Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?



gracjan26 - 02-05-2007, 21:34
" />Witam.
Mam zamiar zmieniæ silnik w swojej Themie 2.8 V6 i teraz pytanie do u¿ytkowników Them jaki silnik najlepiej wybraæ który jest w tym modelu najmniej zawodny bo ja mam do¶æ swojego wiêcej w nim d³ubie ni¿ je¿dze. Proszê o porade.




wujek - 02-05-2007, 21:53
" />Witam,
To spory zakres przeróbek Ciê czeka. Do tej wersji to ca³e podmaszcze trzeba wymieniæ. A na jaki motor? Je¿eli trafi³by¶ dobry, suchy 2.5TD, z tych wcze¶niejszych, bez elektroniki to jest szansa (dbaj±c), ¿e i 800kkm przebiegnie. Mia³em taki (niestety, zaniedbany), ale przy minus 20st/C zapala³ bez problemu i niejedna dwulitrowa benzynówka musia³a siê pomêczyæ, aby dorównaæ.
Najlepiej poszukaæ ca³ej, do rozebrania i prze³o¿yæ, co trzeba. W przeciwnym przypadku przek³adka rozci±gnie siê, jak guma do majtek.
Drugi w kolejno¶ci, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzêt, do¶æ ³atwy w pod³±czeniu. Dobrze i tanio siê zagazowywuje. Ale kupuj±c licz siê z konieczno¶ci± ¶redniego remontu - panewki, pompa olejowa i g³owica. Chyba, ¿e co¶ dobrego trafisz.
A zakres zmian? Jak na wstêpie - uk³ad ch³odzenia, elektryka, skrzynia biegów. Reszty nie jestem pewien, ale pó³o¶ki te¿ chyba polec±.
Pozdrawiam



gracjan26 - 02-05-2007, 23:20
" />Wspomnia³e¶ cos o remoncie pompy olejowej nie mam pojêcia jak to u siebie zrobiæ a z tym mam najwiêksze problemy ci±g³y brak ci¶nienia oleju po nagrzaniu silnika jak odpalam na zimnym ma 3 bar na desce a jak z³apie temperaturê to spada do 0 bar czasem siê pojawi czasem znika ale w upale stoi niewiele wy¿ej ni¿ 0.5 bar i to mój najwiêkszy problem tego silnika.



bogdan - 05-05-2007, 10:19
" />Mam dwie 3.0V6 i nie powiem, s± awariiie 8O mimo to poleci³ bym szmer V6-i




grzole - 05-05-2007, 18:37
" />
">Drugi w kolejno¶ci, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzêt, do¶æ ³atwy w pod³±czeniu. Dobrze i tanio siê zagazowywuje. Ale kupuj±c licz siê z konieczno¶ci± ¶redniego remontu - panewki, pompa olejowa i g³owica. Chyba, ¿e co¶ dobrego trafisz.
Taki silnik sprzedawa³ niedawno PrezesJM. By³, z tego co pamiêtam, po fachowej kapitalce i to z ma³ym przebiegiem ponaprawczym. Warto napisaæ do G³ównego Elektronika Forum w tej sprawie - kwestiê swapu silnika ma w ma³ym palcu czego dowodem jest to, ¿e ten silnik 2.0 8v by³ u niego zamontowany w .... Kappie.



prezesjm - 05-05-2007, 19:27
" />
">ten silnik 2.0 8v by³ u niego zamontowany w .... Kappie.

hehe i jest nadal, zbyt du¿o zajêæ i V6 nadal czeka w gara¿u, ba³em siê na ostatni± chwilê rozgrzebaæ auto bo na zlot to bym musia³ Alf± przyjechaæ jak by co¶ posz³o nie tak. Tak wiêc na zlocie bêdê jeszcze 8V :cry:

Co do tematu to awaryjno¶æ silnika a awaryjno¶æ osprzêtu to ró¿ne bajki. ¦miem twierdziæ ¿e z racji prostej wi±zki silnikowej to s³absza 16V (ta bez VIS) chyba by³a najmniej k³opotliwa. Ma³o po³±czeñ - ma³o miejsc potencjalnej awarii.



gracjan26 - 05-05-2007, 21:58
" />Pojawi³ mi siê kolejny k³opot mia³em zlokalizowaæ przeciek wody do oleju i naprawa posunê³a siê do ca³kowitej rozbiórki silnika i jak zwykle panewki na t³okach 1 i 4 najdalej odsuniêtych od pompy s± w nienajlepszym stanie co gorsza silnik kilkakrotnie by³ naprawiany i mam 2 rodzaje kó³ek od wa³ków takie same s± w volvo 760 jak i praktycznie ca³y silnik. Po przegrzebaniu czê¶ci z poprzednich napraw znalaz³em kó³ka od wa³ków i co siê okazuje pierwsze kó³ko to oryginalne które by³o tu gdy j± kupi³em zadziwi³o mnie gdy przy³o¿y³em je tego co by³o obecnie na silniku prawdopodobnie od volvo to od lancy wygl±da jakby by³o dorabiane i przesuniêty punkt o 2 ¿eby i zêby siê dok³adnie nie zgrywaj± poza tym g³owica wygl±da jakby mia³a rozwiercany do lot powietrza.

Czy kto¶ siê spotka³ z czym¶ takim w swojej V6?.

Moja jest od nowo¶ci ospojlerowana i sadze ze te przesuniêcia s± wykonane przez firmê tungow±.



wujek - 15-05-2007, 13:33
" />Witam,
Jest co¶, co mo¿e pos³u¿yæ do odbudowy Themy kliknij.
Pozdrawiam



mario09 - 16-05-2007, 15:55
" />
">Witam,
Jest co¶, co mo¿e pos³u¿yæ do odbudowy Themy kliknij.
Pozdrawiam

Wujku, przeciez sam wiesz, ze ten silnik raz "dotekniety" juz nigdy nie bedzie dobrze chodzil.



gracjan26 - 18-05-2007, 00:40
" />Teraz ju¿ mam k³opot V6 z g³owy po zorientowaniu siê za czê¶ciami minimalny remont po rozebraniu ca³ego silnika wyniós³ by mnie 1500 z³ a ze siê trafi³a na allegro za 1500 z³ ca³a Trema 2.0 V.I.S i to poruszaj±ca siê z tym ze ma wywalony piszcz±cy Amor z ty³u i kilka innych defektów.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \