viam - 15-11-2006, 12:57
" />Witam,
Po przegl±dniêciu setek postów jednak zadam pytañ kilka.
Historia choroby:
1. Thema 2.0 16V turbo - przegrzany silnik (przyczyny obce , nieistotne dla problemu), pêkniêty pier¶cieñ, wy¿³obiona g³ad¼ cylindra - blok raczej do wyrzucenia.
2. Zakup nastêpnej Themy
silnik 2.0 16V automat (notabene autko w rewelacyjnym stanie - cena te¿ bardzo przystêpna)
3. Jako¶ to trzeba po¿eniæ - i tu zaczynaj± siê problemy.
Pytanie pierwsze:
Czy siê da za³o¿yæ dó³ silnika wolnoss±cego i przykryæ to g³owica z turbo (wraz z ECU) - mam po prostu niedawno wyremontowan± g³owiczkê.
Czy to takiego zestawu mogê do³o¿yæ kolektor z turbin± (te¿ nie dawno remontowana)
Czy automatyczna skrzynia wejdzie w miejsce manuala, no i czy wytrzyma zwiêkszony moment i moc.
Opisany typ kombinacji by³by najprostszy z punktu widzenia warsztatowego.
pozdrawiam
mario09 - 15-11-2006, 14:18
" />Taka kombinacja z silnikiem jest jak najbardziej mozliwa. W turbo sa inne tloki wiec i te trzeba zamienic (o ile po przygrzaniu jeszcze sie nadaja i czy "selekcja" tlokow jest wlasciwa dla bloku tory masz ze zwyklej 16v, pierscienie). Wiec oprocz walkow w glowicy, tlokow+pirscieni i kola zamachowego+sprzegla silnik ogolnie jest ten sam. Ze skrzynia biegow moga byc klopty. Moze nie wytrzymac . Rozumiem, ze taka przekladka bylaby najszybsza i najtansza, ale trzeba brac w tym przypadku poprawke na konsekwencje rozniesienia skrzynie przy ostrzejszej jezdzie.
pew - 15-11-2006, 14:37
" />komora i zamocowanie silnika w turbo te¿ s± inne ...
viam - 15-11-2006, 15:01
" />W tym przypadku jeszcze jest jeden argument za mo¿liwie ma³± ilo¶ci± ruchów - czas. Mo¿e wiêc prze³o¿yæ w ca³o¶ci zespó³ napêdowy z 2.0 i.e. (wraz z ze skrzynia), a tu pytanie czy ¶ciana grodziowa automata ró¿ni siê od manuala - trzeba przecie¿ zamieniæ peda³y. Wtedy spokojnie doczekaæ na zmianê t³oków, wa³ków itd. Mo¿e nawet zmieniaæ zespó³ wraz z ca³± ko³ysk± pod silnik. Tylko wtedy, o ile dobrze koncypuje, trzeba zamieniæ wi±zkê i ECU, a tu podejrzewam problemy... Tak sobie g³o¶no my¶lê....zanim panowie w warsztacie dostan± wytyczne.
mario09 - 15-11-2006, 15:57
" />
">komora i zamocowanie silnika w turbo te¿ s± inne ...
Komora jest ta sama i wszystkie mocownaia silnika w niej sa identyczne jak w kazdej innej Themie (nawet 8.32 - widzialem juz takiego swapa z 8.32 na 2,5 TDS bez zadnych przerobek konstrukcyjnych)/jezdzi taka w Kazimierzu nad Wisla, gosc zaopatruje sie u mnie w czesci.
Pedaly mozesz zmienic nie ma problemu, ale oczywiscie w wiazka bedzie klopot. Trzeba wowczas szukac takowej i podmieniac. Dostac wiazke do automatu graniczy z cudem, ale odwrotnie to nie problem. Podmiana skrzyni rowniez nie jest problemem.
pew - 15-11-2006, 16:26
" />
">Komora jest ta sama i wszystkie mocownaia silnika w niej sa identyczne jak w kazdej innej Themie (nawet 8.32 - widzialem juz takiego swapa z 8.32 na 2,5 TDS bez zadnych przerobek konstrukcyjnych)/jezdzi taka w Kazimierzu nad Wisla, gosc zaopatruje sie u mnie w czesci.
Jeste¶ pewien? Ja nie mog³em dopasowaæ mocowañ ze zwyk³ej 16v - zupe³nie inne poduszki (jedna o ile pamiêtam lekko w innym miejscu), ³apa gdzie indziej, sprawdza³em kiedy¶ z 2.0. i.e. i mia³em komorê ciut wiêksz± tam gdzie u mnie jest turbinka ...
mario09 - 15-11-2006, 18:20
" />Komora nie moze byc inna bo to przeciez jedno i to samo auto. Lapa to element silnika wiec oczywiscie moze nie pasowac (wystarczy lape zdjac z silnika dawcy i zamontowac do silnika biorcy). Mocowania poduszek na sankach identyczne, a poduszki trzymaja sie na 2-3 srubach wiec nie ma problemu z ewentualna podmiana od dawcy choc mam 100% pewnoc ze beda pasowaly(praktyka).
P.S. Jak moze komora byc wieksza w miejscu trubiny skoro jest ona z przodu? Byc moze miales poprostu przesunieta chlodnice w prawa strone i tyle.
viam - 15-11-2006, 18:39
" />Zaczynam byæ z lekka pocieszony... przek³adka ca³ego zespo³u napêdowego, wi±zka do automatu to nie problem bo przecie¿ jest w dawcy, co najwy¿ej zabawa z kabelkami. Przy okazji pytanie czy s± ró¿nice w samej konstrukcji 16V turbo w wersji s³abszej i mocniejszej czy to tylko kwestia ECU?
mario09 - 15-11-2006, 19:16
" />
">Zaczynam byæ z lekka pocieszony... przek³adka ca³ego zespo³u napêdowego, wi±zka do automatu to nie problem bo przecie¿ jest w dawcy, co najwy¿ej zabawa z kabelkami. Przy okazji pytanie czy s± ró¿nice w samej konstrukcji 16V turbo w wersji s³abszej i mocniejszej czy to tylko kwestia ECU?
Bylo kilka wersji silnikow uturbionych. Roznia sie miedzy soba w sumie nie wielkim detalami, ale znaczaco wplywajacymi na moc i moment. 16v turbo najczesciej spotyka sie dwie wersje 834C124 i 834F2000 taka jak Twoja (wnioskuje po roczniku auta). C124 to silnik 177KM produkcja do bodaj X.92, potem F2000 201KM.
Roznice mechaniczne sa nieznacze w walkach rozrzadu, inne sprzeglo, inny zaplon (elektronika/C124 sterowany LU-Jetronic, F2000 Motronic) i jeszcze troche **** w osprzecie silnika.
grzole - 15-11-2006, 22:48
" />
">Komora jest ta sama i wszystkie mocownaia silnika w niej sa identyczne jak w kazdej innej Themie (nawet 8.32 - widzialem juz takiego swapa z 8.32 na 2,5 TDS bez zadnych przerobek konstrukcyjnych)/jezdzi taka w Kazimierzu nad Wisla, gosc zaopatruje sie u mnie w czesci.
Panowie, nad Wis³± na Lanciach kastracjê robi±! Jak mo¿na wywaliæ tak± jednostkê napêdow± spod maski? Ciekawe co siê z ni± sta³o. Swoj± drog± bardzo chcia³bym kiedy¶ zasi±¶æ we wnêtrzu 8.32.
mario09 - 16-11-2006, 08:03
" />Nie wiadomo kto dokladnie przeprowadzil taka transplantacje. Gosc juz taka kupil i to z Lublina, wiec sam nie jest w stanie stwierdzic, czy zrobiono to u poprzedniego wlasciciela czy moze jeszcze w Italii.
P.S. Lancia jest z 88r. i z tego co wiem teraz chce ja sprzedac bo sobie kupil Focusa, cena atrakcyjna. Okragle zegary brazowa skora, spojler w klapie, czerwien Ferrari.
pew - 16-11-2006, 12:03
" />
">P.S. Jak moze komora byc wieksza w miejscu trubiny skoro jest ona z przodu? Byc moze miales poprostu przesunieta chlodnice w prawa strone i tyle.
ch³odnica normalnie - centralnie przód, turbina za silnikiem (tam jest te¿ chyba VIS w nowszych ...) - mówimy o modelu 1984-1988 ...
mario09 - 16-11-2006, 12:58
" />VIS to klapki w kolektorze ssacym, a u Ciebie turbina jest przy kolektorze wydechowym.
pew - 16-11-2006, 14:42
" />
">VIS to klapki w kolektorze ssacym, a u Ciebie turbina jest przy kolektorze wydechowym.
jep - ja mówiê tylko obrazowo gdzie u mnie ten kawa³ z³omu tkwi :wink: