ďťż
thema sportowy wydech,co myślicie??



henek155 - 23-05-2008, 13:21
" />witam,mam pytanie o wydech do themy 2.0 16v.Jak na razie to mam wycięty katalizator i końcowy tłumik firmy KM taki basowy.
Ale troszke głośno mi to chodzi.chciałbym poprawić troszke parametry auta.Co myślicie o wstawieniu w miejsce kata(którego już niema tylko rura) strumiennicy michael,a w miejsce ostatniego tłumika basowego KM wspawać rurke i do niej ładną końcówkę? Własnie po tym zabiegu może chodziłby ciszej i lepiej wkręcał się na obroty? tylko boję się żeby nie odprężyć za bardzo układu,po podobno pogorszą sie parametry.Ale w sumie to jeszcze w tym układzie są 2 środkowe tłumiki seryjne wiec chyba powinno być ok.
Tak by to wyglądało: kolektor 4-2-1 seria,strumienca michael,seryjny tłumik środkowy,za nim kolejny seryjny tłumik tylko jakiś mniejszy jest,no i rura aż do końcówki tłumika jakiejś ładnej.Rury układu wydechowego pozostałyby seryjne ok 43mm średnicy wewnetrznej.
Pozdrawiam henek155




Taz - 23-05-2008, 15:11
" />ja bym się nie pozbywał końcowego tłumika jeśli chciałbym żeby auto było cichsze.



henek155 - 23-05-2008, 21:06
" />"Taz" ale ja mam końcowy tłumik basowy firmy KM,i wydaje mi się że przez niego jest tak głośno.



Taz - 24-05-2008, 10:45
" />
">"Taz" ale ja mam końcowy tłumik basowy firmy KM,i wydaje mi się że przez niego jest tak głośno. Tłumik, nawet basowy (zakładając że jest sprawny) ma za zadanie tłumić drgania gazów wydechowych. Jeśli i jego usuniesz, to dopiero wtedy będziesz miał sajgon Słyszałeś kiedyś może z bliska bolid F1?




henek155 - 24-05-2008, 10:59
" />Taz mam w domu mondziaka też z wyciętym katem bez ostatniego tłumika tylko sama rurka zkońcówką i jest 10 razy cichszy niż ten tłumik KM.



henek155 - 14-07-2008, 20:32
" />A wiec zrobiłem tak sonda lambda przesunięta o 15cm bliżej kolektora ,następnie do połowy jest układ ze średnicy rur 54mm,a w nim strumienica michael(zamiast katalizatora) za nią tłumik przelotowy fabryczny,za nim był drugi ale go wyciąłem i tam już średnica wydechu jest z rur 60mm i wsadziłem taki sam tłumik przelotowy jak jest za katalizatorem,tylko z innej themy i końcówka do tego z tego basowego tłumika.I jest głośno,ale to wina samej końcówki bo ma za duży dyfuzor,założyłem inna i głoś był cichszy i ładniejszy,taki rasowy pomruk.Teraz tylko szukam jakiejś ładniejszej końcówki,zamiast tej głośnej.



Gruby007 - 26-01-2009, 17:49
" />Ja też planuję dłubnąć wydech u siebie :lol: na początek kat - won!
Nie pamiętasz może kolego jaką średnice i długość ma katalizator? bo chciał bym zamiast niego rurę wstawić, a nie mam narazie dostępu do kanału żeby zmierzyć. Ale rurę mogę mieć już jutro, więc jeśli ktoś zna wymiary katalizatora w themie 2.0 i.e to poproszę :wink:



henek155 - 26-01-2009, 23:26
" />chciałbym pomóc ale sprzedałem katalizatory i nie wiem jaka długoć.
osstatnio to wyrzuciłem tą końcówke i mam wspawany cały tłumik wm z 2 podójnymi końcówkami,troszke głośniej ale bardziej rasowo chodzi.
taki już urok tego auta zostanie że będzie go słychać z daleka.a rurke jak najbardziej mógłbyś wstawić za kata.



deltalukasz - 28-01-2009, 12:39
" />
">witam,mam pytanie o wydech do themy 2.0 16v.Jak na razie to mam wycięty katalizator i końcowy tłumik firmy KM taki basowy.
Ale troszke głośno mi to chodzi.chciałbym poprawić troszke parametry auta.

Moze sie myle ale napisze moje odczucia na temat tlumikow sportowych calego tego typu operacji.Gdy kupowalem swoja Delte mialem i dalej mam wywalonego kata i wstawiona zwykla rurke,ostatni tlumik a zarazem drugi byl sportowy.Buczal dosyc dosyc ale stwierdzilem ze zaloze oryginalne zamiast tego sportowego bo wiem tez ze pierwszy tlumik byl troszke juz wypierdziany.Po wymiane dwoch tlumikow czyli kompletu raz ze bylo przyjemnie cicho ale tutaj to zadnej filozofii nie ma ale... silnik stal sie bardziej elastyczny i odczuwalnie moment silnika sie obnizyl przez co lepiej idzie juz od dolengo zakresu obrotow.Wczesniej na sportowym tlumiku byla taka dziura do 3tys,pozniej sie rozkrecal i szedl ale dol to masakra. Takze mnie sie wydaje ze tlumiki sa specjalnie robione zeby jak najlepiej wyciagac spaliny i zeby byl jak najlepszy moment w dobrym zakresie obrotow.Chyba ze sa sportowe tlumiki ale to nei takie jak moj za 200zl ktore sprawiaja ze samochod idzie jak rakieta



henek155 - 28-01-2009, 16:01
" />też mam takie wrażenie, że na seryjnych tłumikach dynamika jest lepsza od dolnego zakresu,ale wydaje mi sie że na wyższych obrotach powyżej 5 tyś. to powinien lepiej ciągnąć na sportowych tłumikach.



deltalukasz - 28-01-2009, 16:49
" />
">też mam takie wrażenie, że na seryjnych tłumikach dynamika jest lepsza od dolnego zakresu,ale wydaje mi sie że na wyższych obrotach powyżej 5 tyś. to powinien lepiej ciągnąć na sportowych tłumikach.
No i znow bym powiedzial dylemat bo czy jest sens zmieniac uklad wydechowy dla tak malego zakresu obrotow powiedzmy jak piszesz od 5tys do 6,5-7tys.Nie lepiej na seryjnym miec lepsze przyspieszenie od 1tys do tych 5tys.Jest to wiekszy zakres obrotow i ja wlasnie wybralem ten zakres i dlatego sportowy wywalilem,co za tym idzie w tym nizszym zakresie i spalanie jest nizsze pozatym jak juz pisalem wole jak sie cicho w samochodzie .Wydaje mi sie ze w tlumikach wazna jest ich dlugosc i ilosc komor tlumiacych czyli poszczegolnych tlumikow zeby zachowac odpowiednie cisnienie w ukladzie wydechowym bo jak oboje doswiadczylismy leszpy wylot dla spalin nie koniecznie podwyzsza moc a jak juz podwyzsz to zmienia charakterystke silnika.Mowia ze zamiast kata dac strumienice ktora wyciaga spaliny itd i przez to spalanie sie moze zmniejszyc a prawda jest taka ze przez taka modyfikacje moze samochod nawet wiecej palic.Ja nie mialem tego wyjscia kupilem samochod bez kata,albo mialem moglem go nie kupowac;p ale tak naprawde wybebeszenie kata moge zrozumiec bo sie zapycha ale zmiana ukladu wydechowego dla mnie mija sie z celem i wpycham sie sam w koszyty dla ladniejszego brzemienia samochodu



Nat - 28-01-2009, 17:45
" />Hehe, zakładanie tłumików sportowych na początku miało jeden cel- powiększyć moc auta, która nie gubiła się w tych wszystkich zakamarkach układu wydechowego.

Niepożądanym efektem ubocznym był hałas, ale co zrobić, skoro nie ma tłumienia odgłosów, to taka cenę trzeba zapłacić. Podczas rajdów- who cares.

Teraz to się wszystko odwróciło i ludzie zakładają sobie "sportowe tłumiki" głównie własnie w celu wytworzenia hałasu.

:lol:



henek155 - 28-01-2009, 18:52
" />ja mam cały wydech przerobiony od kolektora do samego końca Strumiennica za nią jeden tłumik środkowy i póżniej rura aż do tłumika końcowego wm z końcówkami 2x70.średnica rur jest 2.36 cala na 2,5cala bo takie rurki miałem do dyspozycji.troszkę zmuł na niskich obr ale za to na wysokich jedzie dobrze(felgi 16 cali 205/50),hałas jest troszkę za duży (każdy sie ogląda co to jedzie,i zagłusza troche radio w samochodzie).Ale robiłem ten wydech bo myśle założyć 2.0 turbo w mojej 2.0 16v

jak na razie troche sie przyzwyczaiłem do mojej głośnej themci.rozpedzam ją do setki w 10 sekund,tyle co w danych katalogowych
i 16 z groszami na 400m
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \