LUKI82 - 29-11-2009, 22:25
" />Panowie tak na prawdę to mój pierwszy diesel i stąd te pytanie.Nie liczyłem ile sekund trwa nagrzanie świec.Komputer też nic nie wyświetla że jest coś nie tak z nimi.
Czy wymiana świec poprawi czas ich nagrzewania?
markiz68 - 29-11-2009, 22:37
" />Długo świeci,czy długo miga?Odpalasz zaraz po zgaśnięciu,jeżeli nadal mruga to świeca lub świece te które nie grzeją do wymiany.
A to długo to dłużej niż kiedyś?
LUKI82 - 29-11-2009, 22:39
" />długo świeci i odpalam zaraz po zgaśnięciu
wiem że jakby migała to sprawa jasna a nie miga.
Codee - 29-11-2009, 23:18
" />generalnie aby nie mieć problemów ze świecami w Dieslu producent zaleca wymianę co 3 lata na nowe.
U mnie po wymianie nawet kopcić przestał, a też nic nie pokazywał komp.
moto-pro - 01-12-2009, 21:45
" />Swiece sprawdza się dosyc łatwo pierwszy sposób miernikiem na diodzie sprawdz czy ma przejście swieca od czubka do masy silnika. Pytaj pomogę polecam swiece ngk lub beru pozdr.
Codee - 01-12-2009, 22:46
" />ja zamontowałam u siebie z naszej polskiej ISKRY, a za komplet do LYBRY dałem z wysyłką 108 pln.
Działa bez zarzutu. Świeca ma świecić, a ISKRA nie jest złej jakości.
Dobre bo polskie
Przy okazji dodam że w tamtym roku kupiłem do CORSY B 1.7D komplet z Boscha i to dziadostwo rok świeciło - wyrzuciłem w błoto 250 pln. Teraz jest ISKRA.
Trzeba wspierać polski buissnes, a jeśli wiem że producent zaleca wymianę świec co 3 lata to tym bardziej nie będą bogacił w/w przez kolegę.
Michael G - 06-01-2010, 18:37
" />U mnie jest takie zjawisko:
Przekręcam kluczyk. Zapala się kontrolka świec i po chwili gaśnie. Natomiast auto odpala się dopiero po około 15 sekundach od wygaśnięcia kontrolki świecy.
To zjawisko ma miejsce tylko raz dziennie gdy auto jest zimne i stoi na mrozie. Tzn pierwsze odpalenie. Mam wrażenie że przedłużony czas do odpalenia to "leń" wynikający z wolniejszej pracy układów diagnostycznych auta w chwili gdy są zimne.
Ale może jest prostsza odpowiedź.
Codee - 06-01-2010, 18:57
" />Spróbuj zrobić tak:
przekręć kluczyk - zagrzej świece, wyłącz, znowu przekręć - zagrzej świece, wyłącz, przekręć kluczyk - zagrzej świece i teraz po trzech grzaniach odpal.
U mnie jak dłużej stoi to działa, a miałem akcję z zamarzniętym paliwem, a myślałem że coś innego.
argenta67 - 06-01-2010, 22:02
" />
">U mnie jest takie zjawisko:
Przekręcam kluczyk. Zapala się kontrolka świec i po chwili gaśnie. Natomiast auto odpala się dopiero po około 15 sekundach od wygaśnięcia kontrolki świecy.
To zjawisko ma miejsce tylko raz dziennie gdy auto jest zimne i stoi na mrozie. Tzn pierwsze odpalenie. Mam wrażenie że przedłużony czas do odpalenia to "leń" wynikający z wolniejszej pracy układów diagnostycznych auta w chwili gdy są zimne.
Ale może jest prostsza odpowiedź.
Oczywiście, że jest prostsza odpowiedz, świeca żarowa jest nie tylko po to aby rozruch był lepszy ale i po to aby lepiej pracował już uruchomiony silnik i takie odpalanie po 15 sek to błąd wdrożony w życie przez pseudo fachowców co podsłuchali prace przekaźnika, ze wyłącza sie później niż zgaśnie kontrolka świec. Zapalanie 15sek po zgaszeniu kontrolki to leń rozumu
Michael G - 07-01-2010, 17:59
" />
">Spróbuj zrobić tak:
przekręć kluczyk - zagrzej świece, wyłącz, znowu przekręć - zagrzej świece, wyłącz, przekręć kluczyk - zagrzej świece i teraz po trzech grzaniach odpal.
Dzięki Codee za poradę. Ale nawet nie jest to konieczne . Jedyny problem miałem w tym że lampka diagnostyczna świec gasła szybcie, niż świece faktycznie były gotowa do użycia.
Argenta67 jeżeli dobrze cię zrozumiałem to sugerujesz, że ktoś w tym grzebał? Czy też wyrażasz opinię o konstruktorze układu ?
argenta67 - 07-01-2010, 19:50
" />
">Spróbuj zrobić tak:
przekręć kluczyk - zagrzej świece, wyłącz, znowu przekręć - zagrzej świece, wyłącz, przekręć kluczyk - zagrzej świece i teraz po trzech grzaniach odpal.
Dzięki Codee za poradę. Ale nawet nie jest to konieczne . Jedyny problem miałem w tym że lampka diagnostyczna świec gasła szybcie, niż świece faktycznie były gotowa do użycia.
Argenta67 jeżeli dobrze cię zrozumiałem to sugerujesz, że ktoś w tym grzebał? Czy też wyrażasz opinię o konstruktorze układu ?
konstruktor we wszystkich dieslach zastosował świece żarowe(są wyjątki nie we włoskich autach)nie tylko po to aby był rozruch lepszy ale i po to aby zimny silnik miał dogrzewanie mieszanki i dlatego po uruchomieniu zimnego silnika świece jeszcze grzeją i jest to fabryczny pomysł a durnowaty pomysł jest taki, że kontrolka gaśnie a ty czekasz 15sek bo świece jeszcze grzeją, gdybyś jeździł w cały rok w zimie to byś nie nadążył wymieniać świec żarowych. Silnik posiada czujnik temperatury i korzysta z niego i świece latem grzeją krócej niż zimą i nie należy mu pomagać
iniemamocny - 07-01-2010, 20:04
" />Z niedawnego doświadczenia wiem że:
1. odpalenie silnika które następuje dopiero po kilkunastu sekundach od zgaśnięcia kontrolki świadczy o niesprawności "czegoś" - być może niektóre świece przestały grzać, jedź do warsztatu niech zdiagnozują czy prąd dochodzi do świec i ewentualnie je wymień.
2. Nie czekaj kilkanaście sekund od zgaśnięcia kontrolki, tylko zaraz po zgaśnięciu wyłącz zapłon i włącz ponownie, kilka razy jeśli trzeba, dogrzejesz świece, na krótką mete trochę pomoże.
3. To że świece grzeją jeszcze przez kilkanaście sekund, to nie dla Ciebie, czy nie dla Twojej wygody/niewygody, tylko dla silnika. Mają grzać jeszcze te kilkanaście sekund po odpaleniu silnika by dogrzać mieszankę(raczej dopalić )
4.takie odpalanie przez kilkanaście sekund to przyśpieszona śmierć dla rozrusznika, ja swój prawie zajechałem. Jedź do warsztatu
5. kontrolka to tylko kontrolka. Może migając sygnalizować niesprawność świec, ale nie musi(jak u mnie w kappie).
6. Nie słuchaj mechaników jak będą na siłe chcieli wymienić tylko te świece do których mają łatwy dostęp. Mi też by się nie chciało, ale Oni dostają za to pieniądze.
7. Jedź do warsztatu.
Ps. Mam nadzieje że się za bardzo nie wymądrzam jak na nie mechanika.
Codee - 07-01-2010, 20:35
" />..........
LUKI82 - 07-01-2010, 20:45
" />Wystarczy instrukcja obsługi i wiadomo jak należy odpalać diesla .
instrukcja mówi jasno :
ZNACZENIE KOMUNIKATU
Wyświetlanie symbolu (kontrolki)oznacza
włączenie świec żarowych.
Zgaszenie oznacza osiągnięcie
wstępnej ustalonej temperatury.
Przy wysokiej temperaturze
zewnętrznej wyświetlanie symbolu
może trwać bardzo krótko.
UWAGI
Uruchomić silnik natychmiast
po zgaśnięciu symbolu.
bobik123 - 07-01-2010, 21:35
" />Kol.Codee
Proszę pohamuj gadkę.Nie bzdur,sposób jaki ty opisałeś doprowadza do szybszego zużycia swiec.Co do logiki zpoznaj sie z tym:
Załącznik:
123.JPG [ 18.81 KiB | Obejrzany 796 razy ]
Na chłopski rozum pamiętaj sobie kolego Codee,że podczas rozruchu/zasysania powietrza do cylindra/ świece są chłodzone zimnym powietrzem,.W/g Twoje instrukcji podgrzej,wyłącz podgrzej i etc doprowadzasz do szybkiego zuzycia świec.
Na marginesie to powiem tylko jedno-BOSCH gówno mosz,POLSKI BOSCH h mosz
Więc jak juz koledzy wyżej pisali nalezy uruchamiać silnik zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych
Ja szanuje ludzi ,którzy posiadają wiedzę lecz to co Pan tu wypisujesz to absurd!!!!!
Nat - 07-01-2010, 22:06
" />
">Spróbuj zrobić tak:
przekręć kluczyk - zagrzej świece, wyłącz, znowu przekręć - zagrzej świece, wyłącz, przekręć kluczyk - zagrzej świece i teraz po trzech grzaniach odpal.
Dzięki Codee za poradę. Ale nawet nie jest to konieczne . Jedyny problem miałem w tym że lampka diagnostyczna świec gasła szybcie, niż świece faktycznie były gotowa do użycia.
Argenta67 jeżeli dobrze cię zrozumiałem to sugerujesz, że ktoś w tym grzebał? Czy też wyrażasz opinię o konstruktorze układu ?
Michael G.-pod żadnym pozorem nie korzystaj z porady, której udzielił Ci Codee.
Jest to prosta droga do spalenia świec. Piszę, bo nauczyłem się na swoim błędzie, też mi kiedyś jakiś durny mechanior- rzeźnik doradzałwielokrotne zagrzewanie.. Nie polecam tego sposobu. Grzejemy świecami raz. To że lampka nie gaśnie w terminie to jest OK.
iniemamocny - 07-01-2010, 22:09
" />Dobra, ja się już nie wypowiadam. Co ja się znam. Z drugiej strony nie twierdze że to nie skraca życia świecy, ale skoro już świeca dawno ledwo zipi, to i tak trzeba wymienić, przecież wszystko się zużywa, świece żarowe nie są wyjątkiem i nie przechodzą nagle ze stanu "w pełni sprawna" do stanu "zupełnie nie sprawna" świece też nie zużywają się wszystkie jednomiernie. Więc jeśli jedne chodzą lepiej, a drugie gorzej, to czy na prawde kilkukrotne grzanie jest aż tak nie w porządku na krótką metę, do wymiany świec?
Zresztą nie ważne i nie trzeba się od razu unosić jeśli ktoś się myli, wystarczy sprostować. Kłótnie też są zbyteczne, nie wszyscy jesteśmy mechanikami, niektórzy z nas są tylko kierowcami. Gdyby każdy był mechanikiem i do tego nieomylnym to nie było by sensu istnienia tego forum.
Codee - 07-01-2010, 22:21
" />Świece żarowe powinny być wymienione co 3 lata według zaleceń producenta samochodu we współudziale producenta świec, każda część ma wyliczoną swoją żywotność, niestety dla nas - użytkowników- producenci lecą po kosztach i potem świeca wytrzymuje ile może, czyli krótko.
Podana przeze mnie metoda sprawdza się w gdy auto stoi parę dni i jest mróz ponad -10'C.
iniemamocny - 07-01-2010, 22:52
" />A ja oceniam po czynach, nie po słowach. Jeśli ktoś partaczy robotę, mimo że wszyscy Go chwalą, a ktoś inny robi co trzeba, mimo że niewielu może Go polecić, a ja potrafię porównać, to co wybieram?
Kondziu - 07-01-2010, 23:13
" />
">Świece żarowe powinny być wymienione co 3 lata według zaleceń producenta
Czy to są zalecenia producenta świec czy samochodu?
argenta67 - 07-01-2010, 23:29
" />
">Świece żarowe powinny być wymienione co 3 lata według zaleceń producenta
Czy to są zalecenia producenta świec czy samochodu?
Świece żarowe to nie olej ani opony, że maja wytyczne co do żywotności, są tacy co wstawiają auto na zimę do salonu i go pucują i co też maja co trzy lata świece wymieniać, nie dajcie się zwariować pismakom, [ wycięte przez Tomka ]
iniemamocny - 07-01-2010, 23:55
" />Zaraz NAT znów wytnie kilka postów. Może zakończmy temat stwierdzeniem że autor tematu powinien udać się do warsztatu na kontrolę świec jeśli ma problemy z rozruchem, a jeśli jedynie świece dłużej grzeją to zimą jest to normalne?
Edit: Już po fakcie
Codee - 08-01-2010, 00:06
" />[nie potrzebne więc skasowane]
Argenta67 Twoje zdrowie
Kondziu - 08-01-2010, 00:20
" />
">Świece żarowe to nie olej ani opony, że maja wytyczne co do żywotności
argenta67 - 08-01-2010, 00:43
" />
">Świece żarowe to nie olej ani opony, że maja wytyczne co do żywotności, są tacy co wstawiają auto na zimę do salonu i go pucują i co też maja co trzy lata świece wymieniać, nie dajcie się zwariować pismakom, szare komórki niech zadziałają, są tacy co zazdroszczą i muszą się wykazać, sieć im daje pole do popisu
a to powyżej o czym jest? o meritum? bo moim skromnym zdaniem o du.. marynie? ale tego nikt nie rusza!! dlaczego?
Nikt nie kupuje DIESLA żeby stał
A kto kupuje pięć samochodów na raz? uważasz, że ja wszystkimi jeżdżę a w tej chwili kontrolka do świec żarowych to nie tylko kontrolka do informacji kiedy silnik uruchomić ale i po to aby pokazać, że któraś świeca jest uszkodzona i czas by pewnie się nimi zainteresować, stare diesle tego nie miały a i świece po minucie i dłużej grzały a były takie, że trzeba było sobie samemu czas odmierzać.
argenta67 - 08-01-2010, 08:21
" />
">[nie potrzebne więc skasowane]
Argenta67 Twoje zdrowie
Codee, ja nikomu niczego nie życzę a tym bardziej złego a wiedza i doświadczenie najlepiej przychodzi po przez własne błędy bo wtedy wiesz jak ich unikać, ot to weź sobie do serca i nie tylko.
makar70 - 08-01-2010, 09:07
" />w Pasacie 92 r 1.9 bez turbiny świece grzeją 15 s
w vw trasporter 92 r 1.9 bez turbiny świece grzeją 30 s
w lybrze 99 r z turbiną świece grzeją 5 s
tak jest w moich autach. nie wiem od czego to zależy?
widocznie tak ma być, ważne że każde auto odpala
tomek - 08-01-2010, 09:36
" />Passat B6 - nawet w takie mrozy, po calej nocy (rano - kontrolka gasnie po 2-3 s.
makar70 - 08-01-2010, 09:48
" />
">Passat B6 - nawet w takie mrozy, po calej nocy (rano - kontrolka gasnie po 2-3 s.
tomek czym nowsze auta tym lepsza technologia i o to chodzi pozdrawiam
iniemamocny - 08-01-2010, 09:48
" />
">Passat B6 - nawet w takie mrozy, po calej nocy (rano - kontrolka gasnie po 2-3 s.
Może ma ceramiczne świece?
tomek - 08-01-2010, 09:52
" />Się nie znam
argenta67 - 08-01-2010, 15:26
" />Świece żarowe tak samo jak świece zapłonowe są dedykowane do danego modelu silnika i mają za zadanie spełniać swoją rolę w 100% i dlatego to konstruktor nad tym siedział obliczał i tworzył różne wersje i sami dobrze wiecie, że świece do diesla też się kupuje po swój motor i stosuje tak jak to przewidział konstruktor i podał w instrukcji a w żadnej nie znalazłem zapisu o kilkukrotnym grzanie przed uruchomieniem.
LUKI82 - 08-01-2010, 15:43
" />Moja siostra ma Volvo 2,4 tdi czy 2,5 tdi i moi drodzy jak jest po niżej -10 to nie ma mowy by odpaliła tego trupa .Grzanie kilkukrotne świec przed odpaleniem nic nie pomaga więc problem jest w czymś innym.Może paliwo a może coś jest nie sprawne nawet nowe świece nie pomagają.
Michael G - 16-04-2010, 14:30
" />Mam takie pytanie do kolegów:
Ile jest świec w 2,4 JTD 10V?
Z góry dzięki
argenta67 - 16-04-2010, 18:50
" />
">Mam takie pytanie do kolegów:
Ile jest świec w 2,4 JTD 10V?
Z góry dzięki
kolega żartuje czy leci w pąka? ON to nie TS aby było więcej niż jedna na cylinder.
Sebastian - 17-04-2010, 06:54
" /><zmiana lokalizacji pytania>
Michael G - 19-04-2010, 14:26
" />Kolega leci w pąka oczywiście (cokolwiek miało by to znaczyć hihi ) dzieki argenta
argenta67 - 19-04-2010, 19:20
" />
">Kolega leci w pąka oczywiście (cokolwiek miało by to znaczyć hihi ) dzieki argenta
Bez urazy ale nie widziałem aby "ON" miał po dwie świece, jedna na cylinder wystarcza