Maciej_Dębno - 27-04-2006, 17:16
" />witam
temat wałków i paska był juz wielokrotnie poruszany, ale wciąż nie ma jednoznacznej odpowiedzi na temat sposobu osadzenia wałków; tzn czy wszystkie trzy punkty podparcia to panewki czy też częściowo łożyska. Któryś z Panów robił niedawno remoncik, czy zachaczył o ten temat gdy silnik był na zewnątrz? ten świst wałków lub też paska (u mnie contitech) doprowadza mnie na krawędź wytrzymałości psychicznej, a i ten komfort (psychiczny; "kiedy go szlag trafi" ) nie jest najlepszy. dlatego przymierzam się na długi weekend do rozbiórki silnika na części pierwsze.
pozdrawiam, maciej, dębno
wujek - 27-04-2006, 19:35
" />Witam,
Wałek balansowy podparty jest łożyskami na końcach i tuleją w środku, ale nie znam rozmiarów. Wałki obracają się 2x szybciej niż silnik - w 2.0 16v do prawie 15000rpm. A świst paska? To już było wałkowane - w mojej byłej, po założeniu pask Dayco absolutnie nie słychać żadnego świstu.
Pozdrawiam
PS
Contitech to dobry pasek, może zbytnio napięty? Zresztą, jak rozbierzesz rozrząd to i tak pasek pójdzie do wymiany.
prezesjm - 27-04-2006, 21:49
" />W starych 8V turbo wałki były na trzech panewkach, w nowszych 8v , 16V łożyska na końcach i panewka w środku. Pasek Dayco lub oryginał i świszczenie duuuużo mniejsze. Jak już tak bardzo świst dokucza to wywal pasek wałków , wiem było na forum ale da się tak zrobić , wałki nie są w 100% kolizyjne.
Ps. Po co zakładasz nowy temat , trzeba było pociągnąć w poprzednim.
mario09 - 27-04-2006, 22:21
" />Bylo, wszystko bylo...
henek155 - 18-12-2009, 14:02
" />witam,mam rozebrny silnik theme 2.0 16v i chciałbym powymieniać 4 łożyska wałków balansowych i koszt nowych skf to 240zł za kpl, wiec zamówiłem niemieckie fag za 120zł kpl i są w miare dobre,i tu moje pytanie te oryginały z skf mają jedna strone odsłoniętą od wewnątrz silnika,a z drugiej strony zasłonięte a te co mi przyszły niemieckie są odsłonięte z obu stron.czy jak założe takie łożyska to nie bedzie mi cieknąć z zaślepek?bo te zaślepki to ciasno nie wchodzą tylko lekko i nie wiem czy ich na silikonie nie złożyć.może ktoś przerabiał już ten temat?
prezesjm - 18-12-2009, 14:34
" />Olej na zaślepkę tak czy tak się dostanie więc koniecznie trzeba wkleić zaślepki. Warto kupić nowe, nie powinny kosztować wiele. Do jednej jest dostęp ale do drugiej po skręceniu ze skrzynią nie dojdziesz w razie czego. Bardzo często leje się z tych zaślepek. Dziwi mnie ta cena za łożyska, podaj numer bo tam są zwykłe małe kulki i ta cena to coś duża. Lepszy od silikonu będzie preparat specjalny do uszczelnień np. Loctite lub tańsza podróba jakiś CX czy inny.
henek155 - 18-12-2009, 20:44
" />kupie ten loctite do uszczelnieni nowe zaslepki,co do łożysk to mogę założyć te fag z odsłonietymi dwoma stronami?
oznaczenie ł.oryginalnego skf: 6204 ETN9/C3H
Fag: 6204 TVH-C3
gość mnie chyba w *** zrobił bo oznaczenia się nie zgadzają
zapomniałem dodać ze te łożyska skf i fag mają tekstolitowy koszyczek i z tąd ta cena (Tak mi powiedział sprzedawca)
Bany - 19-12-2009, 11:03
" />Były dwa rodzaje smarowanie tylnych łożysk,w starszym typie jak olej ma ciężko przepływać przez łożysko(w zimie)to wysadza te zaślepki.
Trzeba kupić nowe najlepiej pozmianowe.
Wałki były zawsze podparte na łóżyskach i panewce w środku.
henek155 - 19-12-2009, 11:26
" />tzn. że moge założyć te łożyska faga?
argenta67 - 19-12-2009, 18:31
" />
">tzn. że moge założyć te łożyska faga?
Możesz założyć ale jeśli mają osłonki to je zdejmij, olej będzie miał lżej smarować.
henek155 - 19-12-2009, 20:10
" />właśnie że one nie mają wogóle osłonek
argenta67 - 19-12-2009, 20:54
" />
">właśnie że one nie mają wogóle osłonek
No to dobrze
henek155 - 20-12-2009, 13:25
" />to dobrze,wiec zakładam te z fag
henek155 - 21-12-2009, 20:02
" />wszystko ładnie pięknie ale te wałki wchodzą w łożysko za luźno,czy to sie składa na kleju ANAREOBOWYM ? czy na czymś innym?
Bany - 21-12-2009, 20:41
" />
">wszystko ładnie pięknie ale te wałki wchodzą w łożysko za luźno,czy to sie składa na kleju ANAREOBOWYM ? czy na czymś innym?
pewnie stare łożysko stało i wyrobiło sobie powierzchnie pod wałkiem...
Ale ja nie wiem,albo nie zakładam paska ,albo dorabiam sobie tulejki zamiast łozysk.
Wiec nie mam takich problemów.
henek155 - 21-12-2009, 21:43
" />właśnie że to dziwne bo stare łożyska zchodziły z jednej strony luźno a z drugiej ciasno a teraz z obu luźno zachodzą nieważne czy stare czy nowe.jest taki klej do osadzania łożysk ale on jest do 150 stopni.czy to wytrzyma? a wałki chce założyć silnik ma wtedy lepszą kulture pracy zwłaśzcza ze ma służyć jako auto firmowe.
argenta67 - 21-12-2009, 21:50
" />
">wszystko ładnie pięknie ale te wałki wchodzą w łożysko za luźno,czy to sie składa na kleju ANAREOBOWYM ? czy na czymś innym?
To znaczy, że jak stare łożysko się psuło to wałek obrócił się i stracił wymiar, musisz go na punktować aby wchodził ciasno.
Bany - 21-12-2009, 21:54
" />wymień poprostu wałki na nowe,jak chcesz miec wszystko tip top.
Albo na dobre.
Jak sie dokładnie wyważy silnik to ma lepsza kulture niż z wałkami.
p.s mam ze 2 komplety
henek155 - 21-12-2009, 21:55
" />dzięki kolego napunktuje,a dodatkowo moge tym klejem posmarować czy nie ma potrzeby?,
Bany też mam komplet z drugiego silnika ale nie wiem jak sie to ma do tych tulei w środku bloku bo wałki sa tam podparte.
Bany - 21-12-2009, 22:16
" />zmierz tulejki i wałki zobaczysz ile maja luzu,jak chcesz miec dobrze.
henek155 - 21-12-2009, 22:32
" />jutro pomierze wałki,a w bloku te tulejki są wymienne? bo tam dostępu to chyba zbytnio nie ma nawet żeby pomierzyć?
Bany co miałeś na myśli dokładnie wywarzyć silnik? bo już gdzieś pytałem o wywarzanie to gość nie miał zielonego pojęcia i mówił ze nigdy nie wywarzał wału,a szlifuje wały i robi głowice.
prezesjm - 21-12-2009, 23:26
" />Tulejki są wymienne , jak masz silnik na stole to wymieniaj. Koszt nowych to około 25 pln sztuka , oczywiście w serwisie. Powinny być jeszcze dostępne ale to musisz sprawdzić. mam nadzieję że nie kupiłeś jakiś podróbek łożysk bo gorszej jakości często mają właśnie rozmiary - jak chińczykowi wyjdzie. I tak uważam że gość trochę za drogo sprzedał Ci te łożyska, w serwisie są po około 35 pln sztuka, są bardzo popularne więc tanie . W dobrej hurtowni nie powinny być droższe niż 15-25 pln / szt. Najwięcej podróbek łożysk na świecie to właśnie FAGI I SKF-y.
henek155 - 21-12-2009, 23:41
" />Prezesjm to mówisz ze te co kupiłem to moga być podróby? pisze na nich Portugal a gość mówił ze są niemieckie.To skfa też podrabiają? to już nie wiem gdzie sie zaopatrywać w łożyska(chyba tylko w aso)
prezesjm - 21-12-2009, 23:47
" />Nie można tak stwierdzić jednoznacznie. Fabryki Fag i SKF mają po całym świecie. Są to łożyska z górnej półki więc najdroższe. Takie się najlepiej podrabia. Koniecznie trzeba kupować u autoryzowanych dystrybutorów.
henek155 - 22-12-2009, 00:09
" />i jak tu można spać spokojnie, niedługo to wszystkiego bedzie podróba
henek155 - 22-12-2009, 21:42
" />a więć byłem w ASO w Rzeszowie i już nie ma w całej polsce tych tulejek na wałki balansowe,a łożysko skf kosztuje u nich 107zł za sztuke.ładne mi to aso
henek155 - 28-01-2010, 12:10
" />wałki balansowe są bezkolizyjne,przynajmniej w silniku b2246 i f1000 bo z 2 składam jeden.
topcio1 - 28-01-2010, 13:31
" />
">a więć byłem w ASO w Rzeszowie i już nie ma w całej polsce tych tulejek na wałki balansowe,a łożysko skf kosztuje u nich 107zł za sztuke.ładne mi to aso
Tak trochę z innej beczki. Czy wałki balansowe trzymają ciśnienie oleju?
Przemek - 28-01-2010, 15:06
" />Właśnie na tą środkową panewkę jest doprowadzona magistrala olejowa.
topcio1 - 28-01-2010, 15:40
" />Teraz głupie pytanie, a da się ją zdiagnozować bez wyjmowania wałków, bo wałków chyba nie wyjmie się bez wyjmowania silnika.
Przemek - 28-01-2010, 15:59
" />Bez wyciągania silnika nie da rady. Zdiagnozować stan panewki można jedynie poprzez jej oględziny (rysy, odbarwienia) i dokładny pomiar, tak aby ustalić pasowanie wałek - panewka. Ale jeśli dotąd silnik nie był rozbierany, to zostawiając oryginalną panewkę i wymieniając jedynie łożyska kulkowe nie powinieneś się martwić o kłopoty z wałkami.
topcio1 - 28-01-2010, 16:24
" />
">Bez wyciągania silnika nie da rady. Zdiagnozować stan panewki można jedynie poprzez jej oględziny (rysy, odbarwienia) i dokładny pomiar, tak aby ustalić pasowanie wałek - panewka. Ale jeśli dotąd silnik nie był rozbierany, to zostawiając oryginalną panewkę i wymieniając jedynie łożyska kulkowe nie powinieneś się martwić o kłopoty z wałkami.
nie chodzi o kłopoty z wałkami tylko o ciśnienie oleju.
Przemek - 28-01-2010, 16:43
" />Jeżeli pompa oleju będzie w pełni sprawna i będziesz miał nowe panewki (wszystkie do których są doprowadzone magistrale olejowe, także te na wałkach rozrządu) to nawet jak na panewkach wałków balansowych będą nadmierne luzy, to zapas wydajności pompy wystarczy na pokrycie strat. Zresztą, jeśli uda Ci się wyjąć oba łożyska kulkowe wałka balansowego, to będziesz mógł z grubsza ocenić jakie są luzy na tych panewkach poruszając wałkiem poprzecznie do jego osi. Jeśli nie będzie to wyraźny, odczuwalny jak przy wybitej panewce luz to bez obaw. A w razie potrzeby to takie panewki można zamówić nie tylko w ASO, ale równierz w każdym specjalistycznym warsztacie "obróbki" silników.
Bany - 28-01-2010, 17:02
" />zostaw te wałki w spokoju.
Nie spotkałem sie zeby to one były winne za cisnienie oleju.
Czeka Cie pewnie ponowna wymiana panewek.
topcio1 - 28-01-2010, 17:13
" />jak się ociepli to szykuję się na zmianę pompy oleju (może masz coś do dodania w tym temacie ) przy okazji zajrzę do panewek (aczkolwiek nie wydają żadnych dżwięków) , a o wałki pytam bo rozważam inne możliwości.
PS. Czy Ty nie powinieneś być w Monte Carlo ?
Bany - 28-01-2010, 19:02
" />
">jak się ociepli to szykuję się na zmianę pompy oleju (może masz coś do dodania w tym temacie :link: ) przy okazji zajrzę do panewek (aczkolwiek nie wydają żadnych dżwięków) , a o wałki pytam bo rozważam inne możliwości.
PS. Czy Ty nie powinieneś być w Monte Carlo ?
Jestem...
tu też maja internet