Artas - 19-06-2008, 07:55
" />Wczoraj wymieniłem końcówki drążków ponieważ były wybite i podczas delikatnego skręcania w prawą stukało mi w lewym kole. Po wymianie się poprawiło jednak teraz nie mam wątpliwości ,że przyczyną jest taże drążek kierowniczy od strony lewej.Moje pytania są następujące:
- czy wymiana jest problematyczna, bo jednak jest tam mało miejsca, czy uda się go wykręcić bo zdjęciu osłony
-przydałby się namiar na taki drążek i czy we wszystkich modelach Themy drążki są identyczne
mario09 - 19-06-2008, 08:50
" />Wymiana jest srednio klopotliwa. Najgorzej jest zakuc zabezpieczenie. Ja te drazki odkrecalem rurhakiem, natomiast zakrecalem juz kluczem, poniewaz mialy one konstrukcje przystosowana pod klucz bodaj 15. Jak juz wspomnialem klopot jest z zakuciem tego nieszczesnego zabezpieczenia.
Kazda Thema ma takie same drazki.
Artas - 02-12-2008, 09:39
" />Wczoraj znalazłem czas żeby zanurkowac do kanału i oblukać ten drążek czy aby na pewno on jest przyczyną stukania kiedy w czasie jazdy skręcam w prawo..i d.. : cenzura : Wygląda na to że stuki pochodzą z wnętrza maglownicy, podejrzewam że jest tam na wlocie jakieś łożysko.Zastanawiam sie teraz czy lepiej oddać maglownice do regeneracji czy zakupić używkę .Może ktos przerabiał ten temat i udzieli mi wskazówek
Piszczyk - 02-12-2008, 19:12
" />mogę ci posłać zdjęcia z regeneracji maglownicy w themie na meila
albo poszukaj na forum (kiedyś opisywałem)
co do stukania to w maglownicy masz tylko jedn łożysko i znajduje się ono na końcu "wałka atakującego" - tego połączoneko kolumną z kierownicą
sama listwa natomiast na końcach ślizga się w plastykowej tulejce od strony pasażera
http://images29.fotosik.pl/300/c2c62138200d36b5m.jpg[/img]
i pomiędzy plastykowym półksiężycem i zębatką od strony kierowcy
http://images28.fotosik.pl/301/59fadf5e3c6cf8bfm.jpg[/img]
koszty?
- niewiadomego pochodzenia maglownica: 100-250PLN
- regenaracja ze szlifowaniem wałka: ok 650 PLN
- regeneracja bez szlifu (same uszczelniacze) ok 250-300 PLN
- komplet uszczelek do złożenia samemu: 160 PLN (patrz zdjęcie poniżej)
http://images38.fotosik.pl/36/e2e3b01388a27bbam.jpg[/img]
a co do zaklepywania końcówki po wkręceniu drążka do maglownicy bez demontażu z auta:
potrzebna wiertarka tylko z udarem (jakiś wielozadaniowy SDS) i długie na około 18-25 cm wiertło (np fi 8 do betonu )
pięknie się zaklepuje (sprawdzone !!!)
Piszczyk - 02-12-2008, 19:17
" />
">.....
Kazda Thema ma takie same drazki.
starsze (pierwsze) modele miały gwint M12
takie jak twoja zdecydowanie M14
szukaj od Cromy , alfy 164
Artas - 03-12-2008, 10:15
" />Był bym wdzięczny gdybyś przysłał na mastermac@interia.pl
Kurcze, nie wiem czy sam dam radę sie tym zająć, nie bardzo mam warunki :cry: Garaż w którym mieści się pół mojego samochodu i kanał dla krasnali, trzeba działac na kucaka
Jak jadę na łuku w prawą stronę to strasznie napitala z lewej, aż kierownica chodzi sama na boki, wogóle ma tendencje do samoskrętów.Cos sie w tej maglownicy w środku dzieje
Artas - 03-12-2008, 13:41
" />A może jest jakas możliwośc kasowania luzów ?
Piszczyk - 03-12-2008, 17:03
" />
">A może jest jakas możliwośc kasowania luzów ?
nie od strony pasażera - chyba że nową tuleją prowadzącą
od strony kierowcy można spróbować podkładką pod sprężynę dociskającą plastykowy półksiężyc - ale czy zadziała???
fotki poślę jak będę w domu
Piszczyk - 03-12-2008, 21:48
" />coś mi szlag poczte trafił
albo jpg`i za duże
wszystkie dostępne zdjęcia masz tu
w razie problemów pisz na priv
nie robiłem opisów bo od momentu jak pracuję za biurkiem przy kompie to coraz mniej chce mi się klepać klawiature
a wczeniejszy opis jest tu