skokową silnika.
oczywiscie ,ze nie ma - nigdzie tego nie napisalem,
ma za to kluczowe znaczenie dla pojemnosci komory sprezania ,czyli dla stopnia sprezania
dunin - 01-04-2009, 22:11
" />
">oczywiście "przypadkiem" może się zdarzyć, że korba będzie ta sama. ogólnie pojemność silnika to wariacja długości korby, wykorbienia wału, wysokości tłoka i komory w głowicy. jeżeli np. w 1,8 i 2,0 są inne tłoki to korba może być ta sama mimo innej pojemności i innego wału
oczywiście to był skrót myślowy - na pojemność ma wpływ tylko skok i średnica. natomiast tu chodziło mi o zmianę pojemności silnika z 1,8 na 2,0 w tym samym bloku. nieprecyzyjnie napisałem.
jeżeli korby na prawdę różnią się o 5 mm a tłok jest ten sam, to wsadzenie korbowodu z silnika 2,0 do 1,8 spowoduje spadek stopnia sprężania, natomiast w drugą stronę - z silnika 1,8 do 2,0 to raczej nie mogłoby to jeździć..
KGB - 01-04-2009, 23:16
" />seryjnie ma e=8.9 ,wiec zalozenie tlokow z 1.8 do 2.0 spowoduje wzrost stopnia sprezania do 9.9 ,
tak mozna jezdzic ,a nawet trzeba ,
a najlepiej zalozyc tloki z 1.6 do 2.0 to uzyskamy e=10.9 - w sam raz na Pb98