Themon - 21-06-2006, 11:32
" />witam. Kiedyś przy okazji jakiegoś drobnego przeglądu zawieszenia u znajomego natrafiliśmy na dziwny objaw. Mianowicie po podniesieniu tylko jednego przedniego koła w mojej Themie potwornie trudno jest obrocic koło (na luzie). Z jednym kołem w górze po odpaleniu i wbiciu biegu chciała zjechać z lewarka zamiast puścić napęd na podniesione koło. Natomiast po uniesieniu obydwu kół przednich nie jest jak w innych autach, czyli jeśli kręci się jednym kołem np. do przodu (na luzie) to drugie nie obraca się w kierunku przeciwnym tylko w tym samym... trochę mnie to zdziwiło i obdzwoniłem paru magików od skrzyń, bo obawiałem się że coś jest nie tak... No i dowiedziałem się, że ponieważ auto ma dużą moc a brakuje w nim kontroli trakcji, ma zeszperowaną skrzynię biegów... Dziwne ale możliwe... Wie ktoś coś na ten temat???
pozdr
prezesjm - 21-06-2006, 11:44
" />Oczywiście miały, 16V turbo z końca lat produkcji. Na półosi prawej pod rozrusznikiem jest taka okrągła puszka, po tym można poznać "zaszperowaną " szkrzynkę. Rozwiązanie identyczne jak w Kappie.
Patryklancia - 21-06-2006, 12:06
" />A moze ktoś sie orientuje jak to jest w dedrze 1.8 16v 115 Km z 96 roku czy jest szpera według niemiecjkiej instrukcji jest wzmianka o wegwahrspere ale czy to możliwe :hmmm:
Themon - 21-06-2006, 15:16
" />wegfahrspere to z niemiecka immobiliser z tego co wiem:)
bogdan - 21-06-2006, 20:36
" />Witam. Moje 3.0 też to mają