AleX - 29-10-2006, 13:27
" />Czesc man Theme 94 r 2.0 8v 85kW i mam tylko lampke ktura wskazuje na cisnienie oleju... otoz pytanie: gdy na dworze jest + 3~6 no i nizej zapala mi sie na 5 sek pomroga i gasnie po 5 sek znowo i potem na zasze gasnie? Gdy cieplej nie zapalia sie, i w czasie jazdy nie pali sie i nie mroga? Co to moze byc?
mario09 - 29-10-2006, 20:42
" />Ten typ tak ma. W swojej mam dokladnie tak samo.
AleX - 29-10-2006, 20:55
" />uff : yesyes : lepiej mi stalo DZIEKUJE
makek - 29-10-2006, 22:51
" />W takim przypadku zainteresowa³bym siê dok³adniej ci¶nieniem oleju, tzn ci¶nienie w stanie nagrzanym / obroty. Mo¿e co¶ dolega pompie, a mo¿e wypracowane punkty smarne, 5 s na ustabilizowanie ci¶nienia to chyba d³ugo, oczywi¶cie mo¿na zmieniæ olej na tzw. "zimowy", mniej wra¿liwy na nisk± temp. Ale, ¿eby spaæ spokojnie, to nale¿y wiedzieæ jakie jest ci¶nienie oleju , czujnik (na lampkê) jest do¶æ nisko w porównaniu z ci¶nieniem nominalnym.
mario09 - 29-10-2006, 23:20
" />Sadze, ze jest to wina pompy. W Themie pompa lubi sie "rozkrecac" i mysle, ze to jest cala przyczyna.
prezesjm - 30-10-2006, 08:44
" />Tak jak koledzy pisali zapewne rozkrêcona pompa, dodatkowo s³abe ju¿ panewki i w tym aucie jest taki efekt. Im zimniej, tym d³u¿ej ¶wieci lampka. W themie czujnik ci¶nienia jest za filtrem oleju, gdy pompa ma ma³± wydajno¶æ (z powodu poluzowania tej blachy) to ci¶nienie za filtrem jest na tyle ma³e ¿e pali siê lampka do momentu a¿ uk³ad nape³ni siê olejem. Logicznie bior±c, nie powinna siê paliæ na zimno, bo gêsty olej itd ale tu jest w³a¶nie odwrotnie. Je¶li chcesz autem dalej je¼dziæ to koniecznie trzeba zdj±æ miskê olejow± i poskrêcaæ pompê oleju, przy okazji niejako mo¿na daæ nowe panewki ( koszt oko³o 140 PLN), jak to umiesz zrobiæ sam to koszty ma³e. Na szybko mo¿na daæ filtr paliwa z Poloneza ( jest on wiêkszy gabarytowo od zalecanego przez filtrona - taki ma³y z cinquecento ), filtr z poloneza ma mniejszy opór i lampka szybciej ga¶nie co oznacza szybsze smarowanie silnika. Warto to zrobiæ jak najszybciej bo jak obróci panewkê to bez wyjmowania silnika siê nie obejdzie a to znacznie podra¿a ca³± imprezê.
mario09 - 30-10-2006, 12:29
" />Ja tak mam juz dwa lata, a jakbym zaczal sie z tym bawic to juz chcialbym w silniku zrobic wszystko wiec poki co nie robie nic :wink:
pew - 30-10-2006, 14:16
" />a w³a¶nie - to mo¿e przy okazji spytam - czy kto¶ ma rozpisane prawid³owe ci¶nienie oleju dla silnika 2.0 8v z turbink±? przy 2000 RPM mam ok. 2, przy 3000 ok. 3/3,5 przy 4000 ok. 4/4,5 ...
AleX - 30-10-2006, 19:05
" />
">Je¶li chcesz autem dalej je¼dziæ to koniecznie trzeba zdj±æ miskê olejow± i poskrêcaæ pompê oleju, przy okazji niejako mo¿na daæ nowe panewki ( koszt oko³o 140 PLN), jak to umiesz zrobiæ sam to koszty ma³e.
panewki to nr 6?
http://img113.imageshack.us/img113/3471/nareadld8.png[/img]
jezeli tak to mi cos pukalo caly czas jak posiadam auto a teraz to pukanie jest wyrazniejsze..... :?
prezesjm - 30-10-2006, 20:32
" />Tak nr 6 to panewki korbowodowe, trzeba by jeszcze wymieniæ panewki glówne na podporach wa³u.
Pukaæ mo¿e panewka lub sworzeñ (nr 5). Je¿eli zadajesz takie pytania to sam tego nie zrobisz i nie zdiagnozujesz. Trzeba udaæ siê do mechanika który powinien oceniæ stan wa³u czy warto dawaæ nowe panewki. Je¿eli panewki ju¿ pukaj± to czas najwy¿szy bo pewnego piêknego poranka panewka obróci siê i wtedy trzeba robiæ powa¿ny remont.
AleX - 30-10-2006, 20:47
" />Tak sam nie zrobie poniewaz nie mam pomiszczenia a pytam poniewaz nie znam poprawnej nazwy polskiej tego ( u nas to wkladysz lub indeklai, a eper na poskim daje to jak pulpanewka....) Stan mozna diagnozowac tylko zdejmujos miske olejowo? Na sluch probowali zdiagnozowac juz 3 majsterkowiczuw i wszyscy mowio ze poka z gury..... a bylo i takich co muwio ze to panewki.... sam nie wiem komu wierzyc i mysle ze najlepiej zainwestowac zmienic panewki, pozbierac pompe olejowo i zamienic olej....
P.S. zmienialem olej, gdyby byly znoszone panewki to byloby troche struszki metaliowej?
mario09 - 30-10-2006, 21:24
" />Rownie dobrze moga cykac zawory. Na zimnym silniku niekiedy jest wrazenie, ze pukaja. Wez drewniany kij od szczorki i probuj miedzy kolektorem go wkladac mniej wiecej na wysokosci walu. Jest piec panewek glownych. Podziel sobie to jakos i po dolozeniu do odpowiednich miejsc i przylozenia ucha z drugiej strony kija bedzie juz cos wiadomo.
AleX - 30-10-2006, 21:28
" />Jutro z rania zprubuje :!: wiele ty juz swojo Themo odjezdziles?
AleX - 31-10-2006, 20:55
" />Stuk nie zdolu i przejawia sie tylko wtedy gdy jest zmiana obrotow z malych na wielkie i tylko w malym zakresie obrotow od 1500 do 2000, stuk zgury.... Jeszcze pytanko..... czy filtron OP 566/2 dobry filtr? Cy lepiej jakis mann?
mario09 - 01-11-2006, 07:01
" />
">Stuk nie zdolu i przejawia sie tylko wtedy gdy jest zmiana obrotow z malych na wielkie i tylko w malym zakresie obrotow od 1500 do 2000, stuk zgury.... Jeszcze pytanko..... czy filtron OP 566/2 dobry filtr? Cy lepiej jakis mann?
Ten filtr (OP 566/2)jest ok, sam takiego uzywam. Stuk moze dochodzic rownie dobrze z cylindrow (zle spalanie nieszanki). Mialem kiedys taki problem w Cromie 2.0 ie. Na benzynie po gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu slychac bylo 2-3 metaliczne stuki podczas "wchodzenia" na obroty. Na gazie tego nie bylo. Usterki nie wyeliminowalem gdyz auto zostalo sprzedane. Podejrzewalem zapchany katalizator. Zanim zaczelo to sie dziac dziurawa byla fleksa na rurze wydechowej i miala troche przedmuch. Wymienilem cala ta rura z nowa siatka i w tym samym momencie to sie stalo.
AleX - 01-11-2006, 08:28
" />Dziekuje za podzielenie sie doswiadczeniem, ale na odleglosc nic nam sie nie uda! Na zakonczenie gdy kupilem samochud mial ddziurawy wydech w wieliu czesciach to go zamienilem (tylni, srodkowy tlumniki, przednie to zlocze oprucz katalizatora) stuk jest wyrazsniejszy gdy motor jest zimny, regulowano mi zawory i mieniano rozrzod z napinaczami i to samo (powiedzieli ze zawory byly zacisniete). Kiedy motor nagrzeje sie styk jes ale mniej slyszalny i motor pracuje jak diesel, zmienilem swiece i troszeczke twardziej zaczol pracowac..... Ciiognie dobrze dymu niema....
P.S. temperatyra wg wskazniku rzadko kiedy w czasie jazdy w mieszanym cykliu osioga 80 stopni... w korkach ok 90~95 z ranie podczas 15 min podrurzy do roboty wczale 70 stopni..... zly termostat?
Anonymous - 01-11-2006, 19:54
" />Mi siê te¿ wydawa³o, ze pukaj± zawory, klekot by³ niemi³osierny, mia³em jechac na regulacjê, ale nie zd±¿y³em... panewka siê obróci³a... Jeden z mechaniorów twierdzi³, ¿e jeden z pomiêdzy tych pukaj±cych d¼wiêków to korbowód i okaza³o siê, ze mia³ racjê... wcze¶niej kto¶ robi³ pseudoremont i ka¿dy z czopów korbowych by³ na innym szlifie... Rozkrecenie pompy oleju w sumie prosta sprawa, ale duzo roboty ¿eby siê dostaæ. Wymiana panewek od do³u to temat raczej dla ludzi z do¶wiadczeniem i przynajmniej jakim¶ kana³em, bo na le¿±co to sobie mozna.... do tego klucz dynametryczny oczywi¶cie i oko specjalisty co by obejrza³ panewki i czopy na wale.
AleX - 01-11-2006, 20:59
" />Jak sie przekreci to bedzie remonta kapitalny
pew - 02-11-2006, 14:02
" />
">Jak sie przekreci to bedzie remonta kapitalny
na ja mia³em :cry: wtedy ju¿ siê robi w sumie wszystkie panewki i przy okazji pier¶cienie i przy okazji mo¿na sprawdziæ wa³ g³ówny czy prosty jak strza³a czy niekoniecznie :wink: a jak ju¿ siê tak rozebra³o silnik to po ca³o¶ci mocium panie (i p³acimy jak za pó³ ca³kiem dobrej u¿ywanej Lancii) - jak to siê kocha ten swój samochód ...
mario09 - 05-11-2006, 14:11
" />Wszystko sie u mnie wyjasnilo. Wczoraj wymienilem filt oleju z OP566/2 na oryginalny filt oleju sygnowany Fiat/Lancia (niebieski z logo Lanci ). Jest on gabarytow poprzednika z Filtronu czyli OP566. W autku po nocy lampka sie nie zapalila. Zastanawiam sie czy filt od Poloneza ma zawor zwrotny w srodu tak jak OP566/2 i czy bez obaw mozna go zamontowac do tego silnika.
AleX - 05-11-2006, 14:23
" />Aha dzieki szukam filtra , a gdzie kupiles i za wiele? Radosci pelne spodnie
P.S. Dzieki prezesjm za inspiracje do dzialania mario09
mario09 - 05-11-2006, 16:09
" />W zasadzie to nie zainspirowal mnie Prezesjm lecz moj ojciec (sceptycznie podszedlem do tego pomyslu, ale zadzialalo). Przyniosl mi taki filt i kaza wymienic. Nie wiadomo ile kosztowal bo jest stary, ale nieuzywany, byl gdzies zachomikowany w garazu.
AleX - 05-11-2006, 16:46
" />jasne
mario09 - 05-11-2006, 19:43
" />Rodzicow sluchac sie trzeba zwlaszcza, ze ojciec to stary i doswiadczony mechanior
prezesjm - 05-11-2006, 20:26
" />
">Wszystko sie u mnie wyjasnilo. Wczoraj wymienilem filt oleju z OP566/2 na oryginalny filt oleju sygnowany Fiat/Lancia (niebieski z logo Lanci ). Jest on gabarytow poprzednika z Filtronu czyli OP566. W autku po nocy lampka sie nie zapalila. Zastanawiam sie czy filt od Poloneza ma zawor zwrotny w srodu tak jak OP566/2 i czy bez obaw mozna go zamontowac do tego silnika.
Filtr od poloneza nie ma wszystkich zaworkow ale praktyka pokazuje ¿e mo¿na bez obaw stosowaæ do 8V bez ¿adnych negatywnych konsekwencji. Bonusem jest szybsze ga¶niêcie lampki co oznacza ¿e szybciej mamy ci¶nienie na panewkach . Jak dobrze pamiêtam nie ma w tym filtrze zaworu By pass co przy zupe³nym zapchaniu filtra (i braku takiego obej¶cia w silniku) mo¿e doprowadziæ do zatarcia silnika. W praktyce sytuacja ma³o realna i jeszcze dodatkowo czujnik jest w takim miejscu ¿e po zapchaniu filtra mamy spadek ci¶nienia i ¿aden kierowca nie powinien jechaæ dalej przy ¶wiec±cej lampce.
AleX - 06-11-2006, 07:11
" />Od poloneza to bedzie OP520 ?Jest tanszy niz OP566/2, a nie lepiej byloby kupic oryginal nie tak bardzo drogo kosztuje 35~45 zl, lub zamiennik renomoanej firmy takiej jak MANN lub FRAMM.
P.S. Oficjalny dealer Fiata u mnie jeszcze nie odpowiedzial czy ma oryginal i jaka jest jego cena jezeli nie bedzie sprubyje MANN a potem OP 520
mario09 - 06-11-2006, 07:57
" />Na allegro jest UFI za 20zl+wysylka.
AleX - 06-11-2006, 18:40
" />Kupilem oryginal 28Lt (32 Zl) dzis zamienie i powiem..
AleX - 07-11-2006, 06:36
" />Tego sie i obawialem,lampeczka cisnienia oleju zapalila sie, oryginal gabarytowo jest taki samy jak i filtron op 566/2, pojezdze pare dni i sprobuje czampion on gabarytowo jest szerszy t.z. pojemnosc wieksza....
AleX - 05-04-2007, 19:21
" />Dzis zmienilem olej i filt oleju chcialem Framm i.... sprzedawca dal mi PH 5822.... od lada niva analog filtronu OP 520 z valve t.j mnie oszukal , zapytalem go czy ma 3 valve muwi tak no i uwiezylem a teraz przewiezylem i mi sie wydaje ze zostalem oszukany... :? jak teraz cos udowodnic? i czy warto cos robic?
ARman - 05-04-2007, 19:56
" />Gdzie kupowales? Na rynku?
AleX - 05-04-2007, 20:10
" />
">Gdzie kupowales? Na rynku?
nieee UAB Dagris oficjalny importer i troszeczke naplotalem.... filt taki Fram PH 2863-1 zamiennik OP566/2i MANN W717/2.... ale wiel on ma zaworow
P.S. ale wszystko jedno to jest do Lady i do poloneza tez pasuje
AleX - 07-04-2007, 10:04
" />Zauwazylem, t.j. policzylem ze z tym filtrem lampka cisnienia oleju nie gasnie jeszcze dluzej (gabarytowo jest wiekszy od OP566/2)
Mariusz91 - 03-05-2010, 23:50
" />Witam!
Odgrzebuje temat bo mam pytanie dotycz±ce kontrolki oleju. Grzeba³em po forum i dowiedzia³em siê ¿e lubi ona wariowaæ, ale chce by znawcy tematu siê wypowiedzieli.
Moja Thema to 2.0 16v bez V.I.S '90 Gdy pracuje na ja³owych obrotach (ok 1000) to zapala siê jej kontrolka ci¶nienia oleju gdy do³o¿ê po garach ga¶nie i zapala siê dopiero po zej¶ciu na ja³owe. Dzieje siê tak przy temperaturze 90 stopni. Co mo¿ecie o tym powiedzieæ?
prezesjm - 04-05-2010, 13:38
" />Masz dwie mo¿liwo¶ci . Albo masz rozkalibrowany czujnik lub faktycznie za ma³e ci¶nienie oleju. Pozostaje wykrêciæ czujnik i zmierzyæ ci¶nienie zewnêtrznym miernikiem lub zakupiæ nowy czujnik za parê zeta i ju¿ bêdziesz wiedzia³ gdzie problem . proste - prawda ?
Mariusz91 - 05-05-2010, 23:03
" />To jest proste i to wiem My¶la³em ze powiesz co¶ na temat "g³upiej±cej" kontrolki Swoj± drog± s³ysza³em nie raz ¿e "Fiaty tak maj±"... po pierwsze to nie Fiat. Po drugie co jak co ale ci¶nienia oleju ignorowaæ nie bêdê...
Mariusz91 - 06-05-2010, 18:09
" />Moja Thema ma wska¼nik ci¶nienia oleju. Czy kontrolka ci¶nienia i ten wska¼nik bior± sygna³ z tego samego czujnika? czy tez ka¿de ma swój?
Dorzucam do tego filmik
Podczas sprawdzenia emperatura cieczy ch³odz±cej 90 i temperatura oleju 75
Mariusz91 - 05-06-2010, 17:32
" />Czy przyczyn± mo¿e byæ to, ¿e pompa siê rozkrêci³a?