ďťż
Thesis - jak dobrze kupić



Levandzia - 23-01-2008, 15:42
" />Jak temacie postu.
Interesuje mnie wasza opinia o tym modelu, w szczególności:
1. Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie używanego auta,
2. Jakie silniki są godne uwagi (i dlaczego te),
3. Co z awaryjnością elektroniki w tym modelu,
4. Skrzynia biegów manualna vs automat,
5. paliwożerność i koszty eksploatacji

Dzięki za każdą dobrą radę i sugestię




Pablo - 23-01-2008, 20:32
" />
">Jak temacie postu.
Interesuje mnie wasza opinia o tym modelu, w szczególności:
1. Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie używanego auta,
2. Jakie silniki są godne uwagi (i dlaczego te),
3. Co z awaryjnością elektroniki w tym modelu,
4. Skrzynia biegów manualna vs automat,
5. paliwożerność i koszty eksploatacji

Dzięki za każdą dobrą radę i sugestię


1. Chyba najważniejsze, czy auto nie było bite. Generalnie stan ogólny, ewentualny stopień zużycia tego co widać, stan powłoki lakierniczej (szczególnie przód oraz tylna klapa). Zawieszenie, czy autodiagnostyka nie pokazuje błędów i wiele wiele rzeczy.
2. Oooo... silniki temat rzeka. Zależy jaki planujesz przebieg w ciągu roku, diesel jest zwyczajowo droższy w zakupie i ma sens jeśli rocznie robisz więcej niż te 30 tyś. km. Ja osobiście polecam 3.2 V6 24v benzyna, albo 2.4 JTD 20v na multijecie. Ale ja lubię przycisnąć więc dlatego takie typy.
3. Z tego co widzę i słyszę od kolegów z LT takie usterki się zdarzają. Nie niej jednak opinia, że raz w tygodniu coś jest mocno przesadzona.
4. Jeden woli córkę drugi teściową Ja wolę manual, bo przynajmniej jest co robić w samochodzie, ale na miasto automat to dobre rozwiązanie.
5. Pali ile się wleje ale np. 3.2 V6 w cyklu miejskim ok 20 litrów, za miastem jakieś 11/12. 2.4 JTD 24v miasto do 12, za miastem ok. 8 więc różnice spore. A koszty eksploatacji. Kappa to to nie jest, części do najtańszych nie należą. Polecam spytać Damiana z LT, myślę że przy kawie (w końcu jesteś z Łodzi) może dużo powiedzieć.



Levandzia - 23-01-2008, 20:59
" />Spodziewam się rocznych przebiegów na poziomie do 20 000 km i poszukuję auta o przebiegu raczej poniżej 80 000km

Oczywiście samochodu po wypadku lub do naprawy nie biorę pod uwagę z różnych powodów (sam miałem "niebitą" Xantię i dopiero w czasie eksploatacji pojawiały się niespodzianki).

Właśnie spoglądałem (mobile.de) na modele wyposażone w 3.0 lub 3.2 w benzynie ale wszystkie są w automacie (nie ma chyba tych wersji silnika w manualu).... nie jest fanem tego rozwiązania z powodów o których sam napisałeś - wypada coś w samochodzie robić, chociażby zmieniać biegi
Niestety chyba tylko 2.0 turbo z bardziej żwawych benzynowych silników wyposażony jest w ręczną skrzynkę....

Co do różnicy w kosztach eksploatacji vs KAPPA, no cóż jeśli koszty wymiany najbardziej zużywających się elementów czyli zawieszenie (na naszych idealnych drogach), filtry, klocki hamulcowe itp nie są zawrotne (czyli dostępne tylko oryginały tylko w sieci autoryzowanej i tylko 200% drożej niż do KAPPY) to chyba można to znieść

A wracając do sprawy wyboru silnika:
1. Czy model 3.0 i 3.2 to jest żywcem wyjęty silnik z Alfa 166 (powiedzmy nieco mniej wysilony) ?
2. Czy jest sens zagazować taki silnik (raczej nie jestem skłonny)?
3. Czy silniki 2.4 JTD MultiJet nie są wrażliwe na nasze "chrzczone" paliwo ?



Pablo - 23-01-2008, 21:31
" />O ceny musisz popytać Damiana, z głowy nie pamiętam.
Ten silnik 3.0 to był montowany chyba jakoś na początku. Zastąpił go 3.2 i faktycznie w parze tylko z automatem. Czy jest on żywcem wyjęty z Alfy, głowy nie dam, ale raczej tak. Wprawdzie w Alfie ma 176 KW, a w Thesisie 169 KW, ale trzeba zrozumieć włochów Co do gazu to dałbym sobie spokój. Osobiście gazowanie samochodu to dla mnie profanacja, a Thesisa to już świętokradztwo A jeśli pytasz o JTD i masz na myśli opał to nie słyszałem o jakichkolwiek problemach. Sam czasem korzystam :lol:




pew - 23-01-2008, 22:25
" />
">3. Z tego co widzę i słyszę od kolegów z LT takie usterki się zdarzają. Nie niej jednak opinia, że raz w tygodniu coś jest mocno przesadzona.

z tego co wiem to tak i nie - słyszałem od jednego flotowca (mają Thesiski na stanie) że fatalnie pod tym względem jest z najstarszymi egzemplarzami - w późniejszej produkcji jest znacznie lepiej ...



Levandzia - 23-01-2008, 23:17
" />Wróćmy więc do wątku głównego

Skoro Lancia montuje w swoich flagowych modelach 3.2 tylko automat to może skierować się ku Alfie 166 z tym silnikiem (w niej pewnie znajdę ręczną skrzynkę biegów).... ?

1. Jakie są istotne różnice między tymi modelami (poza wyglądem) ?
2. Czy płyta podłogowa i silniki są "wymienne" między nimi?
3. Czy zawieszenie które w nich zastosowano jest identyczne (chyba nie skoro Lancia to limuzyna a Alfa ma raczej sportowe zacięcie) ?

Co miałeś na myśli PEW pisząc o wadach i usterkach elektroniki w początkowych wersjach Thesis ? Do którego roku mogło być to nagminne ?

Ponieważ Pablo podał zużycia paliwa w wersjach benzynowych raczej z górnej granicy przyzwoitości(jednak 20 litrów Pb na 100km to nie jest mało nawet dla silnika 3.2) mam pytanie techniczne dotyczące silnika diesla:
Czy silniki JTD nowszej generacji (czyli montowane chociażby w Thesis) MultiJet 150KM i 175KM także są "odporne" na polskie paliwo dieselopodnobne ? Chodzi mi o to że słyszałem o takiej zależności: im technologicznie nowsza konstrukcja silnika DIESEL zwłaszcza JTD (common rail) tym bardziej podatna na uszkodzenie jest taka konstrukcja zwłaszcza przy zastosowaniu różnej jakości paliwa (a koszty naprawy są raczej wysokie)



Pablo - 23-01-2008, 23:47
" />O matko... zaczynają się trudne pytania :wink:

Jadąc od końca.
Zawieszenie bankowo jest różne. W alfie drogie jak cholera i niestety nie tak trwałe jak w Lanci.
Płyta podłogowa jest inna. Alfa 166 jest produkowana od 1998, Thesis od 2001. Silniki pewnie są wymienne, ale zawsze jakieś inne mocowania, osprzęt i jakieś duperele.
Osobiście mam wrażenie że 166 jest przestronniejsza w środku :lol: bardziej prowokująca i zaczepna. Teraz się narażę :lol: :lol: :lol: Thesis to autko dla starszego faceta Alfa dla duchem młodszych. Ale spoko, to tak z przekory :mrgreen: To o czym pisał PEW to tyczy roczników do 2002. Chyba z 2003 większość problemów usunęli.
A co diesla (multijet) i paliw dieslopodobnych, to jeśli myślisz o opale to nie powinno być problemu. Silniki koncernu Fiata spalą wszystko. To nie Ford, że paliwo z Orlenu tak, ale z Lotosu już nie Swoją drogą czy warto :twisted:



Kmicic - 24-01-2008, 01:15
" />
">Teraz się narażę :lol: :lol: :lol: Thesis to autko dla starszego faceta Alfa dla duchem młodszych. Ale spoko, to tak z przekory :mrgreen:

Wiesz mam 31 lat a to chyba nie oznacza jeszcze tetryczenia? Faktycznie do Thesisa trzeba być jednak dorosłym (dorosnąć?);-)

Parę uwag ode mnie:
- mam 2.0 T - spalanie z ostatniego 1,5 tysiąca kilometrów po Warszawie 80% - 12,5 litra. Bez korków 10. W trasie około 9. Bez przekraczania 3 tys obrotów.

Jezdziłem podczas poszukiwań 2,4 JTD (150km) i moim zdaniem jest glosniejszy i ma gorszą kulturę pracy (trzęsie) niż następca 175km. Tym pierwszym jezdziłem z manualem i pokazywał około 2 litry mniej niż ten drugi (automat) przy podobnej jezdzie. Ten drugi 175 km (w LT) byl o wiele przyjazniejszy i milszy dla ucha, w miarę dynamiczny.

3.0 tez miałem okazję jezdzić i wszystko super poza spalaniem. Nie jest to tanie auto i nie spodziewam się, ze będzie tanie w eksploatacji ale jednak za dużo pali. Wysnuje wniosek, że dwa elementy na to wpływają:-
- duza masa
- automat
Na plus dzwięk, na minus serwis (wymiana swiec, rozrządu) wymaga wyciągania silnika.
Dla tego mam 2.0 T, bo ma najlepsze osiągi, skrzynię nad którą ja sprawuje kontrolę (choć w mieście automat zdecydowanie korzystniejszy) ale niestety 6 biegów wymaga opieki ręki;-)
Mój silnik to soft turbo i efekt jest taki, ze brak turbo dziury. Naprawdę.

Na minus gorsze zabezpieczenie antykorozyjne blach niż w Kappie.

Kwestia elektroniki: bez uwag. Jest jak byc powinno ale za mało przejechałem na podsumowania.

Panowie: Thesis ma na dachu punkty do mocowania bagażnika.

[/b]



NajMlodszyM - 24-01-2008, 12:08
" />Z tego co ja się orientuje, zawieszenie Thesis-a jest dużo bardziej zaawansowane niż zawieszenie Alfy 166. Thesis ma amortyzatory o ile się nie myle typu Skyhook itp...

Wow, ale się wypowiedziałem

Pozdrawiam



Levandzia - 24-01-2008, 14:57
" />W takim razie proszę o info dotyczące wersji silnika MutiJet montowanego w Thesis.
Biorąc pod uwagę przebieg poszukiwanego samochodu oraz uwagi PEW interesują mnie roczniki po 2003
Na co należy w tych silnikach zwracać uwagę , czym objawiać się mogą uszkodzenia wtryskiwaczy i jak z kulturą pracy tego silnika.
Czy tak jak w przypadku Alfy gama silników JTD 2.4 MultiJet zaczyna się od 136 KM do 200KM ?



kmito - 24-01-2008, 15:44
" />Jeżeli chodzi o silnik 3.0 V6 to:

Nie potwierdzam w mojej Alfie wymiana rozrządu nie wymaga wyjęcia silnika.
Wymiana świec wymaga zdjęcia kolektora dolotowego (zasłania drugą głowice) ale świece wymienia się co 100tyś km.

Wyjęcie skrzyni wymaga wyjęcia całego zespołu napędowego, prawdopodobnie wymiana sprzęgła to ten sam problem.
Nie jestem pewny bo mam automat.

Inne plusy to: silnik z tradycją i historią już nie produkowany, trwały i bezawaryjny z bardzo przyjaznym przebiegiem momentu obrotowego, idealny do napędzania dużej limuzyny.



pew - 25-01-2008, 00:59
" />
">Parę uwag ode mnie:
- mam 2.0 T - spalanie z ostatniego 1,5 tysiąca kilometrów po Warszawie 80% - 12,5 litra. Bez korków 10. W trasie około 9. Bez przekraczania 3 tys obrotów.

Kmicic tak na marginesie z 2.0T jest tak (też miałem taki silnik ale 4 cylindry) że spalanie prawie w 100% zależy od stylu jazdy. Turbina w praktyce odpala od 2900-3000 obrotów więc jeśli nie przekraczasz tych wartości jedziesz prawie jak na zwykłym silniku 2.0 i cieszysz się w miarę rozsądnym spalaniem. Zapewniam Cię że jak zaczniesz gazować/zwijać asfalt po mieście, spalanie skoczy Ci do 20 litrów i ponad :wink:



Levandzia - 25-01-2008, 23:25
" />Po dotychczasowych wypowiedziach skłaniam się ku zakupowi Thesis 2.4 JTD 175KM (koszty eksploatacji, jakość wykonania i wytrzymałość/odporność na polskie warunki drogowe).
Trudno niestety znaleźć taki samochód w rozsądnej cenie z przebiegiem poniżej 100000km :cry:

Czy należy się obawiać większych przebiegów w tym autku?

Po jakim przebiegu wymienia się rozrząd?



Marcinthesis - 07-03-2008, 16:44
" />Wiec pomimo tego, że zagazowane Thesis to profanacja, jest w tym pewien sens. Zapraszam na forum Alfy, większość posiadaczy nie widzi problemu w zagazowywaniu v6.
Jest to alternatywa dla Disla, v6 to cudowny silnik, choc nie ma przełożenia na osiągi w Thesis...
Płyta podłogowa tej lanci jest tylko dla niej przeznaczona, zupełnie inna od 166.
A informacja o wyjmowaniu silnika do wymiany świec i rozrządu rozbawiła mnie, naprawde zabawne, tak jak informacje o awaryjności thesis z poczatku produkcji, lub awaryjnosci alf.
Ja mam inne zdanie, awaryjne sa tylko auta zajechane, źle traktowane, w mojej gtv robiłem remont silnika po 2 miesiącach od zakupu, lecz cena na to wskazywała, i liczylem się z tym...natomiast 2 pozostałe alfy miały pewne pochodzenie i przez wiele lat chodzą bez usterek, ( sledze ich historie i mam kontakt z obecnymi właścicielami )



Orsya - 07-03-2008, 22:58
" />
">A informacja o wyjmowaniu silnika do wymiany świec i rozrządu rozbawiła mnie, naprawde zabawne, tak jak informacje o awaryjności thesis z poczatku produkcji, lub awaryjnosci alf.


i tu się zgodzę - w ub. tygodniu w mojej alfie wymieniano rozrząd, pompę wody, świece i pasek klinowy i odbyło się bez wyciągnia silnika



Kmicic - 08-03-2008, 20:10
" />
">i tu się zgodzę - w ub. tygodniu w mojej alfie wymieniano rozrząd, pompę wody, świece i pasek klinowy i odbyło się bez wyciągnia silnika

Pięknie. Ja nie mam 3.0 Thesis tylko 2.0 T. Swoją wiedzę na temat 3.0 (Thesis bo o tym ten wątek) czerpie z ust Damiana z LT. Zadzwoń, zapytaj jak to widzą.

Ja w tym czasie idę zadbać o chromy ;-)



mirek0p - 29-03-2008, 12:20
" />Witam
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna Thesis,byłem oglądać 3.0 ,2002 ,170 tkm ale stan auta katastrofa.Przeglądam forum i nie wiem na jaki silnik się zdecydować.Jtd 150 kM jest za słaby,175 kM to chyba ten sam silnik z podniesionym ciśnieniem wtrysku a dół silnika to początkowa konstrukcja 2.4 tds.Czy 3.2 to nowa jednostka czy "ulepszona stara 3.0.Często słyszę o za małych mocach silników Thesis.Bardzo dużo jeżdzę i potrzebuję dynamicznej bryki ,dlatego rozważam 3.2 + ciekły wtrysk gazu będzie to około 250 kM w porównaniu do 200-205 kM po czipowaniu diesla ,może :?: Przy okazji gazu ,pamiętam czasy kiedy się mówiło że 'ropa " do osobówki to profanacja.



Pablo - 29-03-2008, 12:30
" />Od kiedy 3.2 ma 250 KM? 230 nominalnie przy 6200 obr/min. No i moment obrotowy max.289 przy 4800 gdy w 2.4 JTD 380 przy 2000 obr/min. Skutecznie wyleczyłem się z benzyny od lipca ubiegłego roku :lol:



mirek0p - 29-03-2008, 19:31
" />około 250kM będzie z ciekłym wtryskiem LPG



Łukasz - 29-03-2008, 19:45
" />Roznice miedzy 3 a 3.2 to tylko inny wał korbowy i elektronika. Tuleje i blok sa takie same. 250km moze byc ale po paru zabiegach ktore doprowadza silnik do parametrow alfy gta. koncern celowo ograniczyl moce w innych modelach jak np AR166 3.2 czy AR GT.
Thesis jest ciezka limuzyna stad jedyne rozsadne rozwiazanie to:
3.0-3.2 lub podkrecony diesel oczywiscie w automacie.
Co do gazu w fazie ciekłej to odradzam ta generacje z racji ciaglych problemow z pompami lpg w zbiorniku. Sekwencyjny wtrysk jest dzisiaj juz na tyle zawansowany, ze spokojnie wystarczy do tego nie nowoczesnego juz silnika



mirek0p - 29-03-2008, 19:58
" />Kappą dojeżdzam do 400 tkm ,od nowości ciekły wtrysk gazu G 3 ja przejechałem ponad 100 tkm .System G3 jest po prostu świetny a mityczna pompa w zbiorniku prosta jak budowa cepa ,wymaga dolania oleju +- co 50 tkm.Moc silnika podnosi ciekły gaz,a jeśli w alfie jest więcej to jest dodatkowe pole manewru.



Dudi - 29-03-2008, 20:16
" />Owszem w Alfach silnik 3.2 ma moc 260KM, co do konstrukcji to nie wiem czy ja tu czegoś nie czaje, ale 3.0 i 3.2 to dwa kompletnie różne silniki przecież. 3.0 to silnik skonstruowany przez Alfe, a silnik 3.2 ma przede wszystkim bezpośredni wtrysk i został skonstruowany we współpracy z GM.



mirek0p - 29-03-2008, 20:23
" />To 3.2 jest całkowicie nową konstrukcją :?:



Orsya - 29-03-2008, 21:25
" />Panowie,
obaj macie rację i nie macie racji :wink:
Generalnie należy pamiętać, że silnik w 166 3.2 to jest stara konstrukcja alfowa, taka jak w mojej GTA oraz GT i on ma moc 240KM.
Natomiast 3.2 w 159 to jest wersja GM z Holdena czy czegoś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie, i rzeczywiście on ma moc 260KM.
Jednakże charakterystki obu silników są inne, w szczególności momentu obrotwego i jego dostępności. Ten w 159 ciągnie mniej więcej do 5 tys. obr. i potem już nic się z niego nie wyciśnie, ten u mnie i w 166 żyje mocno pow. 4 tys. obr., choć na niskich obrotach też świetnie daje radę :twisted:



Tomzik - 29-03-2008, 22:59
" />A rozważał kolega opcję 2,0 Turbo 185KM i chipa, który podnosi moc chocby do poziomu tego samego silnika w Kappie (220KM)? Moment obrotowy pozostał taki sam jak w K, czyli 309Nm a to więcej i pewnie "niżej" niźli w 3,0/3,2.. Poza tym pewnie jest możliwość wyciagnięcia jeszcze więcej, wszak silniki turbo są bardzo podatne na chip tuning.. Oczywiście przeholować też nie ma co, ale zakładam, że jeśli stać Cię na Thesisa to i na profesjonalny zakład tuningowy, który wie co robi..



Kmicic - 29-03-2008, 23:51
" />Zalecam lekturę danych katalogowych. Thesis 2.0 Turbo ma najlepsze osiągi. Z racji manualnej skrzyni rownież.



Łukasz - 30-03-2008, 11:13
" />spoko trafne uwagi ale:
2.0T nie bylo w automacie
Kolega chce zagazowac auto a gaz+czips=nie najlepsze polaczenie



mirek0p - 30-03-2008, 11:56
" />No i znowu dylemat.Przed zakupem kappy często przeglądałem forum i kupiłem drugie oglądane auto ,strzał w dziesiątkę .Teraz wybiorę na podstawie stanu technicznego a silnik trudno jaki trafię to będzie oprócz JTD 150kM.



mirek0p - 30-03-2008, 12:08
" />Co do gazu Panowie V generacja np.Vialle G3 nie ma co porównywać nawet z najlepszymi sekwencjami to całkiem inna bajka ,najprościej -zasada działania jest podobna jak w benzynie lub dieslu.Pod kontem benzynowej Thesis przyglądam się włoskiej instalacji JTG firmy ICOM ale przeraża mnie zamontowanie wtryskiwaczy tzn.nierównomierne umieszczenie w kolektorach dolotowych.



mirek0p - 30-03-2008, 12:18
" />Przy okazji pytanie do kolegów mających Thesis gdzie można zdobyć jakąś instrukcję po polsku.



Pablo - 30-03-2008, 12:57
" />
">Przy okazji pytanie do kolegów mających Thesis gdzie można zdobyć jakąś instrukcję po polsku.

Wysyłając prośbę do FAP. Tylko musisz podać numer VIN samochodu.



z1jaro - 18-04-2008, 07:29
" />proponuje silnik 2.0t albo 3.2 jesli chcemy lac duzo i czesto jak nie to zdecydowanie 2.4 jtd



procek - 07-10-2008, 22:52
" />Witam wszystkich.
Ma zamiar kupić Thesis z silnikiem 2,4 D, 175 KM, rocznik >2004. Czy może mi ktoś wyjaśnić jakie są rożnice w wersjach:
-Sportiva
-Emblema
-Executive
Czy do tego silnika lepiej pasuje skrzynia ręczna czy automat. Chciałbyn kupić auto z automatem, ale serwisant z FAP odradzał mi taką skrzynię (podobno serwisują tylą 1 thesiskę z automatem).
Napiszcie na co zwrócić uwagę przy kupnie, co sprawdzić, itp.
Pozdrawiam.



Pablo - 08-10-2008, 08:53
" />Sportiva, Emblema, Executive różną się wyposażeniem. Ta pierwsza jest w sprzedaży od 2006 roku z tego co pamiętam. Tabele wyposażenia i opcji są na tyle duże że chyba lepiej poszukać w necie niż tu się rozpisywać :wink: Co do skrzyni, rzecz gustu. Automat wygoda, manual większe wykorzystanie możliwości silnika. Mit o automacie że się psuje to kompletna bzdura. Skrzynia jak każda inna trzeba dbać i tyle.
Na co zwrócić uwagę... Temat rzeka. Generalnie w tym samochodzie nie da się pojechać do Pana Kazia i powie co nie tak. Najbardziej trzeba sprawdzić elektronikę, blachy też warto przejrzeć.
Szczerze, jak masz zamiar kupić to kupuj od tych co się znają na tych samochodach.



sir_kane - 10-10-2008, 00:14
" />Witam. Przymierzam się do zakupu lanci Thesis. Myśle właśnie o 2003 lub 2004 roczniku, wersjia Emblema bo słyszałem że jest lepiej wyposarzona niz executiv. Mysle równiez o silniku 3.0 lub ewentualnie 3.2 i tylko w automacie.

Moze mialby ktos jakies uwagi odnosnie tej wersji o jakiej mysle.
I moze wie ktos ile to pali. Teraz mam Kappe 2.4 benzyna pali od 11-14 w zaleznosci od jazdy czy 3.0 Thesis bedzie palila duzo wiecej?

No i ogólnie na co zwracac szczególną uwage przy zakupie.
Tak wogóle to planuje sprowadzic z zagranicy moze z Włoch lub Belgii, nie chce auta wytłuczonego na Polskich drogach.

Dzieki za wszelkie rady.



Pablo - 10-10-2008, 07:51
" />Emblema faktycznie może być lepiej wyposażona od Executive, choć poza skórą można tak ubrać Executive że Emblema siada :lol: Wszystko zależało od inwencji nabywcy nowego samochodu.
Silnik 3.0 teoretycznie występował, ale chyba w pierwszych egzemplarzach. 3.2 automat występuje dość często. Pali dużo ok. 20 l/100 km w mieście, cykl mieszany jakieś 15 l/100 km.
Na co zwracać uwagę? Na wszystko. Kolejny raz powtarzam, że na oko nie da się kupić tego samochodu. Ilość elektroniki jaka tam występuje na 1m2 powala. Dodatkowo trzeba patrzeć na blachy, elementy wyposażenie i masę innych drobiazgów.
Kupowanie za granicą jak dla mnie zły pomysł, chyba że podjedziesz do ASO na sprawdzenie samochodu. Zresztą 3.2 są chyba najtańsze w zakupie z uwagi na paliwożerność i kilka drobnych wad, które przy innych silnikach nie występują. Zawsze mogę polecić www.google.pl :lol:



sir_kane - 10-10-2008, 22:31
" />Silniki 3.0 montowali przynajmniej do 2006 roku w thesiskach bo takie najstarsze z tym silnikiem widzialem w ogłoszeniach na autoscoucie. W 3.2 - 20l benzyny to rzeczywiscie duzo. Mysle jednak o silnku 3.0 i zastnawiam sie nad wlozeniem do niego gazu LPI 5 generacji. W tej generacji gazu silniki palą tyle samo gazu co benzyny jest minimalny wzrost mocy, a i taka instalacja jest równie bezpieczna jak jej brak. Tak przynajmnie wyczytałem na stronkach firm które taka instalacje zakladają. Co o tym sądzicie.

Najpierw myslalem nad silnikiem 2.4 JTD, ale mój mechanik od Kappy mówi że przy obecnych cenach ropy i gazu duzo bardziej oplaca sie inwestowac w gaz, czyli brac benzyniaka. Zresztą diesla nigdy nie mialem i boje sie czy nie bedzie straty w np. przyspieszeniu.

Teraz mam Kappe 2,4 benzyne z LPG i jezdzac nawet na benzynie czasami zaluje ze nie kupilem Kappy 3.0. CZasami brak mocy, zwlaszcza ze duzo jezdzze po europie, a teraz ostatnio do Anglii. Takze mysle ze auto z wiekszym silnikiem lepiej by sie sprawowalo na dlugie trasy.
No juz sam niewiem...



kaeres - 11-10-2008, 08:35
" />Wiadomo, że benzyna 3.0 będzie lepszym wyjściem jeżeli szukasz samej mocy.
Ale ten 175 konny diesel na trasy też będzie miodzio. Diesel tym się charakteryzuje, że byle kiedy naciśniesz na trasie pedał przyspieszenia to czujesz mocny ciąg.
No i teraz tylko kwestie ekonomiczne.
Pewnie instalacja gazowa 5 generacji kosztuje krocie i policz sobie kiedy się wróci.
Ale jeżeli 3,2 pali na trasie 15l (coś baaardzo dużo mi się wydaje ! ) to 3,0 pewnie nie wiele mniej i tutaj już taki 2,4JTD będzie w pełni konkurencyjny bo wciągnie połowę mniej. Czyli wydajesz na 1km tyle samo pieniędzy.



jenks - 11-10-2008, 08:46
" />
">Silniki 3.0 montowali przynajmniej do 2006 roku w thesiskach bo takie najstarsze z tym silnikiem widzialem w ogłoszeniach na autoscoucie. W 3.2 - 20l benzyny to rzeczywiscie duzo. Mysle jednak o silnku 3.0 i zastnawiam sie nad wlozeniem do niego gazu LPI 5 generacji. W tej generacji gazu silniki palą tyle samo gazu co benzyny jest minimalny wzrost mocy, a i taka instalacja jest równie bezpieczna jak jej brak. Tak przynajmnie wyczytałem na stronkach firm które taka instalacje zakladają. Co o tym sądzicie.

Najpierw myslalem nad silnikiem 2.4 JTD, ale mój mechanik od Kappy mówi że przy obecnych cenach ropy i gazu duzo bardziej oplaca sie inwestowac w gaz, czyli brac benzyniaka. Zresztą diesla nigdy nie mialem i boje sie czy nie bedzie straty w np. przyspieszeniu.

Teraz mam Kappe 2,4 benzyne z LPG i jezdzac nawet na benzynie czasami zaluje ze nie kupilem Kappy 3.0. CZasami brak mocy, zwlaszcza ze duzo jezdzze po europie, a teraz ostatnio do Anglii. Takze mysle ze auto z wiekszym silnikiem lepiej by sie sprawowalo na dlugie trasy.
No juz sam niewiem...

witam gazować lancie thesis?jak cie stać na ten samochód to musi cię stać na paliwo ,a gaz to jest dobry do kuchenek gazowych,najlepszym wyjściem będzie diesel.



skyblu - 11-10-2008, 10:12
" />
">Silniki 3.0 montowali przynajmniej do 2006 roku w thesiskach bo takie najstarsze z tym silnikiem widzialem w ogłoszeniach na autoscoucie. W 3.2 - 20l benzyny to rzeczywiscie duzo. Mysle jednak o silnku 3.0 i zastnawiam sie nad wlozeniem do niego gazu LPI 5 generacji. W tej generacji gazu silniki palą tyle samo gazu co benzyny jest minimalny wzrost mocy, a i taka instalacja jest równie bezpieczna jak jej brak. Tak przynajmnie wyczytałem na stronkach firm które taka instalacje zakladają. Co o tym sądzicie.

Najpierw myslalem nad silnikiem 2.4 JTD, ale mój mechanik od Kappy mówi że przy obecnych cenach ropy i gazu duzo bardziej oplaca sie inwestowac w gaz, czyli brac benzyniaka. Zresztą diesla nigdy nie mialem i boje sie czy nie bedzie straty w np. przyspieszeniu.

Teraz mam Kappe 2,4 benzyne z LPG i jezdzac nawet na benzynie czasami zaluje ze nie kupilem Kappy 3.0. CZasami brak mocy, zwlaszcza ze duzo jezdzze po europie, a teraz ostatnio do Anglii. Takze mysle ze auto z wiekszym silnikiem lepiej by sie sprawowalo na dlugie trasy.
No juz sam niewiem...

witam gazować lancie thesis?jak cie stać na ten samochód to musi cię stać na paliwo ,a gaz to jest dobry do kuchenek gazowych,najlepszym wyjściem będzie diesel.

GAZ :roll: do tego auta :roll:

nie rób : dno :



trigojunior - 11-10-2008, 10:20
" />a może lepiej 2,4jtd (z tego co pamiętam były wersje 150, 175 i 185)

poszukać wersji 175/185KM lekko ją zawirusować i będzie 200KM



skyblu - 11-10-2008, 10:24
" />
">a może lepiej 2,4jtd (z tego co pamiętam były wersje 150, 175 i 185)

poszukać wersji 175/185KM lekko ją zawirusować i będzie 200KM


serwus ......jeszcze tam nie byłem, ale pamiętam
pozdro



Pablo - 11-10-2008, 16:01
" />Nie da się ukryć, że w przypadku wersji z silnikiem 3.0 lub 3.2 najważniejszy jest aspekt cenowy. Samochody są sporo tańsze od wersji z dieslem pod maską. Gazowanie jak dla mnie profanacja. Sam fakt wrzucenia zbiornika gazu do bagażnika spowoduje że zawieszenie nie będzie już takie idealne.
No i pozostają dodatkowe "nieciekawe" aspekty związane z eksploatacją takiego pojazdu. Większość napraw wykonywanych pod maską wiąże się z wyjmowaniem silnika, bo po prostu nie ma tam miejsca na jakiekolwiek manewry.



sir_kane - 12-10-2008, 00:30
" />No cóż, może i macie racje z tym że lepiej bedzie wybrać diesla. Sam niewiem nigdy nie mialem wczesniej po prostu tego typu silnika w zadnym aucie i poprostu troche sie boje.

Aczkolwiek jesli chodzi o gas 5 generacji jak wyczytalem w internecie zwłaszcza LPI Vialle, jest lepszy w eksploatacji i lepiej dziala na silnik niz benzyna. Jest podawany w formie ciekłej i przy rozprężaniu lepiej wypelnia komory silnika niz benzyna. Sam dokladnie nie wiem o co chodzi bo nie jestem mechanikiem, to tyle co wyczytalem. Znalazlem natomiast na którejs stronie polskich firm które zakladaja go do aut, ze LPI Ville jest jakby stworzony specjalnie do Lanci i bezproblemowo chodzi z jej silnikiem.

Mimo to przez wasze uwagi chyba jednak przekonuje sie bardziej do 2,4 JTD 175km. Moze faktycznie lepiej dolozc to co mialbym wydac na instalacje gazowa i kupic diesla. A i czas i problemy z zalozeniem takiej instalacji odchodzą.

A jesli chodzi o tą profanacje z LPG, to czy ja wiem. Kupując auto które pali 20l/100km trzeba miec naprawde worek pieniedzy, a teraz malo koto stawia na takie wydatki, nastala epoka ekonomii. Amerykanie zmieniaja w nowych autach silniki na mniejsze i ekonomiczniejsze. Ostatnio czytalem artykool o Audi Q7 które ma pod maską 220km i pali tylko 7 litrów ropy. Gaz staje sie coraz popularniejszy w Europie. A poza tym Gaz jest 10 razy bardziej ekologiczny niz benzyna

Jeśli chodzi o to że mnie stac na lancie thesis to stac mnie na paliwo, to równie dobrze mozna powiedziec ze stac mnie na instalcje gazowa 5 generacji, bo za darmo nie jest Po prostu mysle nad róznymi rozwiazaniami i dlatego zadaje tutaj pytania co bylo by lepsze waszym zdaniem.I naprawde tekstem z instalacją gazową nie chcialem nikogo urazić. Niewiem tylko skad tylu przeciwników ja mam obecnie w Kappie instalacje 2 generacji czyli starą, a mimo to przez 3 lata mojego uzytkowania tego auta akurat z nia niew mialem zadnego problemu, co wiecej powiem ze jestem bardzo zadowolony.

W kazdym razie bardzo wam dziekuje za rady Troszke mi się zmienił dzieki nim kąt widzenia.



mike_d - 12-10-2008, 09:59
" />O witaj sir_kane. W Jaworznie jeden mechanik jeździ Thesisem (chyba diesel) Tak gdybyś chiał pogadać z kims o tym aucie. A co do Kappy to się nie pochwaliłeś

pozdrawiam



bobby123 - 12-10-2008, 12:45
" />
">witam gazować lancie thesis?jak cie stać na ten samochód to musi cię stać na paliwo ,a gaz to jest dobry do kuchenek gazowych
Zawsze gdy czytam takie bzdury to mi się robi słabo. Teorie nowobogackich snobów i niedouczonych domorosłych mechaników. Zapomniałeś jeszcze napisać, że gaz psuje silnik : nonieee :



topcio1 - 12-10-2008, 12:53
" />to nie snobizm- tylko wtyka orlenu :wink:



sir_kane - 12-10-2008, 19:40
" />Pochwaliłem, pochwaliłem. Juz dawno temu bylem przeciez na zlocie w Ogrodzieńcu Ale nie wiedziałem że ktoś ma w Jaworznie Thesiske. Znam w sumie 2 mechaników którzy jezdza Lanciami, ale z tego co pamietam to nie byly Thesiski. Aczkolwiek juz długo mnie w kraju nie było moze coś się zmieniło w mieście, w każdym razie dzieki za info i pozdrawiam ziomka;)



procek - 12-10-2008, 21:19
" />Czy każda wersja Emblema posiada pompowane siedzenia (masaż)?



Pablo - 12-10-2008, 22:12
" />
">Czy każda wersja Emblema posiada pompowane siedzenia (masaż)?

To jest opcja tylko za dopłatą niezależnie od modelu. Jedyne 20.500 pln jakbyś zamawiał w PL :lol:



zdziba - 25-11-2008, 01:07
" />Witam . Nosze się z zamiarem kupna Thesis emblema 2.4 JTD. rocznik2003/4.Na co muszę zwracać szczególną uwage przy zakupie.
Pragnę nadmienić iż na dzień dzisiejszy posiadam AR 166 3.0 v.6.
Z góry dziękuję za porady i wskazówki. Pzdr.



Pablo - 25-11-2008, 09:53
" />Witam.
Za wielu użytkowników Thesisa to tu nie znajdziesz :lol: ale postaram się w kilku punktach naświetlić Ci co i jak. No to zaczynamy:
- zdecydowanie szukaj rocznika od 2004 w górę. Z początkiem tego roku usunięto większość bolączek wieku dziecięcego :wink:
- nie szukaj okazji cenowych, w przypadku tego modelu tanio nie znaczy dobrze
- uważaj na wszelkiego errory. Warto podjechać do serwisu i podpiąć się pod komputer
- ilość elektroniki na m2 jest powalająca, trzeba sprawdzić czy wszystko działa
- warto sprawdzić maskę i pokrywę bagażnika, są egzemplarze które rdzewieją na łączeniach elementów
- nie strestować się jak lakier na masce i błotnikach przednich jest grubszy, elementy te mocno niszczą sie od kamyczków i innego badziewia leżącego na drodze, szanujący samochód właściciel lakieruje te elementy :lol:
- warto dokładnie sprawdzić zawieszenie, jest skomplikowane i drogie w serwisie
- silnika nie musisz sprawdzać :lol:, 2.4 JTD to najmocniejsza strona tego samochodu :lol:
W każdym razie to jest samochód z którym nie poradzi sobie pierwszy lepszy mechanik, ba nawet ten co uważa się za szpenia też nie da rady :wink: Powodzenia w poszukiwaniach.



zdziba - 25-11-2008, 13:37
" />
">Witam.
Za wielu użytkowników Thesisa to tu nie znajdziesz :lol: ale postaram się w kilku punktach naświetlić Ci co i jak. No to zaczynamy:
- zdecydowanie szukaj rocznika od 2004 w górę. Z początkiem tego roku usunięto większość bolączek wieku dziecięcego :wink:
- nie szukaj okazji cenowych, w przypadku tego modelu tanio nie znaczy dobrze
- uważaj na wszelkiego errory. Warto podjechać do serwisu i podpiąć się pod komputer
- ilość elektroniki na m2 jest powalająca, trzeba sprawdzić czy wszystko działa
- warto sprawdzić maskę i pokrywę bagażnika, są egzemplarze które rdzewieją na łączeniach elementów
- nie strestować się jak lakier na masce i błotnikach przednich jest grubszy, elementy te mocno niszczą sie od kamyczków i innego badziewia leżącego na drodze, szanujący samochód właściciel lakieruje te elementy :lol:
- warto dokładnie sprawdzić zawieszenie, jest skomplikowane i drogie w serwisie
- silnika nie musisz sprawdzać :lol:, 2.4 JTD to najmocniejsza strona tego samochodu :lol:
W każdym razie to jest samochód z którym nie poradzi sobie pierwszy lepszy mechanik, ba nawet ten co uważa się za szpenia też nie da rady :wink: Powodzenia w poszukiwaniach.

Serdeczne dzięki



Rudolf - 25-11-2008, 15:21
" />Dosc dobrym silnikiem jest ten 175 koni,jeszcze lepszy 185 koni , ale te sa drogie.Uwazaj na amortyzatory przednie , musza funkcjonowac bez zarzutu,interes dosc drogi , jezeli przyjdzie je wymienic.
Najlepsze silniki w polaczeniu ze skrzynia biegow sa ( dzieki Bogu ) automatyczne.Wydatek nie ponizej 20000 Euro.
Czesto i gesto , z powodu liznych polaczen na kostkach elektrycznych,brakuje po prostu pradu i to i tamto przestaje funkcjonowac.
Nie zwracaj , moim zdaniem uwagi na drobnoski , to zaczy czy w srodku bylo palone , czy tez nie , czy moze tez brakuje wewnetrznych dywanikow,itd.
Lepiej zwroc uwage na cale zawieszenie przednie i na uklad od serva, bywaja czesto nieszczelne.
Po bardzo swiecacej kierownicy bedziesz widzial ile naprawde kilometrow przelecial dany samochod.
Silnik, taki jak jest w moim samochodzie ( 150-cio konny ) , mimo , ze jest juz droga generacja silnikow Common Rail , nie wymaga zbyt intensywnej obslugi.
Silniki z filtrem spalin (PDF , lub tez zwanych RuĂźpartikel Filter ) , wymagaja duzo wiekszej cierpliwosci w obsludze , a co za tym idzie , pieniedzy.
Srednio co 100 Tys.km.,trzeba wybudowac koncowki wtryskiwaczy i oddac je do " oczyszczenia ". Nie mozna to zrobic chalupniczym sposobem , koszt tego zabiegu wacha sie srednio w granicach okolo 500 Euro.
Ale jak to mowia , nic za nic.
Zycze powodzenia w poszukiwaniach.



Artur G. - 14-06-2010, 09:10
" />Zapoznałem się z wieloma opiniami nt. Thesis, tymi dobrymi i tymi niedobrymi i chce ją mieć (jak w reklamie RN)
Mam w związku z tym pytanie dla posiadaczy:
1. jako że nie jestem zwolennikiem Diesla, gdybym taki wariant wybrał czy silnik D 150 KM jest wystarczający do rozsądnego poruszania się, czy jest porównywalnie do kappy 145 KM czy trochę lepiej? Jak z głośnościa takiego silnika na zewnątrz i wewnątrz?
Wiem że powiecie kup 175 KM ale chodzi o cenę ...
2. 2.0 T - chyba najrozsądniejszy wybór, 2.4 - też, ale byłem napalony na 3.0 , raczej nie gazowałbym silnika a spalanie jednak dość wysokie (np. w porównaniu z jaguarem X-type 2,5 lub 3.0) a i koszt ewentualnych napraw czy wymian okresowych też znacznie wyższy.
3. Jeżdżę w zasadzie niedużo, po małym miasteczku, oboje z żona pracujemy blisko, myślę że rocznie wyjdzie ok. 15 kkm. Aktualnie kappa robię ok. 10 kkm i Dedra ok. 5-6 kkm rocznie.
4. Nie ma co owijać - Thesis byłaby bardziej dla mnie samochodem do pucowania i szpanu niż do ciężkiej pracy. Nie licząc oczywiście nieliczne wyjazdy na wczasy,, wycieczki itp.
5. Po prawej stoi Thesis po lewej X-type (albo odwrotnie, jak kto woli i czekają na moją decyzję. Pomożecie?



Sebastian1975 - 14-06-2010, 12:47
" />Artur jeśli jesteś zainteresowany szczegółami to ja mam 175KM 2.4JTD 2004r. Zapraszam do zamościa:)



Artur G. - 14-06-2010, 14:28
" />O dzięki bardzo za zaproszenie, może w ramach urlopu w lipcu zrobię sobie krótką wycieczkę do Zamościa, do Ciebie na kawę, na rynek, zoo
Jakby co dam Ci znać na priw, ale jak wspomniałem bardzo chętnie porozmawiam



Sebastian1975 - 15-06-2010, 07:44
" />Ty szukasz Thesisa czy już masz??



Artur G. - 15-06-2010, 10:49
" />
">Ty szukasz Thesisa czy już masz??
Szukam, szukam. Jak już wcześniej wspomniałem ma być Thesis lub Jaguar X-type. Nie ukrywam że równolegle interesuje sie X-typem, zależn co sie pierwsze trafi, w grę wchodzi cena, jakość itp. Za X-typem przemawia niższy koszt eksploatacji i napęd 4x4,(2.5 lub 3.0) prestiż podobny, Wyjątkowość na rzecz Thesis. Narazie zbieram kasę i się zastanawiam. Dla mnie Thesis może być w tzw. wersji podstawowej (emblema?) Silnik? sam nie wiem.



Sebastian1975 - 17-06-2010, 12:50
" />Artur Emblema to najbogatsza wersja. Może będę miał dla ciebie Thesisa. Zobaczę jak dojedzie z Italii to Ci powiem w jakim jest stanie.



cypek.r - 29-06-2010, 15:47
" />Witam serdecznie, tym szczególniej że to mój pierwszy post na tym forum:)
Jako że jestem zmuszony zmienić dotychczasowy pojazd na coś tańszego, po głowie chodzi mi zakup Thesisa 2.4 JTD. Znalazłem już konkretny egzemlarz, po małym dzwonku, do wymiany zderzak i maska, ksenony są całe, pas przedni również. Jest to wersja 175 konna, chciałbym usłyszeć od właścicieli na co zwrócić uwagę i jak wyglądają koszty utrzymania tego wspaniałego autka. Niestety, autko z Italii więc syf i brud wszechobecny;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \