competer - 22-11-2005, 17:14
" />Witam wszystkich pasjonatów tej marki. Być może sam niedługo takim się stanę. Chciałbym zasięgnąć porady. Mam do wyboru dwa auta w podobnej cenie. Pierwszy, bardziej interesujący to powyższy model z tutułu,a więc kombi z relingami (!) z silnikiem 2.0 16V z roku 1990. Nie ma klimy tylko termotronic. Reszta jak w standardzie, a więc bogata. Docelowo (może to będzie profanacja ? ), bedę zmuszony założyć do tego silnika instalację gazową. Samochód w stanie praktycznie idealnym. Nie ma po prostu do czego się przyczepić ( na razie na fotkach ).
Drugi egzemplarz to kombi 2.5 TD z roku 1993 w stanie dobrym. Widać ślady walk ulicznych i ma mały wyciek oleju z silnika. Klima nie fruwa bo brak jakiegoś kompresorka za 250 zł ( wg sprzedającego). Wygląd ogólny juz troche bardziej "świeży" niż poprzednika, ze względu na nowsze zderzaki z halogenami.
No cóż. Liczę na podpowiedzi i porady. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę, a czym nie powinienem się przejmować. Przyznam, że mam do wyboru również inne marki i tak serce mówi: bierz Lancię, kieszeń Accorda 2.0 93, a rozsądek Omegę 2.0 z gazem z 92 roku. Nie ukrywam, że mam obawy co do kosztów związanych z częściami i boję się awarii elektryki gdzieś w trasie. Oba auta podobno nie zawiodły do tej pory swoich właścicieli, z tym, że bardziej wierzę temu pierwszemu. Jak dla mnie to pasjonat, co widać na zdjęciach. Linki do fotek załączę później.
Anonymous - 22-11-2005, 18:20
" />Strzałeczka, na początek profil(skąd, gg itd.), teraz zapodaj zdjęcia, może ktoś zna autka, albo mieszka w poblizu i podjedzie dla ciebie je zobaczyć:wink:
Qba - 22-11-2005, 18:30
" />Problemy z elektryka to same pierdólki jak zapalające sie kontrolki awarii, albo nieswiecące kontrolki, el. szyby, el. lusterka, wiec jak coś się zepsuje zawsze można jechać dalej
Auto naprawde fajne, ja trafilem na troche zaniedbany egzemplarz, ale cena była zachęcająca. Jak masz jakies pytania to pisz.
competer - 22-11-2005, 20:47
" />Cholibka, faktycznie jestem "cham" :lol: i sie nie przedstawiłem. Kłania się Białystok, gg 9215339. Podaję link do stronki ze zdjęciami Themy 2.0 S.W.,16V, 90r.: http://tynkiozdobne.piasta.pl/Thema/thema//index.html Później może zawalczę z fotkami tej drugiej.
Jeremy McFee - 22-11-2005, 20:49
" />Do ceny Lancii dolicz 100% na naprawy w ciągu kolejnych 50 tys. km
Na pewno będziesz naprawiał zawieszenie i wymieniał filtry (olej, klima), płyny, oleje, świece, klocki, opony. Pewnie wydech też Ci poleci.
Jeśli nie robisz 50 tys. km rocznie - bierz turbodiesla z 1993 roku.
Wkładanie gazu do 15 letniego auta jest obarczone ryzykiem. Ciężko Ci będzie zapanować nad dobrym ustawieniem silnika - nieszczelności wydechu, zużyta sonda Lambda i inne problemy mogą spowodować, że będziesz miał duży przepał na gazie.
Diesel jest trwalszy.
W obu przypadkach UWAŻAJ na paski rozrządu!!
Tak w dieslu Lancii jak i w 2.0 16V należy je wymieniać co 30-40 tys. km.
Paski tych silników są takie jak w 8V, ale podlegają większym obciążeniom - dlatego zużywają się szybciej.
Klimę możesz naprawisz - jest bardzo przydatna - ale jej serwis roczny też kosztuje - jak zaniedbasz, pożałujesz.
Na starą Omegę szkoda kasy.
Honda jest dobrą opcją - na pewno mniej awaryjna od Lancii - ale części i materiały eksploatacyjne będą droższe (od 20 do 100%).
Wszystko zalezy od tego, do czego potrzebne jest Ci auto.
Jak musisz jeździć dużo - bierz Hondę lub Lancię z dieslem.
Ja użytkuję Themę z 1993 roku (2.0 16V VIS) równo 2 lata.
Cena zakupu w listopadzie 2003 - 15.000,- zł.
Przejechałem w ciągu 2 lat 67 tys. km (teraz auto ma 270 tys.) - koszty napraw w tym czasie to około 10.000,- (2x awaria paska, zawieszenie, wydech, hamulce i inne pierdoły).
Aktualna wartość Themy - jakieś 8.500,- zł.
Poprzednio jeździłem Mazdą 626 2.016V 115KM - w ciągu 2 lat przejechałem 160 tys. km (jak kupiłem miała 195 tys. - jak sprzedawałem miała 355 tys. km). Poza materiałami eksploatacyjnymi (klocki, tarcze hamulcowe, oleje, filtry itp.) nie dokonywałem żadnych poważniejszych napraw.
Auto zostało stuknięte w karambolu przy Dworcu Centralnym w Warszawie. Gdyby nie to - pewnie jeździłbym nim do dzisiaj.
Mazdę kupiłem okazyjnie w 2000 roku za 15.000,-
Po wypadku sprzedałem za 10.000,- ruskim i jeszcze dostałem 4700,- z ubezpieczalni
Bilans wypada zdecydowanie na niekorzyść Lancii.
Ale cóż - Thema fajna jest.....
Qba - 22-11-2005, 21:03
" />
">Tak w dieslu Lancii jak i w 2.0 16V należy je wymieniać co 30-40 tys. km.
Paski tych silników są takie jak w 8V, ale podlegają większym obciążeniom - dlatego zużywają się szybciej.
Przy jakich przebiegach pasek się urwał, bo to co napisałeś troche mnie zmartwiło.
">Aktualna wartość Themy - jakieś 8.500,- zł.
Raczej ok 6tys
Ja swoją zakupiłem za 4.000zl
Jeremy McFee - 22-11-2005, 21:12
" />
">Tak w dieslu Lancii jak i w 2.0 16V należy je wymieniać co 30-40 tys. km.
Paski tych silników są takie jak w 8V, ale podlegają większym obciążeniom - dlatego zużywają się szybciej.
Przy jakich przebiegach pasek się urwał, bo to co napisałeś troche mnie zmartwiło.
">Aktualna wartość Themy - jakieś 8.500,- zł.
Raczej ok 6tys
Ja swoją zakupiłem za 4.000zl
Pierwszy strzelił mi przy stanie licznika 208 tys. km (3 tys. km po zakupie - na 210 tys. miałem robić przegląd).
Drugi nie strzelił co prawda, ale stracił sporo zębów przy stanie licznika 265 tys. km - czyli przezył 57 tys. - rządowi mechanicy i tak stwierdzili, że sporo wytrzymał Powiedzieli też, że w Themach 2.0 8V paski żyją 2 razy dłużej.
Po tym, co w nią włożyłem w ostatnim okresie podtrzymuję 8.500,-
Dla mnie jest teraz i tak warta o wiele więcej
Więc na razie się jej nie pozbędę.
Ma zrobić co najmniej 400 tys. km (czyli jeszcze jakieś 3 lata).
Potem może zostać dawcą organów...
competer - 22-11-2005, 22:13
" />Spieszę donieść , że autko( 2.0 16V) ma nowiutki układ wydechowy i samochód będzie miał wymieniony pasek i olej(lata na półsyntetyku). Wózek został sprowadzony w tamtym roku z południa Niemiec. Był w takim sobie stanie. Teraz jest po następujących naprawach.Wymienione tuleje przedniego i tylnego zawieszenia
Nowa tarcza sprzęgła
Nowa pompa sprzęgła
Nowy siłownik sprzęgła
Nowy układ wydechowy
Nowy akumulator
Rozpory zawieszenia przedniego i tylnego
Przekaźniki świateł mijania
Oddzielne sterowanie c.z. tylnej klapy
âźChlapaczeâ â 4 szt.
Owiewki szyb drzwi przednich
I wiele innych.
Dostaję dodatkowo komplet opon, te założone to zimówki na gwarancji, radio CD z MP3 i chyba komplet alufelg dodatkowo, ale tego nie wiem. Całość 5 tysięcy. I jak tu nie być w rozterce. Dzisij jeszczcze doszła nowa oferta. Primera z 92 roku z dwulitrowym silnikiem prosto z Niemiec za 5400. Nie śpię juz po nocach i to za kilka tysięcy
Jeremy McFee - 22-11-2005, 23:26
" />
">Spieszę donieść , że autko( 2.0 16V) ma nowiutki układ wydechowy ...
Nowiutki układ wydechowy, powiadasz...
Nowiutki układ wydechowy do Themy kosztuje grubo ponad 7 tys.
Same przednie "portki" to min. 5 tys.
Chyba, że "nowiutki" oznacza "odnowiony", czyli pospawany z przypadkowych elementów
Zanim zdecydujesz się na zakup - sprawdź auto w doświadczonym serwisie
Qba - 22-11-2005, 23:26
" />Ta Thema ladnie wyglada, tylko jeszcze musisz zalożyć gaz.
Ja tez mialem bardzo wiele rzeczy nowych, ale do tej pory nie doszedlem co nie dziala ze nie mam wysokich obrotow, sprawdzilem juz prawie wszystko.
Jutro wizyta u kolejnego mechanika ciekawe co powie, juz ponad miesiac z tym walcze
grzole - 22-11-2005, 23:45
" />W Warszawie to polecam wiztytę w ASO Fiat, Lancia Alfa Romeo prowadzonym przez Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przy ul. Limanowskiego. Jako były pracownik tej firmy zawsze korzystam z bezpłatnych akcji jakie tam robią. Teraz odbywa się darmowy przegląd zimowy pojazdów z koncernu Fiata. Diagnostyka to wydatek coś koło 80 zł ale jest naprawdę konkretnie robiona. Za 35 zł można sprawdzić sobie zawieszenie i ustawić zbieżność kół. Z tego co wiem to raczej niedrogo. Telefon do nich to 022 6946490.
Jeremy McFee - 22-11-2005, 23:56
" />
">W Warszawie to polecam wiztytę w ASO Fiat, Lancia Alfa Romeo prowadzonym przez Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przy ul. Limanowskiego. Jako były pracownik tej firmy zawsze korzystam z bezpłatnych akcji jakie tam robią. Teraz odbywa sie darmowy przegląd zimowy pojazdów z koncernu Fiata. Diagnostyka to wydatek coś koło 80 zł ale jest naprawdę konkretnie robiona. Za 35 zł można sprawdzić sobie zawieszenie i ustawić zbieżność kół. Z tego co wiem to raczej niedrogo.
Znamy, znamy i polecamy!
Qba - 23-11-2005, 00:21
" />Jak będą jakieś promocje w przyszłości to podziel się z nami inforacją
Jeremy McFee - 23-11-2005, 00:27
" />Podaję pod rozwagę:
1. Ubezpieczenie OC/AC 1000 zł x 2 lata = 2000 zł (extra tania oferta)
2. Serwisy i naprawy przez 2 lata = 10000
3. Paliwo przez 2 lata: przebieg 70 tys., średnio 11 l/100 km, średnio 4,10/litr = 31570 zł
RAZEM:
31750 + 10000 + 2000 = 43750 zł
co czyni średnio miesięcznie 43750:24 = 1822,91 zł
a z kosztem zakupu, tj. 43750+15000=58750 oraz z utrata wartości (plus 7000), czyli 65750 zł - co daje wspaniały rezultat w wysokości - uwaga: 2739,58 miesięcznie!
Tyle naprawdę kosztuje przyjemność posiadania i użytkowania samochodu Lancia Thema '93 z motorem 155KM.
Za te pieniądze można pewnie jeździć oszczędnym, mocarnym i NOWYM dieslem klasy Avensis...
competer - 23-11-2005, 00:42
" />Dzięki za szczerość. Doceniam to. Pochwalę się swoim wyborem w najbliższym czasie. Na razie pozdrawiam.
Miro - 23-11-2005, 01:34
" />Witam , szkoda ze tak pozno ale teraz dopiero zagladnalem na ten temat. Widze ze koledzy sporo napisali na temat Themy i pewnie masz mentlik w glowie :wink: Widze ze te zdjecia tego kombika sa z Jaworzna czyli z mojego miasta. Widzialem juz ta Lancie jak stoi czesto w samym centrum przy glownej drodze na K-ce z kartka na szybie "SPRZEDAM". Raz kolo niej przechodzilem, nie przygladalem sie jej dokladnie ale na pierwszy rzut oka wyglada nawet ladnie
Coz by Ci tu powiedziec o Themie? Ja w moja juz wladowalem troszke kasy. Nowe sprzeglo i teraz robie rozrzad-ciezka sprawa z tym rozrzadem bo nigdzie w kraju nie moge dostac napinacza. Musza specjalnie sprowadzac z Wloch, a nie bede mowil jak dlugo juz czekam bo szkoda nerwow. Mysle ze w nastepnym tygodniu juz bedzie gotowa. Tak poza tym to leje i jezdze i jak narazie to nic powaznego sie nie dzieje z autem i oby jak najdluzej
Pozdrawiam
Qba - 23-11-2005, 01:55
" />Nie ma co ukrywać, jak się chce oryginalny samochód których jest mało to z pewnymi niedogodnościami z częsciami trzeba się pogodzić, ale warto
Jeremy McFee - 23-11-2005, 09:54
" />
">Podaję pod rozwagę:
1. Ubezpieczenie OC/AC 1000 zł x 2 lata = 2000 zł (extra tania oferta)
2. Serwisy i naprawy przez 2 lata = 10000
3. Paliwo przez 2 lata: przebieg 70 tys., średnio 11 l/100 km, średnio 4,10/litr = 31570 zł
RAZEM:
31750 + 10000 + 2000 = 43750 zł
co czyni średnio miesięcznie 43750:24 = 1822,91 zł
a z kosztem zakupu, tj. 43750+15000=58750 oraz z utrata wartości (plus 7000), czyli 65750 zł - co daje wspaniały rezultat w wysokości - uwaga: 2739,58 miesięcznie!
Tyle naprawdę kosztuje przyjemność posiadania i użytkowania samochodu Lancia Thema '93 z motorem 155KM.
Za te pieniądze można pewnie jeździć oszczędnym, mocarnym i NOWYM dieslem klasy Avensis...
Oj trochę przegiąłem - nie powinienem doliczyć kosztu zakupu, tylko utratę wartości. A zatem:
43750+7000=50750 co daje 2114,58 miesięcznie przez 2 lata.
Przy przebiegu 70 tys. koszt jednego kilometra to PLN 0,72.
Jeśli teraz Lancia nie będzie się psuła - w ciągu kolejnych 2 lat koszt jednostkowy powinien spadać.
Miro - 23-11-2005, 12:29
" />
">Nie ma co ukrywać, jak się chce oryginalny samochód których jest mało to z pewnymi niedogodnościami z częsciami trzeba się pogodzić, ale warto
Masz racje zgadzam sie z Toba calkowicie...
Qba - 23-11-2005, 15:24
" />Byłem dzisiaj w serwisie fiata przy Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów jak się okazało oni już Themy nie naprawiają bo wszystkie z rzadu zostały wyprzedane i oni wyprzedali juz cześci.
Ogolnie nie wywarli na mnie pozytywnego wrażenia, ale pod serwisem stały dwie Themy identyczne jak moja
Promocja to u nich jest, nazywa to się magicznie "linia promocyjna" i polega na sprawdzeniu hamulców i ręcznego, nie podnoszą nawet auta i kosztuje to 35zl. Najlepsze, że na tą wspaniałą linię promocyjną to trzeba się zapisać bo dzisiaj były zapisy na cały dzień.
Jeremy McFee - 23-11-2005, 16:10
" />Robią, robią, i części sporo też mają - dopiero kupowałem u nich sporo części.
Mi zrobili przegląd i ocenę silnika nie dalej jak 3 tygodnie temu za wspomniane 160 zł.
Trzeba z nimi odpowiednio pogadać
wujek - 26-11-2005, 01:10
" />Witam,
Podaj więcej danych na temat Themy 2.5Tdi. Ciekawy samochód i ciekawy silnik. Dynamiczny, jak dobra benzyna - niejedna dwulitrówka wymięka. Trzeba tylko nauczyć się szybko zmieniać biegi, bo odcina na 4.500-4.700 rpm. Od dołu idzie jak czołg (taki z dopalaczem :lol: ).
Skalowalny w apetycie, 8-9l/100km w zimie, w warunkach miejskiego tłoku.
Silniki te, zadbane, dociągają do 800kkm bez kapitalki. Miałem 360kkm, przy -20 st. zapalał bez problemów.
Na co zwrócić uwagę - na silnik i skrzynię (reszta jak w innych wersjach Themy).
Silnik - ze względu na specyficzną konstrukcję (dwudzielny blok, dolna część jest podporą wału) - uszczelnienie go wymaga wyjęcia i rozebrania prawie tak, jak do remontu. Dobrze uszczelniony - przynajmniej 100-150kkm.
Skrzynia - innej kontrukcji, niż w benzynówkach. Piąty bieg, ułożony wysoko i ułożyskowany na szpilkach - dobry olej, żadnych wycieków, bo piątka wypadnie i może mieć tendencje do zblokowania biegów.
Zadbać o w/w i jazda do znudzenia.
Pozdrawiam
grzole - 26-11-2005, 21:42
" />Chyba wystraszyliśmy competera bo już nie zajrzał do nas
Anonymous - 16-01-2007, 00:10
" />
">Chyba wystraszyliśmy competera bo już nie zajrzał do nas
Zajrzał, ale dopiero po roku ops: . Z sentymentem obejrzałem sobie znowu fotki z popielatą Themą, która mogła być ponad rok temu moja . Dalej uważam, że jest piękna. Tym bardziej była godna uwagi, że i zadbana. Czasami, szczególnie podczas pobytów w Warszawie widzę ten model i zawsze na parkingu poświęcam mu kilka minut, tak aby nie wzbudzic podejrzeń właściciela :wink: . Kupiłem inne auto, które po roku, mogę śmiało stwierdzić, jest jak na swój wiek, po prostu niezawodne. Nie wstawiam opisów aby nie psuć klimatu . Musiałem się ponownie zalogować aby dopisać tego posta i zrobiłem to aby Wam pogratulować pasji i poświęcenia. Bo jednego moja japońska maszynka nie ma na pewno. Duszy. Pewnie jest o wiele mniej awaryjna, ale tego czegoś jej brakuje.