henek155 - 27-09-2009, 13:56
" />Witam mam taki problem że stuka mi coś w silniku bardzo mocno,zawór sie może przycinać lub tłok pękniety,głowica była wcześniej robiona ale jak to nie wiem bo auto kupiłemz tą wadą i przyjechało do mnie na lawecie. mam tam silnik z visem f1000 2.0 16v 112kW,mam też na zapasie silnik ale bez visa 104KW b2246 i tu moje pytanie czy dół silnika jest ten sam i czzy mógłbym przełożyć głowice z tego bez visa i wsadzić do auta bo te wałki już takie podjedzone.Proszę o jakieś informacje na temat tych silników.
topcio1 - 27-09-2009, 19:39
" />dół silnika jest taki sam, głowica też, inne jest koło foniczne, w Vis wielocewka jest nad alternatorem
argenta67 - 27-09-2009, 19:55
" />Inny jest przepływomierz i cała instalacja elektryczna do zasilania sterowania wtryskiem.
henek155 - 27-09-2009, 20:45
" />jutro kupie klucz do głowicy i zobacze co tam sie dzieje.Ale w danych katalogowych luz zaworowy sie minimalnie różni w tych głowicach wiec pewnie trzeba by luz zaworowy zmienić i koła rozrządu bo są inne. jestem początkującym mechanikiem i proszę o wypowiedz o tym kole fonicznym bo nie wiem o co chodzi.Pozdrawiam
topcio1 - 27-09-2009, 20:55
" />inny układ zapłonowy, w jednym (bez Vis) koło foniczne ma cztery ząbki a w Vis już chyba ma kilkadziesiąt - jeśli jestem w błędzie proszę mnie poprawić
henek155 - 04-10-2009, 23:48
" />a wiec tak przykra sprawa,obrócona panewka na 4 tłoku,poprzedni właściciel musiał chwile na niej jeżdzi ćbo wygląda jak blaszka od puszki z piwa i to jeszcze przytarta.mierzyłem średnice wału tam gdzie sie zakłada korbe i jest 50,3 mm czy da sie jeszcze zrobiś szlif wału? korba też jest podniszczona ale przełożyłbym z tamtego silnika 4 korby i może wał jak sie nie da przetoczyć tego wału.
-- 13 Lis 2009, 13:07 --
A wiec tak, rozebrałem 2 silniki na cześci pierwsze model 2.0 16v z vis 834f1000 i 2.0 16v 834b2246(kompatybilny chyba z 834b2000 róznica była chyba ze ten b2246 miał spręzarke klimatyzacji a ten drugi nie miał) bez visa.
remontuje ten z visem po obróconej panewce.szlif wału wyszedłby dopiero na 3 szlif takze wał idzie do kosza,wiec z tego drugiego silnika bez visa wał po ogledzinach sie nie rózni i poszedł na 1 szlif,do tego zamówił mi gośc panewki ale od wersji turbo bo gdzieś wyczytalem ze pasują i sa wytrzymalsze i zasugerowałem mu takie,oczywiście gośc sie zorientował czy takie napewno pasują i zamówił mi za cene 420zł komplet głowne i korbowodowe.
korbe z tego silnika też przytarło wiec prosiłem gościa o pomierzenie czy jest to samo i dzisiaj sie dowiem czy da sie korby przełożyć.natomiast tłoki sie róznią i muszą pozostać od tego z visem.
do tego chce dopasować pierścienie z firmy esso czy coś takiego 70 zł na jeden tłok tylko że wziąłbym 1 nadwymiar i ewentualnie dopasował zamki (szczeline) tylko jaka powinna być szczelina na dobrze dopasowanym pierścieniu?
Na bierząco bede informował co i jak moze komuś sie to przyda bo nie zawsze ma sie cześci od tego samego modelu silnika i każdy w tym temacie może dorzucić swoje 3 grosze (bardzo bym prosił) bo kupiłem usmierconą theme i chciałbym dobrze poskładać silnik żeby mi służył długie lata. Pozdrawiam