Autopol2009 - 17-08-2010, 00:39
" />Witam. Czy zna kto¶ jaki¶ sposób na podniesienie mocy w silniku 1.6 16v???
Nie chodzi mi o przyrosty rzêdu 50km czy wiêksze, wystarczy kilka koników, jakie¶ lekkie usprawnienia..
Co mo¿na tam zrobiæ za w miarê rozs±dne pieni±dze??
Pepto - 17-08-2010, 09:11
" />Niestety, powtarza siê to wielokrotnie podnoszenie mocy w silnikach NA, jest do¶æ ¿mudnym i kosztownym zadaniem, nie inaczej jest w przypadku 1.6 16v 106KM (chyba ze to wersia na rynek niemiecki 90KM).
Z najprostszych, czynno¶ci to "rozlu¼nienie" wydechu ( co dla NA wcale nie jest takie proste), sportowe wa³ki (ma je w ofercie np cat-cams), pó¼niej agresywne strojenie i ju¿ mamy jakie¶ 120KM z tym ze jeste¶my l¿ejsi jakie¶ 6K PLN
Oczywi¶cie warto¶ci s± czystko hipotetyczne i zalez± od wielu czynników.
Najtañsz± drog± jest Swap i tu siê nic od lat nic nie zmienia. Pomys³y typu sto¿kowe filtry powietrza, strumienice czy nie daj bóg jakie¶ inne "tuningi" a allegro, z regu³y nie daj± nic prócz dobrego samopoczucia w³a¶ciciela.
Przepraszam ze odrazy tak brutalnie, ale takie s± realia, je¶li autko ma du¿y przebieg to dla przyk³adu wiêcej wigoru mo¿e mu dodaæ, skromy remont g³owicy czy wymiana katalizatora na nowy.
matias21 - 17-08-2010, 09:13
" />z tego co kiedy¶ czyta³em to je¿eli wtryski masz 2 otworowe mo¿na zmieniæ na 4 otworowe i jakis minimalny przyrost mocy jest, robi³ to jeden z ludzi na fiat club pomorze, szczegu³ów nie znam, sam sie przymierza³em do wymiany, ale ukrêci³em torxy i sobie odpu¶ci³em
Fafa³ - 18-08-2010, 02:32
" />Wymiana katalizatora na nowy to zabieg raczej bez sensu , lepiej po prostu sie go pozbyæ , je¶li chodzi o kwestie finansowe to najlepiej wyspawac sobie jaki¶ przelotowy uk³ad wydechowy z t³umikiem np z du¿ego fiata ( mo¿e wizualnie nie powala ale zdecydowanie pomaga w odd³awieniu silnika ) koszt takiego przedsiêwziêcia nie bêdzie du¿o wiêkszy ni¿ jaki¶ "sportowy" wydech z allegro a efekty bêd± napewno odczuwalne . Obróbka g³owicy te¿ nie wi±¿e sie z jak±¶ kosmiczn± cen± a efekty równie¿ bêd± zauwa¿alne . Wymiana wa³ków to do¶æ radykalny zabieg zw³aszcza ,¿e w³a¶ciciel wyra¼nie napisa³ ,¿e przeróbki dotycz± rozs±dnych sum , wiêc równie dobrze mo¿na by zaleciæ uturbienie silnika i zakucie ca³o¶ci ;] Pozdrawiam
Autopol2009 - 18-08-2010, 12:13
" />Na czym polega kolega taka obróbka g³owicy? Czy mo¿na j± wykonaæ w warsztacie zajmuj±cym siê regeneracj± g³owic(taki mam w okolicy)?? I najwa¿niejsze - co taka obróbka wniesie do silnika??
Co do wydechu to ju¿ jaki¶ czas temu za³o¿y³em przelot, dolot te¿ zmodyfikowany.. Jednak jak to mówi±: w miarê jedzenia apetyt ro¶nie:) Pozdrawiam
Fafa³ - 18-08-2010, 13:35
" />obróbka g³owicy polega na portingu ( polerowanie oraz wyg³adzenie komór i kana³ów , mo¿na te¿ zwiêkszyæ nieco ¶rednice kana³ów ) Do tego mo¿na splanowaæ g³owice co zwiêkszy nieco sprê¿anie . Co do tego czy zak³ad regeneruj±cy g³owice sie tym zajmie to pewno¶ci nie mam , ale my¶le ,¿e raczej tak . Napewno poczujesz ró¿nice w osi±gach choæ nie bêdzie ona zbyt znaczna
Autopol2009 - 18-08-2010, 16:24
" />A nie orientujesz siê mo¿e jakie mog± byæ koszta takiego portingu?
Fafa³ - 18-08-2010, 17:09
" />My¶le ,¿e w 300z³ powiniene¶ sie zmie¶ciæ ale w dok³adnych cenach niestety sie nie orjêtuje
SIWY155 - 18-08-2010, 17:45
" />przestrzega³bym raczej przed takimi modyfikacjami wydechu,bo niestety przyrost mocy bywa subiektywnym wera¿eniem,którego nie potwierdzaj± badania na hamowni.Raczej na wskutek odstêpstw od fabrycznego wydechu nastêpuj± wymierne straty mocy.
">Wymiana katalizatora na nowy to zabieg raczej bez sensu , lepiej po prostu sie go pozbyæ , je¶li chodzi o kwestie finansowe to najlepiej wyspawac sobie jaki¶ przelotowy uk³ad wydechowy z t³umikiem np z du¿ego fiata ( mo¿e wizualnie nie powala ale zdecydowanie pomaga w odd³awieniu silnika ) koszt takiego przedsiêwziêcia nie bêdzie du¿o wiêkszy ni¿ jaki¶ "sportowy" wydech z allegro a efekty bêd± napewno odczuwalne . Obróbka g³owicy te¿ nie wi±¿e sie z jak±¶ kosmiczn± cen± a efekty równie¿ bêd± zauwa¿alne . Wymiana wa³ków to do¶æ radykalny zabieg zw³aszcza ,¿e w³a¶ciciel wyra¼nie napisa³ ,¿e przeróbki dotycz± rozs±dnych sum , wiêc równie dobrze mo¿na by zaleciæ uturbienie silnika i zakucie ca³o¶ci ;] Pozdrawiam
Heathen - 18-08-2010, 18:11
" />
">My¶le ,¿e w 300z³ powiniene¶ sie zmie¶ciæ ale w dok³adnych cenach niestety sie nie orjêtuje
Przy planowaniu z kolei trzeba bardzo duzo zebrac, na tyle duzo (ponad nad wymiarowe standardowe uszczelki) ze potem trzeba albo zakladac 2 uszczelki:D albo na wymiar robic stalowa co dosc drogo wychodzi...
Bo przy standardowym planowaniu 0,1-0,2mm nie liczylbym.
Pozatym wszelkie te tanie sposoby dadza bardzo znikomy wzrost mocy...dlatego najlepiej swapowaæ;)
Fafa³ - 18-08-2010, 19:25
" />Zgadzam sie z przedmówc± , najlepiej dorwaæ jak±¶ tani± delte 2,0 16V lub co¶ z 2,0 16VT efekt napewno bd zadowalaj±cy a koszty relatywnie niskie w porównaniu do tuningu Twojej jednostki