pew - 17-10-2005, 20:07
" />... (i jej ewentualny wp³yw na sondê Lambda) - czy studiowa³ kto¶ ten temat?
Wujek_2000 - 18-10-2005, 00:43
" />zapomnij o strumienicy, ma bardziej negatywny wp³yw na silnik ni¿ mo¿e siê wydawaæ, jak ju¿ musisz d³ubn±c wydech to poprostu wywal kata i wstaw sam± rurke ale nie strumienice
pew - 12-12-2005, 12:21
" />no ja s³ysza³em ¿e w³a¶nie ma ca³kiem pozytywny wp³yw na silnik (na spalanie) ... poza tym ju¿ mam - a je¶li bym wstawi³ sam± rurê to sonda i tak zg³upieje
Qba - 12-12-2005, 12:47
" />Ja mam sama rure i jak pyta³em siê mechaników to nie ma ¿adnego znaczenia.
bry¶ - 12-12-2005, 21:13
" />przy przep³ywie laminarnym strumiennica ma sens jednak spaliny maj± inny przep³yw (burzliwy )i to urz±dzenie sens traci :lol:a co do sondy to ma³a tulejka oko³o 2 cm powinna sprawê za³atwiæ robi³em tak w downpipe w subaru i by³o ok .
prezesjm - 12-12-2005, 21:33
" />
">a co do sondy to ma³a tulejka oko³o 2 cm powinna sprawê za³atwiæ robi³em tak w downpipe w subaru i by³o ok .
O co w tym chodzi bo nie jarzê ?
bry¶ - 12-12-2005, 22:06
" />o wiêksz± temp spalin wynikaj±c± z szybszego przep³ywu , trzeba trochê sondê oszukaæ :?: subaru jest bardzo czu³e, na brak kat w lanci jest to chyba obojêtne
Qba - 12-12-2005, 22:12
" />Tak jak mowilem w Themie to nie ma znaczenia
Jacek - 22-12-2005, 16:40
" />
">o wiêksz± temp spalin wynikaj±c± z szybszego przep³ywu , trzeba trochê sondê oszukaæ :?: subaru jest bardzo czu³e, na brak kat w lanci jest to chyba obojêtne
Nie do koñca bym siê zgodzi³. jak zaczepi³em o studzienkê to musia³em wysypaæ kata i od tego czasu zapala mi siê od czasu do czasu na benzynce kontrolka "check engine" (sprawdzi³em alarm jest od sondy lambda) szczególnie w stanach niedogrzania silnika.
W³asnie sie zastanawiam nad podniesieniem temperatury na sondzie.
makek - 22-12-2005, 23:34
" />Temperatura i prêdko¶æ przep³ywu spalin jak te dwie wielko¶ci powi±zaæ? Temat jest skomplikowany, dopalanie spalin, d³awienie, odbijanie fal, wirowanie spalin(zale¿y od typu strumienicy), rozprê¿anie.....
Mogê napisaæ, ¿e teraz kiedy nie mam katalizatora, a w jego miejscu strumienicê to sonda ci±gle oscyluje (0,8-0,3V), bez znaczenia czy obroty ja³owe, czy sztywno ustawione na 3000obr/min, jedynie przy wysokich obrotach sinusoida siê "zagêszcza". Nie wiem jak by³o przed ingerencj± w wydech bo wtedy nie mia³em komputera.
Czy wszystkie sondy w Lanciach maj± grzanie? Czy w takim przypadku zmiana temp. spalin o kilka procent bêdzie mia³a znaczenie?
Wiem, ¿e auto ze strumienic± nieco o¿y³o.
Qba - 23-12-2005, 00:09
" />
"> Nie wiem jak by³o przed ingerencj± w wydech bo wtedy nie mia³em komputera.
Masz moze examinera?
mario09 - 23-12-2005, 08:08
" />
">Czy wszystkie sondy w Lanciach maj± grzanie? Czy w takim przypadku zmiana temp. spalin o kilka procent bêdzie mia³a znaczenie?
Wiem, ¿e auto ze strumienic± nieco o¿y³o.
Nie wszystkie. Ja np. nie mam podgrzewanej sondy, a Qba juz ma.
makek - 23-12-2005, 08:30
" />Examinera nie mam, korzystam z sterownika gazu (BINGO, soft z netu), a ten podpiêty jest pod sonde, TPS, obroty (z cewki), mogê podejrzeæ tempetaturê.
Temat Examinera ju¿ mi przeszed³ jak zassa³em pod t± nazw± film i kilka uszkodzonych archiwów, nikt nie potrafi powiedzieæ ile ten program powinien mieæ obiêto¶ci. Czy kto¶ s³ysza³ ¿eby examiner pracowa³ pod Windowsem, mo¿e wymaga specyficznego ¶rodowiska.....itd, itp, ma³o danych na ten temat.
mario09 - 23-12-2005, 08:54
" />Moze warto pokorenspondowac z wascicielem tego cuda:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77836463
pew - 25-12-2005, 15:03
" />
">Czy wszystkie sondy w Lanciach maj± grzanie? Czy w takim przypadku zmiana temp. spalin o kilka procent bêdzie mia³a znaczenie?
Wiem, ¿e auto ze strumienic± nieco o¿y³o.
Mi wóz zdecydowanie o¿y³ (tym bardziej ¿e katalizator by³ stary i zapchany) ale za to spalanie równie¿ o¿y³o :cry:
Gruby007 - 04-09-2008, 15:23
" />Mam theme 2.0 i.e 16v. i jak wstawiê strumiennice i wywale sondê lambda bêdzie ok? tzn czy wyrzucenie sondy lambda nie wp³ynie negatywnie na osi±gi? (np. nierówne obroty itd..? )
Pozdrawiam, Gruby
Jacek - 06-09-2008, 23:07
" />Gruby007, z wywalaniem sondy tak bym siê nie spieszy³, lepiej wspawaæ na wej¶ciu do strumienicy króciec i j± zostawiæ. Zanim podejmiesz decyzjê zrób prosty test: od³±cz j± i poobserwuj czy ECU nie bêdzie zg³±sza³ b³êdu (w starszych uk³adach wtryskowych np L-jetronic by³y wersje z i bez sondy).
Na stabilno¶æ pracy nie powinna mieæ du¿ego wp³ywu.
O ile ECU nie bêdzie mieæ b³êdu to mo¿e skutkowaæ co najwy¿ej minimalnie wiêkszym zu¿yciem paliwa -ale je¿eli wykryje awariê to zmieni mapê wtrysku, przejdzie w tryb pracy awaryjnej i silnik mo¿e miec wyra¼nie gorsze osi±gi przy znacznie wiêkszym spalaniu.
Wszystko zale¿y od sterownika ECU.
Polecam poczytaæ niez³± ksi±¿kê: Zasilanie wtryskowe benzyn± -autor Jurgen Kasedorf.
Gruby007 - 04-01-2009, 13:59
" />Trochê wrócê do tematu. Czy kto¶ przypadkiem nie wie ile ma ¶rednica katalizatora w themie 2.0 8V? bo chcia³ bym sobie za³atwiæ rurkê zamiast niego ale nie wiem jak±/
Z góry dziêki :wink:
pew - 04-01-2009, 15:25
" />widzê ¿e siê nie da³e¶ przekonaæ :-)
poza tym wiesz ¿e jak kto¶ Ci sprawdzi sk³ad spalin to poleg³e¶? :lol:
Gruby007 - 04-01-2009, 17:07
" />W poprzedniej themie mia³em strumiennicê i sportowy wydech i uda³o mi siê z tym je¼dziæ :lol: liczê na szczê¶cie pozatym w dowodzie chyba nie mam wzmianki o katalizatorze :lol: wiêc podasz mi Kolego wymiary rury jak± móg³ bym wstawiæ zamiast kata? :lol:
Gruby007 - 06-01-2009, 16:49
" />Odpowie kto¶ na moje pytanie... ?
aro - 06-01-2009, 21:30
" />Najlepiej bêdzie jak wejdziesz pod auto i zmierzysz :lol:
Gruby007 - 07-01-2009, 00:08
" />Tyle to ja wiem ale nie mam kana³u, pozatym trzeba by by³o rozkrêcaæ, a jak kto¶ przypadkiem zna wymiary to móg³ by mi podaæ :lol: