Anonymous - 24-04-2006, 11:49
" />Od pewnego czasu mam problemy z niestabilnymi obrotami na jałowym biegu, obroty nie tyle falują co w różnych sytuacjach są inne, raz 800, raz 1000 czasem 1200-1500 a nawet 2000, na gazie i benie to samo, nie bardzo wiem za co się zabrać w tej kwestii, przepustnica się domyka bez problemu, dolot jest szczelny i wszystko ok, zapłon czy co, przepływomierz???? Trochę to upierdliwe jest:( Po za tym jest jakoś tak, że obroty po wciśnięciu sprzęgła jakos powoli spadają...
Druga rzecz to alternator, jak zapalam to świeci się ładowanie , po jakimś czasie gaśnie, na brak ładowania nie narzekam, aku trzyma i nawet na krótkie trasy kręci rozrusznikiem jak trza, też nie bardzo wiem co to może być, kabelek od ładowania jest ok.
W sobotę zmieniłem kopułkę bo węgielik ze środka po prostu znikł, a auto dalej jeździło w sumie bez problemu tyle że nieźle musiałą tam iskara przeskakiwać...
prezesjm - 24-04-2006, 12:37
" />
">Od pewnego czasu mam problemy z niestabilnymi obrotami na jałowym biegu, obroty nie tyle falują co w różnych sytuacjach są inne, raz 800, raz 1000 czasem 1200-1500 a nawet 2000, na gazie i benie to samo, nie bardzo wiem za co się zabrać w tej kwestii, przepustnica się domyka bez problemu, dolot jest szczelny i wszystko ok, zapłon czy co, przepływomierz???? Trochę to upierdliwe jest:( Po za tym jest jakoś tak, że obroty po wciśnięciu sprzęgła jakos powoli spadają...
Druga rzecz to alternator, jak zapalam to świeci się ładowanie , po jakimś czasie gaśnie, na brak ładowania nie narzekam, aku trzyma i nawet na krótkie trasy kręci rozrusznikiem jak trza, też nie bardzo wiem co to może być, kabelek od ładowania jest ok.
W sobotę zmieniłem kopułkę bo węgielik ze środka po prostu znikł, a auto dalej jeździło w sumie bez problemu tyle że nieźle musiałą tam iskara przeskakiwać...
Sprawdź termiczny zawór powietrza dodatkowego, wtyczka , przewód, czy zamyka sie poprawnie
Co do lampki ładowania to w Themie jest nietypowo, jak check nie dostanie sygnału z rozrusznika o rozruchu to lampka nie chce zgasnąć nawet jak alternator ładuje. Lampka od ciśnienia oleju zachowuje się normalnie ?
Anonymous - 25-04-2006, 01:01
" />Co do ładowania miałem podobny problem też twierdziłem ze mam wszystko oki dopóki nie oddałem akumulatora do reklamacji(i zwrócono mi go z odpowiedzią ze jest nadmiernie zasiarczony i był nie doładowywany) bo w mrozy palił ale jak samochód nie załapał od razu to po kilku dłuższych zakręceniach padał. Kontrolka po chwili gasła lądowanie i owszem było ale na dolnej granicy pomogła wymiana szczotek za 24 zł.
adamsiekierski - 25-04-2006, 09:12
" />Ja też mam w Themie problem z obrotami na jałowym. Tak jak napisał ppp bez wzgledu na to czy auto pracuje na benzynie czy na gazie. Co do kontrolki to oczywiście łaodwanie mi się świeci i dzieją się dziwne rzeczy z ciśnieniem oleju - raz się pali, raz nie itp. Sprawdzałem ładowanie i ciśnienie i jest ok. Tylko check wariuje
adamsiekierski - 25-04-2006, 09:14
" />Prezesjm - gdzie jest ten termiczny zawór powietrza dodatkowego?
prezesjm - 25-04-2006, 09:47
" />
"> Co do kontrolki to oczywiście łaodwanie mi się świeci i dzieją się dziwne rzeczy z ciśnieniem oleju - raz się pali, raz nie itp. Sprawdzałem ładowanie i ciśnienie i jest ok. Tylko check wariuje
To jest właśnie ten problem o którym pisałem. Jak Check nie dostanie sygnału z rozrusznika to właśnie wtedy dziwne cuda pokazuje, że to nie ma ładowania a to nie ma ciśnienia oleju. Uszkodzone jest połączenie pomiędzy rozrusznikiem a check`em. Do rozrusznika dochodzą 3 kable - gruby czerwony z akumulatora, cieńszy czerwony ze stacyjki i czerwony z zielonym paskiem do check`a. Tam należy szukać . Jeśli jest problem z dojściem to można sobie sprawę uprościć i po rozebraniu zegarów i checka dołożyć dodatkowy przewód np. od stacyjki (sygnał do rozrusznika) z drugiej strony do check panela złącze C ( 6 pinowe) pin 1 przewód czerwony z zielonym paskiem. Problemy z kontrolkami znikną na zawsze.
Co do zaworu powietrza to poszukaj na forum, było wałkowane na forum wiele razy, nawet ze zdjęciami. Zawór jest obok termostatu , taki talerzyk z kominkiem do którego jest podłączona wtyczka.