thema - pomocy !



Kruszyna - 10-04-2009, 20:35
" />Witam ponownie..
Posiadam Lancie Theme 2.0 16 V na turbinie z gazem..
Jaki¶ czas temu zdarzy³ siê wybuch który spowodowa³ nawet zerwanie kolektora ss±cego..
Mechanik doszed³ do wniosku ¿e potrza zrobiæ g³owice..
Doszlifowa³ zawory.. posk³ada³ i mina !
Dalej to samo..
trwa to ju¿ prawie 3 miesi±ce wiêc rêce opadaj± do samej ziemi..
bêdê wdziêczny za pomoc..
towarzyszy mi ostatnio bardzo niska wiara w mo¿liwo¶ci "naszych" mechaników..
Bardzo licze na pomoc ze strony u¿ytkowników którzy maj± bardzo czêsto o wiele wiecej m±drego do powiedzenia ni¿ "eksperci"
Pozdrawiam i czekam na info




Dziadek - 10-04-2009, 20:46
" />Przyczyny strza³ów:
¶wiece zmieñ na nowe,przerwa o 0,1 mm zmniejszyæ jednak nie mniej ni¿ 0,8
przewody wysokiego napiêcia- nowe
za uboga mieszanka na gazie
wykrêæ ¶wiece na izolatorze bêdziesz widzia³ na którym cylindrze strzela³ bêd± pionowe rysy lub pêkniêcia,klapy przeciw wybuchowe masz zamontowane?



przemas81 - 10-04-2009, 20:56
" />klapa anty strza³owa przedewszystkim ja ja mam i nie raz mi conieco uratowa³a-a przyczyna to wg mnie tylko i wy³±cznie z³a mieszanka gazu



Kruszyna - 10-04-2009, 20:59
" />Klap nie mam..
Ponoæ na turbinie z klapami nie weso³o - samo w³±czenie turba powoduje otwarcie klap (?)
Na paliwie wszystko gra - tylko na gazie strzela..
Mo¿e faktycznie ¶wiece..
Jak zmienie to sie przekonam..
Wielkie dziêki i Weso³ych ¦wi±t




Dziadek - 10-04-2009, 21:01
" />Z do¶wiadczenia wiem,¿e nie tylko z³a mieszanka.Dobrze jest zamontowaæ klapê na przeciw rury doprowadzaj±cej powietrze do kolektora wtedy strza³ idzie prosto na klapkê.



Kruszyna - 10-04-2009, 21:03
" />Nic przy gazie nie majstrowa³em.. staram sie nawet tankowac w jednym punkcie..
Czy mo¿e mieæ to zwi±zek z zamian± przewodów odmy górnego z dolnym?
Odpala.. do 3 tys. spoko.. ko³o 4 - wybucha..
Co spowodowa³o zerwanie ca³ego kolektora i rozwalenie intercoolera



mario09 - 11-04-2009, 20:06
" />Mo¿e byæ tak, ¿e oprócz ¶wiec i kabli reduktor jest za ma³o wydajny i faktycznie mieszanka jest zbyt uboga. Dobry jest reduktor Lovato Major, ale niestety drogi. Co prawda mój kuzyn mia³ w 16v turbo zwyk³y reduktor Lovato i jako¶ to chodzi³o (troszkê narzeka³ na brak mocy), ale klapa by³a i na ni± na³o¿one by³y chyba ze trzy gumki bo przy wiêkszym do³adowaniu turbiny te gumki siê rozchodzi³y. Podejrzewam, ¿e ta ca³a operacja u mechanika kosztowa³a tyle, ¿e ju¿ by¶ mia³ sekwencje i ¶wiêty spokój.



jaro1959 - 11-04-2009, 20:19
" />Przewody zap³onowe s± bardzo istotne przy je¼dzie na gazie. Nieraz optycznie s± idealne, ale na gazie powoduj± problemy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \