Thema - 2.0 16v - brak mocy



adam - 29-07-2008, 17:06
" />dwa dni po z³o¿eniu silnika przy je¼dzie pod strome wzniesienie ok.3km musia³em zredukowaæ do jedynki auto ca³kowicie straci³o moc co mo¿e byæ przyczyn± na co stawiacie
by³em na diagnostyce i wykaza³o
walniêty przep³ywomierz;sonda,czujnik stukowy która z tych przyczyn mo¿e byæ t± w³a¶ciw± a,mo¿e to zupe³nie co¶ innego;jakie jest w³a¶ciwe ci¶nienie na t³okach?dodam tylko ¿e na PB i LPG auto je¿dzi tak samo i nie ma znaczenia czy przep³ywomierz jest podpiêty czy nie;przy poprzednim silniku by³ ten sam i nie mia³em problemów.
czekam na podpowiedzi. :




lancia1969 - 29-07-2008, 18:23
" />Zacznij od rozrz±du i uzupe³nienij , pojemno¶æ i typ silnika.



adam - 29-07-2008, 18:45
" />silnik 2.0 16v vis'93 z blokiem dedry '95
rozrz±d ok, odpala bez problemu po remoncie przejechane ok.50km po równym nawet to jedzie. ma³y problem z przyspieszeniem, ale nie dajê wiecej jak 2.5-3.0 obrotów podjazd pod górê i klapa.
pozdrawiam



lancia1969 - 29-07-2008, 18:54
" />
">silnik 2.0 16v vis'93 z blokiem dedry '95
rozrz±d ok, odpala bez problemu po remoncie przejechane ok.50km po równym nawet to jedzie. ma³y problem z przyspieszeniem, ale nie dajê wiecej jak 2.5-3.0 obrotów podjazd pod górê i klapa.
pozdrawiam

Jak Vis to motronic czyli podejrzane ko³o fonicze i sam czujnik.




adam - 29-07-2008, 19:48
" />czy ko³o fonicze to, to kolo zêbate z jedn± przerw± przy wale po którym biega pasek alternatora a, czujka to czujnik po³o¿enia wa³u?to ko³o wraz z czujnikiem po³. wa³u prze³o¿y³em ze starego bloku,czyli themy w dedrze by³o z czteroma zêbami.
czy mo¿e byæ opcja ¼le ustawione zawory?chocia¿ g³owica po planowaniu itp. i tak s³ychaæ stuki na zaworach.



lancia1969 - 29-07-2008, 20:00
" />
">czy ko³o fonicze to, to kolo zêbate z jedn± przerw± przy wale po którym biega pasek alternatora a, czujka to czujnik po³o¿enia wa³u?to ko³o wraz z czujnikiem po³. wa³u prze³o¿y³em ze starego bloku,czyli themy w dedrze by³o z czteroma zêbami.
czy mo¿e byæ opcja ¼le ustawione zawory?chocia¿ g³owica po planowaniu itp. i tak s³ychaæ stuki na zaworach.

Tak to jest to ko³o i zaraz obok tego czujnik - przerwa miedzy 0,4 a 0,8mm - sprawd¼ ,brak mocy mo¿e byæ spowodowany ma³ym luzem zaworowym ale ma³o prawdobodobne aby to sta³o sie nagle, pod górke i przy w³aczonym 1 biegu, niemniej jednak warto ustawiæ prawid³owe 0,4 ssace i 0,50 wydech ( sprawd¼ dane w eperze - pisze z pamiecie albo zaraz kto¶ mnie poprawi) .
A mase instalacji masz ok?
Cewka ok? - to nie jest skomplikowany uk³ad ale wszystkie elementy musza byæ sprawne?
Silnik osi±ga na biegu ja³owym obroty wy¿sze ni¿ 3ty¶ ?



adam - 29-07-2008, 21:11
" />przerwa jest w normie co do cewki to nie wiem gdzie ona jest mam 4 przewody do ¶wiec a nie widze nic podobnego do cewki tak samo jak nie mogê zlokalizowaæ filtra paliwa [doj¶cie i powrót na listwie wtrysków]co do masy to nie mam pojêcia oco chodzi czy w warsztacie zrobi± taki pomiar dzi¶ mechanik pierwszy raz znalaz³ wtyczkê do kompa kilku innych podpina³o siê do ABS-u u mnie wtyk jest nad nogami pasa¿era chocia¿ schemat pokazuje inaczej
pozdrawiam



adam - 29-07-2008, 21:15
" />przerwa jest w normie co do cewki to nie wiem gdzie ona jest mam 4 przewody do ¶wiec a nie widze nic podobnego do cewki tak samo jak nie mogê zlokalizowaæ filtra paliwa [doj¶cie i powrót na listwie wtrysków]co do masy to nie mam pojêcia oco chodzi czy w warsztacie zrobi± taki pomiar dzi¶ mechanik pierwszy raz znalaz³ wtyczkê do kompa kilku innych podpina³o siê do ABS-u u mnie wtyk jest nad nogami pasa¿era chocia¿ schemat pokazuje inaczej obroty bez problemu 4ty¶ i wiêcej ,bez gaz 900-1000 niekiedy samoczynnie podbija do 2500 i wiêcej
pozdrawiam



Piszczyk - 29-07-2008, 21:39
" />nie mia³e¶ strz³u na gazie? bo je¶li antywybuch nie zadzia³a to potrafi tak przegi±æ i zablokowaæ klapkê od przep³ywomierza ¿e brak praktycznie przelotu
sonda nawet jak walniêta to powinien je¼dziæ przyzwoicie - tak samo stukowy
zak³adam ¿e równa praca na wolnych obrotach czyli nie pomylone kable zap³onowe
wtryski- te¿ ciê¿ko pomyliæ kabelki (zreszt± wtrysk symultaniczny chyba - wiêc bez znaczenia zamiana kabelków) zreszt± na gazie bez ró¿nicy
stawiam na przep³ywkê lub jakie¶ inne ¶winstwo w dolocie (szmata??????)
silnik do wkrêcenia siê na obroty bez obci±¿enia nie potrzebuje a¿ tyle ³adunku co pod obci±¿eniem....



adam - 29-07-2008, 22:38
" />niekiedy przy odpalaniu strzeli co do klapki to tej w ¶rodku nie mam, jest tylko na wylocie z przep³ywomierza taka na zawiasku jeszcze raz nadmieniê ¿e na starym silniku by³ ten sam uszkodzony przep³ywomierz i autko ¶miga³o bez zarzutu mo¿e ci¶nienie na t³okach za ma³e [jeszcze nie mierzy³em w dêbicy ciê¿ko o dobrego fachowca, a jak ju¿ jest to prosi o inny zestaw pytañ czytaj samochód]jakie ma byæ ci¶nienie?pod³±czenie listwy wtrysków jest na wsówkê inaczej siêpodpi±æ nie da.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \