Miro - 04-01-2006, 00:24
" />Witam
Ostatnio mam problem z wtryskiwaczami Nie caly miesiac temu Lancia mi ciezko palila na zimnym silniku. Po odpaleniu nie chodzila na wszystkie gary, dopiero jak zlapala temperatury to zaczela chodzic nie co lepiej ale i tak nie tak jak powinna. W koncu przyszedl taki dzien ze za zadne skarby nie moglem odpalic Lancii. Kolega przyjechal i sprobowal mnie pociagnac na lince, pomoglo - odpalila ale chodzila bardzo nie rowno... :? W koncu postanowilem zawiesc auto do niego i na spokojnie wzial sie za wtryskiwacze bo pompa paliwa ok, kable i swiece tez ok. Okazalo sie ze byly zasyfione wtryskiwacze i te rurki ktore ida wzdloz ( w nich znajduje sie jedna rdza ) Przeczyszcili to jak sie dalo i Lancia palila tak jak powinna, chodzila elegancko ale szkoda ze tylko przez pare tygodni. Wczoraj ten problem znowu powrocil. Jezdze na gazie, na benzynie odpalam. Dzien wczesniej pojezdzilem troszke na benzynie ( oswiecila mi sie kontrolka od wtryskiwaczy ) po dodaniu gazu znikala, zas jak chodzila na wolnych obrotach zaswiecala sie ponownie. Dzisiaj rano juz wogole jej nie moge odpalic i nie wiem za bardzo co robic. Czy znowu zawozic do kumpla i powtorka z rozrywki czy warto by bylo sie zastanowic nad tym zeby zrobic to w taki sposob zeby problem juz nie powrocil. Znajomy mi mowil ze te rurki sa strasznie zasyfione i najlepiej by bylo je wymienic, nie wiem co z wtryskiwaczami :?: Chyba ze ktos sie orientuje czy pomoglby jakis specjalny srodek lub kwas na oczyszczenie tych rurek bo najprawdopodobniej to one sa przyczyna tego wszystkiego Moze ktos z was juz przechodzil cos podobnego w swojej Themie i wie co nalezy zrobic :roll: Narazie mi Lancia stoi cala przysypana sniegiem i nie wiem co robic :?:
wujek - 04-01-2006, 00:52
" />Witaj,
Co to za rurki od wtryskiwaczy, zardzewia³e?
Gaz "zakleja" wtryskiwacze, ale dziwne, ¿e tak szybko. Mo¿esz spróbowaæ oczy¶ciæ wtryskiwacze - wymontowaæ, namoczyæ (jak pranie) w benzynie ekstrakcyjnej, ale tylko same koñcówki. Niech pole¿± nockê. Pó¼niej podaæ tak± benzynkê (ci¶nienie przez rurkê ze spray'a albo np. z du¿ej strzykawki) i za³±czaæ i wy³±czaæ napiêcie na stykach wtryskiwacza (sprawd¼ napiêcie zasilaj±ce wtryski w instalacji auta - chyba 12V - sprawd¼!!!). Zabieg wykonywaæ, a¿ wtryskiwacz zacznie wyra¼nie, metalicznie stukaæ za ka¿dym w³±czeniem.
Je¿eli nie bêdzie chcia³ - do wymiany go.
Pozdrawiam
pew - 04-01-2006, 11:15
" />mo¿e to nie ten w±tek ale ja mam odwrotny problem moja thema na zimnym przyspiesza jak rakieta ale im cieplejszy tym gorzej - na bardzo rozgrzanym silniku jest tak na oko 20-25% s³absza. Z turbin± jest to samo - ¿eby to sprawdziæ musia³em niestety przycisn±æ j± na zimnym silniku ale zasada ta sama - wg mnie to nie kwestia turbinki ... gdzie mam szukaæ?
Miro - 04-01-2006, 11:33
" />Witaj,
Po ostatnim czyszczeniu wtryskiwaczy wszystko bylo ok. Tak jak napisales zostaly one wyczyszczone, a potem byly sprawdzone czy jest napiecie na stykach wtryskiwacza. Kazdy z nich wyraznie stukal wiec wtryskiwacze byly ok. Od tamtej pory Lancia palila bez zarzutow tylko tak jak pisalem wczesniej problem powrocil i mysle ze znowu trzeba zrobic to samo co wczesniej tylko najbardziej martwia mnie te rurki w ktorych znajduje sie jedna rdza. Mysle ze to jest wina tych rurek, znow sie nazbiera w nich syfu i zatkaja sie wtryskiwacze. A nie mam pojecia jak je wyczyscic bo ta rdza znajduje sie w srodku (myslalem nad jakims specjalnym srodkiem typu "odrdzewiacz" tylko nie wiem czy to pomoze lub jakis "kwas", ktory wyzarlby ta cala rdze ze srodka) Czy ja dostane takie rurki nowe gdzies w sklepie czy nie bardzo? Czy moze da sie je czyms przeczyscic tylko na glanc- tu jest pytanie?
Pozdrawiam
wujek - 04-01-2006, 15:17
" />Witam,
Miro, nie mogê za³apaæ, o które rurki (te zardzewia³e) biega. Czy to te dwie listwy, w które wetkniête s± wtryski?
Pew, mog± byæ np. dwie przyczyny - czujnik temperatury silnika (ten nebieski wkrêcony w termostat) lub jaki¶ problem z pobieraniem powietrza (filtr ci±gnie ciep³e powietrze od silnika, a nie z zewn±trz)
Pozdrawiam
pew - 04-01-2006, 17:42
" />
">Witam,
Pew, mog± byæ np. dwie przyczyny - czujnik temperatury silnika (ten nebieski wkrêcony w termostat) lub jaki¶ problem z pobieraniem powietrza (filtr ci±gnie ciep³e powietrze od silnika, a nie z zewn±trz)
Pozdrawiam
Wujek - to drugie to rozumiem, czy mo¿esz mi wyt³umaczyæ jak czujnik temperatury silnika mo¿e mi odwracaæ ci±g w miarê wzrostu tej temperatury?
Miro - 04-01-2006, 18:47
" />
">Witam,
Miro, nie mogê za³apaæ, o które rurki (te zardzewia³e) biega. Czy to te dwie listwy, w które wetkniête s± wtryski?
Pew, mog± byæ np. dwie przyczyny - czujnik temperatury silnika (ten nebieski wkrêcony w termostat) lub jaki¶ problem z pobieraniem powietrza (filtr ci±gnie ciep³e powietrze od silnika, a nie z zewn±trz)
Pozdrawiam
Tak chodzi wlasnie o te dwie lsitwy w ktore wetkniete sa wtryski.
To wlasnie one sa zasyfione rdza :cry:
wujek - 04-01-2006, 19:12
" />Witam,
Pew, nic ci±gu nie odwraca - powietrze w komorze silnika (gor±cego) jest znacznie cieplejsze ni¿ na zewn±trz. Je¿eli masz uszkodzon± obudowê filtra powietrza, filtr sto¿kowy itp. to powietrze zasysane bêdzie od strony silnika, czyli zbyt ciep³e, intercooler nie da rady sch³odziæ go i do komory spalania podane bêdzie mniej powietrza, ni¿ "na zimnym silniku". I ta zale¿no¶æ bêdzie proporcjonalna do temperatury silnika - im cieplejszy silnik, tym gorzej.
Pisz±c od silnika mia³em na my¶li "od strony silnika" - mia³em ma³o czasu i wyszed³ skrót myslowy.
Natomiast b³êdne wskazania czujnika temperatury silnika powoduj± niew³a¶ciwe czasy trwania wtrysku - zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka, uk³ad sondy Lambda mo¿e nie daæ rady w skorygowaniu sterowania.
To tak zgrubnie, na opisane sytuacje uk³ady 2.0Tie s± bardzo wra¿liwe, tak, jak na ustawienie luzów zaworowych.
wujek - 04-01-2006, 19:21
" />Witam,
Miro, te listwy pasuj± od Cromy 2.5v6.
Pozdrawiam
Miro - 04-01-2006, 20:20
" />Dobrze ze pasuja ale skad je wyczarowac :?: Gdzie mozna by je dostac ewentualnie :?:
wujek - 04-01-2006, 23:34
" />Witam,
Zapytaj 0-42-677-16-90 - firma sprowadza czê¶ci do makaroników.
Pozdrawiam
PS
Te¿ poszukam, jak namierzê to podam namiar. Na allegro kto¶ 3-litrówkê na czê¶ci rozbiera.
Miro - 05-01-2006, 00:12
" />Ok Wielkie dzieki wujek
Zerkne jeszcze na allegro moze akurat :roll:
Pozdrawiam
pew - 05-01-2006, 11:01
" />
">Witam,
Pew, nic ci±gu nie odwraca - powietrze w komorze silnika (gor±cego) jest znacznie cieplejsze ni¿ na zewn±trz. Je¿eli masz uszkodzon± obudowê filtra powietrza, filtr sto¿kowy itp. to powietrze zasysane bêdzie od strony silnika, czyli zbyt ciep³e, intercooler nie da rady sch³odziæ go i do komory spalania podane bêdzie mniej powietrza, ni¿ "na zimnym silniku". I ta zale¿no¶æ bêdzie proporcjonalna do temperatury silnika - im cieplejszy silnik, tym gorzej.
Pisz±c od silnika mia³em na my¶li "od strony silnika" - mia³em ma³o czasu i wyszed³ skrót myslowy.
Natomiast b³êdne wskazania czujnika temperatury silnika powoduj± niew³a¶ciwe czasy trwania wtrysku - zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka, uk³ad sondy Lambda mo¿e nie daæ rady w skorygowaniu sterowania.
To tak zgrubnie, na opisane sytuacje uk³ady 2.0Tie s± bardzo wra¿liwe, tak, jak na ustawienie luzów zaworowych.
Wujku - "odwracanie ci±gu" to by³ tym razem mój skrót my¶lowy :-) chodzi³o mi o spadek mocy :-) dziêki - mam poza tym teraz jeszcze jeden argument na wziêcie siê w koñcu za moj± lambdê (wypru³em katalizator). Nie ma to jak zbieranie kasy na kolejny "remoncik" :?
wujek - 05-01-2006, 11:59
" />Ot, na skróty bli¿ej :lol:
Miro - 05-01-2006, 14:06
" />Witam
Chcialem sie jeszcze spytac czy ktos z was posiada jeden wtryskiwacz :?: Bo po ostatnim rozebraniu moich okazalo sie ze jeden jest delikatnie pekniety i pasowaloby mi go wymienic. Moze byc uzywany zeby tylko byl caly i sprawny No i oczywiscie cene odrazu podac :wink:
pew - 15-03-2006, 17:08
" />
">Witam,
Pew, nic ci±gu nie odwraca - powietrze w komorze silnika (gor±cego) jest znacznie cieplejsze ni¿ na zewn±trz. Je¿eli masz uszkodzon± obudowê filtra powietrza, filtr sto¿kowy itp. to powietrze zasysane bêdzie od strony silnika, czyli zbyt ciep³e, intercooler nie da rady sch³odziæ go i do komory spalania podane bêdzie mniej powietrza, ni¿ "na zimnym silniku". I ta zale¿no¶æ bêdzie proporcjonalna do temperatury silnika - im cieplejszy silnik, tym gorzej.
Pisz±c od silnika mia³em na my¶li "od strony silnika" - mia³em ma³o czasu i wyszed³ skrót myslowy.
Natomiast b³êdne wskazania czujnika temperatury silnika powoduj± niew³a¶ciwe czasy trwania wtrysku - zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka, uk³ad sondy Lambda mo¿e nie daæ rady w skorygowaniu sterowania.
To tak zgrubnie, na opisane sytuacje uk³ady 2.0Tie s± bardzo wra¿liwe, tak, jak na ustawienie luzów zaworowych.
W³a¶nie - wstawi³em mojego grata na warsztat z komputerem, bo ostatnio zdech³ mi parê razy przy dodaniu gazu na wolnych obrotach a rozgrzany silnik potrafi³ szarpn±æ od czasu do czasu - mam padniêt± sondê L, natomiast silnik wyra¼nie dostaje za ubog± mieszankê i to od razu po odpaleniu go - co moim zdaniem raczej nie wskazuje na czujnik temperatury ... kto¶ ma mo¿e jaki¶ pomys³? z góry dziêki za sugestie
pew - 17-03-2006, 14:18
" />no i d... blada - mechanik ju¿ mi p³acze w ko³nierz ¿e nie wie co jest - zabra³ siê za prze¶wietlanie wi±zek z desperacji ...
prezesjm - 17-03-2006, 14:56
" />:arrow: PEW Ja tu my¶lê ¿e je¿eli czujniki sprawdzone to mo¿esz mieæ problem z przep³ywomierzem. Sonda nie ma nic do rozruchu, przez parê minut nie jest brana pod uwagê.
pew - 27-03-2006, 10:35
" />no i wysz³o to co zawsze :-)
wszystkie k³opoty siê skoñczy³y (nierówny ci±g, szarpanie, ga¶niêcie) po sprawdzeniu i oczyszczeniu lub wymianie kabelkologii (masy, zap³on, wtrysk, przewody WN) - 3 dni ch³opaki przeklina³y, bo im siê kable kruszy³y w rêkach, ale wziêli za wszystko (z kablem WN) tylko 120 PLN