marcineq - 23-02-2008, 22:18
" />Witam. Po pierwsze dzięki za odpowiedzi do poprzedniego tematu. Następna sprawa-brak ładowania. Alternator firmy bosch który nagle wyzionął ducha. Sprawdziłem ewentualne pojawienie się zwarcia końcówej uzwojeń do masy,wymieniłem regulator i nadal cisza. Wypada chyba zabrać się za sprawdzenie mostków diodowych,tylko z tego co się orientuję nie do wszystkich jest dostęp. Prawdopodobnie do zacisku wzbudzenia został podłaczony przewód zacisku D+ (z tego co mówił mechanik). Nie jestem pewien co może jeszcze ulec uszkodzeniu w przypadku takiego zwarcia. Jeśli ktoś sprawdził proszę o odp.
pozdrawiam
prezesjm - 23-02-2008, 22:55
" />Jak czytam Thema i brak ładowania to muszę zapytać czy faktycznie akumulator nie jest ładowany ( inaczej - napięcie zostało zmierzone miernikiem na zaciskach), czy polegasz tylko na świecącej się kontrolce na checku o braku ładowania ?
Windforce - 23-02-2008, 23:31
" />Heh dokladnie Thema i brak ladowania to temat pzerabiany nieraz ale dalej aktualny.
">Witam,
Pozycja MAR stacyjki (włączony zapłon, ale silnik nie uruchomiony) - powinna świecić się kontrolka ładowania. W Themie jest ulokowana w checkpanel'u (rysunek akumulatora). Jeżeli ta kontrolka nie świeci to, po uruchomieniu silnika, nie zostanie załączone ładowanie akumulatora. Pojawi się ono dopiero po wkręceniu silnika na 1500-2000rpm. Na wolnych obrotach będzie ładowanie niestabilne, zazwyczaj zbyt niskie. Przyczyną takiego stanu jest przerwa w układzie wzbudzenia alternatora - przepalona żarówka, brak styku w oprawce żarówki, rozłączenie konektora przy alternatorze. Eksploatacja z taką usterką zaowocuje uszkodzeniem regulatora - falowanie napięcia, kiepskie wzbudzanie ładowania.
Pozdrawiam
">Pisałem już kiedyś że w Themie nie jest to takie proste z tą kontrolką. W tym aucie nie ma żaróweczki od wzbudzania. W check`u jest opornik i on "robi' za żarówkę. W tym wypadku trudno wyrokować po zachowaniu się kontrolki , niejeden elektryk wymieniał i naprawiał alternator niepotrzebnie. Często wspomniany opornik ma wygrzane końcówki , tworzą się zimne luty i wtedy właśnie są takie kłopoty ze wzbudzeniem alternatora. Efekt opisany w pierwszym poście pasuje do przypadku rozpiętego obwodu . Nie można oczywiście wykluczyć początku końca regulatora lub diód prostowniczych.
Efekt braku ładowania po potrzymaniu auta w pozycji MAR bez odpalenia silnika jest w Themie normalny, ładowanie faktycznie jest, tylko check wprowadza w błąd. Układ jest tak zaprojektowany że po przekręceniu stacyjki jak przez pewien czas nie dostanie sygnału z rozrusznika o rozruchu silnika, to zaczyna pokazywać bzdury. Często w takim przypadku jeszcze głupieje kontrolka ciśnienia oleju.
Jak widzicie posty wujka sa ciagle aktualne.To przykre ze zmarł...
marcineq - 24-02-2008, 10:44
" />Sprawdziłem ładowanie na zaciskach akumulatora na chodzącym silniku i po wkręceniu na 2000tyś. rpm-nic. Ładowanie nie pojawia się nawet po dłuższym przytrzymaniu na obrotach. Z tego co tłumaczył machanik nastąpiło zwacie przy podłaczeniu krótkiego przewodu zacisku W do zacisku D+ alternatora. Sprawdzę jeszcze parami diody do których będę miał dostęp i to chyba koniec pomysłów. pozdrawiam
prezesjm - 24-02-2008, 12:22
" />:arrow: marcineq : Bez wyjęcia alternatora z auta nic więcej się nie dowiesz. Alternator do przeglądu i naprawy.
:arrow: Windforce : Z całym szacunkiem dla Wujka ale ten drugi cytat to są moje wypociny, coś musiałeś poknocić.
Windforce - 24-02-2008, 14:16
" />Hmm w takim razie juz zmianiam...
marcineq - 26-02-2008, 21:29
" />Usterka zlokalizowana- podczas zwarcia uszkodzeniu uległy 2 z 3 diód na wzbudzeniu. Po wymianie wszystko ożyło;)