woytala - 01-05-2007, 15:30
" /> czy paliwo w układzie powinno być podczas postoju samochodu i dopiero jest podawane przy rozruchu czy nie czy jest to wina pompki że schodzi z układu podczas postoju
thema 2,0 16V i.e 91r.
wujek - 01-05-2007, 21:29
" />Witam,
Szczelność układu paliwowego - ciśnienie ok. 3 bar powinno utrzymać się przez min. 60 sek. po wyłączeniu pompy. Jeżeli maleje szybciej to przypuszczalnie nie trzyma szczelności któryś z wtryskiwaczy.
Podczas uruchamiania po postoju, pompa paliwowa jest włączana w momencie załączenia zapłonu (MAR) i, po chwili, wyłączana. To po to, aby uzupełnić ciśnienie w listwie do nominalnego. Ponownie pompa załączana jest w momencie uruchamiania silnika.
Praktycznie, ciśnienie w układzie utrzymuje się dość długo, nawet kilka godzin (ale na niższym poziomie niż 3 bary).
Pozdrawiam
pew - 02-05-2007, 09:42
" />a właśnie - wujek - nie wiem skąd masz te dane ale nie wiesz może jakie powinno być ciśnienie w Themie turbo 8v (silnik 834F-87)? u mnie jest 1,8-2,0 i ciągle mam wrażenie że lekko za słabo
wujek - 02-05-2007, 10:10
" />Witam,
Dane - z wynotowanych wyjątków z serwisówek, oryginalnych, chwilowo udostępnionych do wglądu (ale to już przeszłość).
Jeżeli masz poniżej 3 barów to trochę mało - mogą źle rozpylać wtedy wtryskiwacze, może przerywać na większych obciążeniach i nierówno pracować na jałowych. Czasem przyczyną jest słaba drożność filtra paliwa - ostatnio zatykają się jak najęte.
Jeżeli dobrze pamiętam to, i w 16v, i w turbo, ciśnienie w listwie 3-3.2 bara.
Pozdrawiam
pew - 02-05-2007, 13:02
" />a czujnik bierze właśnie z listwy?
wujek - 02-05-2007, 13:47
" />Witam,
Ciśnienie w listwie, regulowane przez regulator ciśnienia (bombka).
O którym dokładnie czujniku wspomniałeś?
Pozdrawiam
pew - 02-05-2007, 14:37
" />hehe nie ma jak dobrze postawione pytanie - właśnie się zorientowałem że ja od początku o czymś innym, czytam i nie widzę - ja o ciśnieniu powietrza do turbiny ... wracam na wakacje