Angela - 20-02-2006, 20:35
" />Czy ktoś wie jak rozszyfrować tłumaczenie kodów usterek w Lanci Thema? Ile razy muszę wcisnąć pedał sprzęgła żeby kontrolka zaczęła kodowować? Jak odczytywać awarię danego podzespołu?
Anonymous - 20-02-2006, 20:38
" />A jest cos takiego w themie ?
Qba - 20-02-2006, 20:38
" />Temat jest przyklejony, wystarczy poszukac
kody usterek
Angela - 20-02-2006, 20:47
" />Ok, ale czy te kody są do Kappy czy do Themy? Odczytuję to z wyświwtlacza klimatyzacji? Ktoś mi kiedyś pokazał że w dolnym lewym rogu tablicyjest kontrolka która po odpowiednim naciśnięciu sprzegłą zaczyna kodować. Problem polega na tym ze nie chciał powiedzieć mi jak to zrobić i jak to odczytać.
Qba - 20-02-2006, 21:49
" />Nizej jest o Themie
wujek - 20-02-2006, 23:25
" />Witam,
Przeczytaj opis - to jest sprawdzone i działa. Ale najpierw sprawdź, czy po załączeniu zapłonu (ale przed zastartowaniem silnika), świeci się kontrolka wtrysku.
Jest to druga od lewej (pierwsza od lewej to kontrolka ABS) i oznaczona błyskawicą. Jeżeli nie świeci to może być niesprawna żaróweczka. I nie wszystkie Themy są wyposażone ten w układ diagnostyczny - tylko modele 3.0 i 2.0 16v VIS - te drugie można rozpoznać w następujący sposób:
-po pierwsze - na kolektorze ssącym jest napis VIS
-po drugie - moduł cewki w.n. jest jeden, i zamocowany przy głowicy, nad alternatorem. Jeżeli opisane powyżej warunki nie są spełnione to nie odczyta się błędów ECU inaczej, niż z użyciem testera FL lub oprogramowania typu Examiner.
Pozdrawiam
PS
Sprawdź i pytaj - znam to, rozgryzałem bo mnie zaciekawiło.
Inni producenci (np. BMW) też to stosują, tylko trzeba podpinać dodatkową żaróweczkę
BOBER - 21-02-2006, 01:47
" />a jak jest z silnikiem 2.8 tez tak jak z 3.0 a i automat ?