Themon - 11-01-2006, 23:11
" />Witam, mam ma³y problem z uruchomieniem auta. Gdy stoi w gara¿u odpala od pierwszego "strza³u". Jak postoi na mrozie mo¿na pi³owaæ przez pó³ godziny i nic. Z góry dziêki za sugestie.
wujek - 11-01-2006, 23:50
" />Witam,
Warto sprawdziæ, czego jej wtedy brakuje - iskry, czy paliwa. Normalnie powinna odpaliæ bez zahamowañ.
Pozdrawiam
pew - 12-01-2006, 13:33
" />czêsto jest to pierwsza oznaka agonii akumulatora lub rozrusznika
bobby123 - 12-01-2006, 18:46
" />Rozrusznik i aku jest dobry jak daje radê krêciæ 30 minut na mrozie :evil: . A iskra i paliwo akurat jest (zreszt± jaki wp³yw mia³aby temperatura na brak jednego czy drugiego). Auto jak stoi w gara¿u to odpala od razu, a jak postoi na mrozie to nie zapali. :?
pew - 12-01-2006, 19:01
" />ja z elektryki jestem cienki bolek ale co¶ pamiêtam ¿e baterie na mrozie trac± sprawno¶æ - zw³aszcza stare - mo¿e aku i krêci ale ile podaje? a jak do tego do³o¿ysz powycierane szczotki to mo¿e i krêci ale raczej krêci ¿e krêci
2fines - 12-01-2006, 22:06
" />
">Witam,
Warto sprawdziæ, czego jej wtedy brakuje - iskry, czy paliwa. Normalnie powinna odpaliæ bez zahamowañ.
Pozdrawiam
ja bym stawial na to 1 czyli na ELEKTRYKE.. czesto wilgoc zle wplywa na elementy takie ak czujniki przewody WN i uk³ad zap³onowy .....akku raczej bym odrzuci³ kiedy przez 30min na mrozie kreci motorek.
PeGaZ - 13-01-2006, 09:41
" />
">Rozrusznik i aku jest dobry jak daje radê krêciæ 30 minut na mrozie :evil: . A iskra i paliwo akurat jest (zreszt± jaki wp³yw mia³aby temperatura na brak jednego czy drugiego). Auto jak stoi w gara¿u to odpala od razu, a jak postoi na mrozie to nie zapali. :?
Ja mia³em podobny problem w moim PanzerWagenie (VW VEnto) tu¿ przed sprzeda¿±. Nigdy co¶ takiego wcze¶niej siê nie zdarzy³o - potem te¿ nie bo sprzeda³em . A mianowicie - akumulator po d³ugiej bezczynno¶ci by³ roz³adowany, wiêc go na³adowa³em przez jakie¶ 4-5h i rozrusznik krêci³ jak g³upi, pompa pompowa³a - a czy by³a iskra, nie wiem? A nie chcia³ zapaliæ - co mu siê nigdy nie zdarzy³o. Pod³±czy³em aku na 24h i dopiero wtedy odpali³ za pierwszy przekrêceniem... Podejrzewam, ¿e aku zaczyna³ siê koñczyæ i pomimo, ¿e rozrusznik krêci³, to byæ mo¿e napiêcie na id±ce na komp zbyt mocno spada³o???
Jacek - 13-01-2006, 16:33
" />Kabelki WN mog± byæ ju¿ stare i "³api±" wilgoæ.
Kolega mia³ identyczny ból -wystarczy³o mocno zlaæ kabelki WD-40 i jak rêk± odj±³ (w ka¿dym razie nie zaszkodzi)
pew - 15-01-2006, 13:23
" />eee WD-40 jest strasznym szajsem i raczej szkodzi :-)
Anonymous - 15-01-2006, 13:29
" />Pew na kabelki jet w sam raz, tym bardziej ¿e wilgoæ wyciaga, potem mozna silikonem w sprayu spryskaæ :wink:
bobby123 - 15-01-2006, 18:20
" />Jeszcze ma³e info:
kable i ¶wiece s± nowe - jakie¶ 7000 km
aku nowy - dwa tygodnie
wujek - 15-01-2006, 19:56
" />Witam,
Czy podczas odpalania "zmarzniêtego" silnik nawet nie próbuje zagadaæ, jakie¶ pojedyncze zap³ony (szczególnie podczas pierwszego pokrêcenia, pó¼niej jest gorzej)? Czy sprawdzone zosta³o podawanie paliwa do listwy wtryskiwaczy?
">(zreszt± jaki wp³yw mia³aby temperatura na brak jednego czy drugiego)
W niskiej temperaturze wilgoæ kondensuje siê na elementach silnika (przewodzach w.n. te¿) mo¿e u³atwiaæ up³yw iskry do masy, natomiast w uk³adzie paliwowym "s³aba" pompa paliwowa mo¿e odawiaæ pos³uszeñstwa, przytkany filtr paliwa te¿ stawi wiêkszy opór.
St±d pytanie o obecno¶æ iskry na ¶wiecach i paliwa (na wtryskiwaczach).
Pozdrawiam
PS
Czy w koñcu udaje siê uruchomiæ silnik, czy auto musi wyl±dowaæ w gara¿u i po paru godzinach "dochodzenia" do temperatury plusowej silnik zapali?
Themon - 27-01-2006, 11:49
" />witam, autko "zagaduje", jakby chcialo a nie moglo:) tzn jak j± wtedy pi³owa³em to po pewnym czasie zaczê³a ³apaæ i jakby próbowa³azaskoczyæ a¿ w koñcu odpali³a na wci¶niêtym do koñca gazie (po 40 minutach) pompa paliwa pompuje jak g³upia bo jak zatka³em odp³yw od powrotu do baku, ¿eby sprawdziæ czy nie pad³ zaworek i nie puszcza wszystkiego z powrotem to dop³yw paliwa a¿ popu¶ci³ na ³±czeniach. jak auto stoi w ciep³ym to te¿ odpala ale ga¶nie po chwili i tak opare razy, chyba ¿e wbije jej z 3000 obrotów i trzymam chwilê to siê uspakaja. mo¿e jaki¶ wp³yw ma gaz? tzn mo¿e jest gdzie¶ ¿le siê ch³opaki wpieli i komputer od benz ³apie b³êdy? instalka to sequent BRC za 5500 z³...
wujek - 27-01-2006, 22:24
" />Witam,
Objawy, jaby siê zalewa³ - dostanie du¿o powietrza (peda³ do dechy) to mo¿e zd±¿y zaskoczyæ. Jakie ¶wiece, czy wykrêci³e¶ któr±¶, aby zobaczyæ, jak wygl±da w takiej "chwili odmowy" (zanim motor zaskoczy? Mo¿na te¿ spróbowaæ oszukaæ czujnik temperatury (gdyby on wariowa³) - zdj±æ wtyczkê (niebieska na termostacie) i we wtyczkê wetkn±æ rezystorek (próbowaæ od 2kohmów do 20kohmów - mo¿e byæ potencjometr 25kohmów).
Co do zalewania, to zastanawiam siê - daj±c gaz do dechy podajesz max. paliwa (d³ugie czasy wtrysku) i wtedy ³atwiej zapali - nie jestem pewien, czy zalewa siê.
Zrób tak - gdy nie chce zapaliæ (nie pi³uj, tylko 1-2 razy krótko) to wykrêæ ¶wiecê i zobacz, czy mokra i ¶mierdzi paliwem - je¿eli tak, to ¶wiece liche,
je¿eli sucha, z niewielkim ¶ladem paliwa to zdejmij wtyczkê z czujnika temperatury silnika i spróbuj odpaliæ - powinien zaskoczyæ, mog± byæ nierówne obroty i "gêste spaliny".
Pozdrawiam