elninio - 29-06-2010, 21:55
" />Witam.
Na pocz±tek chcê przyznaæ ¿e mechanik±, elektryk± i elektronik± samochodow± zajmujê siê od pó³ roku, czyli odk±d "o¿eni³em siê" z Lanci± Them± '89 . Tak¿e sorry za wszelkie b³êdy w rozumowaniu, nazewnictwie, itp. Nie znêcajcie siê wiêc nade mn±
No to "jêczenie" czas zacz±æ .
Od momentu kiedy Thema wpad³a w moje rêce mia³a problemy (ale nie wielkie) z za niskimi obrotami na zimnym silniku.
W miêdzyczasie d³ubi±c pod mask± zauwa¿y³em przekrêcony czujnik po³o¿enia przepustnicy. Ustawiony by³ tak, ¿eby przy pracy na biegu ja³owym dawa³ informacjê do komputera (LE Jetronic) o czê¶ciowym otwarciu przepustnicy. Oczywi¶cie to poprawi³em. I siê zaczê³o... Obroty na zimnym tak spad³y, ¿e nie da³o rady utrzymaæ pracy silnika bez wci¶niêcia gazu.
Wpad³em na pomys³a, ¿e to pewnie walniêty czujnik temperatury kto¶ chcia³ poprawiæ przez oszukiwanie komputera b³êdn± informacj± o przepustnicy, wiêc wymieni³em czujnik temperatury na nowy i co ? D**a blada - to samo... Oba czujniki sprawdzi³em pó¼niej miernikiem, pokazywa³y podobne warto¶ci, wiêc to chyba nie to.
Potem pod m³otek posz³a przepustnica - my¶la³em, ¿e mo¿e brudna, czy co... Przeczyszczona i ¶wiec±ca trafi³a pod maskê i dalej bez zmian (chocia¿ obroty przesta³y falowaæ). Poradzi³em sobie tymczasowo przez odkrêcenie ¶ruby regulacyjnej na przepustnicy i teraz chocia¿ nie ga¶nie.
Przedwczoraj przyczepi³em siê do zaworu powietrza dodatkowego. W temperaturze pokojowej okienko jest otwarte na 1/4. Po podaniu napiêcia zawór siê zamyka w kilka minut (chyba dobrze ?). Jak wstawi³em go do zamra¿alnika otworzy³ siê do oko³o 1/3 otworu. No i nie wiem czy tak powinno byæ i czy nie powinien siê otwieraæ wiêcej ?
Wykombinowa³em, ¿e sztucznie dostarczê wiêcej powietrza na starcie mojej Themci i wykorzysta³em przewody od zaworu klimy (tego nad przep³ywk±). Po³±czy³em je za pomoc± wê¿a elastycznego, dziêki czemu przez zgniatanie i otwieranie mog³em dostarczyæ wiêcej tlenu. Efekt : przy dostarczeniu wiêkszej ilo¶ci powietrza (oczywi¶cie zmierzonego przez przep³ywomierz) obroty wzrastaj± o ok 100rpm.
Sytuacja na dzi¶ przedstawia siê tak.
Zimny silnik startuje "od strza³a", ale te¿ za kilka sekund obroty spadaj± do 500 - 600. W miarê wzrostu temperatury obroty dochodz± w koñcu do 1000 na w pe³ni rozgrzanym silniku. Gor±cy silnik te¿ nie ma oporów, ¿eby siê uruchomiæ, ale lekko ciep³y (50-80 stopni) nie da siê zapaliæ bez "przygazowania".
Kombinowaæ dalej z zaworem powietrza dodatkowego, czy to ¶lepy zau³ek i szukaæ gdzie indziej, a je¶li tak to gdzie?
Ps. Ja to chyba mam tendencjê do przy d³ugich postów...
Lukasz_TG - 29-06-2010, 22:17
" />Witam
Masz 8V czy 16V
Ja mam identyczny problem no mo¿e z jednym wyj±tkiem odpala na zimnym bez gazu i trzyma 1000 dopiero jak przegazuje zaczynaj± siê jaja z obrotami. Zrobi³em dok³adnie takie same zabiegi jak ty i nic. Zasuwa tak jak u ciebie otwiera siê identycznie. Ja ju¿ nie mam pojêcia co mo¿e byæ winne.
Pozdrawiam
elninio - 29-06-2010, 23:12
" />Najprostszy silnik 8V.
Z tymi obrotami da siê je¼dziæ, ale wkurza mnie to niemi³osiernie
Lukasz_TG - 29-06-2010, 23:21
" />
">Najprostszy silnik 8V.
Z tymi obrotami da siê je¼dziæ, ale wkurza mnie to niemi³osiernie
Da siê da mój kuleje ale nie ga¶nie, to jak szukanie dziury w ca³ym, co¶ jest winne tylko co. Ja ju¿ nie mam pomys³u dolot szczelny wszystko wyczyszczone sprawdzone i dalej dup... bez zmian, co dziwne problem pojawi³ siê nagle w zime przedtem by³o normalnie.
Pozdrawiam