Turbina w Delcie i inne wazne pytania...



Anonymous - 14-06-2007, 20:17
" />Witam.
Po pierwsze chcialbym sie przywitac.. nowy totalnie jestem.

Pisze w sprawie nastepujacej. Mam okazje kupic Lancie Delta HF Turbo (1990r).
Problem jest w tym, ze uwielbiam ten samochod, zawsze go chcialem miec. Teoretycznie i psychicznie jestem przygotowany na jego zakup. Przebojele nawet to ze ma kwadratowe ¶wiate³ka a nie okr±g³e patrza³ki. Nie mam natomiast bladego pojecia o nim.
Moje g³ówne pytanie brzmi:
Jak zachowuj± sie turbiny w tym aucie, bo podejrzewam ze musi ona miec tam turbinke bo jak inaczej uzyskac o ile to prawda 132KM z 1,6.
Czy autko tak leciwe poza niekwestionowanym urokiem jest autkiem do u¿ywania na codzieñ czy raczej jest to jednostka upiêkszaj±ca niedzielne wypady do ko¶cio³a lub za miasto (a to i tak nei za daleko)??

Samobójc± jednak nie jesetem wiêc jesli nei bedzie mnie stac na jego utrzymanie to szkoda zeby niszcza³ pod blokiem wieæ pare rzeczy chcia³bym wiedzieæ:
- na co powinienem zwrocic szczególn± uwage przy podejmowaniu decyzji o kupnie? Czy jest warta tych pieni±¿ków na gorze...?
- jak jest z czesciami i serwisem tego auta (czy czesci sa drogie, czy sa latwo dostepne)?
- na co powinienem sie nastawic w pierwszym czasie uzytkowania (co pada najszybciej, ile kosztuje wymiana)

Bardzo prosze o odpowiedz w tym temacie albo tutaj na FORUM lub na mejla >igor_bilski@poczta.fm




NajMlodszyM - 17-06-2007, 18:54
" />
">Moje g³ówne pytanie brzmi:
Jak zachowuj± sie turbiny w tym aucie, bo podejrzewam ze musi ona miec tam turbinke bo jak inaczej uzyskac o ile to prawda 132KM z 1,6.


Dobry tuner wystarczy albo bezpo¶redni wtrysk benzyny i spoko mo¿na z 1.6 150KM wyci±gn±æ



Nat - 17-06-2007, 19:36
" />
">Mam okazje kupic Lancie Delta HF Turbo (1990r).
Problem jest w tym, ze uwielbiam ten samochod, zawsze go chcialem miec. Teoretycznie i psychicznie jestem przygotowany na jego zakup.
Przebojele nawet to ze ma kwadratowe ¶wiate³ka a nie okr±g³e patrza³ki.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by wymieniæ je na "okulary". Oczywi¶cie oprócz finansów


"> Nie mam natomiast bladego pojecia o nim.
Moje g³ówne pytanie brzmi:
Jak zachowuj± sie turbiny w tym aucie, bo podejrzewam ze musi ona miec tam turbinke bo jak inaczej uzyskac o ile to prawda 132KM z 1,6.


Twoje pytania ¶wiadcz± o tym, ¿e faktycznie ma³o wiesz o tym aucie.
Turbina oczywi¶ci jest (nie tylko w nazwie). W tak starym aucie nale¿y siê liczyæ z konieczno¶ci± jej ewentualnej regeneracji, niestety.
Bardzo wa¿n± kwesti± w deltach (chyba wa¿niejsz± ni¿ mechanika) jest rdza. Na tych zdjêciach jej za bardzo nie widaæ, ale kupuj±c to autko b±d¼ na tym punkcie czujny.

">Czy autko tak leciwe poza niekwestionowanym urokiem jest autkiem do u¿ywania na codzieñ czy raczej jest to jednostka upiêkszaj±ca niedzielne wypady do ko¶cio³a lub za miasto (a to i tak nei za daleko)??

Moim zdaniem, (choæ zapewne koledzy posiadaj±cy Delty I mnie zakrzycz± )- raczej jest to jednostka "upiekszaj±ca co¶tam", która bez wk³adu finansowego i czêstego dbania o ni±, jak ka¿dy (powoli ju¿) oldtimer mo¿e zawodziæ.


">- na co powinienem zwrocic szczególn± uwage przy podejmowaniu decyzji o kupnie? Czy jest warta tych pieni±¿ków na gorze...?
- jak jest z czesciami i serwisem tego auta (czy czesci sa drogie, czy sa latwo dostepne)?
- na co powinienem sie nastawic w pierwszym czasie uzytkowania (co pada najszybciej, ile kosztuje wymiana)


Rzuæ okiem na Stronê G³ówn± Klubu (link "Strona WWW" na górze) tam jest artykulik, na co trzeba zwracaæ szczególn± uwagê przy zakupie, jest te¿ parê zdañ konkretnie o interesuj±cym Ciê modelu.

Podsumowuj±c: jesli potrzebujesz niezawodne auto do dalekich tras, to moim zdaniem Delta I HF Turbo nie jest optymalnym rozwi±zaniem. Je¶li chcesz cieszyæ siê jazd±, mieæ auto "z dusz±", raczej do jazd po okolicy, to mo¿e byæ dobry pomys³.

Wszystkie powy¿sze opinie s± moje, a koledzy oczywi¶cie mog± mieæ zgo³a inne



aro - 18-06-2007, 11:01
" />
">Moje g³ówne pytanie brzmi:
Jak zachowuj± sie turbiny w tym aucie, bo podejrzewam ze musi ona miec tam turbinke bo jak inaczej uzyskac o ile to prawda 132KM z 1,6.


Dobry tuner wystarczy albo bezpo¶redni wtrysk benzyny i spoko mo¿na z 1.6 150KM wyci±gn±æ

oj a ja bym sie skusi³ na stwierdzenie, ¿e na ga¼niku to mo¿na by jeszcze wiecej wyci±gn± niz na wtrysku. Bo, aby uzyskac taki przyrost mocy, to niewystarczy tylko pod³ubac w gazniku,czy za³o¿y wtryski. Bez innych przeróbek sie nie obejdzie, aby uzyskac taka moc :wink:




INTEGRALE - 18-06-2007, 12:35
" />By³y te¿ wersje z okr±g³yi lampami:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \