LUKI82 - 05-09-2009, 22:16
" />Czy to normalne?
gdy zatrzymuję się na światłach i wciskam hamulec to po chwili następuje szarpnięcie tak jakby skrzynia się odłączała ,a gdy zdejmuję nogę z hamulca przeniesienie napędu następuje z opóźnieniem i też występuje takowe szarpnięci.
topcio1 - 06-09-2009, 08:48
" />sprawdź stan i jakość oleju
Gepard - 06-09-2009, 09:13
" />Poziom oleju w skrzyni biegów sprawdzaj przy pracującym silniku.
argenta67 - 06-09-2009, 11:49
" />Automat Thesis jest bardzo typem komfort bez szarpnięć i dźwięków, Kappa też zmienia cicho i bez szarpnięć a nie tak jak Thesis
bomal23 - 06-09-2009, 12:49
" />
">Czy to normalne?
gdy zatrzymuję się na światłach i wciskam hamulec to po chwili następuje szarpnięcie tak jakby skrzynia się odłączała ,a gdy zdejmuję nogę z hamulca przeniesienie napędu następuje z opóźnieniem i też występuje takowe szarpnięci.
Osobiście jeżdżę Kappą z automatem i stwierdzam, że jest to auto z super skrzynią Nie ma żadnych szarpań, zgrzytów, czy innych dziwnych zachowań czy odgłosów ze strony ASB.
Skoro tak dziwnie się zachowuje, to koniecznie proponuję i to szybko niech dobry fachowiec to zobaczy i zrobi. Koszt naprawy automatu jest potem strasznie duży. Jak będziesz chciał namiar do gościa, który całe życie "siedzi" w ASB - jest wręcz maniakiem i fascynatem ASB, to daj znać. Byłem u niego, robił mi pełną wymianę oleju w skrzyni automatycznej sprawdził i doradził co trzeba. Mieszka pod Opolem Lubelskim.
topcio1 - 06-09-2009, 14:10
" />co to za Lancia?
argenta67 - 06-09-2009, 14:27
" />
">co to za Lancia?
LUKI82 ma Thesis
-- 06 Wrz 2009, 14:29 --
">Czy to normalne?
gdy zatrzymuję się na światłach i wciskam hamulec to po chwili następuje szarpnięcie tak jakby skrzynia się odłączała ,a gdy zdejmuję nogę z hamulca przeniesienie napędu następuje z opóźnieniem i też występuje takowe szarpnięci.
Osobiście jeżdżę Kappą z automatem i stwierdzam, że jest to auto z super skrzynią Nie ma żadnych szarpań, zgrzytów, czy innych dziwnych zachowań czy odgłosów ze strony ASB.
Skoro tak dziwnie się zachowuje, to koniecznie proponuję i to szybko niech dobry fachowiec to zobaczy i zrobi. Koszt naprawy automatu jest potem strasznie duży. Jak będziesz chciał namiar do gościa, który całe życie "siedzi" w ASB - jest wręcz maniakiem i fascynatem ASB, to daj znać. Byłem u niego, robił mi pełną wymianę oleju w skrzyni automatycznej sprawdził i doradził co trzeba. Mieszka pod Opolem Lubelskim.
a co tu na miejscu myślisz, że nikt się nie zna na ASB
topcio1 - 06-09-2009, 14:32
" />
">LUKI82 ma Thesis
A czy to nie Thesis miała feler w ASB? Tylko tam chyba chodziło o szarpanie przy zmianie biegu.
Taz - 06-09-2009, 14:51
" />Pamiętam, że kolega Autologic z Gdyni też miał problemy z ASB w Thesisie 3.0.
LUKI82 - 06-09-2009, 17:45
" />koledzy : Skrzynia w mojej thesisce biegi zmienia bez szarpania .
ktoś źle zmienił i nazwał mój temat.
piszę tylko o tym że jak zatrzymam się i trzymam wciśnięty hamulec to skrzynia po chwili jakby przestawała tak mocno ciągnąć, gdy puszczam hamulec to auto rusza z sekundowym opóźnieniem.
W instrukcji wyczytałem coś takiego i jest to chyba wytłumaczenie na moje pytanie;
"Automatyczna elektroniczna skrzynia biegów jest wyposażona w urządzenie redukujące do minimum obracanie kół wewnętrznych , gdy samochód stoi i pedał hamulca jest naciśnięty.Korzyściami wynikającymi z zastosowania tej funkcji są wyciszenie podczas pracy silnika na biegu jałowym ze zredukowanymi wibracjami i mniejsze zużycia paliwa."
topcio1 - 06-09-2009, 19:21
" />
"> po chwili następuje szarpnięcie tak jakby skrzynia się odłączała ,.
temat zmieniłem zgodnie z Twoim opisem
"> gdy puszczam hamulec to auto rusza z sekundowym opóźnieniem.
wcześniej też tak było czy tylko teraz zaczęło Cię zastanawiać?
Czyli jeśli dobrze rozumiem to po całkowitym puszczeniu hamulca mija sekunda i dopiero napęd ciągnie? A jak z ruszaniem pod górę, nie stacza się do tyłu?
LUKI82 - 06-09-2009, 20:49
" />-nie nie stacza się ,ale ruszenie następuje z tym opóźnieniem, więc nie wiem czy to za sprawą tego urządzenia i tak ma być ?
to jest mój pierwszy automat więc stąd te wszystkie pytania .
-czy działo się tak wcześniej to szczerze wydaje mi się że nie zwracałem na to uwagi.
-
topcio1 - 06-09-2009, 20:56
" />i tak sprawdź olej w skrzyni.
We wszystkich moich automatach wraz z puszczaniem hamulca wyraźnie było czuć ciągnięcie.
LUKI82 - 06-09-2009, 20:59
" />wymieniali mi olej w Samko na Połczyńskiej w Warszawie więc na pewno muszę sprawdzić.
a też masz w instrukcji napisaną taką informację o takim urządzeniu?
argenta67 - 06-09-2009, 21:20
" />
">i tak sprawdź olej w skrzyni.
We wszystkich moich automatach wraz z puszczaniem hamulca wyraźnie było czuć ciągnięcie.
Tesis nie ciągnie bo trzyma EPB, dodanie gazu automatycznie odpuszcza EPB. Argenta ciągnie, Kappa ciągnie, Tesis nie.
LUKI82 - 06-09-2009, 21:33
" />koledzy---
opiszę inaczej;
Odpalamy silnik ,odpuszczamy ręczny i jedziemy ,jedziemy ,jedziemy aż dojeżdżamy do skrzyżowania ,zapala się czerwone więc się zatrzymujemy wciskając hamulec, gdy już staniemy trzymamy nogę na hamulcu a dźwignia w pozycji "D" .w momencie całkowitego zatrzymania pojazdu odczuwam że następuje moment jakby skrzynia się odłączała i tak mocno nie ciągnęła .zapala się zielone zabieramy nogę z hamulca i samochód rusza z sekundowym opóźnieniem.
Hamulec ręczny trzyma do pierwszego momentu ruszenia po pierwszym odpaleniu silnika.
topcio1 - 06-09-2009, 21:34
" />co to jest EPB ?
LUKI82 - 06-09-2009, 21:37
" />EPB- Hamulec postojowy(ręczny automatyczny-elektryczny)
Themon - 06-09-2009, 21:52
" />Powiem Ci, że w wielu nowych (2008-09) automatach którymi jeździłem się z tym spotkałem - myślę że to coś w rodzaju "wyrzucenia na luz" podczas postoju na "D" z wciśniętym hamulcem. Mnie osobiście troszkę to irytowało, zwłaszcza to opóźnienie przy ruszaniu To pewnie ta opcja którą znalazłeś w instrukcji.
Pozdrawiam
LUKI82 - 06-09-2009, 22:21
" />Tak też myślałem(szwagier też mi o czymś takim wspomniał)ale chciałem się upewnić.
To faktycznie jest irytujące,no ale trzeba się przyzwyczaić bo autko jest kapitalne.
Tomkom - 07-09-2009, 21:48
" />Mam to samo, zaczęło się od lekkich szarpnięć, następnie zaczął szarpać przy redukcji z 2 na 3. Co ciekawe to dzieje się to przy nagrzanym silniku. Na zimnym jest wszystko ok.
Sprawdziłem na komputerze Thesiskę i wyszło awaria zaworu hydraulicznego, awaria wiązki elektrycznej,lub błąd złączki.
Na 16 jestem umówiony z mechanikiem w Swadzimiu zobaczymy co wyjdzie po wyjęciu skrzyni.
Jest jeszcze opcja oleju, może wymiana coś zmieni, ale to tylko pobożne życzenia.
Czy po wymianie oleju masz cały czas to samo i czy na zimnym silniku również ci szarpie?
Może to też być wina wiązki przewodów, bo wraz z awarią comfortronik wyświetla awarię EBD i ABS, w tym momencie pomaga zgaszenie silnika i ponowne odpalenie, błędy znikają, ale nadal szarpie.
LUKI82 - 08-09-2009, 19:30
" />ja niedawno byłem w Moto-Transusie i podłanczali ją do kompa i nie było błędów ani usterek.
co do oleju to "wymieniali" mi w Samko na Połczyńskiej w Wawie-stwierdzili że olej nie był wymieniany od nowości bo był czarny jak smoła,a ma przejechane 180 tyś.-oczywiście skrytykowali to ale sami się do sprawy nie przyłożyli bo spuścili tyle ile się dało i wleli ok 4l. Nie przepłukali tylko doleli.
jutro jadę na konkretną wymianę oleju więc zobaczymy. Dam znać.
topcio1 - 08-09-2009, 19:51
" />hym, a czy w ASB Thesis nie wymienia się oleju dynamicznie?
argenta67 - 08-09-2009, 20:10
" />Teoretycznie Tesis ma dextrona IV i nie trzeba w ogóle go wymieniać ale życie to jest życie i wiadomo, że każdy olej się zużywa.
topcio1 - 08-09-2009, 20:34
" />
">Teoretycznie Tesis ma dextrona IV i nie trzeba w ogóle go wymieniać ale życie to jest życie i wiadomo, że każdy olej się zużywa.
jak to nie wymienia? i całe życie na jednym oleju? Może nie przewidzieli, że Thesis wytrzyma takie przebiegi
LUKI82 - 08-09-2009, 21:36
" />ha ha ha
może i racja.
spiko - 11-09-2009, 19:56
" />
">Odpalamy silnik ,odpuszczamy ręczny i jedziemy ,jedziemy ,jedziemy aż dojeżdżamy do skrzyżowania ,zapala się czerwone więc się zatrzymujemy wciskając hamulec, gdy już staniemy trzymamy nogę na hamulcu a dźwignia w pozycji "D" .w momencie całkowitego zatrzymania pojazdu odczuwam że następuje moment jakby skrzynia się odłączała i tak mocno nie ciągnęła .zapala się zielone zabieramy nogę z hamulca i samochód rusza z sekundowym opóźnieniem.
Witam,
Thesis ma automat, który w czasie postoju wrzuca "luz". Służy to głównie zminimalizowaniu drgań podczas postoju. Samo wrzucanie na luz a potem ponownie załączanie nie powinno powodować drań. W sprawnie funkcjonującej skrzyni wszystko musi przebiegać płynnie. Jeżeli tak nie jest może to zwiastować jakieś uszkodzenie. Po puszczeniu hamulca auto rusza płynnie, opóźnienie jest powiedziałbym niezauważalne. Przynajmniej tak jest u mnie
Pozdrawiam
-- 11 Wrz 2009, 19:59 --
">hym, a czy w ASB Thesis nie wymienia się oleju dynamicznie?
Witam,
Można wymieniać statycznie. Skrzynia posiada korek spustowy. Olej wlewany jest prze miarkę.
-- 11 Wrz 2009, 20:01 --
">Teoretycznie Tesis ma dextrona IV i nie trzeba w ogóle go wymieniać ale życie to jest życie i wiadomo, że każdy olej się zużywa.
Olej TRZEBA WYMIENIAĆ. Generalnie powinno się to robić minimum co 80 tysięcy kilometrów. Wiem co pisze książka serwisowa ale w dobrym ASO powiedzą jaka jest prawda. Brak wymiany może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni, szarpnięć itd. Za późna wymiana może wypłukać "syfy" które pozatykają w skrzyni wszystko co się da.
LUKI82 - 11-09-2009, 20:07
" />olej w skrzyni w mojej Thesisce nie był wymieniany od 180 000 km ponieważ był czarny jak smoła .
nie wykluczam że coś jest w niej uszkodzone lub się przytyka ,za 1000 km wymienię ponownie z kilku krotnym płukaniem może coś się zmieni ponieważ w czasie jazdy biegi zmienia płynnie .
Na kompie nie było żadnych błędów.Mechanik twierdzi po taki zapuszczeniu skrzyni trzeba ją porządnie przepłukać i powinno pomóc-zobaczymy.
topcio1 - 11-09-2009, 20:20
" />
">Można wymieniać statycznie. Skrzynia posiada korek spustowy. Olej wlewany jest prze miarkę.
.
zawsze można, tylko ile oleju wyleje się przez korek?
LUKI82 - 11-09-2009, 20:29
" />no tak ale wylejesz ile się da-dolejesz-odpalisz żeby popracował ,spuścisz znowu -zalejesz i tak kilka razy.
topcio1 - 11-09-2009, 20:46
" />
">no tak ale wylejesz ile się da-dolejesz-odpalisz żeby popracował ,spuścisz znowu -zalejesz i tak kilka razy.
to jedyny sposób aby wymienić większość oleju
argenta67 - 11-09-2009, 20:54
" />
">Teoretycznie Tesis ma dextrona IV i nie trzeba w ogóle go wymieniać ale życie to jest życie i wiadomo, że każdy olej się zużywa.
[quote=spiko]Olej TRZEBA WYMIENIAĆ. Generalnie powinno się to robić minimum co 80 tysięcy kilometrów. Wiem co pisze książka serwisowa ale w dobrym ASO powiedzą jaka jest prawda. Brak wymiany może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni, szarpnięć itd. Za późna wymiana może wypłukać "syfy" które pozatykają w skrzyni wszystko co się da.[/quote]
Nie wiem z jakiej k siążki wyczytałeś takie wieści bo książka serwisowa dla użytkownika "mówi" co innego a tak książka jest dołączana do samochodu. Jest napisane wyraźnie sprawdzenie a nie wymiana ale napisałem ja równie WYRAŹNIE, że każdy olej się zużywa i z praktyki to wiem a nie z książek i twój krzyk "TRZEBA WYMIENIAĆ" nikogo nie straszy. Moja ASB ma 60tyś i olej w niej był taki, że nawet bez mrugnięcia okiem zrobiłem wymianę bo robiłem parę skrzyń ASB i znam bardzo dobrze ich budowę i ich bolączki. LUKI82 przeguby półosi to elementy połączone obrotowo "na stałe" i każdy luz przy tak ciężkim aucie i takiej mocy silnika w momentach ekstremalnych czyli ruszanie/zatrzymanie będzie się objawiał dziwnym zachowaniem. Według mnie to każde auto powinno mieć tylko "dwie ręce" co grzebią pod maską bo tylko wtedy osoba za kierownicą może być pewna tego czym się porusza.Załącznik: wycinek.doc [160 KiB]
Ściągnięto 40 razy
jc406 - 15-09-2009, 17:12
" />Sreberko, tak namotałeś swoim postem, że nie wiem co chciałeś napisać. A sprawa jest poważna - masz, jako praktyk, przekazać maluczkim, czy należy rutynowo wymieniać "niewymienialny" olej w ASB, czy nie. Zadeklaruj się. Prosty przekaz, bez kombinowania.
argenta67 - 15-09-2009, 18:48
" />
">Sreberko, tak namotałeś swoim postem, że nie wiem co chciałeś napisać. A sprawa jest poważna - masz, jako praktyk, przekazać maluczkim, czy należy rutynowo wymieniać "niewymienialny" olej w ASB, czy nie. Zadeklaruj się. Prosty przekaz, bez kombinowania.
Przekaz super prosty, książka z terminami obsługi dla kierowcy nic nie informuje o wymianach w ASB tylko kontrola natomiast ja mam w Argentynie, w Kappie i w Thesis ASB i olej zawsze wymieniam.
tomek - 16-09-2009, 07:31
" />Sprawa wymiany oleju i filtrow przerabiana wielokrotnie w roznych autach - wszedzie sie olej wymienia.
Nawet w BMW gdzie mialem zalany olej LifeTime i serwisy BMW nie zalecaly wmiany, to taki olej mial byc wymieniany co ok 100 tys. km.
Wiekszosc klopotow z automatami bierze sie z braku dbalosci o nie. Sa to mechanizmy gdzie wystepuja tarcia i cisnienia, olej zabrudza sie. Nie ma co myslec, olej w automacie WYMIENIA sie, trzeba tylko dowiedziec sie co ile km.
DSG w Passacie ma wymiane oleju co 60 tys. km.
argenta67 - 11-11-2009, 12:36
" />
">Sreberko, tak namotałeś swoim postem, że nie wiem co chciałeś napisać. A sprawa jest poważna - masz, jako praktyk, przekazać maluczkim, czy należy rutynowo wymieniać "niewymienialny" olej w ASB, czy nie. Zadeklaruj się. Prosty przekaz, bez kombinowania.
Coś tak na rozjaśnienie
Tomkom - 21-02-2010, 23:12
" />Naprawa skrzyni biegów w Teomotors pod Poznaniem. koszt 8000 zł.
Ogólnie to chłopaki mający do czynienia z Porsche byli przerażeni zaawansowaniem technologicznym lanci, samo rozebranie skrzyni zajęło im 3 dni, w ciągu tygodnia uporali się ze złożeniem. Niestety nadal szarpał. Kolejny tydzień i samochód wyjechał z warsztatu.
Wrażenia?
Naciągacze. Po dwóch tygodniach ponowna wizyta, rzyga olejem, dokręcili śrubki, niby uzupełnili olej.
Wrażenia ogólnie?
Nie polecam.
LUKI82 - 22-02-2010, 23:04
" />
">Sreberko, tak namotałeś swoim postem, że nie wiem co chciałeś napisać. A sprawa jest poważna - masz, jako praktyk, przekazać maluczkim, czy należy rutynowo wymieniać "niewymienialny" olej w ASB, czy nie. Zadeklaruj się. Prosty przekaz, bez kombinowania.
Coś tak na rozjaśnienie
A właśnie dowiedziałem się w serwisie że ten olej co podaje instrukcja obsługi to nie ten co podają dane serwisowe.
Powinien być GI-V . Jak poszperałem w necie to znalazłem dane potwierdzające że do naszych automatów na być GI-V.
argenta67 - 24-02-2010, 12:27
" />
">Naprawa skrzyni biegów w Teomotors pod Poznaniem. koszt 8000 zł.
Ogólnie to chłopaki mający do czynienia z Porsche byli przerażeni zaawansowaniem technologicznym lanci, samo rozebranie skrzyni zajęło im 3 dni, w ciągu tygodnia uporali się ze złożeniem. Niestety nadal szarpał. Kolejny tydzień i samochód wyjechał z warsztatu.
Wrażenia?
Naciągacze. Po dwóch tygodniach ponowna wizyta, rzyga olejem, dokręcili śrubki, niby uzupełnili olej.
Wrażenia ogólnie?
Nie polecam.
No jakieś zdolne stwory, ja swoją skrzynie rozbierałem(no nie do ostatniej śrubki) i zajęło mi to 3 godziny a zaawansowanie tej skrzyni to elektronika sterująca, bo mechanicznie to nie wiem co ma być tak bardzo zaawansowane.
Tomkom - 24-02-2010, 22:11
" />Zdolni, ale do wyciągania kasy.
Podejrzewam, że w ASO by mnie mniej naciągnęli, cóż frycowe trzeba zapłacić. Następnym razem najpierw poczytam forum.
Gelo5 - 23-04-2010, 17:30
" />Odgrzeje trochę temat. Chciałem dzisiaj wymienić oliwę w swojej skrzyni (automat).
Zajechałem do serwisu, a tam mi odpowiadają:
- nie ma procedury na wymianę oleju w takiej skrzyni !!!
Czy mógłby któryś kolega powiedzieć gdzie znajduje się korek spustowy w skrzyni i jak tam nalać olej?
Nic się nie dzieje, ale chciałbym wymienić prewencyjnie
argenta67 - 23-04-2010, 19:43
" />
">Odgrzeje trochę temat. Chciałem dzisiaj wymienić oliwę w swojej skrzyni (automat).
Zajechałem do serwisu, a tam mi odpowiadają:
- nie ma procedury na wymianę oleju w takiej skrzyni !!!
Czy mógłby któryś kolega powiedzieć gdzie znajduje się korek spustowy w skrzyni i jak tam nalać olej?
Nic się nie dzieje, ale chciałbym wymienić prewencyjnie
Niestety, opcja serwisu mówi "nie wymienia się" a tak faktycznie to powinno się wymieniać co 3lata lub 100tyś. W skrzyni od spodu znajdziesz korek a nalewasz bagnetem i kontrolujesz stan nie muszę chyba dodawać, że na uruchomionym silniku.
Gelo5 - 23-04-2010, 19:51
" />Dzięki argenta67, ja jestem tępy jak nóż teściowej d/s samochodów. A (nie śmiej się) jakim bagnetem?
argenta67 - 23-04-2010, 20:04
" />
">Dzięki argenta67, ja jestem tępy jak nóż teściowej d/s samochodów. A (nie śmiej się) jakim bagnetem?
W ASB jest taki mały bagnecik do pomiaru oleju w skrzyni od strony chłodnicy. Na nim też jest napisane ATF IV, jest to klasyfikacja oleju jaki masz wlać.
Gelo5 - 23-04-2010, 20:17
" />Bardzo dziękuję. Jutro próba wymiany - przez ten "bagnecik" to pewnie będą mi wlewali ze 2 tygodnie .
Gdzieś wcześniej wyczytałem, że wchodzą 4 Litry (sporo do wlewania).
argenta67 - 23-04-2010, 21:09
" />
">Bardzo dziękuję. Jutro próba wymiany - przez ten "bagnecik" to pewnie będą mi wlewali ze 2 tygodnie .
Gdzieś wcześniej wyczytałem, że wchodzą 4 Litry (sporo do wlewania).
Dextron IV to rzadki olej i leci szybo, wężyk, lejek i hola poszło i gotowe. 4 litry to nie wejdzie bo i tak nie spuścisz wszystkiego.
Gelo5 - 23-04-2010, 21:18
" />
">.... 4 litry to nie wejdzie bo i tak nie spuścisz wszystkiego.
Ja nie spuszczę, ja nie spuszczę - nie znasz mnie - dziurę wiertarką zrobię, a spuszczę
Bardzo Ci dziękuję argenta67 za pomoc.
argenta67 - 23-04-2010, 22:29
" />
">.... 4 litry to nie wejdzie bo i tak nie spuścisz wszystkiego.
Ja nie spuszczę, ja nie spuszczę - nie znasz mnie - dziurę wiertarką zrobię, a spuszczę
Bardzo Ci dziękuję argenta67 za pomoc.
Jak wiertło przejdzie przez konwerter i wyjdzie górą to wyleci więcej niż czwórka
Gelo5 - 29-04-2010, 19:34
" />No i następny problem - serwis mi mówi : DEXTRON III (tak jest w instrukcji) a ja mówię: DEXTRON IV.
Kto ma rację?
argenta67 - 29-04-2010, 19:48
" />
">No i następny problem - serwis mi mówi : DEXTRON III (tak jest w instrukcji) a ja mówię: DEXTRON IV.
Kto ma rację?
To nie tylko ty tak mówisz, tak jest napisane na bagnecie.
Skalniak71 - 29-04-2010, 20:25
" />
">Czy to normalne?
gdy zatrzymuję się na światłach i wciskam hamulec to po chwili następuje szarpnięcie tak jakby skrzynia się odłączała ,a gdy zdejmuję nogę z hamulca przeniesienie napędu następuje z opóźnieniem i też występuje takowe szarpnięci.
Mój tato w Alfie 166 miał problem z automatem, przechodził on w stan "awaryjny". Startował jakby z 3 biegu, zero mocy, zero redukcji nic, 3 bieg i koniec. Na liczniku wyskakiwala kontrolka "wysokiej temp. oleju w skrzyni" i gasł wyświetlacz pokazujący bieżący bieg. Naprawa 200zl, przyczyna- poprzepalane kable i styki gdzieś przy skrzyni. W każdym bądź razie zbyt wiele szczegółów się nie dowiedziałem, ważne, że zaczęła działać jak należy.
Gelo5 - 06-05-2010, 17:28
" />No argenta67 masz u mnie duże piwo.
Naprowadziłeś mnie (i serwis tyż) na umiejscowienie bagnetu, na Dextrona IV.
Dzisiaj wymieniłem oliwę w skrzyni (3,5L) - serwisant "szukał" wlewu przez ponad godzinę.
Poszedłem na kawę, a on dalej szukał (patrzył od góry przez otwartą maskę) - dupek jeden -zamiast zajrzeć od dołu.Ach szkoda słów....
Najważniejsze, że mam wymieniony olej (zamiast czerwony był czarny).