Juves - 29-11-2009, 14:23
" />Witam
Czy silnik 2.0 8v ma duzo czesci podobnych do 2.016v? ?
BO mam car silnik 8v a chcialbym wlozyc 16v czy duzo musze kombinowac ...tzn czy naped i skrzynia sa takie same czy moze wszystko sie rozni? Co bym mogl zostawiac a co bym musial wlozyc od 16v.(chodzio theme )
z gory dzieki za opdowiedzi
argenta67 - 29-11-2009, 15:18
" />Różnic cała masa a przeróbek jeszcze więcej
topcio1 - 29-11-2009, 16:04
" />blok i wał są te same
argenta67 - 29-11-2009, 18:12
" />
">blok i wał są te same
Miska oleju też
topcio1 - 29-11-2009, 18:14
" /> kolektor wydechowy ?
Przemek - 29-11-2009, 18:24
" />...i chyba jeszcze tylko napis na deklu rozrządu
topcio1 - 29-11-2009, 19:56
" />nie , zupełnie inne dekle (8V ma dwie pokrywy a 16 jedną dużą)
Przemek - 29-11-2009, 20:02
" />
">nie , zupełnie inne dekle (8V ma dwie pokrywy a 16 jedną dużą)
chodziło mi o treść napisu
topcio1 - 29-11-2009, 20:04
" />
argenta67 - 29-11-2009, 22:02
" />
">:hmmm: kolektor wydechowy ?
Kolektor inny, 16V ma cztery rury łączące się w dwie i potem w jedną.
Piszczyk - 29-11-2009, 22:04
" />skrzynie biegów są chyba takie same...
przynajmniej przełożenia identyczne
">:hmmm: kolektor wydechowy ?
16V ma "GSI" (jak w polonezie "GSI" - ładne portki dla każdego cylindra a nie żeliwny odlew)
a tak OffTopic to ja:
bym założył do tego 16V dwa dwugardzielowe poziome webery ,
iskrę zarzucił od digiplexa ,
wstawił to "GSI" połaczone na dwie rury fi 70mm do końca ,
tu uciął, tam zaspawał, lał VPowera albo benzynę lotniczą
albo (taniej i łatwiej) znalazł gotowe 16V lub 16V T...
-- 29 Lis 2009, 21:05 --
">:hmmm: kolektor wydechowy ?
Kolektor inny, 16V ma cztery rury łączące się w dwie i potem w jedną.
hehe.. 2 minuty się spóźniłem..
Juves - 30-11-2009, 12:16
" />Praktycznie chodzi mi oto czy jak bym kupil sam silnik 16v to czy bym mogl wyciagnac stary 8v i wlozyc new...? Czy bym musial cos przerabiac.... ?
tomek - 30-11-2009, 12:25
" />Przeciez w pierszych odpowiedziach - zanim chlopcy poplyneli - napisano, ze roznice dosc duze a przerobek jeszcze wiecej
Piszczyk - 30-11-2009, 17:51
" />jasne że się da - ale dużo piwa upłynie zanim odpali
osobiście przekładałem kumplowi 1.7 8v w miejsce zatartego 1.7 16V w alfie 33
nic kufa nie pasowało z elektryki - komp zbierał sygnały z innych miejsc, osprzęt (dolot np) robiony na przysłowiową "gumkę od majtek"
na gazie chodziła alfa znośnie - na benzynie głupiała (pozostał komp od 16V !!!)
ale kumpel się uparł - więc mu skleiliśmy (poszłu 5 rolek taśmy izolującej )
i podobnie będziesz miał w themie - masz "troszkę" różne instalacje wtryskowe
(8v to Jetronic 2 LU na 99% , a w 16v Motronic 1,7 M na 80 % )
topcio1 - 30-11-2009, 20:09
" />
">Praktycznie chodzi mi oto czy jak bym kupil sam silnik 16v to czy bym mogl wyciagnac stary 8v i wlozyc new...? Czy bym musial cos przerabiac.... ?
z włożeniem problemu nie będzie, ale z uruchomieniem ....
prezesjm - 01-12-2009, 09:23
" />E tam panowie dramatyzujecie. Jeśli ma być mało przeróbek to lepiej poszukać silnika bez Visu na Jetroniku zintegrowanym z przepływomierzem. Oczywiście trzeba wymienić wiązkę ale ona jest wybitnie prosta bo jest całkowicie w komorze silnika. Układ zapłonowo - zasilający na Jetronicu LE3.1 jest wybitnie prosty i nawet nierozgarnięty elektryk musi to umieć podłączyć. Do wiązki jest potrzeba plus zasilania, plus po stacyjce, masa , wyjście na pompę i wyjście na obrotek. Od biedy można silnik uruchomić na na instalacji od 8-ki, potrzeba zmienić tylko kółko pasowe na wale od 8V i pomyśleć nad rozdzielaczem zapłonu. W tych modelach naprawdę nie ma wielkich różnic. Jak będzie jeździć silnik 16V na osprzęcie z 8V nie wiem. Jeździłem w odwrotnej kombinacji tzn. silnik 8V z osprzętem 16V. Auto chodziło super, było dynamiczne, paliło 10 litrów, bez skutków ubocznych. Zupełnie inna bajka to silnik z Vis na motroniku. Tu zakres przeróbek jest znaczny. Podsumowując:
1. Masz silnik bez Vis 16 V
2. Masz wiązkę , przepływkę z ECU LE 3.1 i moduł DIGIPLEX 2 cewki zapłonowe
to można bawić się przekładki. Wydech to prosta robota.