ďťż
Thema - Skład mieszanki paliwowo powietrznej



Mariusz91 - 27-03-2010, 21:26
" />Witam!

Moja Thema ma problem z odpalaniem, zalewa świece. Po odkręceniu świece są całe zakopcone i po dłuższej próbie odpalenia wilgotne od paliwa, oczywiście po wyczyszczeniu znów na chwile jest spokój, ale po kilku odpaleniach znów je zalewa. Co w tym silniku odpowiada za skład mieszanki i czy jest możliwość regulacji.

Thema 2.0 16v 147KM 834AA na Jetronicu

Pozdrawiam!




samuel - 27-03-2010, 23:34
" />Hmm u mnie była podobna sprawa, ale występowała okresowo (silnik ten sam, tyle że uturbiony). Gdy silnik się trochę zagrzał i zgasiłem go, to później nie mogłem jej odpalić a wyraźnie było czuć zapach benzyny. Po 20 min kręcenia odpalała. Czasami szybciej. Nigdy nie zdarzyło mi się to na zimnym silniku. Byłem na kompie i wykazał błąd czujnika temperatury silnika, dodatkowo falowały mi obroty. Dałem do mechanika by przeczyścił dolot, silniczek krokowy, wymienił czujnik. Po sprawdzeniu stwierdził że przepustnicę trzeba regenerować, bo wałek się wyrobił, co powodowało przemieszczanie się klapki i falowanie obrotów.
Jeżdżę już ponad 2 tygodnie i ani się nie zalewa ani nie mam już problemów z falowaniem obrotów, czy odpalaniem. Ani razu nie wyświetlił się słynny błąd: Engine control system failure.
Wcześniej to ledwo odpaliłem i już "check"



prezesjm - 28-03-2010, 14:56
" />To że silniki sa podobne to nie znaczy że można przenosić doświadczenia z jednego na drugiego. W tych modelach są zupełnie inne układy wtryskowe.

Co do jetronica to jest na tyle prosty że do mieszanki potrzebuje sygnału z przepływomierza i z czujnika temperatury silnika. Najprościej będzie zmierzyć oporność na pinie 8 wtyczki ECU/przepływomierza względem masy. Tam jest podpięty czujnik temperatury. Inne podejrzane tematy to nieszczelność pomiędzy przepływką a przepustnicą i kolektor. Wszyscy to olewają a ja zawsze powtarzam że w tym układzie wtryskowym sprawdzenie szczelności jest wyjątkowo ważne. Można jeszcze pokusić się o sprawdzenie ciśnienia paliwa i czy wtryski są szczelne.



Mariusz91 - 30-03-2010, 23:23
" />Czujnik temperatury (pin 8 na kostce) wskazał ok. 1000 ohm. Postanowiłem więc sprawdzić szczelność dolotu powietrza... Ściągnąłem cały kolektor dolotowy, no i zaczynam zabawę z uszczelnianiem i wymianą wszystkich przewodów które się do tego klasyfikują.




Lukasz_TG - 30-03-2010, 23:30
" />Witam

Mierzyles ten czujnik na calkowicie zimnym silniku? Przy temperaturze 20 stopni powiniem miec okolo 2.2kOhm, w trakcie nagrzewania silnika rezystancja musi spadac, az do okolo 200 Ohm przy 90 stopniach.

Pozdrawiam



Mariusz91 - 30-03-2010, 23:35
" />Nie wiem jaka była dokładna temperatura silnika, ale było to chwile po zgaszeniu. A silnik pochodził kilka minut. Więc myślę że się zgadza. Przy Okazji. Szukam Książki serwisowej do Themy. Nie ma może takowej ktoś z was? U mnie dużo jest pogmatwane



Lukasz_TG - 30-03-2010, 23:49
" />Witam

Czytalem ponownie twoj pierwszy post, odlacz czujnik temperatury i zobacz czy bedzie jakas roznica w pracy silnika. Jak u siebie odlacze to silnika praktycznie nie da sie odpalic.

Pozdrawiam



Mariusz91 - 30-03-2010, 23:55
" />No teraz to i tak nie mam za bardzo jak bo całego dolotu nie mam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \