rasta07 - 26-04-2010, 16:19
" />Witam,
czy ma ktoś schemat prawidłowego obiegu płynu chłodzącego w silniu 2.0 16v w Lancii Themie?
Z góry dzięki za pomoc.
Mariusz91 - 26-04-2010, 16:25
" />Witaj!
Po pierwsze wpisz sobie w profilu miejscowość z jakiej jesteś po drugie podaj dokładnie jaki silnik masz, bo 16v było kilka w Themie
rasta07 - 26-04-2010, 22:57
" />Silnik ten ma chyba 145-150 KM. Termostat ma 4 wyjścia.
Mariusz91 - 27-04-2010, 07:46
" />Nie masz systemu V.I.S.? (napis na kolektorze ssącym) a układ wtryskowy to Jetronic(napis na przepływomierzu) tak?
Piszczyk - 27-04-2010, 20:22
" />a co nie teges?
mam gdzieś rysunek układu z EPERA - podorabiam strzałki i może dziś dorzucę w temacie...
(15 minut później...)
znalazłem cały układ rozrysowany na 4 tablicach - podaj w czym problem to postaram się dany kawałek opisać
rasta07 - 27-04-2010, 21:23
" />Generalnie to jest mocno namodzone przez poprzedniego właściciela (jako przykład powiem, że króciec zamykany przy gorącym płynie jest podłączony ze zbiornikiem wyrównawczym).
Jak się wstępnie rozeznałem, obieg powinien wyglądać tak:
1) duże wyjście, sterowane temperaturą - do chłodnicy
2) po przeciwnej stronie, mniejsze wyjście sterowane temperaturą, - do pompy, po drodze odbiera płyn jeszcze z nagrzewnicy i zbiornika wyrównawczego
3) wyjście na dole termostatu - do negrzewnicy
4) wyjście cienkie, zagięte pod kątem prostym - przelew do zbiornika wyrównawczego.
Tak będzie ok?
U mnie nie ma układu wtryskowego i 1 przepustnicy, a są 2 podówjne Webery. Dlatego nie ma obiegu ogrzewającego przepustnicę.
PZDR
Lukasz_TG - 27-04-2010, 21:38
" />
">U mnie nie ma układu wtryskowego i 1 przepustnicy, a są 2 podówjne Webery. Dlatego nie ma obiegu ogrzewającego przepustnicę.
PZDR
Cooo
To ktoś nieżle namodził. Już bardziej prawdopodobne wydaje mi się, że masz tam 8v DOHC z siata 131 bądz 132.
Zrób jakieś foto, to bedzie wszystko wiadomo.
mac1us - 27-04-2010, 21:59
" />Prawdopodobnie nie siedzi to w themie tylko znając życie w jakimś rwd.
rasta07 - 27-04-2010, 22:08
" />Bingo! A dokładniej w fso wa-wie
Lukasz_TG - 27-04-2010, 22:33
" />He no i sie sprawa wyjaśniła tak jak pisałem zrób fotki, albo opisz wygląd samego termostatu, czy jest rozbieralny czy nie
rasta07 - 27-04-2010, 23:03
" />Termostat jest nierozbieralny. Mocowany na 3 śrubach. Ma dziwny układ wyjść - nie potrafili go zidentyfikować w 2 serwisach Fiata/Lancii i Intercarsie. 5 wyjść, z czego jedno zaślepione przez poprzednika. 2 wyjścia sterowane temperaturą (duże i mniejsze). 2 czujniki temperatury (na wskaźnik i do ECU). Ponieważ nie znalazłem nigdzie odpowiednika, zamówiłem termostat do Lancii Themy 2.0 16v, który ma 4 wyjścia, 2 otwory na czujniki.
Piszczyk - 27-04-2010, 23:16
" />schematy poszły na maila