Thema 3,0 V6 -problem z wysokimi wolnymi obrotami



Jacek - 09-03-2010, 22:42
" />Od jakiego¶ czasu mam zagwozdkê: po odpaleniu wchodzi na 2-2,5tys. obr i po jednym dwóch przegazowaniach schodzi do 900-1000. Raz na dziesiêæ odpala prawid³owo. Czy¶ci³em silnik krokowy ale efektu nie zauwa¿y³em. Posprawdza³em (i wymieni³em sparcia³e tuleje gumowe i G. Do³o¿y³em dodatkow± sprê¿ynê powrotn± przepustnicy i nic. Mia³ kto¶ mo¿e podobne problemy za sob±?




faraon - 09-03-2010, 23:13
" />Nie znam tego silnika, ale ... czy na osi przepustnicy jest czujnik jej po³o¿enia k±towego ?



KGB - 10-03-2010, 01:04
" />JA mialem z 2.0 20v,
ale trzymal 2600-3000rpm i nie mial zamiaru odpuscic,
braciszek oddal do warsztatu ,bo mnie nie bylo akurat i sciagneli z niego 180pln i mowili ,ze czyscili przepustnice ,
nie wiem co tam narobili ,jak pojade do domu to dokladnie obejze ,czy czegos nie przycieli



Jacek - 10-03-2010, 09:06
" />ECU to Motronic M1,7 z czujnikiem po³o¿enia przepustnicy potencjometrycznym (nie ma styków na krzywce)
Sprawdza³em go w pierwszej kolejno¶ci i oporno¶æ zmienia³a siê siê p³ynnie. Sprawdzê jeszcze raz, byæ mo¿e pêk³ kabel wi±zki bo nie mogê wej¶æ w tryb autodiagnozy (wymuszanej peda³em gazu)




faraon - 10-03-2010, 09:19
" />
">ECU to Motronic M1,7 z czujnikiem po³o¿enia przepustnicy potencjometrycznym (nie ma styków na krzywce)
Sprawdza³em go w pierwszej kolejno¶ci i oporno¶æ zmienia³a siê siê p³ynnie. Sprawdzê jeszcze raz, byæ mo¿e pêk³ kabel wi±zki bo nie mogê wej¶æ w tryb autodiagnozy (wymuszanej peda³em gazu)


Miewa³em takie przypadki, je¶li k±t otwarcia przepustnicy by³ za du¿y /mówimy tu o wielko¶ciach w granicach 1 stopnia k±towego/ lub CZUJNIK pokazywa³ co¶ ¼le. W moich przypadkach, po podpiêciu czujnika po³o¿enia przepustnicy do EXAMINERA widaæ by³o jaki k±t wskazuje czujnik /i taki przekazywa³ do centralki - ona dawkowa³a paliwo/. Nale¿y znaæ k±t "fabryczny" i ...
- na pod³±czonym EXAMINERZE delikatnie !! poluzowaæ /je¶li s±/ ¶ruby mocowania czujnika i delikatnie "pukn±æ" w czujnik aby k±t na wy¶wietlaczu EXAMINERA pojawi³ siê taki jaki powinien byæ w ustawieniach fabrycznych. Dokrêciæ mocno ¶ruby i ... po wszystkim. Powy¿sze dotyczy parametrów na "wolnych obrotach".

"Zresetowaæ" centralkê - ustawiæ parametry wyj¶ciowe - fabryczne.

To by³a czêsta przypad³o¶æ Fiatów, gdzie po wszelkiego typu diagnozach wymieniano ca³e ECU - i nic to nie dawa³o. A ró¿nica w k±tach by³a 0,43 - 0,67 stopnia. Czyli niewidoczna dla oka
Spróbuj - mo¿e u Ciebie ten "patent" zadzia³a. Je¶li by³oby to, to u Ciebie k±t bêdzie wiêkszy ni¿ wg ustawieñ fabrycznych. Przed diagnozowaniem zobacz czy przepustnica nie ma luzów - to te¿ przy jej poruszaniu bêdzie widaæ na ekranie EXAMINERA jak siê zmieniaj± parametry - przy oczywi¶cie wy³±czonym silniku.



Jacek - 10-03-2010, 09:28
" />Dziêki,
Najpierw sprawdzê ewentualnie usunê luzy przepustnicy, potem pomknê na examiner
THX
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \