ďťż
Thesis - awaria automatycznej skrzyni biegów



LUKI82 - 06-09-2010, 22:11
" />Objawy-
1) podczas długich postojów w korkach , dźwigni zmiany biegów w poz. "D" oraz wciśniętym pedałem hamulca, uderzenie oraz błąd awarii automatycznej skrzyni biegów wraz z awarią EPB .
2) podczas jazdy uderzenie i wejście w tryb awaryjny- jazda na jednym biegu , po chwili dodatkowo wyświetla się awaria EPB
Uszkodzenie-
Czujnik obrotów na wejściu automatycznej skrzyni biegów ( cena 178 zł w serwisie Lancii)

Wymiana czujnika likwiduje uderzenia w momencie przełączania biegów z "P" na "R" z "N" na "R" ponadto likwiduje szarpania podczas zmian biegów ( pod warunkiem że sprawne są wszystkie elektrozawory)

Pisze to by ustrzec przed warsztatami które twierdzą że jest to wina zespołu elektrozaworów i całej części mechanicznej.

Walczyłem z tym problemem od zimy tego roku. Żaden z warsztatów albo nie miała pojęcia czym ta awaria jest spowodowana albo chęć naciągnięcia klienta na koszty rzędu 6 000 zł - 7 000 zł nie pozwalało im powiedzieć prawdy.
Ja osobiście drążyłem ten temat aż w końcu się poddałem. W dzień przed wstawieniem Thesis to warsztatu automatycznych skrzyń biegów podjechałem na Examiner i Pan oznajmił mi że jest to błąd owego czujnika natomiast czujnik odpowiada za mierzenie obrotów w sprzęgle hydrokinetycznym i (słowa panów mechaników) " Jak jest uszkodzone sprzęgło i się ślizga to wzrasta temp. oleju i dlatego są takie objawy a czujnik wyrzuca bo tak musi być a sam czujnik jest sprawny i nie ma sensu go wymieniać". Zaufałem i zostawiłem biedną Thesis w warsztacie. Faktem jest że skrzynia po przebiegu 200 000 km musi mieć jakieś wyrobienia i musi się w pewnym stopni zużyć ale przy rozsądnym użytkowaniu skrzyni nie są to zużycia kwalifikujące ją do kapitalnego remontu. Oczywiście panowie napocili się i napracowali. Udało mi się trafić do warsztatu w czasie pierwszego odpalenia Thesis po zabiegu i nawet pierwsza jazda przypadła mojej osobie. Wyjechałem z warsztatu w pełni zadowolony z pracy Panów mechaników ale czar prysł jak przed pierwszym skrzyżowaniem skrzynia oznajmiła swoją bolączkę. Wróciłem do warsztatu a tu proszę OBD 2 mówi ze jest awaria czujnika obrotów na wejściu i należy go kategorycznie wymienić. Panowie mechanicy dzisiaj go wymienili i poinformowali mnie że skrzynia teraz działa idealnie natomiast co tam podczas składania Thesis jeszcze się działo to zostawię dla siebie ( byłem i widziałem ) i OSTRZEGAM.

Pozdrawiam Thesisowiczów




bogdan - 11-09-2010, 19:43
" />Mam themę z `93r. 3.0 aut. 360tys km i chodzi jak laleczka



argenta67 - 11-09-2010, 20:38
" />
">Mam themę z `93r. 3.0 aut. 360tys km i chodzi jak laleczka
Mam chyba lepszy wynik bo mam Argente 84r 2.0 aut XXXtyś i chodzi jak laleczka



LUKI82 - 12-09-2010, 10:04
" />Starsze skrzynie były mniej awaryjne od tych obecnych, niestety im więcej elektroniki tym więcej problemów. Skrzynia 4-biegowa Aisin ( montowana np w Volvo V70 )też nie dawała się w takim stopniu we znaki swoim użytkownikom natomiast już nowsza 5-biegowa Aisis (AW 55-50 SN taka jak jest montowana do Thesis ) pokazała na co ją stać.
Aisin 5-biegów powinna zmieniać biegi zupełnie niewyczuwalnie. Nieprawidłowa zmiana biegu może zwiastować już początkowe zużycia elektrozaworów S1, S2, S3, S4 i S5 pod warunkiem gdy elektrozawory główne SLU, SLT i SLS są idealne.




Tomkom - 14-09-2010, 20:36
" />Nie wiesz przypadkiem gdzie znajduje się ten czujnik? Rok temu robiłem remont elektrozaworów, a od tygodnia mam takie objawy jak ty.
Nie mam ochoty oddawać samochodu do naciągaczy z Teomotors, wolę sam to wymienić w zaprzyjaźnionym zakładzie.



LUKI82 - 17-09-2010, 19:56
" />I jak dotarł ten mail do Ciebie tomkom?



Tomkom - 17-09-2010, 21:06
" />Tak, dzięki.
Sory, z nie odpisałem, ale mam problem z jednym kompem. Posypał się rejestr i walczę z tym.
Co do czujnika zamówiłem i czekam. Wg. serwisu są dwa takie czujniki. Do jednego jest to dojście które pokazałeś, drugi jest po przeciwnej stronie. Jego wymiana będzie dużo trudniejsza.
Na razie czekam, w środę ma dojść. Napiszę czy wymiana coś dała.
Pozdro.



LUKI82 - 18-09-2010, 11:22
" />Wystarczy odkręcić te mocowanie rury od filtra powietrza i masz dostęp.Odpinasz kostkę.Odkręcasz śrubę najwygodniej użyć klucz nasadowy z przedłużką i nie ma żadnych problemów z jego odkręceniem a potem wyciągasz czujnik.
Ten czujnik co jest na zdjęciu które Ci przesłałem to czujnik obrotów na wejściu a ten drugi to czujnik obrotów na wyjściu. Do czujnika na wyjściu nie ma żadnego problemu z dostępem.
Pozdrawiam
Więcej wiary w swoje możliwości.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \