Swiety - 11-02-2009, 12:08
" />kupi³em niedawno od forumowicza Siwego silnik od themy 2.0 16v turbo, mia³ byæ jak ig³a, po remoncie, a wogóle nie trzyma cisnienia oleju... smok, sprawny, pompa sprawna, panewki OK, uszczelka OK, na zimnym silniku pokazuje 4 bary ale w mare rozgrzewania sie oleju silnik traci cisnienie zeby po chwili poklepaæ zaworkami :/ nawet zdjelismy pasek wyrownowazajacy...
ma ktos jakis pomys³?? zapcha³ sie gdzies jakis kanalik?
mario09 - 11-02-2009, 19:20
" />Byæ mo¿e trzeba sprawdziæ pompê oleju, czy siê nie rozkrêci³a. Jest ona skrêcana na kilka (nie pamiêtam dok³adnie ile) ¶rub na klucz krzy¿owy. Dostêp do ¶rub tylko po jej demonta¿u. Moja pompa tak mia³a.
P.S. by³em przy tym jak zabierali¶cie ten motor. Bra³em wtedy felgi od Siwego z tej jego bryki. Silnik faktycznie by³ po remoncie, wiem nawet kto go naprawia³ i dziwiê siê, ¿e co¶ z nim jest nie tak :?
nerolancia2 - 11-02-2009, 22:33
" />Witam
Tak no sprawa do¶æ uci±¿liwa, dok³adnie to po remoncie silnik mia³ na rozgrzanym oleju do temp. ok 80-90st ci¶nienie na biegu ja³owym czyli ok.800-850obr ci¶nienie rzêdu jednego bara wiêc nie by³o tak ¼le bior±c pod uwagê problemy z ci¶nieniem w tych silnikach. Auto przejecha³o ok 20tys km w wiêkszo¶ci po mie¶cie wiêc wiele mog³o siê wydarzyæ , autem kierowa³a w wiêkszo¶ci kobia³ka - ¿ona Siwego i trzeba wzi±æ pod uwagê ¿e pompa w chwili monta¿u nie by³a nowa. Mo¿e krzywa zu¿ycia drastycznie zaczê³a spadaæ w okresie niedalekim do uszkodzenia auta i mamy s³abe ci¶nienie.
Jest na to rozwi±zanie: proponowa³bym zakup nowej pompy oleju od wersji 1.9TD -jest chyba taka na allegro za 250z³, widzia³em ,
wnêtrzno¶ci obu pomp s± identyczne a ró¿nice s± w obudowach ze wzglêdu na mocowanie czujnika po³o¿enia.Bêdzie to mia³o jeszcze dodatkowe plusy --pompa powinna zapewniæ lepsze parametry przy ni¿szych obrotach --charakterystyka Diesla -w nich rzadko siê pojawia ten problem ,
Silnik by³ eksploatowany na rewelacyjnym oleju 10W60 i my¶lê ¿e nic mu siê nie sta³o a po tej operacji problem powinien byæ rozwi±zany .
Pozdrawiam
Swiety - 11-02-2009, 23:48
" />
">Byæ mo¿e trzeba sprawdziæ pompê oleju, czy siê nie rozkrêci³a. Jest ona skrêcana na kilka (nie pamiêtam dok³adnie ile) ¶rub na klucz krzy¿owy.
to sprawdzilismy bo zdemontowalismy pompe i ten mimo¶ród, bylo ok, nie mia³ sladów zuzycia, ale to chyba raczej pompa,
co do pompy z 1.9 hmmm sprawa do zastanowienia, dzieki za pomoc, zobaczymy co z tego bedzie
inna sprawa ze silnik mia³ byæ SPRAWNY a nie jest... ale raczej nic nie wskóram dzwoniac do siwego
tms - 14-02-2009, 20:03
" />Spróbuj jeszcze szarpn±æ miskê i skontrolowaæ zawór regulacji ci¶nienia b±dz prze³o¿yæ go z innej pompy.Ewentualnie pod³o¿yæ podk³adkê ok 1mm. pod sprê¿yne.
Jak nie pomo¿e a panewkowe sprawy s± w porz±dku to oznacza,¿e gdzie¶ ten olej ma mo¿liwo¶æ uchodziæ szybciej ni¿ to przewidzia³a fabryka np (przez wiêkszy luz na ³o¿ysku ¶rodkowym wa³ka balansów 1 lub 2).
Mo¿e tak byæ jak kad³ub silnika podczas remontu nie mia³ wybijanych za¶lepek i dmuchanych porz±dnie kana³ów magistrali g³ównej i pomocniczych.Po prostu dosta³ siê syf i wyrobi³o a ze wzglêdu na fakt ¿e ten silnik ma do¶æ spore zapotrzebowanie na olej (dodatkowo natryski na denka i turbo) przy wzro¶cie wydatku przep³ywu ci¶nienie spada.
No ale mam nadzieje ¿e olej masz pewny i porz±dny bo to podstawa.
Pozdrawiam.
tms - 14-02-2009, 20:15
" />Jakby co to mam jakie¶ pompki.Krk.
pawcio1 - 14-02-2009, 22:33
" />
">Spróbuj jeszcze szarpn±æ miskê i skontrolowaæ zawór regulacji ci¶nienia b±dz prze³o¿yæ go z innej pompy.Ewentualnie pod³o¿yæ podk³adkê ok 1mm. pod sprê¿yne.
Niestety jestem ma³o obeznany w temacie,ale chcia³em zapytaæ czy przez te podk³adkê wzrasta ci¶nienie?
Bany - 15-02-2009, 12:48
" />
">Spróbuj jeszcze szarpn±æ miskê i skontrolowaæ zawór regulacji ci¶nienia b±dz prze³o¿yæ go z innej pompy.Ewentualnie pod³o¿yæ podk³adkê ok 1mm. pod sprê¿yne.
Niestety jestem ma³o obeznany w temacie,ale chcia³em zapytaæ czy przez te podk³adkê wzrasta ci¶nienie?
nie i nie polecam tego typu tuningu.
podk³adka opó¼nia moment otwarcia zaworu przelewowego,
czyli zwieksza ci¶nienie maxymalne,którego nigdy nie osi±gniesz na wolnych obrotach.Dodatkowo sa jeszcze wieksze efekty uboczne takiego
rozwi±zania.
Tak ogólnie nie wiem jak silnik 2,0 16v mo¿e klepac zaworami bez oleju.
Tam jest mechanika i bez oleju jest cicho,na wolnych na rozgrzanym mocno oleju i przy niskich obrotach potrafi b³yskac lampka cisnienia.
Moze naczyta³es sie jakich¶ specjalistów i troche panikujesz,
ci¶nienie odczytane z zegara seryjnego nijak ma sie do rzeczywistosci...
tms - 15-02-2009, 21:07
" />No to niech kolega Bany nie poleca ale skontroluj sobie w ten sposób zawór.
Seryjny wskaznik jest orientacyjny ale dok³adno¶æ 25 % w zupe³no¶ci wystarcza do organoleptycznego stwierdzenia czy masz ci¶nienie dobre czy niebardzo.
Swiety - 15-02-2009, 21:14
" />
">Tak ogólnie nie wiem jak silnik 2,0 16v mo¿e klepac zaworami bez oleju.
Tam jest mechanika i bez oleju jest cicho,na wolnych na rozgrzanym mocno oleju i przy niskich obrotach potrafi b³yskac lampka cisnienia.
Moze naczyta³es sie jakich¶ specjalistów i troche panikujesz,
ci¶nienie odczytane z zegara seryjnego nijak ma sie do rzeczywistosci...
teraz to wiem ze jest mechanika, ale jednak cos klepa³o, jak pojawi³ sie taki dzwiek w 1.6 turbo to by³a wina pompy oleju i posypa³y sie panewki...
">na rozgrzanym mocno oleju i przy niskich obrotach potrafi b³yskac lampka cisnienia.
no tak w³a¶nie sie dzieje, ale to wynika³o by z niedbalstwa i niedoróby fabryki, po to dawali lampke ¿eby sobie mryga³a?? raczej nie bardzo...
tms - 15-02-2009, 21:16
" />W zale¿no¶ci od modelu czujnika ci¶nienia (na kontrolkê) ci¶nienie przy którym ga¶nie to (0,4-0,7) bar.W zupe³no¶ci wystarcza to by tworzy³ siê prawid³owy klin smarny, jednak tylko dla ma³ych nacisków powierzchniowych-czyli niskich obrotów i ci¶nieñ efektywnych w cylindrze czyli nacisków na panew.
Za wysokie ci¶nienie zaburza tworzenie filmu olejowego, powoduje szybsze starzenie oleju, a w ekstremalnych przypadkach nawet p³ukanie warstwy kompozytu z panewki.
Bany - 15-02-2009, 21:49
" />
">Tak ogólnie nie wiem jak silnik 2,0 16v mo¿e klepac zaworami bez oleju.
Tam jest mechanika i bez oleju jest cicho,na wolnych na rozgrzanym mocno oleju i przy niskich obrotach potrafi b³yskac lampka cisnienia.
Moze naczyta³es sie jakich¶ specjalistów i troche panikujesz,
ci¶nienie odczytane z zegara seryjnego nijak ma sie do rzeczywistosci...
teraz to wiem ze jest mechanika, ale jednak cos klepa³o, jak pojawi³ sie taki dzwiek w 1.6 turbo to by³a wina pompy oleju i posypa³y sie panewki...
">na rozgrzanym mocno oleju i przy niskich obrotach potrafi b³yskac lampka cisnienia.
no tak w³a¶nie sie dzieje, ale to wynika³o by z niedbalstwa i niedoróby fabryki, po to dawali lampke ¿eby sobie mryga³a?? raczej nie bardzo...
o lampce nic wczesniej nie wspomina³e¶...
generalnie chyba jest po to ¿eby swieciæ jak jest niskie ci¶nienie...
ale jak juz mryga i zegar pokazuje ponizej 1 bara to masz za niskie ci¶nienie,kontrola zaworu nic nie da,nie ma od wp³ywu na ci¶nienie na wolnych obrotach,sprawdzi³ bym czy np.smok jest szczelnie przykrecony do pompy,co z ch³odnic± oleju?
jak ci tak klepa³o a potem posz³y panewki ,to klepa³y panewki ale to inny dzwiek niz zawory
Swiety - 15-02-2009, 23:46
" />smok sprawdzony, klepa³o tak samo jak w 1.6 wiec moze to panewki, kuzyn bedzie to sprawdzaæ jak go najdzie ochota kolesie na SR.pl pisza co¶ o panewkach wa³ków balansuj±cych...
co z ch³odnic± oleju ma byæ??
Bany - 15-02-2009, 23:58
" />nie spotkalem sie ¿eby cos sie sta³o z panewkami na wa³kach,
starsze silniki tego typu mialy problem z ciscieniem na wolnych,
dlatego potem zmieniono natryski oleju na denko t³oka na takie wkrecane
z zaworkami,ale nie wiem co masz u siebie