cartman - 06-12-2007, 22:37
" />Od jakiegoś czasu mam problem z wolnymi obrotami a dokładnie ich brak a za to czarny dym z rury wydechowej na benzynie. Póki zimny nie kopci ale nie ma wolnych obrotów gaśnie jak zapali pochodzi równo ok. 4-5 sekund i gaśnie a jak przytrzymam na gazie to tak jak by było czuć w powietrzu nie przepalone paliwo i rura zaraz robi się cała mokra , a jak się coś nagrzeje i na całkiem ciepłym silniku to falują obroty chodzi ok 10-15 sek niemiłosiernie kopcąc czarnym dymem i gaśnie.
Jeremy McFee - 06-12-2007, 22:40
" />
">Od jakiegoś czasu mam problem z wolnymi obrotami a dokładnie ich brak a za to czarny dym z rury wydechowej na benzynie. Póki zimny nie kopci ale nie ma wolnych obrotów gaśnie jak zapali pochodzi równo ok. 4-5 sekund i gaśnie a jak przytrzymam na gazie to tak jak by było czuć w powietrzu nie przepalone paliwo i rura zaraz robi się cała mokra , a jak się coś nagrzeje i na całkiem ciepłym silniku to falują obroty chodzi ok 10-15 sek niemiłosiernie kopcąc czarnym dymem i gaśnie.
Usmażona sonda Lambda
cartman - 06-12-2007, 22:51
" />a jest jakoś możliwość sprawdzenia sondy ?? i czy sonda ma jakieś znaczenie przy zasilaniu na gazie ?? ( ins I gen bez komputera )
Jeremy McFee - 06-12-2007, 22:59
" />
">a jest jakoś możliwość sprawdzenia sondy ?? i czy sonda ma jakieś znaczenie przy zasilaniu na gazie ?? ( ins I gen bez komputera )
zawsze ma
test sondy:
1. włącz prąd (bez włączania silnika)
2. wdepnij do oporu 5 razy pedał gazu
3. obserwuj kontrolkę wtrysku - będzie migać w 4 seriach po maks 4 mignięcia
4-4-4-4 oznacza, że sonda OK
a np. 2-3-4-2 oznacza, że coś jest pokiełbaszone.
Interpretacje kodów błędów gdzieś tu na forum były - poszukaj "kody błędów"
O! TUTAJ!
cartman - 09-12-2007, 20:50
" />Próbowałem z tym wciskaniem pedału gazu nic nie wyświetla po przekręceniu stacyjki jak zwykle zaświecają się wszystkie kontrolki i po chwili gasną i zaświeca się na zielono czek i tyle miłego potem zaczynają się schody czyli brak obrotów i dym z rury :/
greguar_2000 - 10-12-2007, 17:14
" />miałem podobny przypadek i to była uszczelka pod głowicą (sprawdz płyn i korek oleju)
cartman - 10-12-2007, 22:56
" />uszczelke pod głowicą wykluczam olej czysty i płyn chłodzący raczej coś w układzie sterowania przepływomierz, sonda, silnik krokowy coś w tym rodzaju tylko nie wiem jak to posprawdzać