Miniek - 19-01-2009, 23:22
" />Witam
potrzebuję porady.
Może ktoś z Was to już przerabiał.
przymierzam się do wymiany amorków przednich w mojej Teresce i mam dwa pytania:
1. Czy można to zrobić samemu?? Amorki są elektryczne i nie wiem czy po wymianie nie trzeba ich jakoś adopotować w stylu podłaczenie do komputera lub inne podobne rzeczy.
2. Czy można gdzieś kupić te amorki w bardziej przystępnej cenie bo w serwisie chcą 1500 zł za sztukę.
Jeżeli ktoś już wymieniał amorki przednie to będę wdzięczny za spostrzeżenia.
Pozdrawiam:
Pablo - 19-01-2009, 23:34
" />Nie przerabiałem ale...
Ad.1 Odpuść sobie. Trzeba rozpiąć 4 wahacze a zawieszenie jest dość zagmatwane. Później może być problem ze złożeniem
Ad.2 Możesz poszukać używek. Na alledrogo po 200 pln za sztukę. Generalnie to dość trwały element zawieszenia w Thesisie więc czemu chcesz je wymieniać, jaki masz przebieg?
Miniek - 20-01-2009, 14:55
" />Przebieg to 193 tys. km
Na badanu wyszło, że ich skutecznośc jest poniżej 50%.
W trakcie jazdy tez czuć, że działają słabo.
Pablo - 20-01-2009, 22:42
" />Ja mam teraz 100 000 km przebiegu i sprawność na poziomie 90%. Za komplet używek (z gwarancją) wydasz 250 pln. Ci sprzedawcy są na tyle ok, że zwracają kasę jak coś nie tak. Tylko musisz znaleźć fachowca, który się tego podejmie :wink:
Powodzenia
przemas81 - 21-01-2009, 20:36
" />
">Ja mam teraz 100 000 km przebiegu i sprawność na poziomie 90%. Za komplet używek (z gwarancją) wydasz 250 pln. Ci sprzedawcy są na tyle ok, że zwracają kasę jak coś nie tak. Tylko musisz znaleźć fachowca, który się tego podejmie :wink:
Powodzenia
a o fachowców w dosłownym słowa znaczeniu u nas ciężko :wink:
Pablo - 21-01-2009, 22:07
" />
">a o fachowców w dosłownym słowa znaczeniu u nas ciężko :wink:
Eeee...fachowców kilku się znajdzie. Kupując Thesisa niestety nie da się zaoszczędzić na częściach i mechanikach Taki lajf niestety.
barth71 - 21-01-2009, 23:32
" />
">Ja mam teraz 100 000 km przebiegu i sprawność na poziomie 90%. Za komplet używek (z gwarancją) wydasz 250 pln. Ci sprzedawcy są na tyle ok, że zwracają kasę jak coś nie tak. Tylko musisz znaleźć fachowca, który się tego podejmie :wink:
Powodzenia
Ha ha jasne, a jaką miałeś sprawnośc jak były nowe ? może 100 procent ?
Przykro mi ale piszesz nieprawdę. To tak marginesie.
Jutro poszukam ci takich amorków jesli temat aktualny.
Pozdrawiam
Gość - 21-01-2009, 23:43
" />nie jedna thesis przeszła przez moje ręce i tylko w jednej przy przebiegu ok.190kkm amorki przód były śmietnik .a tak na marginesie czterowachaczowe zawieszenie w thesis to spory wydatek
Miniek - 21-01-2009, 23:44
" />temat jak najbardziej aktualny.
jak cos to pisz na PW albo na forum.
dzięki
pozdrawiam
dunin - 21-01-2009, 23:46
" />jest możliwość, że zawieszenie ma 90% tłumienia. bo to nie test amortyzatorów tylko całego zawieszenia więc doczytaj zanim palniesz. wynik zależy od konstrukcji zawieszenia i w każdym pojeździe będzie inny poziom nominalny. amen
amertkańska wersja forda escorta z nowymi wahaczami i amorami osiąga wynik 98%.
Miniek - 21-01-2009, 23:49
" />
">nie jedna thesis przeszła przez moje ręce i tylko w jednej przy przebiegu ok.190kkm amorki przód były śmietnik .a tak na marginesie czterowachaczowe zawieszenie w thesis to spory wydatek
Jak wynika z książki serwisowej którą dostałem od poprzednika z Niemiec to przy przebiegu 170 tys. były wymieniane tylne amorki, niestety koleś nie zrobił mi prezentu i nie wymienił przednich, ale chyba przy tym przebiegu nie było jeszcze potrzeby.
Auto kupiłem z firmy i jeździł nim prezes więc wszystko było serwisowane na czas i w miarę potrzeby.
Zygi - 22-01-2009, 23:48
" />
">jest możliwość, że zawieszenie ma 90% tłumienia. bo to nie test amortyzatorów tylko całego zawieszenia więc doczytaj zanim palniesz. wynik zależy od konstrukcji zawieszenia i w każdym pojeździe będzie inny poziom nominalny. amen
Dowodem tego, co mówi Dunin jest przykład nowego ducato. Tyle że w nim niestety wyniki są dobre inaczej :wink: Normą w nowym ducato jest tłumienie ok. 50% :?