Jacek - 04-07-2007, 15:56
" />Witam, strasznie mi buczy tylne koło -łożysko
Cena w sklepie mnie powaliła oryginał kosztuje ponad 600 -za zamiennik wołają 450zeta.
autko to thema 94rok z abs.
wg SKF prawdopodobnie to VKBA 1476
Ma ktoś jakieś doświadczenia/namiary?
Pozdrawiam
Patryklancia - 04-07-2007, 16:06
" />tak jak piszesz vkba1476 pozatym zamienników brak cena 400zł. :wink:
Patryklancia - 04-07-2007, 16:13
" />A jednak znalazłem zamiennik z snr 320zł
Miro - 04-07-2007, 16:32
" />Witam
Ja w mojej Themie ten temat już przerabiałem
Mam założone nowiutkie tylne jak i przednie łożyska, z tyłu wiadomo łozysko razem z piastą dlatego cena tak wysoka 8O
Na przód zapłaciłem - 400zł
Na tył - 630zł
Mam założone SKF na przód jak i na tył
Dzwoń do tego gościa - może jeszcze ma takie 660244099 firma AJS SERVICE w Warszawie
W serwisie mi gośc zawołał 700zł za szt 8O a w sklepie 460zł
Najtaniej mieli w AJS SERVICE i wątpie abyś dostał taniej niż 600zł
A jak nie to bierz od Patryklancia,cena ta sama z tego co widze
Patryklancia - 04-07-2007, 17:20
" />
">W serwisie mi gośc zawołał 700zł za szt 8O a w sklepie 460zł
Najtaniej mieli w AJS SERVICE i wątpie abyś dostał taniej niż 600zł
A jak nie to bierz od Patryklancia,cena ta sama z tego co widze
A jednak znalazłem zamiennik z snr 320zł
bogdan - 04-07-2007, 18:03
" />Drogi ten przód, wymieniałem ostatnio jedno dwie tarcze i jedno łożysko za które zapłaciłem 270zł. Pozdrawiam.
Miro - 04-07-2007, 18:37
" />
">Drogi ten przód, wymieniałem ostatnio jedno dwie tarcze i jedno łożysko za które zapłaciłem 270zł. Pozdrawiam.
Bo na przód kupowałem w serwisie Fiata i dlatego :x
Jaki ja głupi byłem,że nie pojechałem wcześniej do sklepu :cry:
Miro - 04-07-2007, 18:38
" />
">A jednak znalazłem zamiennik z snr 320zł
Rozumiem że te 320zł za 1szt
Jacek - 04-07-2007, 22:28
" />kurdebalans,
wygląda że podwoję wartość mojej lucynki.
Dzięki za info.
Chociaż z drugiej strony nie znęcała się nade mną kosztami napraw.
Pozdrawiam wszystkich : yesyes :
Anonymous - 04-07-2007, 22:36
" />w intercarsie VKBA 1476 kosztuje 419zł
jak znajde tańsze lub zamiennik to dam znać
Patryklancia - 05-07-2007, 09:02
" />
">A jednak znalazłem zamiennik z snr 320zł
Rozumiem że te 320zł za 1szt
zawsze podaje cene za sztuke :wink:
Patryklancia - 05-07-2007, 09:08
" />
">Drogi ten przód, wymieniałem ostatnio jedno dwie tarcze i jedno łożysko za które zapłaciłem 270zł. Pozdrawiam.
Z skf 1488 koszt 165zł, natomiast zamiennik z cx 100zł za zestaw na jedno koło.
Egon - 05-07-2007, 09:31
" />z tego co ja widze sa 3 typy
VKBA 1304 ilośc zebów abs 90
VKBA 1476 ilość zebów abs 44
oraz VKBA 1303 bez abs-u i to kosztuje około 230ZŁ ciekawe czy nieda sie tej tarczy absu przełożyć
http://i17.tinypic.com/4q8vt3k.jpg[/img]
Patryklancia - 05-07-2007, 09:40
" />
">z tego co ja widze sa 3 typy
VKBA 1304 ilośc zebów abs 90
VKBA 1476 ilość zebów abs 44
oraz VKBA 1303 bez abs-u i to kosztuje około 230ZŁ ciekawe czy nieda sie tej tarczy absu przełożyć
http://i17.tinypic.com/4q8vt3k.jpg[/img]
Jeżeli rozmowa jest konkretnie o themie z silnikiem 3.0 v6 z absem to jest jeden rodzaj który podałem vkba 1476 do którego znalazłem zamiennik z snr tak jak podałem 320zł na jedno koło.
Ogólno dostępny katalog skf klik
Egon - 05-07-2007, 09:44
" />do 3.0 faktycznie, ja niewiedziałem jaki silnik to podałem wszystkie 3
Miro - 05-07-2007, 19:51
" />Tak dokładnie VKBA 1476 do themy 3.0 V6
Właśnie śmigam na takich od 2miesięcy (nóweczki)
Jacek - 09-07-2007, 22:44
" />Witam,
własnie rozpakowałem nową piasteczkę SKF wybuliłem? JEDYNE 155 zeta z przesyłką, ale pan ze sklepu strasznie narzekał że miał być zamiennik Timkena a przyszedł oryginał i chyba dopłacę mu jeszcze 20 złociszów (jak będę zadowolniony).
Po założeniu podam potomnym namiary na sprzedawcę (po co przepłacać?)
Jutro dzień krwi i chwały (oby dniem wskrzeszenia był /temci/) -kto pamięta ten wie.
przygotuję fotki i opis z wymiany. : yesyes :
muszę tylko przygotować nasadkę 36 i ściągacz do łożysk.
pozdrawiam
Themcia już wkrótce będzie pomykać cichutko : yesyes : : yesyes : : yesyes :
Jacek - 09-07-2007, 23:03
" />
">Drogi ten przód, wymieniałem ostatnio jedno dwie tarcze i jedno łożysko za które zapłaciłem 270zł. Pozdrawiam.
coś mi tam popukuje z prawej przedniej strony -objaw dosyć dziwny bo jak skręcić w prawo to cichnie (tak jak łozysko) ale po jakimś czasie znowu slychać (więc chyba przegub) -sprawdziłem na kanale i jest luz na wewnętrznym homokinetyku -jak wymienię (65zł) to nmie zbiednieję a jak nie pomoże to wymienię łożysko.
Wracając do tematu to znalazłem przednie łozysko na necie -allegro -nie pamiętam producenta mam gdzieś zapisane za 37pln plus przesyłka.
Pracuję w łożyskach i nie mogę uwierzyć w 5 krotnie gorszą jakość dla standardów motoryzacji (nawet dla aftermarketu)
Prawda jest okrutna -nasze drogi nie dadzą szans nawet najdroższym łożyskom (więc lepsze tańsze nowe niż np najlepsze używane).
Pozdrawiam,
Jacek - 10-07-2007, 21:23
" />Dzisiaj był dzień dobroci dla Lucynki. Wymiana piasty zajęła bez wyścigów ok. godziny.
Przejażdżka i chwila prawdy :!: -przestał mnie doganiać odrzutowiec : yesyes : ale strasznie mi napier... przegub : cenzura : (wczesniej na granicy słyszalności)
Później załaczę fotki i opis wymiany -może ktoś skorzysta
pozdrawiam.
Miro - 10-07-2007, 22:16
" />Ok 1godz? :roll: to wymieniałeś jedna strone?
Widze że dosyć tanio kupiłeś to łożysko...
Przegub mówisz :x ile taki kosztuje do 3.0 V6
Jacek - 11-07-2007, 09:00
" />Wymiana piasty z jednej strony to naprawdę niewiele roboty.
Po zdjęciu koła odkręca się dwie śruby trzymające zacisk na prowadnicach (klucz 13 i 15 do przytrzymania) następnie z tyłu jeszcze dwie trzymające wspornik zacisku (kluczem 15).
Następnie dwie śrubki trzymające tarczę hamulcowaą (klucz 12) i zdjąć ją.
Następnie trzeba wybić korek z piasty (delikatnie by nie przebić -jeżeli nie ma nowego) -można to zrobić ostrożnie opukując jego krawędź przez tępy śrubokręt lub przecinak.
Po wyciągnięciu korka pozostaje tylko nakrętka centralna (musisz mieć klucz NASADOWY rozmiar 36)
Podam później średnicę otworu w piaście (bo nie ma tam za dużo miejsca)
Przed odkręcaniem (w lewo) trzeba wbić coś pod zagniecenie zabezpieczające szyjkę nakrętki i odgiąć ją od osi koła.
Odkręcamy nakrętkę i mocno ciągniemy piastę z osi -jeżeli nie pojawiła się korozja pod łożyskiem powinna ześć bez problemu. W przeciwnym wypadku zejdzie piasta z jednym pierścieniem zewnętrznym a drugi pierścień zostanie na osi.
W takim przypadku trzeba lekko naciąć pierścień (załącze zdjęcie), nacięciu przystawić przecinak (stycznie tak jakbyśmy chcieli odkręcić nakrętkę) i puknąć młotkiem (stal łożyskowa jest bardzo krucha i pęknie)
Jeżeli pierścień obróci się to znaczy że pękł i bez problemu można go zciągnąć np żabką. Nie należy wbijać między pierścień i kołnierz osi żadnych narzędzi.
Nowa piasta wchodzi bardzo lekko, (wyjąć plastik zabezpieczający pierścienie przed wypadnięciem) ale trzeba uważać by nie wypchnąć pierścienia od strony nakrętki (najlepiej wkładać dociskając pierścień rurką lub za pomocą nasadki którą odkręciliśmy nakrętkę (uwaga -musi być czysta)
Następnie bardzo mocno dokręcamy nakrętkę centralną i zagniatamy kołnierz na wycięciu osi.
Dalszy montaż w odwrotnej kolejności.
Z opisu może wyglądać na robotę żmudną ale robi się dużo szybciej i łatwiej niż się to wydaje)
Dzisiaj walczę z przegubem, (zobaczymy co z tego wyjdzie)
Pozdrawiam,