Qba - 25-02-2006, 15:24
" />Zawsze jest problem jak ciśnienie spreżania jest za niskie, a co sie dzieje jak jest za duże.
Mam ciśnienie spręzania 16-17bar a powinno byc max 12.
Na poczatku myslalem ze mam miernik zepsuty bo kupilem nowy, jednak sprawdzalem tez na Themie po remoncie silnika i ona ma 10bar.
Czy sa jakies negatywne skutki tak duzego cisnienia?
Anonymous - 25-02-2006, 16:22
" />Nie po takim z nowu wielkim remoncie, bo cylindry i tłoki nie ruszane, tylko pierścionki zmienione były i nie 10 a 10,5 i 11, co nie zmienia faktu, że raczej to 16 to dziwna sprawa jest:))) Zagwozdka straszna, chyba, że ja mam po 12, a ty jakieś 13 i jest źle wyskalowany, ale zgłupiałem, najlepiej to byłoby sprawdzić, porównac z innym miernikiem. jakies pomysły?
Anonymous - 25-02-2006, 16:27
" />PPP co to jest Zagwozdka i czemu jesteś ukryty na forum :wink:
wujek - 25-02-2006, 16:46
" />Witam,
I dodatkowe info: silnik 2.0ie - objętość komory spalania 48.4ccm,
a silnik 2.0 16v to 42 ccm. A skok tłoka taki sam, 90mm.
Mierzyłem u siebie, przed założeniem instalacji LPG, 4x17bar, różnice na grubość wskazówki. Dobra ósemka to ciśnienie sprężania 13-14bar, wartości 9 (a nawet 10)bar uzyskuje 2.0Tie (odprężony pod doładowanie) więc warość 16-17bar dla szczelnej szestnastki wydaje się być wartością prawidłową.
Pozdrawiam
Jeremy McFee - 25-02-2006, 19:11
" />Coś mi się wydaje, że 16-17 to za dużo dla silnika benzynowego.
Niestety, nie pamiętam, jakie powinno być nominalne dla 2.0 16V.
U mnie po ostatniej naprawie rozrządu i planowaniu głowicy wynosi jak na obrazku (warsztat stwierdził, że jest bardzo dobrze):
http://www.pickledbrain.cba.pl/lancia/themabar.jpg[/img]
Jeremy McFee - 25-02-2006, 19:23
" />BTW - w tabeli, którą znalazłem podano tylko stopnie sprężania, i tak:
2.0 8V = 9,5
2.0 16V = 10,35
2.0 16V T = 8
3.0V6 = 9,5
2.5 TD = 22,5
Qba - 25-02-2006, 20:00
" />Czyli silniczek jest w super stanie
A juz sie balem ze cos jest nie tak
wujek - 25-02-2006, 21:05
" />Witam,
Można zrobić jeszcze pomiary porównawcze, tym samym ciśnieniomierzem,
przy odłączonych wtryskach i dobrze przewietrzonych cylindrach, w temperaturze "suchego" powietrza ok. 20 stopni C. "Suchego" tzn. o małej wilogotności.
Pozdrawiam
PS
Qba - silnik był zimny (nieodpalany tego dnia) czy już mocno ciepły.
Qba - 25-02-2006, 21:39
" />Mierzylem 3 cylindy na zimnym silniku, a na czwartej padl mi akumulator.
Potem zmierzylem tylko 4 ale juz na ciepłym silniku i mialem 16.
Wiec chyba roznicy nie ma.
Wiem ze powinno sie mierzyc na zimnym i na cieplym, ale dokladnie co to daje to nie wiem.
Kiedy jest wieksze cisnienie na zimnym czy na cieplym?
Anonymous - 25-02-2006, 22:37
" />na zimnym większe
makek - 26-02-2006, 14:56
" />Witam.
Rozwija się bardzo fajny temat.
Mówicie: 16-17 bar to dobra wartość? Nie twierdzę, że to źle jak silnik szczelny, tylko przy jakim ciśnieniu benzyna zacznie się spalać stukowo, czy silnikom 16v i 8v była dedykowana różna benzyna (oktany)?
Jeremy McFee na załączonym wykresie na max 15 atmosfer, chyba, że "p" można ciągnąć dalej. Ostatni manometr do pomiaru ciśnienia sprężania silników benzynowych, jaki miałem w rękch , miał zakres do 16 atm. Nieśmiało próbuję napisać, że 17 to jakoś dużo, ale może się mylę.
Qba - 26-02-2006, 15:23
" />Ja na mierniku mam do 20bar.
Jedynie co mnie ostatnio martwi ze silnik zaczal brac olej i to dosc duzo, nie wiem czy on gdzies nie wycieka po tych mrozach.
Szykuje sie na wymycie silnika i moze bedzie cos widac, tylko caly czas pogoda sie na mnie uwziela z tym sniegiem
Jezeli gdzies nie wycieka to co moze byc przyczyna zwiekszonego brania oleju?
I plyn z chodnicy tez ubywa
mario09 - 26-02-2006, 15:24
" />O! Tu mi przyszla na mysl pewna rzecz. Qba, jesli brac pod uwage to co napisal Makek i Twoje problemy z wysokimi obrotami, to sprobuj rozpiac czujnik spalania stukowego(jest pod kolektorem ssacym, przykrecony do bloku, kremowa wtyczka) i wowczas sprobuj przegazowac.
Qba - 26-02-2006, 15:30
" />Czy bedzie ta wtyczka widoczna na zdjeciu silnika od gory?
http://pancake.sggw.waw.pl/~gmazur/TS/g ... ilnika.jpg[/img]
Wczoraj stala sie rzecz niesamowita bo na dwojce widzialem na obrotomierzu 5,5 tys.
Jak sie zatrzymalem chcialem sprawdzic czy moj silnik sie cudownie sam wyleczyl przygazowalem od 1tys i zatrzymal sie jak zwykle na 5 tys, ale jak obroty spadaly przy 4tys przygazowalem i pierwszy raz zobaczylem na obrotomierzu 6tys 8O
A w czasie jazdy potrafi tak go przymulic czasem przy 3,5tys na chwilke a potem ciagnie dalej.
mario09 - 26-02-2006, 16:15
" />Wez latarke i popatrz w dol silnika mniej wiecej z tego miejsca, powinienes zauwazyc
http://www.sieradzsiec.one.pl/~mario09/ ... ilnika.jpg[/img]
Qba - 03-03-2006, 19:46
" />Pompa paliwa juz dziala
Odlaczylem czujnik spalania stukowego i po przygazowaniu zatrzymal sie obrotomierz na 5,5, jak spadal znowu przygazowalem i doszlo nawet do 7 tys.
Zauwazylem tez ze gdzie spod visu wychodzi siwy dym przy gazowaniu, ale skad to jest to nie wiem.
Jeremy McFee - 03-03-2006, 19:55
" />
">Pompa paliwa juz dziala
Odlaczylem czujnik spalania stukowego i po przygazowaniu zatrzymal sie obrotomierz na 5,5, jak spadal znowu przygazowalem i doszlo nawet do 7 tys.
Zauwazylem tez ze gdzie spod visu wychodzi siwy dym przy gazowaniu, ale skad to jest to nie wiem.
O kurcze! Siwy dym!!!
grzole - 03-03-2006, 20:12
" />Jeremi powiedz mi ile więc na takim wydruku (jak przykładowo załączyleś) powinno być oznaczone dla poprawnej 8 zaworówki?
Jeremy McFee - 03-03-2006, 20:54
" />
">Jeremi powiedz mi ile więc na takim wydruku (jak przykładowo załączyleś) powinno być oznaczone dla poprawnej 8 zaworówki?
Wydaje mi się, że pomiędzy 12 a 13 - ale zapytam w ASO.
Najważniejsze, żeby nie było zbyt dużych różnić pomiędzy cylindrami.