Jacek - 23-08-2007, 21:59
" /> Nie daje mi spokoju montaz spreżarki w themce 3,0v6.
przed zakupem miałem fiata argentę 2,0 volumex (silnik z bety volumex-a)
Wymiękało tyle autek przed starym ogórkiem, że aż serce rosło
Tak sobie dumam, że jak znajdę sprężarkę ROORT'S-a (może być uwalona) to ją zamontuję lucynce i będę pięknie pomykał. 175 fabrycznych kucyków to troche mało na 1410 kg.
Czy może ktoś wyczaił taką sprężarkę? (stan obojętny)
montaż 2 sztuk gazowych do V6 to trochę duży koszt i może być problem z olejem do ich smarowania i montażem na tylnym kolektorze.
pozdro,
Taz - 23-08-2007, 23:38
" />hmmm... a czy sprężarka Rootsa zmieści się pod maską?
Jacek - 24-08-2007, 08:53
" />Być może trzeba będzie wykonać niewielkie przetłoczenie na masce. Sprężarka ma ok 160x260mm i przy odrobinie szczęścia może da się "upchać". Konieczne będzie wykonanie zamiast pojedynczych kolektorów z gumowymi łącznikami -nowe schodzące się w jeden prostokątny kanał jak w Rootsie i oczywiście odcinek między przepustnicą a sprężarką ale ten to już nie problem. Sporym wyzwaniem będzie przeniesienie napędu z wału korbowego (najprościej by było wykorzystać pasek rozrządu ale to duże ryzyko i muszę jeszcze przemyśleć). :roll:
W tej chwili szukam sprężarki -następny właściciel oddał argent(yn)ę na złom w innym mieście ale spróbuję ją zlokalizować.
Taz - 24-08-2007, 09:37
" />z tą argentą sie pośpiesz lepiej żeby nie poszła pod prasę hydrauliczną.
A tak z ciekawości jeszcze zapytam: taka sprężarka się nie nagrzewa zbytnio? Chłodzi się ją w jakiś sposób?
PS. napęd z paska rozrządu będzie chyba najlepszy... w innym przypadku musiałbyś "dobudować" jeszcze jeden napinacz paska napędzającego supercharger
Jacek - 24-08-2007, 10:20
" />Sprężarka była przykręcona za pośrednictwem bardzo krótkiego kolektora ssącego na głowicy. Dużym atutem jest to że nie wymaga podpinania do układu smarowania (ma własny olej do smarowania łożysk i przekładni synchronizującej wirniki). Gdy ją musiałem wymontować do wymiany łożysk wystarczyło skręcić połówki kolektora ssącego bez sprężarki i można było jeździć. Konstrukcja jest dość zwarta nie ma żadnych podłączeń do układu chłodzenia, korpus aluminiowy z niewielkimi użebrowaniami. Wiadomo temperatura podczas sprężania powietrza rośnie ale tam nie było miejsca (i chyba jeszcze w 83roku nie montowano intercoolerów) a i u mnie nie ma zbyt dużo miejsca pod maską.
Jacek - 26-09-2007, 21:36
" />
">z tą argentą sie pośpiesz lepiej żeby nie poszła pod prasę hydrauliczną.
A tak z ciekawości jeszcze zapytam: taka sprężarka się nie nagrzewa zbytnio? Chłodzi się ją w jakiś sposób?
PS. napęd z paska rozrządu będzie chyba najlepszy... w innym przypadku musiałbyś "dobudować" jeszcze jeden napinacz paska napędzającego supercharger
No i kicha ..... : cenzura : przesledziłem losy i argentyna już dawno w hucie : cenzura :
poszukam w Italii -może jeszcze po szrotach coś się wypatrzy.
A przy okazji ma ktos może fotkę kompresora VOLUMEX?
lancia1969 - 26-09-2007, 22:37
" />Pomysł fajny ale moim skromnym zdaniem troszkę pod górke :wink:
Volumex-y i generalnie spreżarki montuje się w silnikach celem podniesienia momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów a w themie 3.0 momentu na dole nie brakuje :wink: , jeżeli szukasz lepszych osiagów a nie chcesz robić czegoś dla idei ( chociaz ja to rozumiem i popieram) przemyśl sprawę montażu jednej małej turbiny i "dmuchania" 0.35 bara max aby nie trzeba było zmieniac tłoków , uszczelek , itd .
Bez żadnych intercoolerów , tylko tak centralnie na wprost a wiem napewno ,że prościej jest zrobic zasilenie i odprowadzenie oleju niż kombinowac z paskiem rozrządu( sam w sobie już błaga o litośc a co dopiero jak dostanie zmiennny moment i obciązenie, volumex jest odcinany powyżej 3500 obr/min) i przetłaczaniem machy . Przyrost mocy przy takim doładowaniu powinien być w granicach 35-40 km ,ale ładnie podciagnie moment w zakresie 3000-5000 obr :wink:
prezesjm - 26-09-2007, 23:02
" />Poczytajcie sobie TU zakładka DEMOCAR i dalej 3.0 V6
lancia1969 - 26-09-2007, 23:15
" />
">Poczytajcie sobie TU zakładka DEMOCAR i dalej 3.0 V6
Super - tylko obawiam sie ,ze Jacek-owi chodzi o coś tańszego :wink: a tak swoja droga perfekcyjnie wykonanie tej Alfy
Miro - 27-09-2007, 00:12
" />No no ciekawy projekt
jak ja bym chciał turbinke w swojej Themie :roll: narazie mogę tylko pomarzyć : buja w oblokach : :lol:
Jacek jak coś wymyślisz to daj znać.....
pew - 30-09-2007, 20:59
" />
">No no ciekawy projekt
jak ja bym chciał turbinke w swojej Themie :roll: narazie mogę tylko pomarzyć : buja w oblokach : :lol:
Jacek jak coś wymyślisz to daj znać.....
może zmień ją na 16V turbo? :wink: